MIKSI KUKAAN EI KERTONU KUINKA KIPEET TISSIT ON KUN MAITO NOUSEE
Siis oli aivan kamalat ne ekat paivat maidon nousun jalkeen.
Miks kukaan ei varottanu siita? Mulla ainakin tuntu et rinnat pamahtaa ihan kohta. Ja kun imetti tai lypsi niin ihan heti oli rinnat taas taynna maitoa ja niita kivikovia paikkuroita. auts.
nyt jo helpottaa
Kommentit (5)
Itselläni kaksi lasta, ja kummallakaan kerralla maito ei ole noussut lainkaan. Viikkojen vuorokauden ympäri imettämisen ja pumppaamisen tuloksena maitoa alkoi tulla jonkin verran, mutta siis esim. minä en osaisi millään edes varoittaa tuollaisesta ketään, koska en ole itse kokenut sitä. Ja niillekin, joilla maitoa nousee heti ja tulee hyvin, on tämä yksilöllistä, kaikilla eivät juuri rinnat tule kipeäksi. Mutta tsemppiä, kuullostaa aika rasittavalta...
joku jälkivuotokin haisee ihan kuolemalle ja sitä sekä maitoa, hikeä, pissaa, kakkaa (lapsen sekä synnytyksessä vaurioituneen äidin, jolla pidätyskyky kadonnut taivaan tuuliin) ja mitä lie tuntui olevan koko kämppä täynnä.
Ei tullut mitään räjähdyspisteessä olevia rintoja. Ekan kuukauden ajan imetin, lypsin, punnitsin vaippoja ja käytin vauvaa joka viikko neuvolassa punnituksilla. Vieläkään rintoihin ei tule mitään kireyden tunnetta, vaikka olisin jostain syystä monta tuntia imettämättä. En minä olisi osannut ketään varoittaa - päinvastoin, jos antaisin neuvoja ensisynnyttäjälle, neuvoisin, kuinka saada maito lisääntymään.
Ongelmansa siis kullakin, voimia ap:lle!
t. nimim. Päiväni lanttuna =)