Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muotisanontoja/hokemia, jotka riipivät hermojasi?

Vierailija
28.03.2018 |

Minulla mm. Check this out!

Kommentit (576)

Vierailija
161/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinku 😡Varsinkin kun se on suunnilleen joka toinen sana.

Korviin ottaa, kun televisiossa haastateltava hokee niinkua, asia jää kuulematta, kun katsoja laskee mielessään, 38, 39...

Toinen, jota hoetaan on: sanotaan että.

Sana lapsi, jolla mielestäni on kaunis kaiku, on korvattu sanalla taapero, joka on sanana hirveä.

Lapsi ja taapero eivät ole synonyymejä. Taapero on 1–3-vuotias lapsi.

taapero on harvoja hyviä uudissanoja, jolle ei ole synonyymiä.

Vai miten muuten kääntyisi 'toddler'?

Muutenkin näissä listauksissa ihmetyttä yksittäiset sanat - kuten eskaloitua. Toki minkä tahansa sanan jankuttaminen voi mennä yli, mutta hassua olisi, jos kaikkia kielen sanoja ei saisi käyttää. 

Tuo taapero on muuten yksi niistä sanoista, joita tällä palstalla dissataan jatkuvasti. Jotku eivät vain tajua, että kun asioista/ ilmiöistä halutaan puhua tarkemmin, niin tarvitaan tarkempia termejä. 

Miten taapero kuvaa lasta? Ankka, lihava ihminen ja kävelyvammainen taapertaa. Minun lapsenlapseni ovat lapsia, eivät taapertavia lylleröitä.

On sinun henk.koht puute, jos et tiedä, mitä joku sana tarkoittaa.

Kuvitelmasi ovat omiasi.

Halutessasi voit selvittää taaperon määritelmän.

Vierailija
162/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinku 😡Varsinkin kun se on suunnilleen joka toinen sana.

Korviin ottaa, kun televisiossa haastateltava hokee niinkua, asia jää kuulematta, kun katsoja laskee mielessään, 38, 39...

Toinen, jota hoetaan on: sanotaan että.

Sana lapsi, jolla mielestäni on kaunis kaiku, on korvattu sanalla taapero, joka on sanana hirveä.

Lapsi ja taapero eivät ole synonyymejä. Taapero on 1–3-vuotias lapsi.

taapero on harvoja hyviä uudissanoja, jolle ei ole synonyymiä.

Vai miten muuten kääntyisi 'toddler'?

Muutenkin näissä listauksissa ihmetyttä yksittäiset sanat - kuten eskaloitua. Toki minkä tahansa sanan jankuttaminen voi mennä yli, mutta hassua olisi, jos kaikkia kielen sanoja ei saisi käyttää. 

Tuo taapero on muuten yksi niistä sanoista, joita tällä palstalla dissataan jatkuvasti. Jotku eivät vain tajua, että kun asioista/ ilmiöistä halutaan puhua tarkemmin, niin tarvitaan tarkempia termejä. 

Miten sitten aiemmin pärjättiin ilman tuota hirveää käännöskukkaa? Miksi ei voi sanoa pieni lapsi?

Mummoni käytti sanaa ”vuosikas”, joka tarkoitti n. 10 kk - 18 kk ikäistä lasta, eli kävelemään opettelevaa. Olen ottanut sen käyttöön eikä merkitys ole koskaan jäänyt kuulijalle epäselväksi.

Suuni ei suostu muodostamaan sanahirviötä taapero. Ankka taapertaa, tosin harvoin puhun ankoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää, vaikuttaa ym. + -lle esim. Sää näyttää aurinkoiselle... Hän vaikuttaa mukavalle tyypille. 

Sattuu melkein omiin korviin, mielestäni ehdottomasti pitäisi sanoa sää näyttää aurinkoiselta, hän vaikuttaa mukavalta tyypiltä. 

Vierailija
164/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä juoksussa olen siirtynyt omalta mukavuusalueeltani, kun joka paikassa jumpataan keskustelujen rajapinnoissa näitä muotihokemia, niin että vaikka mikä olisi tahtotila, en voi ottaa niistä koppia. Elikkä kun sä pauttiarallaa käytät näitä voimaannuttavia hokemia, niin mä sanon sulle: girl, you go! 

Niinku pitkässä juoksussa olen siirtynyt omalta niinku mukavuusalueeltani, kun joka paikassa niinku jumpataan keskustelujen rajapinnoissa niinku näitä muotihokemia, niin että vaikka mikä olis niinku tahtotila, en voi ottaa niistä niinku koppia. Elikkä kun sä niinku pauttiarallaa käytät näitä niinku voimaannuttavia hokemia, niin mä sanon sulle niinku gilr, you go.

Vierailija
165/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastaa haastaa haastavaa haastavaa haastaa

ttu mitä saastaa!

Vierailija
166/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin O, O, O." Ärsyttävää, onneksi nykyään kuulee vähemmän.

Mitä tuo tarkoittaa? Sanotaan vaan ” niin oo oo oo”. Mitä se meinaa?

Vierailija
167/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä, kun pitäisi sanoa kuka. Se oli niinku tää jannu, ketä ajo sitä autoo. 

Vierailija
168/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskushan sitä kuulee että, täytyy olla todella todella todela, laiha. Ei ole niin. Ok ei tarvii olla läski, mut ei toooooooooooodddddddddeeeeeeeeeeeeeeeeeéllllllllllllllllllllllllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa laihakaan. Siis toisaalta jos ajatellaan tarkemmin nii on ihmisennitse valitta va lopullinen päätös. Eli oletko läskimooses vai luiru? Ootko sopiva vai et? Se on oma lopullinen päätös, mutta ärsyttävää silti ku hoetaa. Ja viel ihmetellää ja kehdataa kysyy, ku se on oma lopullinen päätös. Ei siis toiste. Sillä jokainen meistå päättää omasta elämästä, eikä ketään muj siihen voi vaikuttaa. Vaan sinä itse! Piste.

Vierailija
169/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletöntä

Vierailija
170/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piste

Vierailija
171/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun sanotaan "valtavaa" , vaikka voisi sanoa " mahtavaa"

Laittaa kun voisi sanoa panna.

Itse asiassa lähes kaikki ketjussa mainitut on melko hyviä väännöksiä :)

Vierailija
172/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhautta

Vierailija
173/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei taida olla kaikki Muumit laaksossa." No eipä tosiaan taida olla, jos tuota sanontaa käyttää. Se oli hauska joskus silloin vuonna 2010 kun sen kuuli ekan kerran, nyt vain ärsyttää joka kerta, kun joku murjaisee saman vanhan jutun ja luulee olevansa hyvinkin nokkela.

Vierailija
174/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä juoksussa olen siirtynyt omalta mukavuusalueeltani, kun joka paikassa jumpataan keskustelujen rajapinnoissa näitä muotihokemia, niin että vaikka mikä olisi tahtotila, en voi ottaa niistä koppia. Elikkä kun sä pauttiarallaa käytät näitä voimaannuttavia hokemia, niin mä sanon sulle: girl, you go! 

Niinku pitkässä juoksussa olen siirtynyt omalta niinku mukavuusalueeltani, kun joka paikassa niinku jumpataan keskustelujen rajapinnoissa niinku näitä muotihokemia, niin että vaikka mikä olis niinku tahtotila, en voi ottaa niistä niinku koppia. Elikkä kun sä niinku pauttiarallaa käytät näitä niinku voimaannuttavia hokemia, niin mä sanon sulle niinku gilr, you go.

Niinku pitkässä tavallaan -öö- juoksussa olen siirtynyt tavallaan omalta niinku mukavuusalueeltani -- mukavuusalueeltani, kun joka paikassa tavallaan niinku jumpataan -öö- keskustelujen rajapinnoissa -- rajapinnoissa niinku näitä muotihokemia -- muotihokemia, niin että tavallaan vaikka mikä olis niinku -öö- tahtotila, en voi ottaa niistä niinku koppia -- koppia elikkä kun sä niinku pauttiaralla käytät näitä niinku tavallaan voimaannuttavia hokemia -- hokemia, niin mä sanon sulle -öö- niinku girl, you go.

Vierailija
175/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihastelu/puistoilu. 

Miksei voi sanoa että mennään ulos tai puistoon, kamalia sanoja.

Just saying.  Mä jätän tän vaan tähän.

Vierailija
176/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato", sekä lukuisat muut WT-porukan letkautukset.

Vierailija
177/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilon kautta!

Vierailija
178/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muikkeli on aika halveksivan kuuloinen sana naisesta, ja olen sitä kuullut käyttävän vain naisten muista naisista.

Vierailija
179/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten normaalisti murretta puhumaton tekee vaikka päivityksen jossa siunaillaan jotain asia murteella vääntäen. En ymmärrä.

Vierailija
180/576 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

propsit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme