Kysymys siitä, miksi alat laittamaan ostoksiasi kassahihnalle vaikka en ole vielä laittanut kassahihnalle kapulaa?
Minun ostosten laittamiseni keskenolon näkee jo siitä, että kärryssä on maksettavaa tavaraa. En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut kuvittelevat asiansa hoituvan nopeammin kassalla jos he tunkevat omat ostoksensa minun ostosteni sekaan enne kuin olen saanut kaiken kassahihnalle ja laittanut sen kassakapulan ostosteni päähän.
Myyjällähän menee enemmän aikaa setviä pois toisten ostoksia minun ostosteni seasta miinustaa ja ynnätä uudelleen.
Minulla ei ole vielä ikinä ollut niin kiire, ettenkö malttaisi odottaa edellisen asiakkaan laittavan kapulaa paikoilleen.
Kuinka te myyjät jaksatte päivästä päivään selvitellä näitä hätäisten tekemiä ostossekaannuksia? Voimia!
Kommentit (151)
Torppaan nämä nylkyttäjät pitämällä ne riittävän kaukana hihnan päästä pitämällä siinä omaa ostoskärryäni. Siis kärryä takanani ;-)
Huomattavan moni vastanneista on näköjään lukenut pelkän otsikon.
Vierailija kirjoitti:
Okei, tunnustan. Teen niin 100% provosointitarkoituksissa. Päivä menee pilalle ellei joku kapulamoukka tule tänne vouhkaamaan ostoskapulasta ja siitä kuinka joku tuntematon tyyppi ei osannut laittaa sitä juuri sillä lailla kuin hän olisi halunnut vaikka kaikista mahdollisista tavoista se on se ainoa oikea ja ehdottomasti paras.
Älä viitsi. Jos edellisellä asiakkaalla on vielä ostosten latominen kesken, seuraava odottaa vuoroaan. Ei se sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu!! On se sullakin ongelmat!!!
Pakkaa saatana ne sun romus sieltä hihnan päästä, niin hoituu toikin ongelma!!
Ei luoja!!! Kuinka TYHMÄ ihminen voi olla!??
Pohdi miksi aloitus saa noin suuren raivon aikaan. Kyseessä on vain aloitus vauva-palstalla, voit ohittaa sen ja siirtyä toiseen aiheeseeen.
Joku vanhempi pariskunta heitti ostoksensa omien sekaan, ennen kuin ehdin kapulaa pistää ja siinäpä sitten kaivelin heidän normimaitojaan laktoosittomien maitojeni seasta. .
First world problems todellakin.
Ehtiihän sen kapulan siihen vielä laittaa väliin myöhemminkin. Älä panikoi!
Vierailija kirjoitti:
Eli AP ei osaa itse laittaa sitä kapulaa???
Kapula laitetaan vasta sitten kun on kaikki ostokset on ladottu. Sehän nimenomaan on merkki siitä, että nyt ovat kaikki tämän yhden asiakkaan ostokset hihnalla. Kassa tietää ja seuraava asiakas tietää. Miksi ihmeessä se kapula pitäisi laittaa, vaikka on vielä ostoksia laittamatta hihnalle? Mä en kans ymmärrä tuota, että jälkimmäinen asiakas laittaa omat ostoksensa hihnalle, vaikka kapulaa ei siinä välissä vielä ole. Itse esim. tykkään laittaa siistiin jonoon ostokset. Se vie tilaa, mutta kassa pystyy silloin piippaamaan ne tuotteet paljon nopeammin kun ne eivät ole kasassa, josta pitää noukkia. Hihna kulkee koko ajan eikä jumita. Mutta joitakin tämäkin taitaa ärsyttää "vitkasteluna"...
Viimeksi kun olin kassalla ja mulla oli vielä kärryissä sellainen 2/3 ostoksista jäljellä, eli ihan hemmetin paljon, koska kärryt olivat ihan täynnä, niin joku moukka tuli siihen perääni ja alkoi latoa ostoksiaan hihnalle. Siis what? Siinäpä sitten yritin latoa omia ostoksiani hihnalle ja siirtää tuon moukan ostoksia kauemmas, muija vaan katsoi v-ttumaisesti. Kassa pyöräytteli silmiään. No tuo moukka näytti just siltä, että "e v-ttu mikään kiinnosta", oikein kliseinen bitch, mustat pitkät hiukset, vahva meikki, muotivaatteet ja kaks surkean näköistä tenavaa. Surkeannäköisiä siksi, että näki, että äiti on heidät varmaan hiljentänyt ja alistanut, oikein sieluni silmin näin tuon muijan huutamassa ja räyhäämässä lapsilleen.
No, kun pääsin kaupasta ulos, niin katsoin, että siinä on taas joku tollojen kunkku parkeerannut katumaasturinsa kaupan ovien eteen ja takana tulevat odottavat kiltisti. Eiköhän moukkamuija painellut just tuohon autoon, kas vain ja sitten kaasutettiin pihasta hullun lailla ja mikäs mökä siinä alkoikaan kun muija sai takapuolensa autonpenkille: lapsille ja miehelle huutaminen tietysti.
Oikein maailman kultakimpaleita oli siis liikenteessä. Vielä kun tästä vähän kerään keski-ikäisen kiukkua, niin joku päivä sanon suorat sanat tuollaisille älykääpiöille. Nih!
Aina näitä tuskastuneita väninöitä lukiessani (provoja?) ihmettelen, että missä ihmiset oikein käyvät kaupassa? Olen kohta puoli vuosisataa elänyt ja paljon ostoksilla käynyt, eikä kertaakaan ole käynyt niin, että joku olisi tunkenut ostoksiaan hihnalle minun ostosteni sekaan. Sitten muka joillekin käy tällaista ihan kyllästymiseen asti. Ihme juttu.
Itse laitan joskus omiani hihnalle, jos huomaan, että edellä oleva on jo kärrynsä tyhjentänyt. Jos yltän kapulaan, laitan sen itse väliin. Jos en, niin tässä kohtaa toinen yleensä havahtuu sen laittamaan. Ei siinä kummankaan tarvitse mielestäni mitenkään ärsyyntyä tai mieltänsä pahoittaa.
Miten teidän kaupassakäynti voi olla näin vaikeaa? :D
Kukaan ei ole koskaan lyönyt ostoksiaan mun ostosteni sekaan. Eikä ole kukaan töninyt jonossa tai hypännyt reppuselkään. Joskus mummot maksaa kolikoilla ja sedät lyö 10 lottokupukonkia kassahenkilön käteen ja matkani hidastuu muutamilla minuuteilla, mutta ei sekään maailmaa kaada.
On teillä ongelmat sanoisin, kannattaa oikein hautoa noita katkeruuksia ja liioitella, että varmasti on k*rpä otsassa jo valmiiksi joka kerta kun pitää kauppaan astua. Tulee varmasti parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä tuskastuneita väninöitä lukiessani (provoja?) ihmettelen, että missä ihmiset oikein käyvät kaupassa? Olen kohta puoli vuosisataa elänyt ja paljon ostoksilla käynyt, eikä kertaakaan ole käynyt niin, että joku olisi tunkenut ostoksiaan hihnalle minun ostosteni sekaan. Sitten muka joillekin käy tällaista ihan kyllästymiseen asti. Ihme juttu.
Itse laitan joskus omiani hihnalle, jos huomaan, että edellä oleva on jo kärrynsä tyhjentänyt. Jos yltän kapulaan, laitan sen itse väliin. Jos en, niin tässä kohtaa toinen yleensä havahtuu sen laittamaan. Ei siinä kummankaan tarvitse mielestäni mitenkään ärsyyntyä tai mieltänsä pahoittaa.
Ja ihmiset eivät ilmeisesti osaa kommunikoida. "anteeksi, voisitko hieman odottaa, että saan kapulan laitettua ensin, ettei meidän ostokset mene sekaisin". "Hei, voisitko olla tökkimättä ostoskärryilläsi minua?" jne. Täysin mahdotonta, paljon mukavampaa vain olla hiljaa ja kihistä kiukusta koko loppuelämä tätä koettua vääryttää tai vihjailla omilla toimillaan ja toivoa että toinen ymmärtää.
mustakin on ihan älytöntä laittaa omat ostokset mun ostosten sekaan ja sitten se asiakas joutuu nostelemaan niitä pois. Hihnahan liikkuu eteenpäin niin ei se mitään hyödytä vaikka siinä olisikin rakoa jos ei ole vielä ehtinyt kaikkia tavaroita laittaa hihnalle. Kannattaa tosiaan jäädä hihnan päähän itse latomaan ostoksia hihnalle niin ettei siihen mahdu toista.
Vierailija kirjoitti:
mustakin on ihan älytöntä laittaa omat ostokset mun ostosten sekaan ja sitten se asiakas joutuu nostelemaan niitä pois. Hihnahan liikkuu eteenpäin niin ei se mitään hyödytä vaikka siinä olisikin rakoa jos ei ole vielä ehtinyt kaikkia tavaroita laittaa hihnalle. Kannattaa tosiaan jäädä hihnan päähän itse latomaan ostoksia hihnalle niin ettei siihen mahdu toista.
Tämä voisi selittää miksei ole kokemuksia ostosten sekoittumisesta, tottakai jään hihnan päähän latomaan ostoksia, missä kohdin itse ladot, keskellä hihnaa vai? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset eivät ilmeisesti osaa kommunikoida. "anteeksi, voisitko hieman odottaa, että saan kapulan laitettua ensin, ettei meidän ostokset mene sekaisin". "Hei, voisitko olla tökkimättä ostoskärryilläsi minua?" jne. Täysin mahdotonta, paljon mukavampaa vain olla hiljaa ja kihistä kiukusta koko loppuelämä tätä koettua vääryttää tai vihjailla omilla toimillaan ja toivoa että toinen ymmärtää.
Eli oikeastaan se onkin sen vika, joka on siinä edellä menossa...ei siis voi odottaakaan, että ihmiset ymmärtäisivät tällaiset asiat ihan itsekseen. No, olet kyllä oikeassa, suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että joskus ihmettelen, miten osaavat esim. solmia kengännauhansa ja yleensäkään selviytyvät elämästä.
38 jatkaa. minä törmäsin ilmiöön ensimmäisen kerran viime vuonna ja toisen kerran tänä vuonna. sitä ennen meni vuosikymmeniä ilman tällaista ilmiötä. Ongelma tulee kun niitä tavaroita aletaan atoa hihnalle e n n e n kuin edellinen asiakkaan kärry on tyhjä.
Siihen että ostoset joudutaan kaivamaan liian suuren kärryn pohjalta menee turhaa aikaa. Osassa kärryjä pitäisi olla korotetut pohjat, koska suuri osa asiakkaista ei osta täyttä kärryllistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voisi selittää miksei ole kokemuksia ostosten sekoittumisesta, tottakai jään hihnan päähän latomaan ostoksia, missä kohdin itse ladot, keskellä hihnaa vai? Miksi?
Hihnalle jäi noin 10 cn tyhjää mihin teini laittoi ostoksensa. Kun en ollut ilmiöön koskaan törmännyt niin en osannut varoa.En saanut kurotettua ostoksia kärryn päässä seisoen joten joudun ottamaan ne kärryn sivusta
Minä sekoitan omat tavarani tarkoituksella edellä olevan ostoksiin, jotta saan toisen maksamaan edes osan ostoksistani. Noin joka toinen kerta toimii :-)
Ehdotan lakia. Eli jos et laita ostostesi perään kapulaa maksat seuraavankin ostokset ja jos laitat ostoksesi edellisen asiakkaan ostosten sekaan maksat edellisenkin asiakkaan ostokset.
Laitan aina jalkani takana nylkyttävän kärryn alapienalla, jolla saan pidätettyä nylkyttäjää ja välillä potkaistua taaksepäin.