Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku enkeleihin uskova/henkiolentoihin muuten vain perehtynyt auttaa

Vierailija
28.03.2018 |

Ihan alkuun pakko sanoa, että olen ollut tähän asti kirkosta eronnut ateisti enkä ole koskaan ollut erityisemmin kiinnostunut tällaisista asioista tai edes hakenut tietoa mistään enkeleistä tms. Toissa yönä koin kuitenkin todella, todella kummallisen yliluonnolliselta tuntuvan kokemuksen joka pisti pääni aivan sekaisin ja olen nyt lähes varma (vaikkakin äärimmäisen hämmentynyt) että kohtasin jonkin henkiolennon/hengen eikä se ollut mitään tavallista unta. Tiedän että kuulostan hullulta ja olen sitäkin miettinyt voinko olla sekoamassa (jos olisin tai jos minulle olisi puhkeamassa joku sairaus, tajuaisinko sitä edes itse...?) mutta tässä on nyt käynyt juuri niin klassisesti, että "uskon sitten kun itse omin silmin näen." Jos joku osaa mitenkään auttaa tai tietää näistä asioista, niin olisin enemmän kuin kiitollinen avusta. En tarvitse tuomitsemista tai epäilyjä, sillä epäilen tätä itsekin. Olen itse ollut tähän asti todella kyyninen ja pitänyt itseäni älykkäänä ihmisenä, mutta jotenkin tämän tunteen rinnalla en vain tarvitse muistutusta tieteestä tai edes järjestä. Entäpä jos ne eivät edes mitenkään poissulje toisiaan? Entä, jos tiede ei vain pysty tutkimaan näitä asioita tarpeeksi?

Noh, sitten asiaan. Heräsin aamuyöllä noin viiden aikaan unihalvauksen kaltaiseen tilaan (tiedän mitä ne ovat, olen kokenut halvauksen kerran ennenkin ilman mitään hengellistä) ja näin että ihmismäinen, outo "sumuinen" hahmo piti jaloistani kiinni ja teki jalkapohjilleni jotain kivuliasta. Hahmo lausui ääneen joitakin outoja runoja/loitsuja kielellä jota en täysin ymmärtänyt, ja selvästi yritti pitää minua paikallani jotta en liikkuisi tai jotta kuuntelisin "loitsua" paremmin. Menin täydelliseen paniikkiin ja yritin huutaa apua, en pystynyt liikkumaan enkä huutamaan ja koin aitoa kauhua (tiedän, että juuri nämä ovat niitä unihalvauksen tunnusmerkkejä). Hahmon/olennon puheissa toistui mm. sana manala, mikä pelotti aivan valtavasti. En keksinyt mitään muutakaan, joten lopulta aloin vaistomaisesti "rukoilemaan" mielessäni että tuo hetki loppuisi vaikka en tietenkään pystynyt oikeasti sanomaan mitään. Pian tämän jälkeen hahmo kuitenkin muuttui jotenkin turvallisemmaksi, ja se näytti eräältä tutulta ihmiseltä mutta ei kuitenkaan ollut hän. Ainoastaan näytti tältä tutulta. Yritin halata hahmoa ja puhua hänelle siitä miten minua pelottaa, mutta olento ikään kuin vain antoi minun halata itseään mutta katsoi minusta "ohi", eikä kommunikoinut sillä tapaa kuten ihmiset kommunikoivat. Välittömästi rauhoituttuani hahmo katosi ja tipuin takaisin unen tilaan, mutta olin herätessäni edelleen aivan peloissani ja ihmeissäni. Mahani oli sekaisin ja tunsin monta tuntia kipua jalkapohjissa, juuri niissä kohdissa joihin tämä olento/mikä ikinä olikaan minua koskenut. Tiedän että tätä ei voi järjellä selittää, mutta mitä ihmettä tässä oikein tapahtui? Oliko se henki/demoni/enkeli ja mitä eroa näillä on? Voiko enkeli näyttää muulta kuin enkeliltä, ja voiko paha henki esittää myös halutessaan hyväntahtoista? Mistä erottaa hyvän ja pahan, tai tavallisen hengen ja enkelin?! En tiedä mitä tässä pitäisi ajatella, kirjaudunko suoraan jonnekin osastolle... Niin ja olin aivan selvinpäin enkä syö mitään lääkkeitä. Olen mieleltäni terve ihminen mutta kieltämättä aina ollut hyvin herkkä. En tule koskaan unohtamaan tuota öistä kokemusta.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon itse tieteeseen, mutta en varsinaisesti (enää) hengellisyyteen, vaan paremminkin tietoisuuteen ja mielen voimaan. On aivan totta, että materialismin ja idealismin ei tarvitse sulkea toisiaan pois, vaan ne voivat esiintyä myös yhdessä, yhtä aikaa, synergistisesti. Tällainen kaikki mahdollisuudet huomioon ottava tieteellinen tutkimustyö olisikin kaikista luotettavinta todellisuuden kartoittamisessa. Se, että huomioidaan myös ei-materiaalisten voimien tai ilmiöiden vaikutus todellisuuteen, mutta vältetään myös assosioimasta tätä ei-materiaalista puolta ns. henkisyyteen tai uskomukseen. Ei-materiaalisuus voi puhtaimmillaan olla tietoisuuden ja sen nondualistisuuden tutkintaa; mitä tietoisuus on ja miten siinä muodostuu kaikki kokemamme.

Itselleni on aina ollut noin, että hengellisyys ja tietoisuuteen ja mielen voimaan uskominen ovat yksi ja sama asia. Esim. mystisempi hengellinen kirjallisuus, kristinuskossakin esim. Anthony de Mello jne, joka paikassa korostavat että Jumala ei ole olento jossain vaan Tietoisuus. Ja pointti on ettei jossain avaruudessa kelluva tietoisuus vaan minun yksilön tietoisuus.

Vierailija
62/67 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muistat Catcat:n tytöt, heistä nuorempi, muistaakseni Katja, puhuu kuolleiden kanssa ja on tehnyt sitä aina. Se on periytynyt heillä suvussa. Ja ovat uskovia.

Ilmeisimmin joillakin on yhteys henkimaailmaan vielä aikuisina. Useilla on lapsena.

Sinulla ei ole ollut näitä kokemuksia ja siksi oletan tuota painajaiseksi. Olen kokenut unihalvauksen. Itse vain heräsin, enkä voinut liikkua ja oletin että olen halvaantunut. Nukahdin ja heräsin terveenä.

Itselleni tapahtuu kummallisia juttuja mutta henkiä en ole nähnyt. Tuttavat on.

Tuo kuulostaa mielikuvitukselta. Kun halvaus alkoi helpottaa, mörkö muuttui lempeämmäksi, mutta ei ollut ystävä. Aika luonnollista.

Itse asennoidun niin, etten mieti liikaa. Nuorena pelkäsin pimeää, nyt kännyn aina valoon ja kieltäydyn varjojen ajatuksistakin. Harrastan hindulaisia valon ja positiivisuuden mantroja ja joogaa. Pysyn auringossa.

Stay in the bright side, don't go to the dark side, Luke 😊

Raamattu kieltää ankarasti puhumasta vainajahenkien eli riivaajien kanssa.Sillä totuushan on se, ettei kuolleet pysty kenellekään tässä elämässä eläville näyttäytymään, vaan nämä demonit tekeytyvät näiksi kuolleiksi.

Olen ymmärtänyt, että kun Raamattu kieltää puhumasta kuolleiden henkien kanssa, se tarkoittaa henkiä, jotka eivät ole Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen puolella. Eli kuollut tarkoittaa oloa erossa Jumalasta, elävä taas yhteyttä Jumalaan. Eli kyse ei ole ruumiilllisen ihmisen kuolemasta vaan henkisestä elämästä ja kuolemasta.

Spritismillä ja meedioilla tulee yhteys noihin alhaisempiin henkiin ja oikein pahaankin. Siksi se varmuuden vuoksi on kiellettyä jasyystäkin. Hyviin henkiin saa yhteyden Jumalan kautta rukoilemalla Jumalaa. Näin tämän näen.

Minulle yliluonnolliset kokemukset olivat herätys, vuosien mittaan niitä käsitellessäni minä ex ateisti löysin kristinuskon. Uskon, että niillä on ollut Jumalan suunnittelema tarkoitus. Olen tyyppiä 'en usko ellen omin silmin näe.' Joku muu ei ehkä niitä kokemuksia tarvitse, jos uskoo muutenkin. Ehkä ap on myös sellainen, että tarvitsee, ja siksi sai ja hänellä se henkinen matka alkaa nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on hyviä ja pahoja henkiolentoja.

Enkelit ovat Jumalan työntekijöitä eli hyviä. En usko voivan erehtyä luulemaan enkeliä pahaksi. Kerran enkeli on koskettanut minua ja siitä levisi kehooni todella hyvä, rauhallinen lämmin olo.

Demonia en ole onneksi kohdannut. Ne ovat langenneita eli pahoja enkeleitä, jotka tarun mukaan lähyivät Paholaisen alaisiksi, kun tsivaassa oli kapina, eli Paholainen olisi halunnut syrjäyttää Kristuksen, mutta hävisi sodan ja joutui karkotetuksi Manalaan joukkojensa kanssa.

Sitten on henkiä eli ei enkeleitä, vaan sieluja. Kuten ihmisilläkin on sielu. Nekin voivat olla parempia tai huonompia. Paremmat tekevät ns vapaaehtoistyötä Jumalalle enkelien apuna, jotta kehittyisivät nopeammin. Alhaisemmat ovat pahan puolella ja voivat esim huvikseen pelotella ihmisiä.

Pahat henget voivat esittää hyvää ja ilmeisesti usein tekevätkin niin. Siksi henkiä pitäisi pyytää vannomaan, että Jeesus Kristus on herra, paha henki ei kuulemma halua tehdä niin.

Rukoilu omin sanoin auttaa ja on aina hyödyllistä. Jokaisella on myös vakkarienkeli eli oma suojelusenkeli, joka suojelee eli pitää myös pahoja henkiä poissa. Ikinä ei pidä rukoilla ja pyytää suojelusta suoraan enkeleitä vaan pyytää Jumalalta apua enkeleiden kautta. Jeesus Kristus on ylempi kuin Paholainen ja ns voittaa pahan ja häntä kannattaakin pyytää turvaksi, jos tuntuu olevan tarvetta.

Tässä lyhyesti. Asioita, jotka olen oppinut, kun aloin saada yliluonnollisia kokemuksia ja aloin lukea ja ottaa selvää asioista. Sitä ennen olin ateisti.

Tämä ei ole kyllä Raamatun mukaista oppia. Mitä kirjoja olet lueskellut?

Vierailija
64/67 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkelit ovat Jumalan työntekijöitä eli hyviä. En usko voivan erehtyä luulemaan enkeliä pahaksi. Kerran enkeli on koskettanut minua ja siitä levisi kehooni todella hyvä, rauhallinen lämmin olo.

Demonia en ole onneksi kohdannut. Ne ovat langenneita eli pahoja enkeleitä, jotka tarun mukaan lähyivät Paholaisen alaisiksi, kun tsivaassa oli kapina, eli Paholainen olisi halunnut syrjäyttää Kristuksen, mutta hävisi sodan ja joutui karkotetuksi Manalaan joukkojensa kanssa.

Sitten on henkiä eli ei enkeleitä, vaan sieluja. Kuten ihmisilläkin on sielu. Nekin voivat olla parempia tai huonompia. Paremmat tekevät ns vapaaehtoistyötä Jumalalle enkelien apuna, jotta kehittyisivät nopeammin. Alhaisemmat ovat pahan puolella ja voivat esim huvikseen pelotella ihmisiä.

Pahat henget voivat esittää hyvää ja ilmeisesti usein tekevätkin niin. Siksi henkiä pitäisi pyytää vannomaan, että Jeesus Kristus on herra, paha henki ei kuulemma halua tehdä niin.

Rukoilu omin sanoin auttaa ja on aina hyödyllistä. Jokaisella on myös vakkarienkeli eli oma suojelusenkeli, joka suojelee eli pitää myös pahoja henkiä poissa. Ikinä ei pidä rukoilla ja pyytää suojelusta suoraan enkeleitä vaan pyytää Jumalalta apua enkeleiden kautta. Jeesus Kristus on ylempi kuin Paholainen ja ns voittaa pahan ja häntä kannattaakin pyytää turvaksi, jos tuntuu olevan tarvetta.

Tässä lyhyesti. Asioita, jotka olen oppinut, kun aloin saada yliluonnollisia kokemuksia ja aloin lukea ja ottaa selvää asioista. Sitä ennen olin ateisti.

Osaksi yhdyn väitteisiin, mutta sitten tulee jotain aivan muuta, kuten että ihmisten sielut kulkisivat täällä auttamassa tai häiritsemässä. Myöskään Jumalaa ei lähestytä enkelien kautta. Paha henki voi tuottaa kyllä myös "rakkaudellisia" ja valoisia kokemuksia. Kaikki tulee testata Raamatulla. Ei minkäänlaista kommunikointia henkien kanssa tule harjoittaa, vaan pyytää Jeesusta hoitamaan asia.

Vierailija
65/67 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaksi yhdyn väitteisiin, mutta sitten tulee jotain aivan muuta, kuten että ihmisten sielut kulkisivat täällä auttamassa tai häiritsemässä. Myöskään Jumalaa ei lähestytä enkelien kautta. Paha henki voi tuottaa kyllä myös "rakkaudellisia" ja valoisia kokemuksia. Kaikki tulee testata Raamatulla. Ei minkäänlaista kommunikointia henkien kanssa tule harjoittaa, vaan pyytää Jeesusta hoitamaan asia.

Minähän kirjoitin, että enkeleitä lähestytään Jumalan kautta. Luit väärin.

Vierailija
66/67 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso netflixidtä dokumentti Nightmare.

Vierailija
67/67 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista, luulin että saisin lähinnä alapeukkuja ja naureskelua vastaukseksi mutta mitä vielä! Näin paljon mielenkiintoisia ja todella älykkäästikin perusteltuja vastauksia. Ihan yllätyin, että tältä palstalta voi löytää näin paljon henkisiä ihmisiä - ehkä meitä on enemmän kuin usein luullaankaan, mutta anonyyminä ihmiset uskaltaa jotenkin avoimemmin ja rohkeammin kirjoittaa omista uskomuksista ja henkimaailman asioista. Lisääkin teorioita saa vielä laittaa, olen lukenut näitä todella kiitollisena!

Tarinani sai pari päivää sitten vielä mielenkiintoisemman käänteen, kun tapasin vanhan kaverini joka on erittäin perehtynyt tällaisiin "huuhaa"-hommiin ja mm. ennustaa korteista ja kaikkea sellaista. Hänen mukaansa kyseessä oli paha henki, jokin hahmo muinaissuomen mytologiasta ja henki puhui siksi sellaisella oudolla kielellä. Jalkapohjien satuttaminen oli jonkinlaista minun "merkitsemistä". En tiedä uskonko tähän ollenkaan, mutta kaverin ennustusten mukaan kyseinen henki tulee kiusaamaan minua vielä jatkossakin ellen tule uskoon/uskalla pyytää Jumalaa apuun. Vielä hämärämpää ja mielenkiintoisempaa tästä tekee se, että tämä sama kaveri oli ennustanut tämän minun yöllisen kohtaamisen korteista jonkun minulle tuntemattoman ihmisen kanssa jo pari kuukautta sitten (tämä oli todistettavissa tekstiviesteillä) ja oli oudon perillä siitä mitä minulle oli tapahtunut ja miksi (ilman että olin kertonut kaikkea hänelle). Mieleni on edelleen sekaisin tästä kaikesta mutta positiivista on todellakin se, että maailmankuvaani on nyt ravisteltu ja rajusti... en ota tätä liian vakavasti, mutta jään silti mielenkiinnolla odottamaan kohtaanko vastaavaa enää uudestaan, ja jos kohtaan, auttaako jatkossakin Jumalan puoleen kääntyminen/mielessä rukoilu vaikka sitten edes varmuuden vuoksi. Ainakaan ei pelota enää. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi