Mitä viette eväiksi töihin?
Kaipaan ideoita! Teen tylsää istumatyötä, joten mitään kovin kaloripitoista en voi syödä. Salaatit tuntuu aina nahistuvan lounaaseen mennessä. Keitot vuotaa laukkuun. Tähän ehkä auttaisi joku parempi säilytyssysteemi... Leipää en haluaisi syödä joka päivä. Yleensä vien edellisen illallisen jämät, mutta aina niitäkään ei jää. Työpaikkani läheisyydessä ei ole mitään ruokapaikkoja, joten eväät on ainut vaihtoehto. Mitä te otatte evääksi?
Kommentit (32)
Ravintolassa töissä kokkina, niin tulee siellä vedeltyä kaikenlaista.
Riisiä ja kanaa. Muusia ja kaalikäärylettä. Uunilohta.
Viinaa ja rauhoittavia lääkkeitä. Ei sitä muuten kestä.
Mulla on monesti chia-hyytelöä ja hedelmää, joskus pähkinöitä, välipalapatukoita tai -juomaa (Alpro Soya Choco). Nopeaa syötävää, joka pitää pahimman nälän poissa eikä tarvitse lämmitystä. Puuro on myös hyvä, pitää vatsan tyytyväisenä pitkään (kunhan syö enemmän kuin sen yhden annospussin, itselläni yksi annos yleensä 1,5dl hiutaleita). Vedenkeitin riittää valmistukseen.
Olen kyllä suht aktiivisessa työssä, mutta työpäivät yleensä melko lyhyitä, siksi olen kokenut järkevämmäksi syödä "kunnolla" vasta kotona.
Yleensä edellisenpäivän illallisen tähteitä. Tai keittoja, minulla on keittotermari sitä varten, ei valu.
Menen aina yöllä töihin niin eväänä on leipä ja kahvi. Niinkuin aamupala kun eka tauko on klo 6-7 aikaan. Hassua olis tuohon aikaan jauhelihakeittoa syödä :D
Eineshyllyn mikroruoat on aina hyvä vaihtoehto, eivät ole nykyisin överihintaisiakaan ja niistä löytyy ihan hyvänmakuisia vaihtoehtojakin. Esim. Kokkikartanon mikroannokset ovat maukkaita ja kohtuuhintaisia. Mikrokeittoja en harrasta, en viitsi kuljettaa vettä töihin.
Monen kaupan salaattibaarit ovat taas ylihintaisia, nahistunutta salaattia ryöstöhintaan ja hygieniakin voi olla vähän sieltä tännepäin.
Pyrin aina saamaan päivällisestä riittämään seuraavan päivän lounaaseen, mutta jos ei niin haen jotain einestä (yleensä kokkikartanon keittoja), teen kotona salaatin tai haen sellaisen kaupan salaattitiskiltä.
Mutta kummaa jos salaatit tuntuvat nahistuvan työpäivän aikana. Laitatko kippoon jotain (esim pastaa tai lihaa) vielä lämpimänä?
Iltaruuan tähteitä. Jos niitä ei ole, niin hätävaraeväänä esim. tortellineja+kirsikkatomaatteja+pestoa, voileipiä+hedelmää, nuudelipussi+hedelmää+pähkinöitä tai valmiskeitto purkissa (siis esim. https://www.knorr.fi/keitot/valmiskeitot). Joskus otan pakkasesta jotain, ehtii sulaa lounaaseen mennessä niin ettei lämmittämisessä mene ikuisuuksia.
Keitot kannan kierrekorkillisessa purkissa silloin kunotan itse tehtyä mukaan.
Kädenlämpöinen kaalimehu riittää.