Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä huomaat lihoneesi?

tantta
27.03.2018 |

Ja paljonko kiloja tarvitaan? Olen syömishäiriöinen joka päätti heivata vaa'an helvettiin siitä aiheutuvan ahdistuksen takia. Tästä lähtien menen mutu-tuntumalla, ja heti olo parantunut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista. 1 kilo riittää.

Normaalupainoinen

Vierailija
2/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkuista mahan kohdalta huomaan kun alkaa ahdistaa. Ihan muutamasta kilosta huomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo sen verran lihava että huomaan lihomisen vasta kun on tullut yli 5kg lisää.. saisinpa tähän pakkomielteiseen ahmimiseen lopun.

Vierailija
4/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mahdu saunan ovasta sisään.

Vierailija
5/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti huomaa kun on 1-2kg tullut. Vaatteet kiristää ja maha pömpöttää. kaikki ylimääräinen tulee mahaan ja siitä se myös lähtee ekana pois.

Vierailija
6/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun oon löllö plösö.

Vierailija
7/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakaa en ole omistanut vuosiin. Joskus käyn vaa-alla uimahallissa tms. Huomaan kyllä, jos vaatteet kiristävät, tai jos uusia ostaessa vanha koko ei riitä. Sitten vähän keventelen, mikäli tarvetta. Paino noin 50-55?pituus 162. koko merkistä riippuen 36-38, Ikää 47. Parikymppisenä olin hoikempi, mutta tämä koko saanut kelvata viimeiset 20 v.

Huomaat kyllä itsekin vaatteistasi ja olostasi.

Vierailija
8/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaisin, jos vaatteet alkaisi ahdistaa, eikä kyseessä olisi väliaikainen turvotus. En ole käynyt vaa'alla vuosiin, ja ihan saman kokoisena olen pysynyt.

Vierailija
9/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon jo sen verran lihava että huomaan lihomisen vasta kun on tullut yli 5kg lisää.. saisinpa tähän pakkomielteiseen ahmimiseen lopun.

Kirjoita ruokapäiväkirjaa ja käy aamuisin puntarilla. Itselle auttoi. Vähän tullut töppäyksiä, mutta nyt lähti 4.3kiloa tässä kuussa pois. 

Vierailija
10/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet kiristää. Pari kiloa yleensä riittää, toki riippuu vaatteen mallista ja materiaalista.

Vierailija
11/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on voimaton, tunkkainen ja ahdistunut, jo parin kilon heilahdus riittää.

Vierailija
12/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pippeli ei enää näy!

Käy kuten entiselle miehelle, joka tuli uskoon. Oli lihonut siinä määrin, ettei enää nähnyt genitaalejaan vatsakummun alta, mutta uskoi niiden edelleen olevan tallella!

Vierailija
13/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae rakas ihminen apua itsellesi, ahmimishäiriö on sairaus .

Vierailija
14/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita ruokapäiväkirjaa ja käy aamuisin puntarilla. Itselle auttoi. Vähän tullut töppäyksiä, mutta nyt lähti 4.3kiloa tässä kuussa pois. 

Ahmimisongelmaiselle ei suositella laihduttamista tai painon tarkkailemista. Se on sama kuin ehdottaisit jalka poikki olevalle juoksemista kuntoutukseksi.

Vierailija
15/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etutussuni pömpöttää, siitä tiedän lihoneeni.

Vierailija
16/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahasta näkyy. Muuten ehkä ei niin huomaa. Itse olen lihonnut 5 kiloa siitä "hyvästä" painosta. Vanhat farkut menevät jalkaan, mutta eivät kiinni ja jokut takit voivat kiristää. Ei ole kyllä kiva asia, vaikka ulkonäössä tämä ei vielä kovin paljon itsellä erotu. Toivon silti, että saisin nuo kilot pois.

Vierailija
17/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkakahvoista näkyy ensimmäisenä, eikä tarvi tulla juurikaan lisää painoa.

Vierailija
18/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut kiristää. Riittää pari kiloa.

Vierailija
19/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahmimisongelmaiselle ei suositella laihduttamista tai painon tarkkailemista. Se on sama kuin ehdottaisit jalka poikki olevalle juoksemista kuntoutukseksi.

Missä kohtaa sanoin laihduttamisesta? Sanoin vaan, että on hyvä seurata mitä syö, koska voi myös huomata ettei syö tarpeeksi usein joka laukaisee ahmimiskohtauksen, tai että ei syö tarpeeksi monipuolisesti mikä voi laukaista ahmimiskohtauksen. On myös hyvä kirjata milloin tulee ahmittua, niin voi huomioida mitkä sitten laukaisevat niitä kohtauksia. 

olen itse ollut ahmimisongelmasta kärsivä ja juuri ruokapäiväkirjan ja puntarin avulla olen saanut nuo kohtaukset kuriin ja samalla laihtunut. 

Vierailija
20/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pohtinut että miten joistakin tulee niin lihavia, koska yhdessä yössä ei lihota kymmeniä kiloja.

Eli kyllähän jokainen tajuaa viimeistään 5-10kg lihottuaan että nyt on tullut liikaa extraa ja pitäisi tehdä jotain.

Sekään ei oikein ole järkevä selitys että osa on lihavia lapsesta asti, koska osaahan lapsikin seurata painoaan.

Esim itse huomasin joskus viidennellä luokalla että posket oli pyöristyneet koulukuvissa ja vähensin syömistä = ongelma ratkesi ennen kuin paheni liikaa.

Aikuisena olen ollut 60kg ruipelo josta olen kerännyt lihasmassaa niin että nykyään painan ~93kg. Olen siis mies ja 185cm eli aluksi aika tikku ja nykyään ihan miehinen ilman että olisi lihavuutta.

Olen myös joskus uteliaisuuttani yrittänyt nostaa painoa nopeasti, joskus sain vajaassa vuodessa noin 88kg -> 98kg ja huomasihan sen olossa että tuntui ällöltä, joten palasin takaisin normaaliin syömiseeni ja paino tippui takaisin noin 5-6kk aikana ilman ihmeempää yrittämistä.

Eli ei kukaan aikuinen ainakaan voi vahingossa lihoa vuodessa 5-10kg enempää, kun tuokin vaatii oikeasti jo jatkuvaa herkkujen hotkimista.

Miten sitten moni kerää 30-50kg extraa? Ei voi olla huomaamatta, joten miksi ette puutu asiaan esim +10kg kohdalla jolloin paino palaa helposti takaisin puolessa vuodessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan