Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä huomaat lihoneesi?

tantta
27.03.2018 |

Ja paljonko kiloja tarvitaan? Olen syömishäiriöinen joka päätti heivata vaa'an helvettiin siitä aiheutuvan ahdistuksen takia. Tästä lähtien menen mutu-tuntumalla, ja heti olo parantunut.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon jo sen verran lihava että huomaan lihomisen vasta kun on tullut yli 5kg lisää.. saisinpa tähän pakkomielteiseen ahmimiseen lopun.

Samaistun niin paljon :(

Vierailija
22/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en voi vastata, koska ikinä elämäni aikana painoni ei ole jojoillut. Tosin kerran silloinen kaverini kysyi, kun tapasimme pitkästä aikaa, että olenko laihtunut. En tähän päivään mennessä ole saanut tietää että olinko vai en.

Nuorempana olin aina tosi hoikka, hieman teini-iän jälkeen jouduin aloittamaan lääkityksen ja sitten painoa alkoi kertymään ensimmäistä kertaa elämäni aikana. Nykyisessä painossa olen tietääkseni ollut jo useamman vuoden. En ole ollut koskaan mikään iso pallo.

Ennen tuota pakollista lääkitystä painoni nousi yhden kilon vuodessa, jos nousi. Siis kirjaimellisesti yhden kilon. Olin vaakahullu niihin aikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina pohtinut että miten joistakin tulee niin lihavia, koska yhdessä yössä ei lihota kymmeniä kiloja.

Eli kyllähän jokainen tajuaa viimeistään 5-10kg lihottuaan että nyt on tullut liikaa extraa ja pitäisi tehdä jotain.

Sekään ei oikein ole järkevä selitys että osa on lihavia lapsesta asti, koska osaahan lapsikin seurata painoaan.

Esim itse huomasin joskus viidennellä luokalla että posket oli pyöristyneet koulukuvissa ja vähensin syömistä = ongelma ratkesi ennen kuin paheni liikaa.

Aikuisena olen ollut 60kg ruipelo josta olen kerännyt lihasmassaa niin että nykyään painan ~93kg. Olen siis mies ja 185cm eli aluksi aika tikku ja nykyään ihan miehinen ilman että olisi lihavuutta.

Olen myös joskus uteliaisuuttani yrittänyt nostaa painoa nopeasti, joskus sain vajaassa vuodessa noin 88kg -> 98kg ja huomasihan sen olossa että tuntui ällöltä, joten palasin takaisin normaaliin syömiseeni ja paino tippui takaisin noin 5-6kk aikana ilman ihmeempää yrittämistä.

Eli ei kukaan aikuinen ainakaan voi vahingossa lihoa vuodessa 5-10kg enempää, kun tuokin vaatii oikeasti jo jatkuvaa herkkujen hotkimista.

Miten sitten moni kerää 30-50kg extraa? Ei voi olla huomaamatta, joten miksi ette puutu asiaan esim +10kg kohdalla jolloin paino palaa helposti takaisin puolessa vuodessa?

Esimerkiksi henkilöt, jotka ovat olleet lapsena/nuorena seksuaalisen väkivallan uhreja saattavat tiedostamattaan lihottaa itsensä todella isoiksi, alitajunnan ajatellessa, ettei kukaan paha kokisi enää heitä sen kokoisena viehättävänä. Jos tuollainen trauma on jäänyt käsittelemättä, voivat kaikki laihdutuskeinot epäonnistua halusta huolimatta, koska ahdistus, epämukavuus ym kasvaa, kun menee hoikemmaksi ja alitajunta panikoituu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi