Onks tää syy mennä lääkäriin ja saada tutkimuksia?
Olen ollut uv:sta asti flunssakierteessä, nousi ihan kuume tonne 38c parina eri kertana muutamien päivien jaksoina. Sitten 2 vatsatautia. Sitten virtsatietulehdus. Mä teen jotain kuolemaa, oon ihan hiessä kokoajan, ja mua sattuu kylkiin, ristiselkään ja vatsaan. Mulla on taas mennyt 3 kk elämästä hukkaan sairastelun johdosta, enkä oo kertaakaan päässyt lääkärille asti ottamaan edes crp-arvoa. Kerran oon päässyt lenkille, minkä jälkeen taas romahdin.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Onko tutkittu klamydia ja tippuri ? Virtsaoireet ja selkä- ja kylkikipu voivat olla myös sukupuolitaudin oireita
Ei oo, mul on kotona se medilab-testi, mutten oo saanut aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on diabetes.
Joo, tätä vähän pelkään.
Anna kun arvaan. Oot yrittäny päästä lääkäriin Oulussa...
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan. Oot yrittäny päästä lääkäriin Oulussa...
Ei kun Vantaalla.
Kyllä mä ainakin pääsin tosi perusteellisiin tutkimuksiin jatkuvan sairastelun vuoksi. Oli erityisesti hengitystie-infektioita. Syytä ei löytynyt ja kierre sitten jossain vaiheessa katkesi mutta hyvä että tutkittiin.
Labrat pitäisi ehdottomasti ottaa ja itseltäni testattiin myös hiv vaikka mitään varsinaisia viitteitä ei tähän ollut. Kyse voi olla myös kroonisesta leukemiasta joka heikentää yleiskuntoa ja lisää infektioherkkyyttä. Keliakia aiheuttaa monenlaisia oireita myöskin.
Labrat olisi hyvä ottaa silloin kun ei mitään akuuttia meneillään. Tällöin nähdään mitkä arvot on normaalitilanteessa. Joten ota vielä yhteyttä hoitopaikkaan ja sano että haluat selvittelyihin jatkuvan sairastelun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
No, ihan miten vaan. Ei kannata kysellä täällä terveysasioista, jos ei kuitenkaan usko mitä sanotaan. Toisaalta et tiedä, kuka on ammattilainen ja kuka ei ja sillä ei edes taida olla väliä. Uskot mieluummin sellaista mitä haluat kuulla. Yleensä jos vastaan terveyskysymyksiin, niin saan vastaukseksi alapeukkuja ja maallikoiden ohjeistuksia ja neuvoja:) Luulen kuitenkin 20 työvuoden jälkeen jotakin tietäväni keskivertoa av-mammaa paremmin, mutta palstojen mukaan harvemmin tiedän mistään mitään. Sen takia yleensä en jaksa terveys-kyselyihin enää vastata. Vaikka jotakin satun tietämään, kun on kohta erikoislääkärin pätevyys taskussa.
t. lääkäri
Potilasta näkemättä, oletko Kela-lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin pääsin tosi perusteellisiin tutkimuksiin jatkuvan sairastelun vuoksi. Oli erityisesti hengitystie-infektioita. Syytä ei löytynyt ja kierre sitten jossain vaiheessa katkesi mutta hyvä että tutkittiin.
Labrat pitäisi ehdottomasti ottaa ja itseltäni testattiin myös hiv vaikka mitään varsinaisia viitteitä ei tähän ollut. Kyse voi olla myös kroonisesta leukemiasta joka heikentää yleiskuntoa ja lisää infektioherkkyyttä. Keliakia aiheuttaa monenlaisia oireita myöskin.
Labrat olisi hyvä ottaa silloin kun ei mitään akuuttia meneillään. Tällöin nähdään mitkä arvot on normaalitilanteessa. Joten ota vielä yhteyttä hoitopaikkaan ja sano että haluat selvittelyihin jatkuvan sairastelun vuoksi.
Mulla on ollut arvoissa lähiaikoina semmosta heittoa, että verensokeri on ollut koholla, n.9? Ja kalium jotain 2.jotain.
Jos verensokeri on 9, niin sulla on diabetes. Eikö tähän ole kukaan lekuri ottanut kantaa. Kalium 2 on myös aivan liian matala ja sillä kuuluu sairaalahoitoon.
T. Hoitaja
Vuodessa. Ekana laihdutin tahallisesti muutaman kilon, mutta esim. en oo nyt urheillut neljään kuukauteen, lenkkeily jäi oikeestaan syksyllä, kävin salilla pari kertaa viikkoon. Että tota, ei mun ollut tarkoitus, että tää paino näin alas menisi. Syön pizzaa, pastaa ja normaalia ruokaa.