Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onks tää syy mennä lääkäriin ja saada tutkimuksia?

Vierailija
27.03.2018 |

Olen ollut uv:sta asti flunssakierteessä, nousi ihan kuume tonne 38c parina eri kertana muutamien päivien jaksoina. Sitten 2 vatsatautia. Sitten virtsatietulehdus. Mä teen jotain kuolemaa, oon ihan hiessä kokoajan, ja mua sattuu kylkiin, ristiselkään ja vatsaan. Mulla on taas mennyt 3 kk elämästä hukkaan sairastelun johdosta, enkä oo kertaakaan päässyt lääkärille asti ottamaan edes crp-arvoa. Kerran oon päässyt lenkille, minkä jälkeen taas romahdin.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun pituus / paino on nyt?

170cm, 51.2kg, just kävin vaa'alla.

Vierailija
22/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt lääkärissä kertaakaan?

Oon, 2 kertaa, en oo päässyt hoitsulta lääkäriin, eikä hoitsu suostu ottamaan edes crp-arvoa.

Höpö höpö. Olet vaan se sama hoitajavihaaja taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Mene yksityiselle lääkärille. Siellä saat rahaa vastaan kaikki haluamasi tutkimukset.

Vierailija
24/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt lääkärissä kertaakaan?

Oon, 2 kertaa, en oo päässyt hoitsulta lääkäriin, eikä hoitsu suostu ottamaan edes crp-arvoa.

Höpö höpö. Olet vaan se sama hoitajavihaaja taas.

En ole. Puhun totta. Ekan virtsatietulehduksen johdosta ei otettu labraa, koska ylläriylläri, oli perjantai, labra kiinni yms. Kysyin, voidaanko ottaa edes pika-crp, koska olin sinnitellyt jo  aika kauan oireiden kanssa. Oireet oli, kipu alavatsalla, virtsaa ei voinut pidättää, tumma virtsa yms. kipeä olo. No, ne ekat antibiootit ei sitten kunnolla auttaneet, oli tuntemuksia, joten jouduin uusiks lääkäriin(=hoitsulle). Menin labraan, rakkoaika 2h, ei bakteereja, söin uuden antibioottikuurin. Mulla on vieläkin kipeä olo, joten menen varmaan taas takasin. 

Vierailija
25/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sitte tullu mieleen käydä yksityisellä?! Jos julkisella ei pääse hoitoon niin sitten mennään yksityiselle kiltisti. On varmaan ihan rahan arvoista saada tuo syy selville, eikö niin?

Vierailija
26/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti huomenna varaat vaikka semmoisen kiireettömän ajan lääkärille, sen saa mutta menee varmaan viikkojen päähän. Ilman ajanvarausta hoitajalta lääkärille pääsee vain kiireelliset ja vaikka sä nyt kertoisit siinä puolen vuoden sairastelukierteestä niin siihen päivystysajalle et pääse ellei juuri sillä hetkellä ole akuuttia lääkäriä vaativaa vaivaa. Eli se pitäisi se aika varata sinne lääkärille eikä mennä hoitajalle valittamaan ja odottamaan että hoitaja laittaa lääkärille kun kerrot vaivat. 

Vierailija
27/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjua tosissani niin kauan kunnes puhuit "hoitsuista". Kamalan alentava nimitys! Oli sitten kuinka epäammattimaisia hoitajia tahansa, niin ikävästi nimität suurta ammattikuntaa josta löytyy todella paljon myös ammattitaitoista väkeä. Itse olen AINA päässyt hoitajalta heti lääkärille. Ihan jo pienistäkin asioista. Onko sulla hankalaan potilaan maine? Käy katsomassa joskus kannassa mitä susta oikein lukee siemllä

Vierailija
28/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjua tosissani niin kauan kunnes puhuit "hoitsuista". Kamalan alentava nimitys! Oli sitten kuinka epäammattimaisia hoitajia tahansa, niin ikävästi nimität suurta ammattikuntaa josta löytyy todella paljon myös ammattitaitoista väkeä. Itse olen AINA päässyt hoitajalta heti lääkärille. Ihan jo pienistäkin asioista. Onko sulla hankalaan potilaan maine? Käy katsomassa joskus kannassa mitä susta oikein lukee siemllä

Kumma, jos on. Lääkäreiden mokien takia lyödään sit potilaalle joku hankalan potilaan maine, jos eivät lekurit osaa tehdä työtään. En tarkoittanut käyttää hoitajasta halventavaan sävyyn nimitystä hoitsu, olen nimittäin itekin hakemassa nyt amk-hauissa hoitsuksi. Se on vaan lyhenne, siinä ei oo musta mitään halventavaa.

Vierailija
29/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heti huomenna varaat vaikka semmoisen kiireettömän ajan lääkärille, sen saa mutta menee varmaan viikkojen päähän. Ilman ajanvarausta hoitajalta lääkärille pääsee vain kiireelliset ja vaikka sä nyt kertoisit siinä puolen vuoden sairastelukierteestä niin siihen päivystysajalle et pääse ellei juuri sillä hetkellä ole akuuttia lääkäriä vaativaa vaivaa. Eli se pitäisi se aika varata sinne lääkärille eikä mennä hoitajalle valittamaan ja odottamaan että hoitaja laittaa lääkärille kun kerrot vaivat. 

Älä selitä. Meillä ei voi tilata aikaa suoraan lääkärille. Siinä on hoitaja välissä säätämässä.

Vierailija
30/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia pitää selvittää. Menet vielä uudelleen terveyskeskukseen ja jos et pääse siellä eteenpäin, niin sitten seuraavaksi yksityiselle. Itse tekisin näin.

Vierailija
31/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkän nopean painonlaskun takia pitäisi päästä tutkimuksiin. Liioittelet painon laskua vielä kilolla tai kahdella että pääset lääkärille, jolle voit kertoa kuinka paljon oikeasti painoa on pudonnut näin lyhyessä ajassa. Kyllä jollekin järkevälle vastaanotolle olisi syytä päästä. 

Olisiko mykoplasma? Voi näyttätyä sun kohdalla tuommoisena pitkittyneenä flunssan tapaisena alikuntona.

Oireenkuvat ja vaivat ovat monisyisiä ja sitkeitäkin. Joillakin menee ohi itsestään, toiset tarvitsevat antibioottikuurin. Vähäoireiseen lääkärit eivät välttämättä heti halua olla antamassa antibiootteja. 

Vierailija
32/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asia pitää selvittää. Menet vielä uudelleen terveyskeskukseen ja jos et pääse siellä eteenpäin, niin sitten seuraavaksi yksityiselle. Itse tekisin näin.

Joo, näin teen. Meen huomenna, oon pitkittänyt tätä, että menee ohi, oli se lenkki, että on lihasjumia ymsyms, mutta ei nyt oo taas ihan normaalia. On ne tuonne tietoihin kirjoittanut, että uusi yhteys ja takaisin, jos oireet jatkuu.

Vierailija
33/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkän nopean painonlaskun takia pitäisi päästä tutkimuksiin. Liioittelet painon laskua vielä kilolla tai kahdella että pääset lääkärille, jolle voit kertoa kuinka paljon oikeasti painoa on pudonnut näin lyhyessä ajassa. Kyllä jollekin järkevälle vastaanotolle olisi syytä päästä. 

Olisiko mykoplasma? Voi näyttätyä sun kohdalla tuommoisena pitkittyneenä flunssan tapaisena alikuntona.

Oireenkuvat ja vaivat ovat monisyisiä ja sitkeitäkin. Joillakin menee ohi itsestään, toiset tarvitsevat antibioottikuurin. Vähäoireiseen lääkärit eivät välttämättä heti halua olla antamassa antibiootteja. 

Joo, painonlasku on kokonaisuudessaan ollut n. 13kg luokkaa.

Vierailija
34/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystävät sairaanhoitajat tekevät hoidon tarpeen arviointia. Hoidon tarpeen arviointi kuuluu sairaanhoitajan työnkuvaan. Itse olen ollut tyytyväinen tähän menetelmään. Kyllä sinne lääkäriin pääsee jos sinne on oikeasti asiaa.

Vierailija
35/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea painonlasku voi viitata keliakiaan tai kilpirauhasen liikatoimintaan.

Onko sulla käytössä mitään lääkkeitä?

Vierailija
36/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mahdollisuus on homeet ja sisäilmaongelmat.

Vierailija
37/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopea painonlasku voi viitata keliakiaan tai kilpirauhasen liikatoimintaan.

Onko sulla käytössä mitään lääkkeitä?

Ei. Multa on aikanaan otettu keliakiavasta-aineet, niitä ei ollut. Kilpirauhastakin on tutkittu, arvot ovat heitelleet normaalin ja lievän vajaatoiminnan väliä, mutta mitään tpo-ab-vasta-aineita ei ollut. Viimeks kun arvot otettiin, ne oli normaalin rajoissa TSH n. 2, ja T4v n. 14. Noi on heitellyt kanssa silleen, että TSH on ollut 4 pintaan ja T4V n. 10, eli ihan alakantissa. Mutta, kun ne vikalla kerralla oli normaalit, ja paino lähti tippumaan ja turvotus häviämään, niin jätin asian sikseen.

Mutta niin, mitään lääkitystä ei käytössä, ellei jotain rautatabuja, b12-vitamiinia ym. lasketa.

Vierailija
38/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä ajassa oot laihtunut tuon 13kg? Ja tahattomasti?

Vierailija
39/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu klamydia ja tippuri ? Virtsaoireet ja selkä- ja kylkikipu voivat olla myös sukupuolitaudin oireita

Vierailija
40/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on diabetes.