Antakaa mulle virtuaalihali, siskot pliis!
Tämmöstä se on osa-aikatyöläisen elämä. Sairastuin TOS-syndroomaan (hermosärkyä) . Olen ollut jo kaksi kuukautta sairaslomalla. Kärsinyt hurjia kipuja, vetänyt kipulääkketä kourakaupalla, juossut fysioterapiassa, enemmän kuin rahavarat sallisivat. Ja jumpannut hampaat irvessä että paranisin ja pääsisin taas töihin. Sairasloma loppuu vapulta ja olen jo nyt työkykyinen.
Meninpä sitten hakemaan työvuorolistaa. Minulla on sopimus 70h/ 3vko. Eka vikko jää sairasloman alle, sitten ei YHTÄÄN vuoroa ja viimeiselle viikolle oli laitettu kesäloma. Kokonaiset 10 pv mitä olen ehtinyt ansaita. Toukokuussa. OK, tes:n mukaistahan se on, mutta oikeasti minulle olisi se loma voitu laittaa myöhemminkin, kesä työntekijöitä on palkattu yksi yli tarpeen.
Mitä tästä tulee mieleen? Minusta halutaan eroon koonaan. Aika työkyvynarviointiin on varattu ja ilmeisesti työnantaja yrittää sillä vähentää tunteja entisestään. Että tuntuu pahalta.
Fiilis on kuin olis märällä rätillä rätkäisty naamaan.
Tämmöistähän se on raha ratkaisee, ei mikään muu.
Tiedoksi kaikille osa-aikaisille, älkää sairastuko ainakaan pitkäaikaisesti, eikä varsinkaan tässä maailmanlaajuisessa huoltamokonsernissa!
Kommentit (4)
jos työkykyarvio kertoo että olet osatyökykyinen, saat eläkettä pudonneen palkkasi tilalle.
Siis teet töitä minkä jaksat, ja osan toimeentulostasi maksaa Kela ja eläkeyhtiösi. Otapa selvää.
Yön yli nukuttua ei tunnu enää ihan niin kurjalta. Mutta Turhautunut fiilis on.
Nyt vaan täytyy keksiä jotain tekemistä ajan kulukseni, etten tuleihan mökkihöperöksi. Se on kyllä jo aika likellä...
Purnasin asiaa miehelleni illalla, kun minusta tuntui että mitä hyötyä on enää tehdä tuota jumppaohjelmaakaan, kun ei minua töihin huolita. Muistutti mies-kulta, että syitä on muitakin kuin työ. Mm. minun ona elämäni laatu. Oikeassahan hän on!
Että ei muuta kuin aamujumpalle tässä on alettava pikapuoliin!
T: jo pikkuisen piristynyt ap :)
Asioilla on tapana järjestyä, se on mun filosofiani. Häntä pystyyn!