Muotisanontoja/hokemia, jotka riipivät hermojasi?
Kommentit (576)
Kaikki raksut, biksut, Noksut, broiskut (tai vielä pahempi, broiTskut) yms. Teeppari ja yöppäri/yökkäri myös kauheita.
Kun jokin kuumottaa, on kuumottava!
Mä käytän noita kaikkia, se on osa persoonaani xd
Goals (jos tämän vielä yhdessäkin instapostauksessa näkee, niin...)
Foodie (vaikkei tämä nyt niin tuore enää olekaan)
Ikuinen epäsana elikkä. Esiintyy junteilla, jotka yrittävät puhua asiallisesti ja vakuuttavasti.
Elikkä on varma kouluttamattoman idiootin merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä.
No sinänsä pitää paikkansa, että kun lääkäriin menee valittamaan vaivojaan niin kyllä sieltä samantien lähtee monesti lääkeresepti kourassa kohti apteekkia ilman minkäänlaisia tarkempia tutkimuksia. ”Jaa sulla on sellaista ja sellaista vaivaa, laitetaanpas sulle tästä tämmöinen resepti tulemaan...”.
Lääkkeitä kyllä saa aika helposti ja nopeesti apteekin hyllyltä.
Tämä. Niin totta.
Samaa olen päivitelly tutuille ja työkavereille. Apteekissakaan kun ei varsinaisesti enää ole hyllyjä vaan reseptilääkkeet on lokeroissa seinällä.
Tosi tyhmä sanonta kun ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki raksut, biksut, Noksut, broiskut (tai vielä pahempi, broiTskut) yms. Teeppari ja yöppäri/yökkäri myös kauheita.
BROISKU on ärsyttänyt minua jo kymmenen vuotta!
Ei kehdata sanoa ihan vaan broileri, koska se on epäeettinen kananpoika.
Pizza perjantai
Voi Luoja miten mä inhoan ku joku hehkuttaa igssä, fbssä, snäpissä jne tyylillä "Tänään rentoudutaan kotona pizza perjantain merkeissä", ja kuvassa pizza.
karu
Kaikki oin niin karua, työ, lapsien koulumnestys, elämä ylipäätään! Karua!
Kaikki sanat mitkä on otettu englannin kielestä ja/tai tehty suomenkielinen väännös.
Työelämässä juuri tuo "otan kopin". Ei tää mitään pesäpalloa ole eikä sulla oo edes räpylää.
Pitkässä juoksussa olen siirtynyt omalta mukavuusalueeltani, kun joka paikassa jumpataan keskustelujen rajapinnoissa näitä muotihokemia, niin että vaikka mikä olisi tahtotila, en voi ottaa niistä koppia. Elikkä kun sä pauttiarallaa käytät näitä voimaannuttavia hokemia, niin mä sanon sulle: girl, you go!
Väsyneet "hauskat" tai "inspiroivat" hästägit varsinkin instagramissa. Oman elämänsä pikkujulkkikset harrastavat näitä. Yhdistetään mukahauskoihin käännöksiin engalnninkielisistä sanonnoista.
"Se ois taas viikonloppuuu! Ensin ihanimman @ihkubeibemarjattan tuparit ja sit salille rokkaa sitä bootiii!" #woop #friyay #sundaybumday #nopainnogain #betheinspiration #loveyourlife #positivevibesonly #bootylicious
Raskaantua on ollut jo pitkään yksi ärsyttävimmistä sanoista. Kuulostaa ihan kuin tuo "raskaantuminen" tapahtuisi jostain pyhästä hengestä.
tekee suorastaan mieli viljellä näitä sanontoja, kun pahoitatte kerran mielenne niistä!
Pitkässä juoksussa.
Tahtotila.
Painopistealue.
Priiffata.
Minä itse henkilökohtaisesti.
Esim. jos kysyttiin "juotko kahvia",
Kieltävä vastaus on: "En."
Tai pidemmän kaavan mukaan: "En, minä en juo kahvia."
Vuosituhannen vaihteessa kuului oikeaoppinen kieltävä vastaus: "Minä itse henkilökohtaisesti en juo kahvia."
Sana ”timanttinen” hivelee mun ärsytyskynnystä, esim.
- Timanttinen tarjous valmistuneelle
- Etsimme joukkoomme timanttista tiimipelaajaa
- Naisten Liigassa Kärppien Saila Saari – ”Keskittymisen pitää olla timanttista”
- Yrityksemme tarjoaa timanttista digiosaamista kaikkiin tarpeisiisi
Hrrr...
"Läpsystä vaihto", kun tehdään peräkkäin joitakin tehtäviä, kukin vuorollaan.
Viljellä sanoja, vaikkei se nyt ihan uusi sanonta olekaan, mutta ärsyttää silti
Avata, kun tarkoitetaan selittää, selventää, kertoa
Tunteitten sanoittaminen (nimeäminen, tunteista puhuminen, kertominen)
Kasvatuskumppanuus
Ettex te ymmärrä, kuinka parhautta olisi juurikin tajuta, että kieli muuttuu vahvasta tahtotilasta johtuen?
Joka vuosikymmenellä on omat sanontansa ihan 5/5 ja soveltuvin osin me voimaannumme toki taaperoillekin niitä opettamaan.
Vahvasti voisin todeta, että näillä mennään, vaikkei aina rajapintaa hahmota.