Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku enkeleihin uskova/henkiolentoihin muuten vain perehtynyt auttaa

Vierailija
28.03.2018 |

Ihan alkuun pakko sanoa, että olen ollut tähän asti kirkosta eronnut ateisti enkä ole koskaan ollut erityisemmin kiinnostunut tällaisista asioista tai edes hakenut tietoa mistään enkeleistä tms. Toissa yönä koin kuitenkin todella, todella kummallisen yliluonnolliselta tuntuvan kokemuksen joka pisti pääni aivan sekaisin ja olen nyt lähes varma (vaikkakin äärimmäisen hämmentynyt) että kohtasin jonkin henkiolennon/hengen eikä se ollut mitään tavallista unta. Tiedän että kuulostan hullulta ja olen sitäkin miettinyt voinko olla sekoamassa (jos olisin tai jos minulle olisi puhkeamassa joku sairaus, tajuaisinko sitä edes itse...?) mutta tässä on nyt käynyt juuri niin klassisesti, että "uskon sitten kun itse omin silmin näen." Jos joku osaa mitenkään auttaa tai tietää näistä asioista, niin olisin enemmän kuin kiitollinen avusta. En tarvitse tuomitsemista tai epäilyjä, sillä epäilen tätä itsekin. Olen itse ollut tähän asti todella kyyninen ja pitänyt itseäni älykkäänä ihmisenä, mutta jotenkin tämän tunteen rinnalla en vain tarvitse muistutusta tieteestä tai edes järjestä. Entäpä jos ne eivät edes mitenkään poissulje toisiaan? Entä, jos tiede ei vain pysty tutkimaan näitä asioita tarpeeksi?

Noh, sitten asiaan. Heräsin aamuyöllä noin viiden aikaan unihalvauksen kaltaiseen tilaan (tiedän mitä ne ovat, olen kokenut halvauksen kerran ennenkin ilman mitään hengellistä) ja näin että ihmismäinen, outo "sumuinen" hahmo piti jaloistani kiinni ja teki jalkapohjilleni jotain kivuliasta. Hahmo lausui ääneen joitakin outoja runoja/loitsuja kielellä jota en täysin ymmärtänyt, ja selvästi yritti pitää minua paikallani jotta en liikkuisi tai jotta kuuntelisin "loitsua" paremmin. Menin täydelliseen paniikkiin ja yritin huutaa apua, en pystynyt liikkumaan enkä huutamaan ja koin aitoa kauhua (tiedän, että juuri nämä ovat niitä unihalvauksen tunnusmerkkejä). Hahmon/olennon puheissa toistui mm. sana manala, mikä pelotti aivan valtavasti. En keksinyt mitään muutakaan, joten lopulta aloin vaistomaisesti "rukoilemaan" mielessäni että tuo hetki loppuisi vaikka en tietenkään pystynyt oikeasti sanomaan mitään. Pian tämän jälkeen hahmo kuitenkin muuttui jotenkin turvallisemmaksi, ja se näytti eräältä tutulta ihmiseltä mutta ei kuitenkaan ollut hän. Ainoastaan näytti tältä tutulta. Yritin halata hahmoa ja puhua hänelle siitä miten minua pelottaa, mutta olento ikään kuin vain antoi minun halata itseään mutta katsoi minusta "ohi", eikä kommunikoinut sillä tapaa kuten ihmiset kommunikoivat. Välittömästi rauhoituttuani hahmo katosi ja tipuin takaisin unen tilaan, mutta olin herätessäni edelleen aivan peloissani ja ihmeissäni. Mahani oli sekaisin ja tunsin monta tuntia kipua jalkapohjissa, juuri niissä kohdissa joihin tämä olento/mikä ikinä olikaan minua koskenut. Tiedän että tätä ei voi järjellä selittää, mutta mitä ihmettä tässä oikein tapahtui? Oliko se henki/demoni/enkeli ja mitä eroa näillä on? Voiko enkeli näyttää muulta kuin enkeliltä, ja voiko paha henki esittää myös halutessaan hyväntahtoista? Mistä erottaa hyvän ja pahan, tai tavallisen hengen ja enkelin?! En tiedä mitä tässä pitäisi ajatella, kirjaudunko suoraan jonnekin osastolle... Niin ja olin aivan selvinpäin enkä syö mitään lääkkeitä. Olen mieleltäni terve ihminen mutta kieltämättä aina ollut hyvin herkkä. En tule koskaan unohtamaan tuota öistä kokemusta.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Kollektiiviseen) alitajuntaan kertyneitä mielikuvia/muistoja/imprinttejä/arkkityyppejä, jotka purkautuvat unen ja valveen rajamailla eräänlaisina elävän tuntuisina hallusinaatioina. Esiintyvät varsinkin stressaavissa elämäntilanteissa jne., kun alitajunta tuntee tarvetta puskea jonkinlaista tyhjäkäyntitoimintoa ja yhdistelee sattumanvaraisesti muistoissa olevia uskomuksia, mielikuvia ja käsitteitä.

Unihalvauksessa tietoisuuden taso on matalampi kuin valveilla, mutta korkeampi kuin täydessä unessa, jossa koko koettu ego annihiloituu täysin ja jolloin jokaisen tietoisuudella on kyky luoda aivan uusia  maailmoja ja mitä tahansa silmänräpäyksessä. Sama prosessi jää päälle/toistuu unihalvauksissa ja muissa hallusinatorisissa kokemuksissa mutta epätäydellisenä.

Usein näiden kokemusten aikana tunnetilat vaihtelevat juuri arkkityyppisten äärilaitojen mukaisesti, eli joko täyttä kauhua tai auvoisaa euforiaa, kuten kuolemanrajakokemuksissa. Nämä eivät silti ole todellisia, aiheellisia ja itsesi säätelemiä tunteita, vaan alitajunnan tunnepankista hallitsemattomasti nousevia kaikista voimakkaimmin assosioituneita affekteja, joita egosi ei kykene jarruttamaan.

Nämä affektit ovat universaaleja, mutta muu niiden ympärille kehittyvä "tarina" on enemmän tai vähemmän kulttuurillista konstruktiota. Jossain muuallapäin maailmaa et edes tietäisi sanaa "manala", joten se korvautuisi muulla käsitteellä, vaikka "hell", "helvete" tai "hades" jne. Sinun itsesi ei tarvitse uskoa mihinkään tällaiseen, mutta mielesi voi silti luoda sinulle näitä näytöksiä.

Itsellä on ollut samaan kategoriaan kuuluvia kokemuksia, mutta siitä huolimatta mitään oikeita tietoisia henkiolentoja ei mitä todennäköisimmin ole olemassa, vaikka ne kuinka aidoilta ja oikeilta vaikuttaisivatkin. Täydessä REM-unessa mielesi luo jatkuvasti aivan yhtä konkreettiselta ja vakuuttavalta vaikuttavia harhoja, et vain muista kaikkea näkemääsi ja panet loput sen yleisesti hyväksytyn tosiasian piikkiin, että olit vain unessa ja se on ihan normaalia silloin.

Eli et ole hullu, et nähnyt henkiolentoja, et tarvitse meedioiden tms. apua. :) Aivan normaalia on.

Vierailija
42/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko viime aikoina hankkinut mitään vanhaa esinettä, kirppikseltä ym?

Valitettavasti henget kulkevat joskus niiden mukana, en halua mitenkään pelotella, mutta erityisesti demonit saattavat tulla vanhojen tavaroiden mukana. Tässä tapauksessa tuosta esineestä pitää vain päästää eroon.

Kuulostaa ihan hullulle ennen kuin myös koin tämän oman kokemuksen kautta;  sain lahjaksi vanhan taulun, joka aina lauloi yöaikaan ja asunnossa kuului askelten ääniä vaikka olin yksin kotona.

Nim. ihan normaali terve ihminen :D

Oi kamala. Pelottava ajatus, että oot ihan normaali ja terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 tässä vielä haluaa jatkaa tuosta aiheesta, kun moni täällä kovasti sanoo, että "mitään yliluonnollista ei ole olemassa". Mutta tiedättekö edes sitä, onko sitä mitä pidätte luonnollisena todellisuutena olemassa?

Te aistitte ihmisaistien ja -aivojen tuottamia aistimuksia, mutta näitä samoja aistimuksia voidaan saada aikaan esim. antamalla hallusinogeenia tai stimuloimalla elektrodeilla sopivia aivoalueita. Mistä te tiedätte, että sellainen todellisuus kuin koette, on "tuolla ulkona"? Varsinkin, kun jopa perustavinta laatua olevat kokemukset riippuu mittakaavasta. Teille kivi on kovaa, mutta jos olisitte neutroni joka vaivatta kulkee Maapallon läpi, se olisi lähinnä tyhjää tilaa. Teille maailma on täynnä tietyn näköisiä ja värisiä objekteja, mutta olento joka ei aisti näköaistilla ei kokisi sellaisia ollenkaan. Minkälaisten olentojen aistima todellisuus on Oikea Tosi Todellisuus, ihmisenkö? Olisi absurdia väittää sitä oikeaksi ja muita vääräksi.

Itselleni "maailma" ei ole kiinteä ja todellinen ensinkään, mihin perustuu myös magia. Se on enemmänkin rajattomien mahdollisuuksien kvanttikenttä, jossa kaikki ollut, oleva, tuleva ja kuviteltavissa oleva on olemassa NYT. Eikä kuitenkaan sillä tavalla olemassa kun te olemassaoloa ajattelette, aineellisena. Aineellisuuden vaikutelma on pelkkää kvaliaa, ja syntyy tietynlaisen hermoston ja aistielimistön havainnoidessa mahdollisuuksien kvanttikenttää omien sekä biologisten että psykologisten ehdollistumiensa mukaan. Niinpä valvemaailma tapahtuu minun näkökulmasta "ihmisen päässä" ihan yhtä lailla kuin unimaailmakin, eikä ole sen todellisempi. Ja on olemassa lukemattomia tietoisuuden ja havaitsemisen tasoja, jotka muodostuvat toisenlaisten älyllisten olentojen havaitsemistavoista. Kehittyneimpiä olentoja lukuun ottamatta nekin luulevat että juuri niiden kokema maailma on Oikea Tosi Maailma ja esim. ihmisten maailma, jos ne virittävät tietoisuutensa tälle havaitsemisen tasolle, on fantasiaa tai unta. Ja kuitenkin molemmat perustuvat samaan kvanttikenttään.

Vierailija
44/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee tuo tarve pilkata jopa mielisairaiksi ihmisiä, joilla on erilaisia uskomuksia todellisuudesta kuin itsellä? Ymmärrättehän, että psykiatria tai psykologia ei pidä yliluonnollisia tai hengellisiä kokemuksia, saati näitä asioita koskevia älyllisiä uskomuksia, sairauksina, elleivät ne pakonomaisesti hallitse ja häiritse ihmisen arkielämää, tai jos ihminen ei erota niitä luonnollisista asioista.

Vierailija
45/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis... ettehän te nyt voi olla tosissanne noitten henkien ja demonienne kanssa?

Miksi ette ymmärrä että niitä ei ole olemassa? Minulle ja muille on päivänselvää tämä.

Niinhän minäkin ennen luulin.

Terv. Akateeminen 47 v

Humanisti varmaan kuitenkin?

Vierailija
46/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

41 tässä vielä haluaa jatkaa tuosta aiheesta, kun moni täällä kovasti sanoo, että "mitään yliluonnollista ei ole olemassa". Mutta tiedättekö edes sitä, onko sitä mitä pidätte luonnollisena todellisuutena olemassa?

Te aistitte ihmisaistien ja -aivojen tuottamia aistimuksia, mutta näitä samoja aistimuksia voidaan saada aikaan esim. antamalla hallusinogeenia tai stimuloimalla elektrodeilla sopivia aivoalueita. Mistä te tiedätte, että sellainen todellisuus kuin koette, on "tuolla ulkona"? Varsinkin, kun jopa perustavinta laatua olevat kokemukset riippuu mittakaavasta. Teille kivi on kovaa, mutta jos olisitte neutroni joka vaivatta kulkee Maapallon läpi, se olisi lähinnä tyhjää tilaa. Teille maailma on täynnä tietyn näköisiä ja värisiä objekteja, mutta olento joka ei aisti näköaistilla ei kokisi sellaisia ollenkaan. Minkälaisten olentojen aistima todellisuus on Oikea Tosi Todellisuus, ihmisenkö? Olisi absurdia väittää sitä oikeaksi ja muita vääräksi.

Itselleni "maailma" ei ole kiinteä ja todellinen ensinkään, mihin perustuu myös magia. Se on enemmänkin rajattomien mahdollisuuksien kvanttikenttä, jossa kaikki ollut, oleva, tuleva ja kuviteltavissa oleva on olemassa NYT. Eikä kuitenkaan sillä tavalla olemassa kun te olemassaoloa ajattelette, aineellisena. Aineellisuuden vaikutelma on pelkkää kvaliaa, ja syntyy tietynlaisen hermoston ja aistielimistön havainnoidessa mahdollisuuksien kvanttikenttää omien sekä biologisten että psykologisten ehdollistumiensa mukaan. Niinpä valvemaailma tapahtuu minun näkökulmasta "ihmisen päässä" ihan yhtä lailla kuin unimaailmakin, eikä ole sen todellisempi. Ja on olemassa lukemattomia tietoisuuden ja havaitsemisen tasoja, jotka muodostuvat toisenlaisten älyllisten olentojen havaitsemistavoista. Kehittyneimpiä olentoja lukuun ottamatta nekin luulevat että juuri niiden kokema maailma on Oikea Tosi Maailma ja esim. ihmisten maailma, jos ne virittävät tietoisuutensa tälle havaitsemisen tasolle, on fantasiaa tai unta. Ja kuitenkin molemmat perustuvat samaan kvanttikenttään.

Todellakin, aivoja voidaan stimuloida esimerkiksi sähköllä tuottamaan kaikenlaisia tuntemuksia. Niin myös erinäisillä kemikaaleilla. Tämä nyt ei toisaalta saa minua yhtään avoimemmaksi 'ylimaailmallisten' ilmiöiden olemassaoloon, vaan edelleenkin pienentää niiden uskottavuutta - mitä ikinä aivoissa tapahtuukaan, sille on todennäköisesti olemassa selitys, tunnetaan se nyt tai ei.

Nuo näkymättömät älylliset olennot, henget enkelit ja demonit, sen sijaan ovat ongelma koska niille ei ole olemassa minkäänlaista todistusta, teoriaa (tieteellistä) tai selitystä.

Vierailija
47/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, aivoja voidaan stimuloida esimerkiksi sähköllä tuottamaan kaikenlaisia tuntemuksia. Niin myös erinäisillä kemikaaleilla. Tämä nyt ei toisaalta saa minua yhtään avoimemmaksi 'ylimaailmallisten' ilmiöiden olemassaoloon, vaan edelleenkin pienentää niiden uskottavuutta - mitä ikinä aivoissa tapahtuukaan, sille on todennäköisesti olemassa selitys, tunnetaan se nyt tai ei.

Nuo näkymättömät älylliset olennot, henget enkelit ja demonit, sen sijaan ovat ongelma koska niille ei ole olemassa minkäänlaista todistusta, teoriaa (tieteellistä) tai selitystä.

Ja kuitenkaan juuri kukaan ei oikeasti perusta maailmankuvaansa vain sille mikä on ns. tieteellisesti selitettävissä, niin että oikeasti ymmärtäisivät nämä perustelut ja olisivat varmistuneet niiden pitävyydestä. Kukaan ei ymmärrä tieteellisen maailmankuvan koko kokonaisuutta, ja kuitenkin lähes jokainen uskoo, että hän edustaa rationaalista, tieteellistä maailmankuvaa.

Itselleni tosin se tieteellinen maailmanselitys ei ole sen kummempi kuin muutkaan kollektiiviset uskomusjärjestelmät. Missä havaitaan kaikki mitattava ja objektiivinen tietokin? Ihmisen omassa tietoisuudessa... On ollut aikoja jolloin esimerkiksi magiikan lainalaisuuksia on tutkittu yhtä suurella innolla kuin nykyisin luonnontieteen, ja ihmiset ovat kokeneet että kokeet on toistettavissa. Samoin ihmiset ovat kulttuurilleen ja ajalleen yhtenäisesti kokeneet nykyisin taruolentoina pitämiämme olentoja, ja uskoneet niihin, koska jos minun aistimukseni olisivatkin harhaa, niin ei kai tuhannet voisivat nähdä harhoja? Kuitenkin se on kollektiivisen tietoisuuden luonne, että kvaliatodellisuuden luominen tietoisuudessa on myös kollektiivista.

Nykyinen tilanne on mielenkiintoinen, koska tietoisen tiedon hankkiminen erilaisista maailmankatsomuksista on niin helppoa. Niinpä ihmiset voivat virittyä erilaisille kollektiivisille "taajuuksille" ja kokea ihan eri maailmoita. Itse en pidä näistä toisia toista oikeampina. En itse esimerkiksi koe enkeleitä tai demoneita tai muita kristillisperäisiä henkiolentoja, mutta ne ovat silti minulle yhtä validi tulkinta perimmäisen todellisuuden värähtelystä kuin oma maailmankuvanikin.

Vierailija
48/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko se on unihalvaus tai ufo-sieppaus, jonka mielesi on prosessoinut noin. Kaikki muu viittaa perusunihalvaukseen paitsi tuo kipu jalkapohjissa.

En siis pelleile, ihmisiä siepataan Suomessakin. Tutustu Summers: Allies of Humanity. Hyvin vakavaa asiaa. Jos kokemus jollain tavalla toistuu fyysisellä puolella, niin kallistun sieppaukseen.

Mutta mistä tuo enkelijuttu tuli? Ei enkelit aiheuta inhottavia kokemuksia ja ahdistusta kenellekään, ihan päinvastoin.

Kyllä ne on ihan fyysiset olennot ketkä sitä tekee, tai voimat joiden kanssa et todellakaan halua olla tekemisissä.

Älä viitsi pelotella. :D Toivottavasti vielä joku päivä vielä heräät pelkille hatarille uskomuksillesi ja joukkopsykooseillesi rakennetuista sekavista päiväunista. Ei, ihmisiä ei siepata missään päin maailmaa. Ei, kaikki mitä soopaa mieleltään epävakaat ihmiset kirjoittavatkaan kirjoihin tai internettiin ei pidä ottaa automaattisena totuutena. Ei, vaikka olisit itse kokenut samankaltaisia asioita, koska myös sinä saatat olla epävakaa. Myös tasapainoiset henkilöt kokevat harhoja ja näkevät unia. Ja ei, enkeleitä ei ole olemassa kuten ei Saatanaa eikä Jumalaakaan tai muita vastaavia henkiolentoja.

"Avaruusolentoja" eli muita elollisia ja mahdollisesti tietoisiakin olentoja on varmasti kyllä jossain päin universumia, mutta eivät he täällä tai muissakaan oletetuissa ulottuvuuksissa hengaile ja nappaile epäonnisia ihmisiä pieniin biologisiin kokeisiinsa. Urbaanilegenda, joka on jäänyt elämään ja muhimaan moneen alitajuntaan.

Koska mietitäänpä nyt sitä järkeä tuossakin, jos joku laji vaikka olisikin niin pitkälle kehittynyt, että kykenisi matkustamaan joko valon ylittävällä nopeudella tai käyttämään hyväkseen oletettuja rinnakkaistodellisuuksia, niin miksi ihmeessä he tarvitsisivat minkäänlaisia biologisia näytteitä muista lajeista? Niin edistynyt olento olisi kehittänyt niin hienoa tekniikkaa, että saisi nanosekunneissa selville vaikka erilaisten spektroskooppien kautta millaista elämää maapallolla on, mistä elementeistä me koostumme jne. ja kvanttitasonkin simulaatiot onnistuisivat käden käänteessä.

Noin pitkälle kehittynyt laji olisi pakoltakin myös hyvin empaattinen, sillä se ei olisi kyennyt selviytymään omastakaan lajikohtaisesta kehityskaarestaan ilman lujaa yhteistyötä ja altruismia. Tämäkään ei käy yhteen muiden lajien väkivaltaisen ja traumatisoivan sieppaamisen kanssa.

Myöskin se on erikoista, että miksi nämä "avaruusolennot" tarvitsisivat jatkuvasti aina vaan uusia ja uusia näytteitä meistä telluslaisista? Eikö näitä kaappauksia ole väitetty tapahtuneen jo vuosikymmeniä, vuosisatoja ja kenties vuosituhansiakin?

Miksi he tarvitsevat niin monia näytteitä yhdestä valtavan suuren, äärettömän, maailmankaikkeuden mitättömästä lajista? Miksi olisimme niin kiinnostavia?

Vierailija
49/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sen sijaan saattoi hyvinkin olla olemassa, mutta Raamattu on pelkkää vahvasti väritettyä kansantarinointia. Hullua, että vielä 2010-luvulla niin moni jaksaa aukottomasti uskoa moiseen arkaaiseen Kalevalaan, kun mitään todellisia objektiivisia merkkejä Jumalasta/jumalista ei ole koskaan vielä näkynyt ja kaikki koko tarinassa on epäloogista.

Jumala myös vaikuttaa toden totta aika hirveältä, suorastaan saatanalliselta voimalta, kun sallii kaiken tämän kärsimyksen maailmassaan. Sellaista julmuutta ei myöskään voi millään vapaalla tahdolla perustella, jos todella ihan rupeaa miettimään. Kun Jumala on kerran kaikkivoipainen ja täydellisen hyvä, niin miksi hän järjestää helvetin maan päälle, miksi koetella ihmistä, mikä pointti, miksi vasta koittelemusten jälkeen taivaaseen, miksi osa luomakunnasta ikuiseen helvettiin, miksi oltava maallisen kärsimyksen polku, joka on puhdasta sadismia, kun voisi vain luoda täydellisen omnipotenttina olentona ikuisesti onnellisen ja kauniin taivaan tai Edenin?

Missä logiikka, missä järki? Mikä sen kaiken koettelemisen pointti on? Erottaa jyvät akanoista, miksi? Miksi luoda sellaisia jyviä, joista tulee akanoita ja jotka joutuvat ikuiseen kadotukseen ja kärsimykseen, ellei saa toisen kärsimyksestä jonkinlaista nautintoa? Miksi hyvä ja älyllinen jumala toimisi noin ja aiheuttaisi tietoisesti rajua kärsimystä miljardeille ja miljardeille eläville olennoille, omille lapsilleen, omille kuvilleen, myös eläimille, joilla ei pitäisi olla sielua ja jotka eivät pääse taivaaseen? Olkaa nyt rehellisiä itsellenne. Koko hommassa ei ole mitään järkeä, ja Jumalanhan piti olla itse Järki, Totuus, Hyvyys ja Rakkaus ja mitä vielä. Hohhoijaa.

Uskoin minäkin lapsena Jeesukseen ja Jumalaan, mutta sitten lukemattomia kertoja turhaan rukoiltuani ja laulettuani virsiä ymmärsin, että olin puhunut vain itselleni. Koska sain siitä valheellista turvan ja kontrollin tunnetta.

Vierailija
50/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkimaailma on todellinen. Se on yhtä todellista kuin tämä maailma minkä näemme silmillämme.

On surullista että useimmat koittaa selitellä nämä kokemukset niin että ne olisi vain mielikuvituksen tuotetta.

Ja minä tiedän, että henkimaailma on tosi, koska olen nähnyt henkimaailmaa, olen kohdannut enkeleitä ja myös pahan henkivallan. Ja se pahuuden kanssa kun joutuu tekemisiin, se on järkyttävän pelottavaa. Siinä ei välttämättä ajatuskaan kulje. Se on kauhistuttava hetki.

Tiedän myös, että Jeesus elää, koska olen saanut tulla tuntemaan myös Hänet, hyvin hyvin elävänä ja voimallisena Vapahtajana.

En ikinä pystyisi kieltämään tätä tosiasiaa, en ikinä.

Vierailija
51/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen kokemus ja mielenkiintoista keskustelua.

Paras se on uskoa , tarkemmin ottaen vain tajuta, että kyllä tähän todellisuuteen todellakin paljon muutakin mahtuu kuin mitä nykyihminen on pääasiassa kulttuurin (virallinen "tiede" ja sosiaalinen ohjelmointi ym.) toimesta oppinut pitämään mahdollisena.  

Todellisuuden perustana itse asiassa on tietoisuus jonka mekin kaikki, yhdessä koko Luonnon kanssa jaamme. Kuten nykytiedekin on todennut, fyysinen todellisuuskin pohjaa ns. aineettomalle energialle, ja kaikki on yhtä tuolla perustavanlaatuisimmalla tasolla.  Vain nykykulttuuri ei ole ihan perillä henkimaailman asioista, mutta melko yleisesti ympäri maailmaa alkuperäiskansojen keskuudessa, samoin kuin Suomessakin perinteisesti, ollaan tietoisia siitä samankaltaisesta todellisuuden luonteesta että Jumala on 1. ja että tässä luojan todellisuudessa on myös sattuneesta syystä tai toisesta myös jokin mitä aikalailla pahaksi kutsutaan. Paha ei ole sattumaa eikä luonnollista, vaan kyse on , no  voitaisiin sanoa sairaudesta johon on parannuskeino ja tämän maailman tulevaisuus lepää siinä että Jumala on hyvä ja samalla hyvin yleisesti parantava voima, rakkaus jne. Jos muistan raamattua oikein, niin Jeesuksen on kirjattu kertoneen että paholainen tekee vain kolmea asiaa; tuo tuhoa, kuolemaa ja harhaa. Hänen opetuksensa ydinasioita on kenen tahansa hyvä miettiä. Opettaa tietoista elämää ja sitä että kannattaa kantaa vastuunsa elämässään jne ja että Rakkaus ja hyvyys on tosi tosi jees.

Jos sinulla tosiaan on tuollainen joku vihamies niin ei ole kumma että koit tuollaisen kokemuksen,,   sillä ihmisellä ei välttämättä ollut mitään muuta tekemistä asian kanssa, kuin että olet saanut itseesi kohdistetuksi siinä määrin paljon ikävää ja vihaista huomiota että koit nyt osaltaan siitä johtuen, hyökkäyksen. Jos on niin että hyökkäys oli hänen tietoisesti aikaansaama niin sitäkin suuremmalla syyllä, jatkahan lukemista....

Onneksi ymmärsit rukoilla ja kuten huomasit, sait avun myös heti. Pelko on sitä mitä pahat entiteetit juurikin syövät ja jos pelkäät, menetät energiaa ja voit menettää sitä paljon,, tai siis että vahinkoa voi tulla.

Jumala joka tapauksessa, siunatkoon Sinua (ja kaikkia lukijoita ja muita) nyt Parantavalla Voimallaan,, Kannattaa jatkaa rukouksen tilaan pääsyn oppimista ja kannattaa miettiä enempi syntyjä syviä tässä elämässä,  täällä kun ei olla ihan turhan päiten ja on olemassa niin paljon olennaisempaakin sisältöä elämään kuin moni väliaikainen ajanviete, joka usein sekoittaa ihmisen ja täyttää kaikkea aikaa niin että ihminen ei muista edes omaa sisintään, ja siitäkös ongelmia sitten seuraakin..

Jos pyydät ja oikeasti haluat lisää ymmärrystä, sitä kyllä myös saat.

Vierailija
52/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siis miettiä, mikä elämässä on olennaisinta ja tärkeää ja mikä on Luojan tahto kaikkeen mahdolliseen liittyen ja mitä itse voi tehdä tai elämäntavassaan ja tietoisuudessaan muuttaa että tuo Jumalan tahto, eli hyvyys ja parannus, yltäkylläisyys, rauhan rakentaminen jne. toteutuu ihmisessä itsessään, elämässä ja tässä yhteisessä maailmassa jonka kaikki tulevat sukupolvet ihan loputtoman pitkälle tulevaisuuteen asti tulevat perimään.

Jos jalkasi ovat vielä kipeät, suosittelen keskittymään rukouksessasi myös neutraalisti siihen kun Elämänkaikkeuden, luojan parantava voima hoitaa myös niitä ja itse asiassa, täydellisesti parantaa pelko-olennon aiheuttaman mahdollisen vahingon jne..

Suosittelen todella suuresti, että rukoilet myös sen vihamiehesi puolesta ja pyydät luojaa että pyhä henki vapauttaa hänet hänen harhastaan ja kaikesta pahasta. Saat rukousapua nyt myös monilta jotka ymmärtävät rukouksen merkityksen.

Olen myös sitä mieltä mitä joku jo kirjoittikin, että voi todellakin olla hyvä hitusen koittaa henkistää elämäänsä ja mahdollisesti osallistua johonkin hyvin valittuun, sellaiseen meininkiin jota joissain kirkoissa (esim kai River-helsinki ja mm Christian Revival Movement) on.

Jeesuksella todellakin on tässä asiassa kaikki kiinnostus niitä sinun jalkapohjiasi kohtaan ja Hän haluaa että sinä kuten kaikki muutkin todellisuutta kieltämään tottuneet, heräät henkisesti. Olen ite sitä mieltä että ei tarvitse ilmiselväksi "hihhuliksi" alkaa, mutta ei mikään turha nimi tuo Jeesus Kristus ei ole..   Kun kyseessä kerran on "tie, totuus ja elämä". Pitää vaan ymmärtää ja saada luojan armosta kokea ja tiedostaa miten asiat ovat tai minkälaisessa harhassa sitä onkin voinut, itsekin siis ja kollektiivisesti elää, niin kaiken epäluulon huomaakin olevan oikeastaan aivan turhaa.  Myös oikean historian tuntemus on tosi plussaa mikäli haluaa järjenkin kanssa ymmärtää mikä Jeesuksen olennaisempana oppina on. Se nimi ei petä jos uskot tai jos sydämestäsi pyydät että saat Jumalan valon ja rakkauden merkityksen ymmärtää.

Olin vuosia vuosia sitten reissussa kaukana Aasiassa eräässä pienessä kylässä. Tein tuohon aikaan hoitoja jotka miellettäisiin Reiki- tai energiahoidoksi ja tapasin erään paikallisen voimallisena tunnetun parantajan. Hän oli iloinen tavatessaan minut, täysin eri maailmankolkasta kotoisin olevan, toisen joka myöskin tekee parannushommia.. Hän oli 83vuotias ja kysyi josko haluan että hän opettaa minulle "loitsun" tai semmoisen rukouslauseen jolla voi parantaa kaikki mahdolliset sairaudet. No, enpä kieltäytynyt ja hän jakoi tämän tiedon,, kaikesta mahdollisesta, myös magiasta ja monenlaisista loitsuista joita hän olisi tiennyt opettaa, hän näki olennaisimman olevan tämä: Iesus Krus Haleluya Salva Me

Vierailija
53/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee tuo tarve pilkata jopa mielisairaiksi ihmisiä, joilla on erilaisia uskomuksia todellisuudesta kuin itsellä? Ymmärrättehän, että psykiatria tai psykologia ei pidä yliluonnollisia tai hengellisiä kokemuksia, saati näitä asioita koskevia älyllisiä uskomuksia, sairauksina, elleivät ne pakonomaisesti hallitse ja häiritse ihmisen arkielämää, tai jos ihminen ei erota niitä luonnollisista asioista.

Kyse ei ole pilkkaamisesta, vaan realistisuuteen herättelemisestä. Kaikenlaisista uskomuksista luopumista, ja asioiden tarkastelua paljaaltaan sellaisina kuin ne ovat, vain 100% faktojen pohjalta. Nekään faktat eivät tietenkään ole mikään täydellinen totuus eikä niihinkään tule suhtautua minään vankkumattomana uskomuksena tai jopa uskontona, mutta ne ovat ainoa todellinen pohja, joka meillä tällä hetkellä on.

Tiedämme maailmankaikkeudesta ja omasta tietoisuudestamme vielä niin mitättömän vähän, ja tuskinpa tulemme koskaan täysin kaikkea ymmärtämäänkään.

Se ei siltikään tarkoita sitä, että meidän olisi rakentavaa ja tasapainoista alkaa ripustautua minkäänlaisiin uskomuksiin missään yhteyksissä, olivatpa ne sitten ns. yliluonnollisia tai tieteellispohjaisia. Avoin mieli on aina järkevintä säilyttää.

Se, minkä psykiatria määrittelee sairaudeksi ja normaaliksi on pelkkää sattumanvaraista ja mahdollisesti vakiintuneiden kulttuuristen traditioiden hämärryttämää sopimusta. Tunnut lähestyvän melko tunteenomaisesti tätä aihepiiriä, koet ainakin selvästi "sairauden" tai mielenvikaisuuden leiman loukkaavana. Pointti nyt tässä ei ole kuitenkaan kenenkään sairaaksi leimaaminen, koska se ei palvele mitään tarkoitusta, vaan objektiivisen totuuden löytäminen tai ainakin sen kartoittaminen niin realistisesti ja varmasti kuin mahdollista. Uskomusten kautta se ei tietenkään onnistu, joten ne kaikki on armottomasti hylättävä, oli kyse sitten viattomasta uskosta tai henkilön mielenterveyttä uhkaavasta uskosta: Kaikki uskominen on jätettävä unholaan, sinne luolaihmisten ajoille, minne se kuuluukin.

Vierailija
54/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä henkiolentoja on olemassa, itselläni on kokemusta niistä. Niin enkeleistä kuten demoneistakin. Enkelit ei koskaan aiheuta ihmisessä pelkoa ja ahdistusta kuten nuo muut henget tekee. Jos epämääräisen hengen kohtaa, kyseessä on varmasti demoni joka kiusaa ihmistä..Niistä kannattaa pysyä loitolla ja ne pysyy kaukana kun käsket häipyä Jeesuksen nimessä. Niin ja kristitty olen, en todellakaan mikään ateisti.

Vierailija
55/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkimaailma on todellinen. Se on yhtä todellista kuin tämä maailma minkä näemme silmillämme.
On surullista että useimmat koittaa selitellä nämä kokemukset niin että ne olisi vain mielikuvituksen tuotetta.

Ja minä tiedän, että henkimaailma on tosi, koska olen nähnyt henkimaailmaa, olen kohdannut enkeleitä ja myös pahan henkivallan. Ja se pahuuden kanssa kun joutuu tekemisiin, se on järkyttävän pelottavaa. Siinä ei välttämättä ajatuskaan kulje. Se on kauhistuttava hetki.

Tiedän myös, että Jeesus elää, koska olen saanut tulla tuntemaan myös Hänet, hyvin hyvin elävänä ja voimallisena Vapahtajana.

Luitko muuten ollenkaan noita muiden kirjoittamia vähän tieteellisempiä näkökulmia henkinäkyjen luonteesta? Ihan mielenkiinnosta vain kysyn, että mistä *tiedät* että mielesi ei ole tuottanut vain hallusinaatioita valve- tai puolivalvetilassa? Mistä voit olla 100% varma, että näit juuri aitoja oikeita henkiolentoja etkä oman mielesi luomia harhakuvia ja -tuntemuksia? Mistä tiedät, ettei tuo mainitsemasi Jeesuksen voimallisuus ole ihan oma tunteesi, joka nousee syvältä sinun itsesi sisältä ja jonka aivosi jostain syystä liittävät hieman virheellisesti sopivilta tuntuviin kulttuurisesti perittyihin keinotekoisiin käsitteisiin, kuten Jeesukseen tai Vapahtajaan? Ajattelisitko tuntevasi Jeesuksen rakkauden, jos olisit syntynyt muinaiseen Egyptiin, vai kokisitko Horuksen, Isiksen tai Osiriksen läsnäolon?

Vierailija
56/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko muuten ollenkaan noita muiden kirjoittamia vähän tieteellisempiä näkökulmia henkinäkyjen luonteesta? Ihan mielenkiinnosta vain kysyn, että mistä *tiedät* että mielesi ei ole tuottanut vain hallusinaatioita valve- tai puolivalvetilassa? Mistä voit olla 100% varma, että näit juuri aitoja oikeita henkiolentoja etkä oman mielesi luomia harhakuvia ja -tuntemuksia? Mistä tiedät, ettei tuo mainitsemasi Jeesuksen voimallisuus ole ihan oma tunteesi, joka nousee syvältä sinun itsesi sisältä ja jonka aivosi jostain syystä liittävät hieman virheellisesti sopivilta tuntuviin kulttuurisesti perittyihin keinotekoisiin käsitteisiin, kuten Jeesukseen tai Vapahtajaan? Ajattelisitko tuntevasi Jeesuksen rakkauden, jos olisit syntynyt muinaiseen Egyptiin, vai kokisitko Horuksen, Isiksen tai Osiriksen läsnäolon?

Olen ihan valveilla ollessa kokenut, tai kohdannut henkimaailmaa. Omin silmin nähnyt, todella kauniita pieniä enkeleitä. Nämä enkelit lensivät ympärilläni ja kun vähän ojensin kättäni, lensi yksi siihen kädelleni. Ja en ollut sekaisin, vaan ihan järjissäni ja hereillä.

Ja kun pahan henkivalta tuli huoneeseen, niin olin täysin hereillä. Se oli kammottava hetki.

Kyllä ihminen joka pyytää, että Jeesus tulisi sydämeen, niin saa sen kokea, että Hän todella elää ja haluaa kohdata ihmistä.

Mutta, tosiasia on myös se, että harva ihminen haluaa tuntea ja seurata Jeesusta. On helpompi kieltää Jumalan olemassaolo, ja ajatella että mitään Jumalaa ei ole..

Mutta, mä lupaan sulle, jos vilpittömästi etsit ja kyselet, niin Jeesus kyllä vastaa sulle. Kun sinä lähestyt Häntä, niin Hän lähestyy sinua.

Älä pelkää, Hän rakastaa sua.

Vierailija
57/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran minussa ON ollut paha henki. Olin edellisenä iltana syönyt valkosipulietanoita joissa oli valkosipulia todella paljon... aamuhengitykseni oli silkkaa pahuutta!

Mitä henkimaailmaan muuten tulee niin eihän teidän saduillenne voi kun nauraa. Pelottaa tosin että kaltaisillanne hörhöillä saattaa olla ajokortti tai ampuma-aseen hallussapitolupa.

Vierailija
58/67 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mielisairaanpotilas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis... ettehän te nyt voi olla tosissanne noitten henkien ja demonienne kanssa?

Miksi ette ymmärrä että niitä ei ole olemassa? Minulle ja muille on päivänselvää tämä.

Pystytkö todistamaan väittämäsi?

Todistustaakka on yksinomaan teillä hörhöillä.

Minun väitteeni taas käy yksiin tieteen ja luonnonlakien kanssa...

Ehkäpä mitään todistustaakkaa ei ole olemassakaan. Jos uskoo aidosti pelkkään tieteeseen, ei sellaista pitäisi hetkauttaa tieto siitä että toiset uskovat myös hengellisyyden olemassaoloon. Ja toisaalta jos uskoo johonkin yliluonnolliseen ja on itse kokenut jotain tarpeeksi voimakasta vahvistusta siitä, ei muiden epäilyt vaikuta. Luulen itse, että pakkomielle tuomita toisten näkemykset ovat aina merkki oman uskon epävarmuudesta, oli kyseessä sitten tiede tai usko. Sitten on myös meitä, jotka uskovat sekä tieteeseen että hengellisyyteen koska ne eivät automaattisesti sulje toisiaan pois. Itse ajattelen, että samoja asioita voidaan selittää sekä tieteellisesti tieteen kielellä, että hengellisellä kielellä. Jos asioita katsotaan vain järjellä, sorrutaan mielestäni ylimielisyyteen ja hätäiseen päätelmään siitä että JÄRKI tai tiede olisi korkeinta älykkyyttä kaikista. Mistä me oikeastaan sen tiedämme? Voiko sitä jotenkin perustella, miksi nimenomaan perusteltavissa olevat asiat olisivat kehittyneimpiä, tai jotenkin monimutkaisimpia tai vaikeimpia? Eikö nimenomaan sellaiset tunteen tasolla tapahtuvat asiat, joita ei osata toisillemme edes sanoin selittää, vaadi kaikista monimutkaisinta ymmärrystä? En kuitenkaan väitä, että toisaalta uskokaan olisi se korkein/vaikein tai matalin/helpoin älyn muoto. Ehkä se on molempia. Ehkä asiat eivät olekaan niin mustavalkoisia, kuin mielemme haluaisi uskoa. Mieli kaipaa lokeroita, selkeyttä ja jokotai -ajattelua, mutta ehkä on myös muuta. Eikä minun tarvitse sitä sinulle todistaa. Jos se on niin, se on niin, uskoit tai et. Uskoi kukaan tai ei. Ei totuus ole uskosta kiinni. ...vai onko sittenkin? ;) Ap

Todistustaakka on aina olemassa. AINA. Koska totuus on myös olemassa, tuolla jossain, missä ikinä onkaan. Muutenhan sitä voisi kuka tahansa väittää tai kuvitella ihan mitä vain ja sanoa sitä todeksi eikä kenelläkään olisi oikeutta kyseenalaistaa. Miettikääpä miten pahassa kaaoksessa koko ihmiskunta olisi, jos tuo olisi hyväksyttävä menettelytapa, kun nytkin asiat ovat näin huonosti. Mitään yhteiskuntaa tai sivistystä ei olisi koskaan kehittynytkään tuollaisella mentaliteetilla, emme edes käyttäisi näitä tietokoneita tässä ja nyt. Eläisimme viidakoissa jossain savimajoissa, vetäisimme ayahuascaa ja näkisimme ihan varmuudella pikku-ukkoja ja pitäisimme niitä kaikki yhdessä kiistämättömänä todellisuutena.

Ns. yliluonnollisuus on aika hankala myös käsitteenä, sen voisi kyllä kokonaan jo poistaa sanastosta, sillä kaikki mitä ikinä tässä eksistenssissä tapahtuukaan on aina yhtä luonnollista, vaikka se olisi meistä kuinka vaikeasti ymmärrettävää ja erikoiselta tuntuvaa. Käytännössä moni fysikaalinen ilmiökin on alun perin leimattu yliluonnolliseksi tai mahdottomaksi, mutta on lopulta tekniikan ja tiedon parantuessa paljastunut aivan todelliseksi ja mahdolliseksi, esim. spooky action at a distance, kvanttimekaniikka jne.

On aivan päivänselvää, että maailmankaikkeudessa ja ennen kaikkea ihmisen omassa tietoisuudessa on olemassa valtava määrä sellaisia ilmiöitä ja ominaisuuksia, joista meillä ei ole vielä minkäänlaista hajuakaan ja jotka voisivat vaikuttaa meistä tällä hetkellä täysin "yliluonnollisilta" ja käsittämättömiltä. Kaikelle on kuitenkin selityksensä. Aivan kaikelle, oli se selitys sitten minkälainen tahansa, mutta se on olemassa. Ja se ei löydy uskomuksista. Tiede on korkeinta älykkyyttä, tai paremminkin paras tekniikka totuuden saavuttamisessa, mutta tietysti olisi ylimielistä ja hätäistä kuvitella, siis uskoa, että tieteellä voi saavuttaa täydellisen tiedon kaikista olemassaolon ilmiöistä.

Uskon itse tieteeseen, mutta en varsinaisesti (enää) hengellisyyteen, vaan paremminkin tietoisuuteen ja mielen voimaan. On aivan totta, että materialismin ja idealismin ei tarvitse sulkea toisiaan pois, vaan ne voivat esiintyä myös yhdessä, yhtä aikaa, synergistisesti. Tällainen kaikki mahdollisuudet huomioon ottava tieteellinen tutkimustyö olisikin kaikista luotettavinta todellisuuden kartoittamisessa. Se, että huomioidaan myös ei-materiaalisten voimien tai ilmiöiden vaikutus todellisuuteen, mutta vältetään myös assosioimasta tätä ei-materiaalista puolta ns. henkisyyteen tai uskomukseen. Ei-materiaalisuus voi puhtaimmillaan olla tietoisuuden ja sen nondualistisuuden tutkintaa; mitä tietoisuus on ja miten siinä muodostuu kaikki kokemamme.

Materialismikin voi olla uskonto monelle. Pelkistetään kaikki oliot ja ilmiöt "materialistisiksi" siitäkin huolimatta, että tiedämme jo nykyään aineen olevan käytännössä tyhjää, täysin olematonta. Jostain ja jossain kuitenkin syntyy kokemus maailmasta, itsestä ja todellisuudesta, vaikka se ei varsinaisesti olekaan löydettävissä mistään. Tietoisuustutkimus on nykypäivän kuumasana. Se voisi sopivasti yhdistää materian ja "hengen" dikotomian yhdeksi kokonaiseksi ns. kaiken teoriaksi.

Vierailija
59/67 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Se oli ihan varmana Jeesus.

123Jeesus ei toimisi ikinä noin - Hän ei tuota fyysistä kipua kenellekään.

Se oli mitä suurimmalla tod.näk.enkeli, jonka tehtävänä oli herättää sinut epäuskostasi ja tukeutumaan Jeesuksen sovitustyöhön.

Vierailija
60/67 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muistat Catcat:n tytöt, heistä nuorempi, muistaakseni Katja, puhuu kuolleiden kanssa ja on tehnyt sitä aina. Se on periytynyt heillä suvussa. Ja ovat uskovia.

Ilmeisimmin joillakin on yhteys henkimaailmaan vielä aikuisina. Useilla on lapsena.

Sinulla ei ole ollut näitä kokemuksia ja siksi oletan tuota painajaiseksi. Olen kokenut unihalvauksen. Itse vain heräsin, enkä voinut liikkua ja oletin että olen halvaantunut. Nukahdin ja heräsin terveenä.

Itselleni tapahtuu kummallisia juttuja mutta henkiä en ole nähnyt. Tuttavat on.

Tuo kuulostaa mielikuvitukselta. Kun halvaus alkoi helpottaa, mörkö muuttui lempeämmäksi, mutta ei ollut ystävä. Aika luonnollista.

Itse asennoidun niin, etten mieti liikaa. Nuorena pelkäsin pimeää, nyt kännyn aina valoon ja kieltäydyn varjojen ajatuksistakin. Harrastan hindulaisia valon ja positiivisuuden mantroja ja joogaa. Pysyn auringossa.

Stay in the bright side, don't go to the dark side, Luke 😊

Raamattu kieltää ankarasti puhumasta vainajahenkien eli riivaajien kanssa.Sillä totuushan on se, ettei kuolleet pysty kenellekään tässä elämässä eläville näyttäytymään, vaan nämä demonit tekeytyvät näiksi kuolleiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme