Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison paha lentopelko

Vierailija
28.03.2018 |

Hei, onko täällä muita, joilla on pahasti lentopelkoinen puoliso? Miten olette järjestäneet mahdolliset reissut, pystyykö puoliso lähtemään lennoille mukaan, menetkö ilman miestä vai matkustatteko vain lentämättä?

Oma mieheni ei ole suostunut lentämään kertaakaan kohta viisi vuotta kestäneen suhteemme aikana. Rauhoittavat eivät kuulemma ole auttaneet riittävästi aikaisemminkaan eikä hän halua mennä mihinkään lentopelkoryhmään, tai muuallekaan keskustelemaan asiasta. Jonkin verran olen matkustellut yksin tai kaveriporukalla, tämä on onneksi miehelle ok. Samoin junailemalla olemme tehneet jonkin verran reissuja.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa, jos tänään löytyisi kokemuksia.

Vierailija
2/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin paha ja varmaan elämääkin rajoittava fobia vaatinee ammattiapua. Ikävä, jos mies ei halua sitä hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella paha lentopelko, vaikken ole koskaan lentänyt. Meillä ei ole rahaa lentää mihinkään, joten ei oikein ole koskettanut meidän elämäämme ainakaan vielä. En minäkään mihinkään ryhmään haluaisi puhumaan tästä, kun en oikein itsekään tiedä, mistä tämä johtuu. 

Vierailija
4/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äidillä on lentopelko. Usein matkustelevat autolla pitkin eurooppaa.

Vierailija
5/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole tuota ongelmaa, Suomesta kun on vaikea kohtuullisessa ajassa päästä edes Keski- ja Etelä-Eurooppaan lentämättä, ja autolautta Saksaan maksaa ainakin meidän budjetillemme liian paljon, samalla rahalla saamme sekä lennot Etelä-Eurooppaan että auton vuokralle useiksi päiviksi.

Positiivista, että hänelle ei kuitenkaan ole ongelma, että sinä matkustat myös lentämällä. Ehkä hän suostuisi edes kokeilemaan, jos ehdottaisit esimerkiksi lentoa Gdanskiin, se ei kestä kuin pari tuntia. Lääkäriltä rauhoittavat ja uusi yritys niiden avulla. Jos matkustaminen ei ole hänelle tärkeää, niin häntä on varmasti vaikea motivoida mihinkään terapiaan/ryhmään.

Vierailija
6/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolisolla lentopelko. Kestänyt koko suhteen eli 20 vuotta. 2 kertaa ollaan lennetty koko 20 vuoden aikana. Muut vähäiset reissut sit autolla ja junalla ja laivalla. Eli hyvin vähän ollaan reissattu. On säästyny hillittömästi rahaa, reissuihin uppoaa paljon rahaa, jos ei halua yöpyä rupupaikoissa. En ole reissannu kertaakaan yksin. Paitsi ennen puolisoa.

7/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://eroonlentopelosta.fi/?gclid=EAIaIQobChMI05XK-_qQ2gIVHWUZCh32VgE…

Eikö edes suostuisi käsittelemään lentopelkoaan tuollain anonyymisti?

Vierailija
8/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolisolla lentopelko. Kestänyt koko suhteen eli 20 vuotta. 2 kertaa ollaan lennetty koko 20 vuoden aikana. Muut vähäiset reissut sit autolla ja junalla ja laivalla. Eli hyvin vähän ollaan reissattu. On säästyny hillittömästi rahaa, reissuihin uppoaa paljon rahaa, jos ei halua yöpyä rupupaikoissa. En ole reissannu kertaakaan yksin. Paitsi ennen puolisoa.

Off topic: Itse ajattelen niin päin, että säästän reissuihin rahaa. Jätän kaiken vähemmän tärkeän ostamatta (en sorru mihinkään sisustushärpäkkeisiin, en ostele vaatteita muuhun kuin tarpeeseen jne), jotta on varaa matkustella mahdollisimman paljon.

Nro 5

Vierailija
9/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! En tiennytkään, että tuollaisia verkkokurssejakin on, kiitos vinkistä. Nyt aihe on taas naimisiin menon ja mahdolliset häämatkan suhteen ollut meillä esillä... Jostain syystä kaikki vähän kaukaisemmat tutut tuntuvat olettavan, että lähdetään ainakin jonnekin Malediiveille saakka häämatkalle, vaikka ei juuri koskaan muuten reissata :D Rahaa on kyllä nykyisellä matkustustyylillä säästynyt ihan reilusti ja luontoa varmaan myös!

Ap

Vierailija
10/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen nössö mies sinulla. Ei muuta kuin vaihtoon.

Itse en tuollaista jaksaisi kauaa katsella.

Vierailija
11/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Ei se ole mies eikä mikään jos ei lentää uskalla.

Vierailija
12/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyisi rakentavampia kommentteja?

Vierailija
13/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pelko siis haittaa miestä, vaikka se voi pilata häämatkasuunnitelmat? Luulisi, että tuo olisi hyvä motivaattori vaikka tuollaiseen verkkokurssin käymiseen.

Vierailija
14/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kehittelin itselleni hillittömän lentopelon kamalan lennon jälkeen. En lentänyt vuosiin. Pääsin pelosta eroon yhden tosi hyvän netistä löytämäni lentopelkovideon avulla, jossa lentokapteeni kertoo tarkkaan, mitä lennon aikana tapahtuu ja kuinka turvallista lentäminen on. Lisäksi käytin ihan puhdasta järkeä vakuutellen itselleni, että jos onnettomuus on sattuakseen, se voi tapahtua myös maantieliikenteessä eli jos en lennä, ei pitäisi sitten ajaa autollakaan. Aloitin lyhyillä lennoilla ja pikku hiljaa pelko hälveni. Nykyisin lennän monta kertaa vuodessa - myös yksin lasten kanssa.

Vierailija
15/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako miestä matkailu muuten kuinka paljon?

Minun matkustamistani rajoittaa paniikkihäiriö, mutta ei minua matkustaminen muutenkaan innostaisi kuin satunnaisesti tarkasti valittuihin paikkoihin. 

Vierailija
16/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö löytyisi rakentavampia kommentteja?

Ei löydy, kyllä se sika kuuluu karsinaan jos ei viitsi edes kurssille mennä.

Vierailija
17/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen reissaamaan yksin tai mahdollisesti puolison kanssa. Matkailu rikastuttaa enemmän kuin säästetyt rahat pankkitilillä.

Ja ap, itse kärsin myös lentopelosta mutta lennän monta kertaa vuodessa niin työn kuin lomailun merkeissäkin. Minua ei suuressa koneessa pelota läheskään niin paljoa kuin pienessä purkissa. Voisiko miehelläsi olla sama homma? Silloin voisitte suunnitella häämatkaa jonnekin kauemmas minne Finski lentää isolla koneella.

Vierailija
18/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon rauhoittavat kehiin. Itse en sinänsä lentämistä pelkää, mutta saan paniikkikohtauksia siitä ahtaasti paikallaan istumisesta yms. 10 Mg Diapamia niin ei ahdista enää - ja matkakin sujuu nopeasti kun suurin osa lennosta menee torkkuessa... 😂

Vierailija
19/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapamit kannattaa testata ensin ennen matkaa. Ainakaan minulla eivät auta paniikkiloloon.

Vierailija
20/22 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut aina lentokauhu. Paniikkikohtaus joka nousussa. Ei auta mikään määrä rauhoittavia. Paniikkikohtausta ei voi estää selittämällä asioita realistisesti, sillä pelko on enimmäkseen konrollin menettämusen pelkoa.