Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto ulkomaille kun lapsi huostaanotettu

Hätääntynyt vanhempi
27.03.2018 |

Meidän lapsi on kiireellisesti huostaanotettu ja näillä näkymin huostaanotto tulee jatkumaan. Ollaan päätetty muuttaa pois Suomesta, koetaan että tämä on ainoa keino saada lapsi kotiin. MUTTA, tuleeko suomen viranomaiset olemaan yhteydessä uuden kotimaan viranomaisiin? Jatkuuko huostaanotto uudessa kotimaassa? Uusi kotimaa on EU-maa.

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätääntynyt vanhempi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ap ollut lähdössä vasta kun kaikki on purettu? Eli jäljellä vain perhekuntoutus. Eiköhän perhe voi tällöin kieltäytyä kohteliaasti kuntoutuksesta ja suunnata muihin maihin...

Vaikka kirjoitin, että poistun keskustelusta, mun on pakko kommentoida tätä.

Sossun kanssa EI kommunikoida kohteliaasti kun he ovat päättäneet jotain.

Meidän tapauksessa perhekuntoutus on EHTO jolla he poistavat huostaanottohakemuksen Hallointo-oikeudesta. Jos olet fiksu ja osaat lukea rivien välistä, niin ymmärrät mitä se tarkoittaa.

Suomessa tämä on jo yli miljardin bisnes.

Olen lastensuojelusossu, ja odotan edelleen sitä päivää, kun alan hyötyä jotenkin näistä ns huostaanottobisneksessä liikkuvista miljardeista.

Vierailija
102/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lastensuojelusossu, ja odotan edelleen sitä päivää, kun alan hyötyä jotenkin näistä ns huostaanottobisneksessä liikkuvista miljardeista.

Sinähän saat palkan, se on sun etu. Lisäksi sulla on työpaikka, sekin on etu.

Lienee turha kirjoittaa mikä koneisto pyörii yksityisellä sektorilla joilla kaikilla on jonkinlaiset yhteydet valtion sosiaalihuoltoon.

Minkälaista bisnestä ne Sipilät esimerkiksi pyörittää, ihan vaan esimerkkinä?

Ei taida monen sosiaalivirkailijan sukulais-/kaverisuhteet kestää päivänvaloa, varsinkaan pienemmillä paikkakunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ap ollut lähdössä vasta kun kaikki on purettu? Eli jäljellä vain perhekuntoutus. Eiköhän perhe voi tällöin kieltäytyä kohteliaasti kuntoutuksesta ja suunnata muihin maihin...

Meidän tapauksessa perhekuntoutus on EHTO jolla he poistavat huostaanottohakemuksen Hallointo-oikeudesta. Jos olet fiksu ja osaat lukea rivien välistä, niin ymmärrät mitä se tarkoittaa.

Minä myös sijaisvanhempana mietin kuka sitä bisnestä tekee. Miksei minulle makseta kuin pieni palkkio, jos kerran miljardit pyörivät sijoitusten ympärillä.

Vierailija
104/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös sijaisvanhempana mietin kuka sitä bisnestä tekee. Miksei minulle makseta kuin pieni palkkio, jos kerran miljardit pyörivät sijoitusten ympärillä.

Sinullakin on työpaikka, saat palkkaa ja kulukorvausta. Ole rehellinen äläkä vähättele saatua korvausta työstäsi.

Muista, ettei sullakaan olisi työpaikkaa ellei joku lapsi olisi joulunut koneistoon.

Vierailija
105/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos laittaisitte sen oman elämän ensin kuntoon, ennenkuin lähdette raahaamaan lasta ties minne ja millaisiin oloihin.

Lapsia ei turhaan huostaanoteta, joten ihan turha selitellä mitään paskaa.

Vierailija
106/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot kyl niin tyhmä etten jaksa edes selittää

Vierailija
107/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityishenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullakin on työpaikka, saat palkkaa ja kulukorvausta. Ole rehellinen äläkä vähättele saatua korvausta työstäsi.

Muista, ettei sullakaan olisi työpaikkaa ellei joku lapsi olisi joulunut koneistoon.

Kyllä mulla olisi. Jouduin luopumaan siitä lasten takia. En saa palkkaa vaan palkkiota. Kulukorvaus on tarkoitettu kattamaan kuluja ihan sanan mukaisesti. Ei se riitä kaikkiin kuluihin edes. Kyllä palkkio on pieni verrattuna oikeaan palkkaan. Ei näissä hommissa miljardeja tienata.

Vierailija
108/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän saat palkan, se on sun etu. Lisäksi sulla on työpaikka, sekin on etu.

Lienee turha kirjoittaa mikä koneisto pyörii yksityisellä sektorilla joilla kaikilla on jonkinlaiset yhteydet valtion sosiaalihuoltoon.

Minkälaista bisnestä ne Sipilät esimerkiksi pyörittää, ihan vaan esimerkkinä?

Ei taida monen sosiaalivirkailijan sukulais-/kaverisuhteet kestää päivänvaloa, varsinkaan pienemmillä paikkakunnilla.

Kyllä, minä saan työstäni palkan. Minun työni sisältää valtavan paljon muitakin asioita kuin huostaanottojen tekemistä. Valtaosa asiakkaistani ei päädy huostaanotetuiksi tai edes kiireellisen tai avohuollon sijoituksen kautta sijaishuoltoon. Jos jonkun kohdalla päädytään huostaanottoon, se ei tarkoita minulle lisäpalkkaa tai muutakaan hyötyä, vaan paljon paperityötä, raskaita neuvotteluja, murheellisia asiakkaita ja usein hallinto-oikeuden käsittelyä. Nekin toki ovat osa työtäni. Huostaanotto ei kuitenkaan ole lastensuojelullekaan mikään varsinainen onnistuminen tai tavoite. 

Tajuan toki sen pointin, että yksityiset palveluntuottajat hyötyvät lasten sijoittamisesta heidän laitoksiinsa. Sosiaalipalvelujen tuottamisen tavoista voi toki olla montaa mieltä. Toivoisin kuitenkin ihmisten käyttävän aivojaan sen verran, että hoksaisivat, ettei lasten sijoittaminen kodin ulkopuolelle ole kunnallisen lastensuojelun näkökulmasta toivottavaa. Se on kallista, ja viranomaiset kantavat siitä laillisen vastuun. Siinä mielessä minusta on omituista, että ihmiset mieltävät lastensuojelun sosiaalityöntekijöillä olevan jonkinlainen motiivi "huostaanottobisneksen pyörittämiseen". 

Vierailija
109/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla olisi. Jouduin luopumaan siitä lasten takia. En saa palkkaa vaan palkkiota. Kulukorvaus on tarkoitettu kattamaan kuluja ihan sanan mukaisesti. Ei se riitä kaikkiin kuluihin edes. Kyllä palkkio on pieni verrattuna oikeaan palkkaan. Ei näissä hommissa miljardeja tienata.

Kerroppa meille maallikoille millä elätät itsesi? Jostain on kuitenkin saatava rahat vuokraan/lainanlyhennyksiin, vesi- ja sähkölaskuihin, vakuutuksiin, mahdollisiin autokuluihin, ruokaan, vaatteisiin jne. jne. Lisäksi sanot ettei korvaus edes riitä. No, mistä sä otat erotuksen?

Kerro nyt meille, niin ei meidän tarvitse enää huudella täällä sillä sun jutussa ei nyt joku täsmää.

Vierailija
110/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen laillinen huoltaja on nyt viranomainen. Teillä biologisilla vanhemmilla ei ole mitään päätösvaltaa huostaanotettuun lapseen. Te voitte muuttaa ulkomaille mutta lasta ette mukaanne saa. Lisäksi ulkomaille muuttamalla todennäkäisesti tulette pilaamaan kokonaan mahdollisuuden huostaanoton päättämiseen. Lähdettehän pakoon.

Vierailija
111/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten jos teidän on pakko osallistua perhekuntoutukseen, niin ei auta kuin odottaa sen päättymistä. Menee siihen nyt vuosi tai pari tai jotain muuta. Sitten kai se lastensuojelun asiakkuus puretaan mikäli olette sossun silmissä kuntoutuneet. Sen jälkeen olette valmiit lähtemään minne huvittaa.

Se joka käytti sanaa kohtelias.

Vierailija
112/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen laillinen huoltaja on nyt viranomainen. Teillä biologisilla vanhemmilla ei ole mitään päätösvaltaa huostaanotettuun lapseen. Te voitte muuttaa ulkomaille mutta lasta ette mukaanne saa. Lisäksi ulkomaille muuttamalla todennäkäisesti tulette pilaamaan kokonaan mahdollisuuden huostaanoton päättämiseen. Lähdettehän pakoon.

Kyllä biovanhempi on laillinen huoltaja edelleen, mutta päätösvaltaa on rajoitettu.

Vierailija
113/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa meille maallikoille millä elätät itsesi? Jostain on kuitenkin saatava rahat vuokraan/lainanlyhennyksiin, vesi- ja sähkölaskuihin, vakuutuksiin, mahdollisiin autokuluihin, ruokaan, vaatteisiin jne. jne. Lisäksi sanot ettei korvaus edes riitä. No, mistä sä otat erotuksen?

Kerro nyt meille, niin ei meidän tarvitse enää huudella täällä sillä sun jutussa ei nyt joku täsmää.

En todellakaan elättäisi itseäni sijaishuollon palkkiolla. Siksipä etsin työtä koko ajan, nyt kun tilanne sen jo sallii. Mieheni käy töissä.

Vierailija
114/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä Minä Minä....viis lapsesta.....ET siis suosu näkemään mitenkään sitä että lapsesta ollaan oltu huolissa ja lasta ja lapsen tulevaisuutta on ajateltu.....????

Onko se sinusta väärin, että lapsen etua on yritetty ajaa, jos on epäily yhtään mikään....

Tämä on jonkin vapaa kasvatus hipsterin ylilyönti ja järkytys joka jatkuu uudella ylilyönnillä....

Kyllä olen nähnyt tämän jo 100 kertaa.... sitten tullaan Suomeen kun koulut alkaa ja lapsella ei ole mitään edellytyksiä pärjätä Suomalaisella koulussa ja lopputulos on samanainen omanlaatuinen kulkuri kuin oli äitinsä ja isänsä....arvaan jo maankin johon olette  menossa....Juu sinne ne muttaa kaikki

Tässäpä sossun täti paljastikin, mistä on todellisuudessa kyse. Tiukan normin mukaisesta ihanneihmisestä, millaisia jokaisen täytyisi olla. Itäsaksan jalanjäljissä. Olet huolissasi, että lapsesta kasvaa harmaasta, tottelevaisesta massasta ja yhteiskunnan raatavasta rattaasta poikkeva "omalaatuinen kulkuri", kuten vanhemmistaankin.

Selvästi koet niiden ihmisten vapauden uhkaksi, jotka eivät ole sinun standardisi mukaisia ihanneihmisiä, hehän kyseenalaistavat sinun käsityksesi oikeasta elämästä olemassaolollaan. Sinulle ei riitä, että he kykenevät huolehtimaan itsestään ja lapsistaan ja elävät onnellisina, sen onnen sinä haluat heiltä pois. 

Paljastat karvasi tyhmyyttäsi läpinäkyvästi. Vain holhous-suomi on sinulle oikea ja turvallinen malli, sen lisäksi että arvostelet täysin itsestään ja lapsistaa huolehtimaan kykeneviä ihmisiä "omalaatuisiksi kulkureiksi", arvostelet myös sellaista maata, jossa ihmisten annetaan elää yksilöinä vapaasti omalla tavallaan, kunhan huolehtivat asioistaan eivätkä vahingoita toisia. Haluaisit kovasti ulottaa määräysvaltasi ja ihanneihmisen kasvatuksesi jo muihinkin maihin. 

Vierailija
115/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita linkkejä. Asiasta on niin paljon tietoa ja tarkkoja lukuja virallisissa tietolähteissä ja luotettavassa mediassa. Sinun on aika oppia itse hankkimaan tietoa, perehtymään ja kyseenalaistamaan kapeita tietolähteitä. Saatat siinä vähän viisastuakin. 

Vierailija
116/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaishuollon kustannukset ovat noin miljardi euroa. Kyseessä on läpinäkymätön, voittoa tuottava bisnes. 

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3852574-tuomas-kurttila-lastensu…

Bisnestä tekevät, nyt jo kansainväliset yritykset vievät sosiaalitoimen johtoa kuin märkää rättiä lobatessaan palveluitaan. Usein on myös noussut kytköksi kuntapäättäjien ja laitosten välillä, jopa sukulaissuhteita. 

Lastensuojeluilmoitukset lisääntyvät. Huostaanotettuna on jo lähes 18.000 lasta eli  pari prosenttia, avohoidon piirissä yli 50 tuhatta eli kaiketi noin 5% tai yli. Määrät ovat aivan järkyttäviä. 

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/lasten-nuorten-j…

Perheeseen sijoitus maksaa yhteiskunnalle noin 22.000 euroa vuodessa. Laitokseen sijoitus keskimäärin noin 100.000 vuodessa. 

Sijaisperhe saa yhdestä lapsesta noin 1200 euroa käteen. On pariskuntia, joilla ei ole omia lapsia ja toinen puolisoista on töissä, heillä voi olla useita sijaislapsia. Esimerkiksi neljästä tulee jo melkein viiden tonnin nettotulo. Ihan hyvin. Lähtöbonus sijoituksen alussa on noin 3000 euroa. 

https://thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja/-/perhehoidon-palkkiot-j…

Laitoshoito on sitten jo ihan oma lukunsa. Yksi pitkäaikainen SIJOITUS lapsi tuottaa bisneksen pyörittäjille helposti miljoonan voiton: 

https://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/suuri-lastensuojeluhinnasto-yo…

Jo pikkuinen 20 lapsen lastenkoti tuottaa parin miljoonan liikevaihdon. Ei ihme, että myös kansainväliset ketjut ovat lähteneet mukaan. Ne hallitsevat myös markkinoinnin ja vievät sosiaalitanttoja ja heidän esimiehiään kuin pässiä narussa lobatessaan palveluittensa erinomaisuutta. 

Vierailija
117/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-5456047

Olen seurannut tätäkin asiaa vuosikymmeniä. Aina 10-30 vuoden kuluttua tulee esiin, kuinka sijoitettuja lapsia on pahoinpidelty, käytetty hyväksi ja kohdeltu muuten kaltoin sijoituskodeissa ja laitoksissa. Näin tulee käymään tämänkin päivän sijoitustoiminnalle 20 vuoden kuluttua. 

Vierailija
118/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijaishuollon kustannukset ovat noin miljardi euroa. Kyseessä on läpinäkymätön, voittoa tuottava bisnes. 

Bisnestä tekevät, nyt jo kansainväliset yritykset vievät sosiaalitoimen johtoa kuin märkää rättiä lobatessaan palveluitaan. Usein on myös noussut kytköksi kuntapäättäjien ja laitosten välillä, jopa sukulaissuhteita. 

Lastensuojeluilmoitukset lisääntyvät. Huostaanotettuna on jo lähes 18.000 lasta eli  pari prosenttia, avohoidon piirissä yli 50 tuhatta eli kaiketi noin 5% tai yli. Määrät ovat aivan järkyttäviä. 

Perheeseen sijoitus maksaa yhteiskunnalle noin 22.000 euroa vuodessa. Laitokseen sijoitus keskimäärin noin 100.000 vuodessa. 

Sijaisperhe saa yhdestä lapsesta noin 1200 euroa käteen. On pariskuntia, joilla ei ole omia lapsia ja toinen puolisoista on töissä, heillä voi olla useita sijaislapsia. Esimerkiksi neljästä tulee jo melkein viiden tonnin nettotulo. Ihan hyvin. Lähtöbonus sijoituksen alussa on noin 3000 euroa. 

Laitoshoito on sitten jo ihan oma lukunsa. Yksi pitkäaikainen SIJOITUS lapsi tuottaa bisneksen pyörittäjille helposti miljoonan voiton: 

Jo pikkuinen 20 lapsen lastenkoti tuottaa parin miljoonan liikevaihdon. Ei ihme, että myös kansainväliset ketjut ovat lähteneet mukaan. Ne hallitsevat myös markkinoinnin ja vievät sosiaalitanttoja ja heidän esimiehiään kuin pässiä narussa lobatessaan palveluittensa erinomaisuutta. 

Mistä revit tuon 1200? Ei ole ihan tavallinen summa. Monissa perheissä on vain yksi sijoitettu lapsi. Usein myös toisen vanhemman täytyy olla pois työelämästä.

Vierailija
119/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä revit tuon 1200? Ei ole ihan tavallinen summa. Monissa perheissä on vain yksi sijoitettu lapsi. Usein myös toisen vanhemman täytyy olla pois työelämästä.

Huoh. Viestissä oli linkit ja kaikki. 1200 on hoitopalkkio ja kulukorvaus. Kolme tonnia saa starttirahaa, kun ottaa uuden hoivattavan. Alle neljä voi olla ilman koulutustakin, kyllä 3600 nettotulo on ihan kiva palkkio, jos vielä toinen käy töissä. On pariskuntia, joilla on viisikin sijoitettua. Kuuden tonnin nettotulolla he elävät paljon paremmin tarviimatta käydä edes töissä, kuin useimmat kuusihenkiset perheet.

Saako työtön neljän lapsen perhe 6000 euroa nettotuloa yhteiskunnalta ilman, että vaaditaan vielä olemaan aktiivisesti työnhakijana, osallistumaan kuntouttavaan työtoimintan etc.. Ehei. Perhe kituu reilun kahden tonnin toimeentulotuella + vuokra. Sitten, kun köyhyyden vuoksi on vaikeuksia huolehtia lasten perustarpeista, tulee lasten"suojelu" vielä niskaan vaatimuksineen ja jos ei täytä prikulleen heidän käsitystään lasten hoidosta ja kasvatuksesta, voi iskeä huostaanotto. Ja simsalabim, kun lapset elää kahden sijaisvanhemman kanssa kuusihenkisen perheen elämää, he saavat 6000€ käteen ja voivat keskittyä täysipäiväisesti hoitamaan taloutta, ilman että esitetään mitään vaatimuksia. Eli melkein tuplat lasten omien vanhempien perheeseen verrattuna. Jos lapset sijoitetaan laitokseen, niin kansainvälinen sijoitusfirma vuolee heistä tuloa reilut 30.000 kuukaudessa ja yhteiskunta maksaa. 

Vierailija
120/160 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Viestissä oli linkit ja kaikki. 1200 on hoitopalkkio ja kulukorvaus. Kolme tonnia saa starttirahaa, kun ottaa uuden hoivattavan. Alle neljä voi olla ilman koulutustakin, kyllä 3600 nettotulo on ihan kiva palkkio, jos vielä toinen käy töissä. On pariskuntia, joilla on viisikin sijoitettua. Kuuden tonnin nettotulolla he elävät paljon paremmin tarviimatta käydä edes töissä, kuin useimmat kuusihenkiset perheet.

Saako työtön neljän lapsen perhe 6000 euroa nettotuloa yhteiskunnalta ilman, että vaaditaan vielä olemaan aktiivisesti työnhakijana, osallistumaan kuntouttavaan työtoimintan etc.. Ehei. Perhe kituu reilun kahden tonnin toimeentulotuella + vuokra. Sitten, kun köyhyyden vuoksi on vaikeuksia huolehtia lasten perustarpeista, tulee lasten"suojelu" vielä niskaan vaatimuksineen ja jos ei täytä prikulleen heidän käsitystään lasten hoidosta ja kasvatuksesta, voi iskeä huostaanotto. Ja simsalabim, kun lapset elää kahden sijaisvanhemman kanssa kuusihenkisen perheen elämää, he saavat 6000€ käteen ja voivat keskittyä täysipäiväisesti hoitamaan taloutta, ilman että esitetään mitään vaatimuksia. Eli melkein tuplat lasten omien vanhempien perheeseen verrattuna. Jos lapset sijoitetaan laitokseen, niin kansainvälinen sijoitusfirma vuolee heistä tuloa reilut 30.000 kuukaudessa ja yhteiskunta maksaa. 

Virheen oikaisu: Neljän lapsen kanssa siis sijoitusperheen tulo 4800. Muuten sama teksti.