Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onks tää syy mennä lääkäriin ja saada tutkimuksia?

Vierailija
27.03.2018 |

Olen ollut uv:sta asti flunssakierteessä, nousi ihan kuume tonne 38c parina eri kertana muutamien päivien jaksoina. Sitten 2 vatsatautia. Sitten virtsatietulehdus. Mä teen jotain kuolemaa, oon ihan hiessä kokoajan, ja mua sattuu kylkiin, ristiselkään ja vatsaan. Mulla on taas mennyt 3 kk elämästä hukkaan sairastelun johdosta, enkä oo kertaakaan päässyt lääkärille asti ottamaan edes crp-arvoa. Kerran oon päässyt lenkille, minkä jälkeen taas romahdin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäks, jo se, että käyn suihkussa, aiheuttaa heikotusta, ja verenpaineen romahtamisen. Miks mä en saa tutkimuksia?

Vierailija
2/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta menet lääkärille. Perusteelliset verikokeet kannattaisi katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt lääkärissä kertaakaan?

Vierailija
4/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Lisäks, tän sairastelun johdosta laihduin 54kg-49kg, mä en enää jaksa tätä.

Vierailija
5/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt lääkärissä kertaakaan?

Oon, 2 kertaa, en oo päässyt hoitsulta lääkäriin, eikä hoitsu suostu ottamaan edes crp-arvoa.

Vierailija
6/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oireet on siis pääsääntöisesti kuitattu psyykkisiksi tässä kahden vuoden aikana, ja mut on ajettu aika umpikujaan. Kun haluisin olla aktiivinen, tehdä, mennä ja urheilla, mutta kun oon kipeä kokoajan. Koululuvut ei onnistu täysillä, arki ei onnistu, kun sairastelen kokoajan.

Vierailija
7/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole kuumetta, niin ei sulla ainakaan pyelonefriittiä ole eli vaivasi johtunevat lihasoireista ja yleisestä heikkoudesta ja huonosta kunnosta. Jos sulla on vuoden alussa kaksi kertaa kuumetta, niin se ei ole mikään merkki bakteeritulehduksesta. CRP kertoo vaan sen, onko syytä epäillä bakteeriperäistä tulehdusta ja näillä oireilla mitä kerrot, ei ole. Sulla on ollu vatsatauteja, jotka on viruksen aiheuttamia sekä virtsarakontulehdus, josta olet toipunut. Jos tulehdus olisi noussut munuaistasolle, se nostaisi sinulle kuumeen nopeasti ja olisit saanut jo hoitamattomana sepsiksen.  Luultavasti  sulla voi olla huono  hemoglobiini ja pelkkä alhainen verenpaine ja energiahukka/ kevyt paino tekee sen, että kun nouset ylös niin heikottaa ja silmissä sumenee. Mistään vakavammasta tuskin on kyse.

Vierailija
8/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole kuumetta, niin ei sulla ainakaan pyelonefriittiä ole eli vaivasi johtunevat lihasoireista ja yleisestä heikkoudesta ja huonosta kunnosta. Jos sulla on vuoden alussa kaksi kertaa kuumetta, niin se ei ole mikään merkki bakteeritulehduksesta. CRP kertoo vaan sen, onko syytä epäillä bakteeriperäistä tulehdusta ja näillä oireilla mitä kerrot, ei ole. Sulla on ollu vatsatauteja, jotka on viruksen aiheuttamia sekä virtsarakontulehdus, josta olet toipunut. Jos tulehdus olisi noussut munuaistasolle, se nostaisi sinulle kuumeen nopeasti ja olisit saanut jo hoitamattomana sepsiksen.  Luultavasti  sulla voi olla huono  hemoglobiini ja pelkkä alhainen verenpaine ja energiahukka/ kevyt paino tekee sen, että kun nouset ylös niin heikottaa ja silmissä sumenee. Mistään vakavammasta tuskin on kyse.

Mä oon kokoajan infektiokierteessä, mä en v*ttu jaksa tätä.

Vierailija
9/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kilpirauhasarvot pitäisi ottaa. Ainut mikä voisi olla realistinen, olisi kilpirauhasongelmat tai huono hb.

Vierailija
10/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja kilpirauhasarvot pitäisi ottaa. Ainut mikä voisi olla realistinen, olisi kilpirauhasongelmat tai huono hb.

Voiks noi ristiselkäkivut johtua siitä, kun kävin lenkillä, ja lihakset kuormittu? Ootko 100-varma, et toi vti on mennyt ohi, eikä oo noussut. Jos siinä 2h rakkoaikanäytteessä ei ollut bakteereja.

Vierailija
11/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuolle kierteelle tuskin löytyy  somaattista syytä, harvinaiset  sairaudet on harvinaisia ja ne olisi tullut yleensä ilmi jo nuoremmassa iässä.  Sinänsä tuo sairausmäärä on vielä ns. normaalia, vaikka se onkin rasittavaa. Saattaa olla, että esim. stressi tai myy oire ruokkii nyt sitä.

Vierailija
12/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No up vastaa

Vierailija
13/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuolle kierteelle tuskin löytyy  somaattista syytä, harvinaiset  sairaudet on harvinaisia ja ne olisi tullut yleensä ilmi jo nuoremmassa iässä.  Sinänsä tuo sairausmäärä on vielä ns. normaalia, vaikka se onkin rasittavaa. Saattaa olla, että esim. stressi tai myy oire ruokkii nyt sitä.

Ei oo harvinaista, jos on munuaisissa ongelmaa, tai jotain autoimmuunihäikkää, nehän alkaa nuorella aikuisiällä. Ihan vaan sanoin.

Vierailija
14/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo harvinaista, jos on munuaisissa ongelmaa, tai jotain autoimmuunihäikkää, nehän alkaa nuorella aikuisiällä. Ihan vaan sanoin.

Menen kyllä huomenna lääkäriin. Sattuu ristiselkään. 

Vierailija
15/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No up vastaa

selkeästi vika on korvien välissä. terveisin psykiatri.

Vierailija
16/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No up vastaa

selkeästi vika on korvien välissä. terveisin psykiatri.

En oo saanut kahteen yöhön nukuttua kylkikipujen takia..

Vierailija
17/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oliko niitä pulmia ollut uudesta vuodesta, eli 3kk vai 2vuotta?

Vierailija
18/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis oliko niitä pulmia ollut uudesta vuodesta, eli 3kk vai 2vuotta?

2 vuotta sitten alkoi epämääräisillä oireilla, sit oli parempi jakso välissä, ja taas uudesta vuodesta saakka infektiokierteessä.

Vierailija
19/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun pituus / paino on nyt?

Vierailija
20/50 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan miten vaan.  Ei kannata kysellä täällä terveysasioista, jos ei kuitenkaan usko mitä sanotaan.  Toisaalta et tiedä, kuka on ammattilainen ja kuka ei ja sillä ei edes taida olla väliä. Uskot mieluummin sellaista mitä haluat kuulla. Yleensä jos vastaan terveyskysymyksiin, niin saan vastaukseksi alapeukkuja ja maallikoiden ohjeistuksia ja neuvoja:) Luulen kuitenkin 20 työvuoden jälkeen jotakin tietäväni keskivertoa av-mammaa paremmin, mutta palstojen mukaan harvemmin tiedän mistään mitään. Sen takia yleensä en jaksa terveys-kyselyihin enää vastata. Vaikka  jotakin satun tietämään, kun on kohta erikoislääkärin pätevyys taskussa.

t.  lääkäri