Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

irtisanomisesta - kellään kokemusta?

Vierailija
20.04.2006 |

en olisi vielä muutama päivä sitten uskonut, että olen tämän uhan alla. nyt kuitenkin näin on.

minulla on kesäkuun loppuun voimassa oleva määräaikainen työsopimus, ja jos minut irtisanotaan:

- minkälaiset perusteet työnantajalla pitää olla? kuulin tänään kolmannelta osapuolelta, että irtisanomisen perusteet täyttyvät työnantajan mukaan, olen mm jättäytynyt tulemasta töihin, mikä ei kyllä pidä paikkaansa!

- miten työttömyyspäivärahan (kelan) käy? saanko karenssin?

- vaikuttaako se tulevaisuuden työhakuun? millaisen paperin saan, miten todistaa ettei irtisanominen johdu minusta?

sinänsä ei haittaa, vaikka irtisanottaisiin, on se semmoinen pulju tuo minun työ.. mutta mietin tulevaisuutta, taloutta (osa-aikatyö että ei suuret tulot kyllä muutenkaan), en kuulu liittoonkaan..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanotaanko sut vai loppuuko sulta vain määräaikainen työsopimus?

Jos sun työ ei jatku heinäkuussa, niin ei ole tehty mitään sopimuksen vastaista.

Vierailija
2/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihan noin hölmö ole.. :D jos työt loppuu kesäkuun lopus niin ei tietenkään ole irtisanominen. mutta tarkoitan siis että jos työnantaja irtisanoo. eli huomenna ilmoittaisi että kuukauden kuluttua ei tarvitse töitä tehdä tässä talossa..

lisäkysymys vielä, että jos irtisanomisaika on 1kk, niin jos huomenna irisanotaan, tarkoittaako se, että huomisesta kuukauden kuluttua työt loppuu? vai onko työt ensi kuun loppuun asti? miten käy lomien?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin uudelleen alkup. viestini. anteeksi, kirjoitin tyhmästi.. samassa lauseessa tuo, että työsopimus kesäkuun loppuun ja irtisanominen.

en tarkoittanut sitä noin, vaan että voi olla, että huomenna tai ensi viikolla minut irtisanotaan, eli en siis ole töissä sinne kesäkuun loppuun vaikka työsopimus on sinne asti voimassa.

Vierailija
4/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisuus on työnantajaa sitova. Toiseen suuntaan sitovuus on vähän vaikea, kunnei ketään voi väkisin pitää töissä.

Vierailija
5/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan miten käy.. ajattelin kyllä että on niin lyhyt aika että voisivat pitää minut siinä.

Vierailija
6/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pelkään irtisanomista työnantajan puolelta, niin kannattaisiko irtisanoutua itse? jos tunnen että minua on kohdeltu väärin.

en kuulu liittoon..

Vierailija
7/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Määräaikaisuus on työnantajaa sitova. Toiseen suuntaan sitovuus on vähän vaikea, kunnei ketään voi väkisin pitää töissä.

Määräaikainen sopimus sitoo sekä työnantajaa että -tekijää.

Vierailija
8/8 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos pelkään irtisanomista työnantajan puolelta, niin kannattaisiko irtisanoutua itse? jos tunnen että minua on kohdeltu väärin.

en kuulu liittoon..

Jos itse irtisanoudut, sehän olisi kuin lottovoitto työnantajalle (jos nyt haluaa sinusta eroon).