Vihaan näitä asiakkaita!!!!!!!
Miksi se kortti pitää tunkea laitteeseen ennenkun olen edes hintaa kerennyt sanoa, tai painaa kortilla maksu-nappia? Se laite menee välillä jumiin kun heti olet sörkkimässä!
Miksi vikiset hinnoista kun en minä niille mitään voi?! Tai yrityksen toimintatavoista, tai säästä, tai jostakin muusta mihin mulla perus-vuorotyöläisellä ei ole osaa tai arpaa?
Miksi tapitat tyhjällä kassalla, jossa on kissankokoinen kyltti ohjaamassa viereiselle kassalle?!!
Miksi aivastat päin mun naamaa?! Miksi annat lapsen kaivaa räkää nenästään, ja sitten sörkkiä kortinlukulaitetta?!"! Miksi rynkytät ovea, vaikka ollaan jo suljettu?!!
PERKELE!!
Sori, piti avautua. Pakko kai se on lääkitä itseään viinipullolla kun kotiin pääsee.
t.asiakaspalvelija hermoromahduksen partaalla.
Kommentit (46)
Etkö ap saa tukea työkavereista? Meillä ainakin ymmärretään, jos asiakkaat on raskaita.
Suosittelen vihanhallintakurssia.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap saa tukea työkavereista? Meillä ainakin ymmärretään, jos asiakkaat on raskaita.
Teen töitä yksin, omalla osastollani. Työkaverit saa eri pisteellä ihan samanlaista kuraa niskaan kylläkin, mutta en valita heille, koska siitä saa muut vaan pahaa mieltä töissä. Heilläkin on rankkaa.
Kotona saan tukea kun voin raivota juoksumatolla.
Lisäksi se kotimatka kylmässä ilmassa puhisten ja tuhisten saa enimmät raivot kuriin, niin ei mieskään ihmettele.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä teen myös kassatyötä, mutta en ole huomannut, että kortinlukija menisi jumiin, vaikka sinne laittaisikin kortin valmiiksi. Toki jotkut yrittävät maksaa jo ennen kuin tuotteitakaan on lyöty koneelle :D
Mutta kuulostat väsyneeltä työhösi tällä hetkellä, jos kaikki tuollainen ärsyttää. Jaxuja <3
Mä olen yrittänyt maksaa kirjastokortilla ja pankkikortti väärinpäin laitteessa ym. Väsyneenä sattuu ja tapahtuu :D
Kyllä asiakaspalvelijan kuuluu kestää se, ettei kaikki osaa käyttää korttilaitteita sujuvasti ja että asiakkaat tekevät virheitä. Ei sellaisesta voi oikeasti hermojaan menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut huonoa päivää asikaspalvelutyössäni. Jänniä tilanteita on ollut ja haastavia asiakkaita mutten koskan ole niistä kärsinyt tai hermojani menettänyt. Ihmiset mokailevat, eivät osaa käyttää korttejaan, se on ihan ok. He valittavat hinnoista ja laadusta, sekin on ihan sallittua. Tai uhkailevat kun eivät saakkaan kaljojaan mutta tuo kaikki kuuluu työhön.
No ei kait siinä.. sulla on lehmän hermot.
Minä kyllä otan itseeni, kun asiakas alkaa uhkailla, tai esm. haukkua ulkonäköäni siksi, ettei tykkää jostain yrityksen säännöistä joihin minulla ei ole vaikutusvaltaa.
-Ap
Henkilökohtaisuuksiin menevä asiakas on asiaton ja tietenkin tilanne on silloin todella stressaava mutta silti mutta ei silti tarvitse alentua asiakkaan tasolle. Itseäni auttaa kyllä ajatus, että sellainen on säälittävä, jonka pitää alkaa aspaa haukkumaan. Ja hoitaa tilanne ammatillisesti, jos asiakkaalla ei ole mitään järkevää sanottavaa niin vartija voi ohjata hänet ulos.
Saatan myös kehottaa asiakasta antamaan palautetta nettisivujen kautta, jos kyseessä on asia, johon en voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asiakaspalvelijan kuuluu kestää se, ettei kaikki osaa käyttää korttilaitteita sujuvasti ja että asiakkaat tekevät virheitä. Ei sellaisesta voi oikeasti hermojaan menettää.
Hyvä tulla huutelemaan, jos et tee itse pakkotahtista, stressaavaa työtä. Ja ap taisi sanoa, että häntä vatuttaa muutkin asiat eikä nuo edes suurimpina harmin kohteina.
Juuri tympeiden vanhoja parkiintuneiden myyjien luo ei kannata mennä kyselemään jos haluaa hyvää asiakaspalvelua. Nuoret energiset myyjät ovat usein hyvin avuliaita ja ystävällisiä. Toki poikkeuksiakin on. Olen huomannut että etenkin ketjuliikkeiden vanha myyjät ovat usein todella tympeitä, ei tietoakaan mistään asikaspalvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Joo tottakai, enkä siitä näkyvästi hermoja menetä. Kyseessä on kuitenkin sellainen tilanne, joka toistaa itseään näin:
Asiakas saapuu, möllöttää vaan eikä vastaa tervehdykseen.
Ennenkuin kerkeän mitään tehdä, kortti törkätään laitteeseen. Siis suoraan, kun siihen kassalle saavutaan. Ei se minun mielestä ole kovin normaalia.
Se nyt on ihan normaalia, että joku laittaa vahingossa kortin väärinpäin, laittaa koodin väärin, laittaa väärän kortin jne. Ihan inhimillisiä virheitä.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri tympeiden vanhoja parkiintuneiden myyjien luo ei kannata mennä kyselemään jos haluaa hyvää asiakaspalvelua. Nuoret energiset myyjät ovat usein hyvin avuliaita ja ystävällisiä. Toki poikkeuksiakin on. Olen huomannut että etenkin ketjuliikkeiden vanha myyjät ovat usein todella tympeitä, ei tietoakaan mistään asikaspalvelusta.
Okei.. En tiedä meinaatko minua, mutta olen avulias, ystävällinen, ja ikääkin on vasta 23. Joten siitä ei tässä ole kyse.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tulla huutelemaan, jos et tee itse pakkotahtista, stressaavaa työtä. Ja ap taisi sanoa, että häntä vatuttaa muutkin asiat eikä nuo edes suurimpina harmin kohteina.
Teen ja iänkaikkisen vanhoilla laitteilla. Ongelmia koko ajan mutta ei ne ole asiakkaiden syytä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan itsekin, kuinka paljon iloisempi asiakaspalvelija olin ennen kuin tuli sellaisia huonoja kokemuksia, että asiakas raivosi minulle ilman syytä.
Eli toivottavasti jaksat itse käyttäytyä hyvin sitten niitä kehumiasi nuoria myyjiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut huonoa päivää asikaspalvelutyössäni. Jänniä tilanteita on ollut ja haastavia asiakkaita mutten koskan ole niistä kärsinyt tai hermojani menettänyt. Ihmiset mokailevat, eivät osaa käyttää korttejaan, se on ihan ok. He valittavat hinnoista ja laadusta, sekin on ihan sallittua. Tai uhkailevat kun eivät saakkaan kaljojaan mutta tuo kaikki kuuluu työhön.
Minä kyllä otan itseeni, kun asiakas alkaa uhkailla, tai esm. haukkua ulkonäköäni siksi, ettei tykkää jostain yrityksen säännöistä joihin minulla ei ole vaikutusvaltaa.
-Ap
Henkilökohtaisuuksiin menevä asiakas on asiaton ja tietenkin tilanne on silloin todella stressaava mutta silti mutta ei silti tarvitse alentua asiakkaan tasolle. Itseäni auttaa kyllä ajatus, että sellainen on säälittävä, jonka pitää alkaa aspaa haukkumaan. Ja hoitaa tilanne ammatillisesti, jos asiakkaalla ei ole mitään järkevää sanottavaa niin vartija voi ohjata hänet ulos.
Saatan myös kehottaa asiakasta antamaan palautetta nettisivujen kautta, jos kyseessä on asia, johon en voi vaikuttaa.
Totta. Kehotan tosiaan aina laittamaan palautetta nettisivujen kautta. Siitä yleensä vain suututaan enemmän, kun sitä alennusta halutaan NYT, ja ne säännöt pitäisi muuttaa NYT.
En koskaan alennu ikävän asiakkaan tasolle, mutta verenpaine kyllä nousee.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kortti pitää tunkea laitteeseen ennenkun olen edes hintaa kerennyt sanoa, tai painaa kortilla maksu-nappia? Se laite menee välillä jumiin kun heti olet sörkkimässä!
Miksi vikiset hinnoista kun en minä niille mitään voi?! Tai yrityksen toimintatavoista, tai säästä, tai jostakin muusta mihin mulla perus-vuorotyöläisellä ei ole osaa tai arpaa?
Miksi tapitat tyhjällä kassalla, jossa on kissankokoinen kyltti ohjaamassa viereiselle kassalle?!!
Miksi aivastat päin mun naamaa?! Miksi annat lapsen kaivaa räkää nenästään, ja sitten sörkkiä kortinlukulaitetta?!"! Miksi rynkytät ovea, vaikka ollaan jo suljettu?!!
PERKELE!!
Sori, piti avautua. Pakko kai se on lääkitä itseään viinipullolla kun kotiin pääsee.Töissäkö sinä roikut av-palstalla? Mene perkele palvelemaan asiakkaita, piika!
t.asiakaspalvelija hermoromahduksen partaalla.
Melkeinpä kaikissa paikoissa joissa olen maksanut kortilla on hyvä laittaa se kortti sinne laitteeseen ennenkuin myyjä sanoo loppuhinnan niin nopeuttaa toimintaa hieman.
Mutta asiaan, ap:n asiakaskunta taitaa olla harvinaisen mulkkua porukkaa. Eipä ole koskaan asiakaspalvelu-urani aikana kukaan haukkunut ulkonäköäni tai tullut uhkailemaan. Joskus asiakkaat tosiaan valittavat hintoja mutta ei sillä tavalla, että se olisi minun vikani.
Millainen asiakaspalvelija olet muuten ap? Iloinen ja ystävällinen vai naama norsunvtuilla ja puhuu murahtamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin sulle on tehty lobotomia?
Ei se vaadi lobotomiaa, että pärjää asiakaspalvelutyössä hermojaan menettämättä. Tätä kun on riittävän kauan tehnyt huomaa kuinka nuo toistuvat. En oikeasti noiden takia menetä hermojani. minulla kai sitten tapahtuu niin paljon henkilökohtaisessa elämässäni, etten jaksa asiakkaiden kiukuttelua ottaa itseeni. Se oikeasti kuuluu toimen kuvaan.
Samaan aikaan strategisesti / aktiivisesti työttömänä ollut nauraa asiakaspalvelijoille, 800 eur asunnossa Helsingin kantakaupungissa.
Mitä ihmettä täällä hölistään? Olen käynyt suunnilleen 50 vuotta ns. valintamyymälöissä, joissa poistuessa maksetaan kassalla ostokset. Ikinä ei ole tullut mitään erityistä tähän jokapäiväiseen tapahtumaan. Laitan ostokset hihnalle, maksan ja pakkaan kamani ja poistun. Mulle ihan herttasen samantekevää tervehtiikö, katsooko silmiin, kiittää tai hymyilee tämä kassahenkilö. Mistään kapulasodasta ikinä kuullutkaan. Ja minä lukeudun sentään tähän kaikkien ongelmien äitien ryhmään, eli olen mummo!!!
Voisitko pyytää, että takanani tuleva asiakas laittaisi kapulan ostosteni ja toisen asiakkaan ostosten väliin?
Voi helvetin kapula 😂 Anteeksi mutta se on kyllä ihan teidän keskinen asia, miten sen kapulan laiton hoidatte vain hoidatteko lainkaan. Minä ainakin keskityn sen hetkiseen asiakkaaseen enkä siihen laittaako joku kapulan siellä hihnan päässä vai ei.
Mutta kyllä, tuo aloituksessa mainittu korttijuttu on hieman rasittava. Mutta eihän sille mitään voi, ei se kaikilta niin suju eikä konekaan aina ole ihan yhteistyökykyinen (varsinkaan ees taas rämpätessä) mutta kyllä nyt tähän mennessä jokainen maksaja on siitä selvinnyt.
-Ap