Puolison paha lentopelko
Hei, onko täällä muita, joilla on pahasti lentopelkoinen puoliso? Miten olette järjestäneet mahdolliset reissut, pystyykö puoliso lähtemään lennoille mukaan, menetkö ilman miestä vai matkustatteko vain lentämättä?
Oma mieheni ei ole suostunut lentämään kertaakaan kohta viisi vuotta kestäneen suhteemme aikana. Rauhoittavat eivät kuulemma ole auttaneet riittävästi aikaisemminkaan eikä hän halua mennä mihinkään lentopelkoryhmään, tai muuallekaan keskustelemaan asiasta. Jonkin verran olen matkustellut yksin tai kaveriporukalla, tämä on onneksi miehelle ok. Samoin junailemalla olemme tehneet jonkin verran reissuja.
Kommentit (22)
Kerätkää nyt herranjumala itsenne.. koko elämä valuu hukkaan jos ei vaan uskaltaudu epämukavuus alueelle. Ei missään nimessä kannata ajaa myöskään autolla, koska ymmärtänette että autolla ajo on aivan helvetillistä riskinottoa lentämiseen verrattuna.
Mä en tajua tollasia ihmisiä. Käske sitä vässykkämiestä ryhdistäytymään.. onneksi ei oo oma mies, tollasta lapasta en jaksaisi yhtään.
Minullakin aivan hirvittävä lentopelko. Onneksi puolisoa ei haittaa asia niin paljon, hän on muutenkin enemmän mökkeilijä kuin matkailija. Minua sen sijaan harmittaa ja paljon. Aina kun on loma tiedossa niin harmittaa se ettei voi lähteä reissuun. Jos taas on reissu tiedossa niin olen ahdistunut ennen matkaa ja myös matkan aikana pelkään paluulentoa. Eli se että en ikinä pääse minnekkään ja se että on lento tiedossa ahdistaa lähes samanverran. Joskus toivon että olisin syntynyt 100 v sitten, jolloin lentämisen mahdollisuutta ollut edes olemassa..