Mikä tällaista miestä vaivaa? Löytyisikö miesnäkökulmaa
Miehestäni tuli lapsen synnyttyä tullut ihan kamala. Lapsi on nyt vuoden ja tilanne on ajautumassa/ajautunut eron partaalle.
Olemme olleet vuosia yhdessä, emmekä mitään nuoria enää. Molemmilla yksi lapsi ennestäänkin ja mies aina ennen kertoi, miten olen hänen mielestään hyvä äiti, ja kertoi muillekin jos lapsista tuli puhetta että minä osaan hänen mielestään tosi hyvin olla äiti. Se tuntui kivalle, ja hyvät välit lapsiin onkin.
Jo useampi vuosi sitten mies toivoi, että joskus yrittäisimme yhteistä lasta. Hän halusi kanssani lapsen.
Sitten kului aikaa ja itsekin aloin olla sitä mieltä että kyllä, vielä yksi lapsi ja nimenomaan tämän miehen kanssa olisi tervetullut.
Vaan miten kävikään. Mies on jättänyt minut aivan totaalisen yksin. Ei ole koko vuotena auttanut minua missään, ei ihan oikeasti missään. Myös kotityöt hän on jättänyt minulle.
Kaikkein pahinta on kuitenkin minun jatkuva mitätöiminen ja arvostelu, johon kuuluu myös äitiyteni sekä vanhemman lapseni inhottava arvostelu. Kaikki on siis kääntynyt päälaelleen.
Yritin esimerkiksi jutella, että voisinko nukkua yksin yhden yön eri huoneessa, koska olen nyt sen vuoden nukkunut huonosti. Niin hänen mielestään olen itse opettanut nuorimman nukkumaan huonosti. Sitä hän ei kertonut että miten. Mutta että joka tapauksessa on liian myöhäistä tehdä mitään joten hän ei ala miksikään "varaemoksi".
Minä olen juuri lopetellut imettämistä ja siksi yöt ovat taas olleet mitä ovat. Ja luulen että auttaisi, jos minä en olisi siinä koko ajan tuoksumassa. Mutta ei.
Näitä esimerkkejä on lukuisia, ja ne menevät kaikki samalla kaavalla. Mies antaa ymmärtää, että asiat ovat huonosti ja tehty väärin, mutta ei kerro miten niitä voisi korjata eikä varsinkaan itse ole valmis tekemään mitään. Eli minä teen kaiken väärin, ja ne on aina niin väärin ettei voi korjata.
Nyt olen sitten kypsynyt, viimeinen niitti on ollut isomman lapseni mielen pahoittaminen ihan vastaavin keinoin ja minun arvostelu hänen kuullen. Haluan eron. Mies nyt tietysti esittää suuresti uhria, kun minä paha ihminen nyt jätän hänet. Mistään ei kuitenkaan keskustele, eikä näe omassa käytöksessään mitään epänormaalia.
Itse olen ihan hukassa, pettynyt ja surullinen, että syvästi rakastamani mies johon viimein olen 100% luottanut tekeekin näin. Hän on todella julma sanoissaan ja vaikuttaa oikein nauttivan siitä. Hän on aivan eri ihminen, kuin se jonka kanssa olen elänyt.
Ero on nyt varma, mutta minua kiinnostaisi tietää että mitä tässä tapahtui? Mieheltä sitä en koskaan varmaan saa tietää, mutta ehkä joku muu (mies) voisi valaista asiaa?
Kommentit (77)
Tässä sattui sellainenkin tilanne, että ollessani yksi ilta saunassa, oli lapsemme herännyt (oli kääntynyt huonoon asentoon eikä päässyt pois) ja huusi kuin syötävä. Kuulin sen pesuhuoneeseen. Kun tajusin, ettei huuto lopu, menin kiireesti katsomaan.
Mies istui keittiössä syömässä kaikessa rauhassa. Minä kun näin tämän, sanoin että "miten sinä vaan istut siinä kun kuulet että hänellä on hätä? Olet kuitenkin hänen isänsä!"
Tähän mies totesi että "en ole enää" ja jatkoi syömistä.
Minun käsityskykyni ei riitä siihen, että millainen ihminen kostaa omalle pienokaiselleen, tai hänen kauttaan.
Siis joo, tietää varmasti saavansa sillä satutettua minua pahiten, mutta millä hinnalla...
Mutta olenpahan niin varma kuin voin olla että ero on oikein. Muuten täällä sairastuvat kaikki.
Ap
Ota yhteys miehen exään!! Heti! VArmasti selvittää paljon. Älä syytä itseäsi, ja aivan sama mitä muut sinusta ajattelevat. Tärkeintä on että lapsesi eivät kuule kun mies mitätöi sinua. Ero on hyvä ratkaisu.
Oikein teet, ap.
Pitihän se arvatakin, että mies on mennyt äidilleenkin uhriutumaan tilanteesta. Jos anoppi ei ymmärrä lopettaa sekaantumista elämäänne, voithan laittaa hänelle linkin tähän ketjuun. Osaa sitten ehkä poikaansa neuvoa kohtelemaan seuraavaa naista paremmin.
Sylettää puolestasi ja ihailen kykyäsi tehdä se, mikä lasten kannalta on parasta. Tsemppiä ja parempaa kevättä sinulle!
Jotain mielenterveysongelmia veikkaan itsekin syyksi tuolle käytökselle, kuten jokunen muukin on täällä tehnyt. Itsekin joskus masentuneempana ja ahdistuneempana osasin olla aika v-mäinen puolisoani kohtaan. Joku täällä ehdotti, ettei mies rakasta kuin itseään, mutta itse arvaan, että ei tällä hetkellä osaa rakastaa edes itseään.
Oli miten oli, ei tuollaista kohtelua tarvitse mielestäni kenenkään sietää ja ihan hyvä että hommat rullailevat asumuseron suuntaan, tulet ap varmasti voimaan paljon paremmin kun et joudu olemaan alituisesti noin negatiivisessa ilmapiirissä.
Miehelle suosittelisin jonkun ammattilaisen pakeille hakeutumista, mutta ilmeisesti ei ole itse moiseen suostumassa. Sääli, mutta oma on häpeänsä, kyllä se varmaan joskus tajuaa mitä on tullut tehtyä ja sitten hävettää.
M
Meilläkin mies on muuttunut ilkeäksi jokaisen lapsen synnyttyä, mutta palautunut sitten takaisin. Ehkä ei saa huomiota ja tunne olevansa rakastettu.
Mieheni on itsekkin myöntänyt kylmän käytöksen.
AP:n miehellä on jotain henkilökohtaisia ongelmia korvien välissä. En nyt näin miehenäkään keksi mitään järkevää syytä tuollaiselle käytökselle.
Jos mies suostuu lukemaan esimerkiksi tämä aloituksen tekstin, tai sitten kirjoitat tämän hetkiset tuntemuksesi paperille ja annat sen luettavaksi miehelle, niin tilanne voi muuttua. Ehkä.
Ja jos tämä palautesysteemi ei miehelle sovi ja hän ei nopeasti muuta asennettaan, niin suosittelen nostamaan kytkintä. Ihan lastenkin terveyden vuoksi.
Anteeksi suora kysymykseni mutta onko teillä seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju, ap vastasi jo aikanaan tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju, ap vastasi jo aikanaan tähän.
On niin pitkä ketju etten jaksanut puhelimella selata läpi..
Ahaa nyt selvisi! Eli seksiä ei juuri ollenkaan.. No selittää miehen käytöksen ihan täysin... Yleensä jos seksi jää pois niin muukin hellyys vähenee ja jää pois. Suhteesta tulee ns kylmä. Kuulostaa karsealta mutta niin se on. Mies lähtee etsimään muuta eli tässä tapauksessa toista naista joka antaa hänelle hellyyttä ja seksiä. . Tää on iso ongelma nykyajan parisuhteissa ja ero on sit se lopullinen ratkaisu.. Ihmiset kun eivät ymmärrä hakea apua ajoissa.. Tämäkin ero oltais voitu ehkä välttää jos pariskunta olis hakeutunut seksuaalineuvojalle ja mahdollisesti sitä myöden pari-ja seksuaaliterapiaan. Seksi on parisuhteen suola! Miksi olla parisuhteessa jossa ei oo riittävästi seksiä.. Tosiaan on parempi että eroatte. Mies saa joltain toiselta naiselta hellyyttä ja seksiä ja sun ei tartte tuntea huonoa omaatuntoa siitä että ei pysty harrastamaan sitä. Molemmat voittaa. Parempi myös lapsien kannalta sillä nehän oppii kotoa sen miten puolisot kohtelevat ja koskettavat toisiaan ja myöhemmin siirtävät sen myös omiin parisuhteisiinsa. Esim lapsi ei osaa aikuisenakaan koskettaa puolisoaan arjessa jos ei ole nähnyt sitä omien vanhempiensa tekevän.
Miehen käytös on ihan selkeästi henkistä väkivaltaa, varsinkin tuo ilmeiden arvostelu on tosi ahdistavaa ja törkeää. Hyvä että eroatte ja toivottavasti pääset pian lopullisesti eroon.
Mikäli tilanne käy liian ahdistavaksi, niin turvakotiin voi mennä, vaikka ei olisikaan fyysistä väkivaltaa. Sieltä voi myös pyytää apua ja neuvoja tilanteeseen. Ensi- ja turvakotien liiton nettisivuilla on myös paljon materiaalia.
Voimia ja tsemppiä, vaikutat järkevältä, neuvokkaalta ja tasapainoiselta ihmiseltä, joka saa kyllä varmasti asiat kuntoon!
Yksi neuvo ap:lle - ota yksinhuoltajuus, vaikka lastenvalvoja suosittelisi muuta.
Olisko mies masentunut? Eihän kenenkään käytös syyttä suotta muutu noin paljon yhtäkkiä. Varsinkin kun mies ollut aijemmin ihan toisenlainen.. Eikä tuo miehen käytös ole rakastavan ihmisen käytöstä eli rakkaus on luultavasti loppunut mutta miksi? Eihän se yhtäkkiä mihinkään lopu eli jotain kauaskantoisempaa tässä on nyt syynä. Teitä auttais ehkä se että selvittäisitte mikä vois olka syynä miehen käytökseen..
Seksiä liian vähän. Miestä alkanut vituttaa sun pihtaaminen ja sen takia myös sinusta ihmisenä mennyt maku. Vitutus paisunu sit äärimmilleen joka koreloituu tuollaisena käytöksenä, trust me, i know!
Ap jatkaa vielä, kun tänne on näköjään vastauksia tullut.
Meillä on ollut vilkas seksielämä. Kuten aiemmin kirjoitin, oli vielä lapsen syntymän jälkeenkin. Miehen käytös muuttui ensin, ja sen seurauksena seksielämä on kuihtunut.
Haluaisitteko te, jotka tätä seksiasiaa korostatte, itse seksiä puolisolta jota olette kovasti rakastaneet, joka haukkuu teitä voimasanoin, tyhmäksi, idiootiksi ja ties miksi? Joka kaikin keinoin antaisi ymmärtää, että sinä olet täysin kelvoton, et osaa yhtään mitään tehdä oikein, et edes hoitaa yhteistä lastanne, mutta ei kuitenkaan tekisi mitään auttaakseen sinua? Joka vielä tahalkaan pelottelee vanhempaa lasta ja käyttäytyy uhkaavasti ihan vaan huvikseen?
Minä kyllä kaipaan seksiä. Mutta en minä pysty enää haluamaan tuollaista miestä.
Ap
Tsemppiä ap! Toivottavasti saat jo nukuttua paremmin yösi?