Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Mies, millainen on hyvÀ avioliitto?

Vierailija
27.03.2018 |

Kerrothan 😀

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, ettÀ kunnioitus on monelle miehelle se avain. Ja se on myös suurimpia kompastuskivia. Suomalainen nainen osaa olla tosi paha suustaan ja ilkeÀkin - siinÀ kaatuu liitto kuin liitto, kun alkaa toiselle ilkeillÀ.

Kunnioitus on hyvÀ asia, mutta miehet eivÀt saa (minun) kunnioitustani vain siksi ettÀ se sattuu olemaan imartelevaa. Jos mies kÀyttÀytyy kuin teinipoika niin minulta ei kunnioitusta heru. Ihan sama miten paljon antaa pusuja.

Nimenomaan! TÀmÀ maailma olisi ihan sairas, jos ihminen saisi kunnioitusta vain sukupuolensa perusteella tekemÀttÀ sen eteen yhtÀÀn mitÀÀn ja vaikka kÀyttÀytyisi kuinka sikamaisesti.

ÄlĂ€ muuta sano. ÄrsyttÀÀ monien miesten vaatimus kunnioitukseen kun he eivĂ€t ole sitĂ€ ansainneet. En usko ettĂ€ kovin moni nykypĂ€ivĂ€n mies olisi oikeasti valmis olemaan "perheen pÀÀ", siinĂ€ kun tulee mukana paljon enemmĂ€n vastuuta. Kunnioitusta kyllĂ€ halutaan mutta sen eteen ei olla valmiita tekemÀÀn mitÀÀn.

TÀmÀ on ok.

Jos olet valmis sihen, ettÀ saat itse rakkautta vain silloin, kun kÀyttÀydyt rakastettavasti.

Diili?

Öööö.... miksi oletat kirjoittajan haluavan juuri sitĂ€ rakkautta? Ai niin, olit mÀÀrittelyt asian niin, ettĂ€ naisille se on tĂ€rkeĂ€mpÀÀ.

Hmm... Otsikko on hyvÀ avioliitto.

Avioliittokaavassa on kohta, josaa kysytÀÀn, tahdotko rakastaa. Siksi oletin kirjoittajan haluavan rakkautta.

En tahdo miehenÀ vastia kunnioitusta. Tahdon rakastaa vaimoani riippumatta siitÀ, kunnioittaako hÀn minua.

Parhaimmissa avioliitoissa vaimo tahtoo kunnioittaa miestÀÀn, vaikka tÀmÀ ei aina kÀyttÀytyisi sen arvoisesti.

TÀmÀ tarkoittaa arvostamista, ei kynnysmattoilua.

Hienoja periaatteita, mut olis Mielenkiintoista nÀhdÀ mitÀ tuo kaikki konkreettisissa tilanteissa tarkoittaa

Vierailija
62/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

EpÀreilua kÀytöstÀ ei vaimon tietenkÀÀn tarvitse sietÀÀ.

MinÀ tahdon, ettÀ hÀn sanoo kun kÀyttÀydyn epÀreilusti ja harjoittelen tarpeen mukaan anteeksipyytÀmistÀ. Toimin kyllÀ toisinaan epÀreilusti. Etenkin vÀsyneenÀ, huonon pÀivÀn jÀlkeen, jos on isompia kriisejÀ yms. TÀmÀn takia tarvitsenkin vaimoa ja muita ystÀviÀni. He kertovat, milloin minulla on aihetta katsoa peiliin. Joskus kysymys on vÀÀrinymmÀrryksestÀ eikÀ epÀreilusta kÀytöksestÀ. Silloin epÀreilusta kÀytöksestÀ syyttÀnyt pyytÀÀ anteeksi, saa anteeksi ja elÀmÀ jatkuu.

Mut vaimosi tÀytyy olla tuon sun stressin ylÀpuolella. HÀnenhÀn tÀytyi kuuliaisesti kuunnella loppuun ja vastata ystÀvÀllisesti takaisin (lue listasi) SinÀ se et joudu uhraamaan mitÀÀn. Teet kotityön mikÀ sulle kuuluu tai annat hellyyttÀ.

MÀ muistan, kun mulle opetettiin tÀtÀ samaa joskus, miten mÀ naisena haluan eri asioita kuin mies. En vaan ole koskaan oikeasti kokenut et nÀin on. Mun mielestÀ tuo lista on vaan huono sun vaimon kannalta ja hÀn siinÀ on se hÀviÀjÀ.

Ilmaisin itseÀni huonosti.

Tarkoituseni oli antaa muutama kÀytÀnnön esimerkki, ei tehdÀ kattavaa listaa. Suurelta osin tarpeet ovat samanlaiset, mutta esim. kuuntelussa on eroja.

Ei vaimon eikÀ minun tarvitse olla stresdin ylÀpuolella. HÀnellÀ on tarve huutaa minulle tunnekuohussa. En pidÀ siitÀ, mutta ajattelen olevan rakkautta pysyÀ paikalla ja kuunnella, vaikkaminun tekisi mieleni lÀhteÀ ulos muutamaksi tunniksi.

Kun rakastan vaimoani, vaadin itseltÀni enemmÀn kuin hÀneltÀ. HÀn tahtoo, ettÀ kuuntelen ilman ettÀ yritÀn tarjota ratkaisuja. MinÀ puolestani tarvitsen, ettÀ hÀn kuuntelee loppuun. TiedÀmme toistemme tarpeet ja puhumme niistÀ jatkuvasti, jotta pysymme kartalla.

Yksi mikÀ myös jÀi ekasta viestistÀ pois oli ajankÀyttö. Voisin tehdÀ töitÀ 80 tuntia viikossa, mutta paljolti vaimon ansiosta teen v ain puolet ja jÀrjestÀn yhteistÀ tekemistÀ, me-tekemistÀ ja uskpn, ettÀ vaimon ansiosta voin itsekinpaljpn paremmin.

Vaimoni vanhemmat ovat olleet naimisissa liki 40 vuotta ja omani 45, ja olen vakuuttunut, ettÀ he ovat onnistuneey jossainhyvin arvokkaadsa.

En ole tÀysin oppinut, kaikkea muuta, mutta ajattelen löytÀneeni jotain tÀrkeÀÀ.

HyvÀ kun sanoit tuon ettÀ tÀmÀ on vaimolle huono diili, juttelen vaimon kanssa, jotta voin kuunnella, mitÀ hÀn ajattelee

Hyvin todennÀköisesti, mikÀli olette fundamentaaliuskovaisia, hÀn sanoo, mitÀ hÀneltÀ odotetaan, mutta voithan yrittÀÀ...

Muuten kommenttisi kuulostaa kyllÀ paremmalta kuin aiempien viestien perusteella olisi pÀÀtellyt.

Kiitos. Viestisi toi murusen verran toivoa, ettÀ tÀÀllÀ voi vaihtaa ajatuksia rakentavasti. =)

Toivottavasti argumentaationi ei seuraa fundamentaaliuskovaisen polkuja.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Olen itse huomannut, ettÀ vaimolle on tÀrkeÀÀ tuntea olevansa rakastettu. PÀivittÀin.

Minulle on tÀrkeÀÀ, ettÀ vaimoni kunnioittaa minua.

TÀrkeysjÀrjestys on siis hieman erilainen miehellÀ ja naisella:

Nainen

1. Rakkaus

2. Kunnioitus

MIes

1. Kunnioitus

2. Rakkaus

Minulle miehenÀ ei ole missÀÀn vaiheessa ollut epÀilystÀkÀÀn, etteikö vaimoni rakasta minua. LÀhes pÀivittÀin toivon, ettÀ hÀn kunnioittaisi minua paremmin.

MitÀ tÀmÀ kunnioitus sitten on kÀytÀnnössÀ? Esim.:

- Loppuun asti kuuntelemista, kun puhun.

- YstÀvÀllisesti puhumista myös silloin, kun toimin tökerösti tai olen unohtanut jotain tÀrkeÀÀ.

- Minulle tÀrkeiden asioiden huomioimista.

- Minun nÀkökulmieni huomioimista myös silloin, kun vaimoni on eri mieltÀ.

MinÀ puolestani pyrin tekemÀÀn vaimoni olon rakastetuksi pÀivittÀin.

Miten sen teen?

- Sanon helliÀ jÀ hyviÀ sanoja.

- Osoitan lÀheisyyttÀ esim. silittÀmÀllÀ tai suukolla, ilman ettÀ odotan sen johtavan seksiin.

- Teen tekoja, joista tiedÀn hÀnen ilahtuvan. (Pesen kattilat, nostan painavat tavarat, joskus tuon kukkia, kysyn hÀnen toiveitaan kaupassa kÀydessÀ, yllÀtÀn hÀnet iloisesti tavalla tai toisella yms.)

- Kehun hÀntÀ selÀn takana ja porukassa, kun hÀn on lÀsnÀ.

TÀssÀ nyt jotain, yksityiskohdat vaihtelevat varmasti eri avioliitoissa. Tuo suurempi tarve rakkauteen/kunnioitukseen nÀyttÀÀ minun silmilleni kuitenkin pÀtevÀn niissÀ onnellisissa pitkÀkestoisissa avioliitoissa, joita tiedÀn.

LykkyÀ tykö! =)

Olen yllÀttynyt miten tÀmÀ kommentti sai nÀinkin paljon ylÀpeukkuja tÀllaiseksi tÀÀllÀ feministien palstalla

Niin minÀkin, ehdin meinasin antaa ylÀpeukun mutta sitten tuo "pesen kattilat.." teet siis joskus jonkun kotityön ja sen pitÀisi olla rakkauden osoitus vaimolle? Mites jos vaan velvollisuutesi?

Vierailija
64/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Olen itse huomannut, ettÀ vaimolle on tÀrkeÀÀ tuntea olevansa rakastettu. PÀivittÀin.

Minulle on tÀrkeÀÀ, ettÀ vaimoni kunnioittaa minua.

TÀrkeysjÀrjestys on siis hieman erilainen miehellÀ ja naisella:

Nainen

1. Rakkaus

2. Kunnioitus

MIes

1. Kunnioitus

2. Rakkaus

Minulle miehenÀ ei ole missÀÀn vaiheessa ollut epÀilystÀkÀÀn, etteikö vaimoni rakasta minua. LÀhes pÀivittÀin toivon, ettÀ hÀn kunnioittaisi minua paremmin.

MitÀ tÀmÀ kunnioitus sitten on kÀytÀnnössÀ? Esim.:

- Loppuun asti kuuntelemista, kun puhun.

- YstÀvÀllisesti puhumista myös silloin, kun toimin tökerösti tai olen unohtanut jotain tÀrkeÀÀ.

- Minulle tÀrkeiden asioiden huomioimista.

- Minun nÀkökulmieni huomioimista myös silloin, kun vaimoni on eri mieltÀ.

MinÀ puolestani pyrin tekemÀÀn vaimoni olon rakastetuksi pÀivittÀin.

Miten sen teen?

- Sanon helliÀ jÀ hyviÀ sanoja.

- Osoitan lÀheisyyttÀ esim. silittÀmÀllÀ tai suukolla, ilman ettÀ odotan sen johtavan seksiin.

- Teen tekoja, joista tiedÀn hÀnen ilahtuvan. (Pesen kattilat, nostan painavat tavarat, joskus tuon kukkia, kysyn hÀnen toiveitaan kaupassa kÀydessÀ, yllÀtÀn hÀnet iloisesti tavalla tai toisella yms.)

- Kehun hÀntÀ selÀn takana ja porukassa, kun hÀn on lÀsnÀ.

TÀssÀ nyt jotain, yksityiskohdat vaihtelevat varmasti eri avioliitoissa. Tuo suurempi tarve rakkauteen/kunnioitukseen nÀyttÀÀ minun silmilleni kuitenkin pÀtevÀn niissÀ onnellisissa pitkÀkestoisissa avioliitoissa, joita tiedÀn.

LykkyÀ tykö! =)

Olen yllÀttynyt miten tÀmÀ kommentti sai nÀinkin paljon ylÀpeukkuja tÀllaiseksi tÀÀllÀ feministien palstalla

Niin minÀkin, ehdin meinasin antaa ylÀpeukun mutta sitten tuo "pesen kattilat.." teet siis joskus jonkun kotityön ja sen pitÀisi olla rakkauden osoitus vaimolle? Mites jos vaan velvollisuutesi?

MeillÀ siis astianpesukone pesee, sitÀ tÀyttÀvÀt ja tyhjentÀvÀt molemmat. Mutta vaimo ei tykkÀÀ kattiloiden pesusta, joten minÀ teen sen, pÀivittÀin.

Peace & love 😀

Vierailija
65/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, ettÀ kunnioitus on monelle miehelle se avain. Ja se on myös suurimpia kompastuskivia. Suomalainen nainen osaa olla tosi paha suustaan ja ilkeÀkin - siinÀ kaatuu liitto kuin liitto, kun alkaa toiselle ilkeillÀ.

Kunnioitus on hyvÀ asia, mutta miehet eivÀt saa (minun) kunnioitustani vain siksi ettÀ se sattuu olemaan imartelevaa. Jos mies kÀyttÀytyy kuin teinipoika niin minulta ei kunnioitusta heru. Ihan sama miten paljon antaa pusuja.

Nimenomaan! TÀmÀ maailma olisi ihan sairas, jos ihminen saisi kunnioitusta vain sukupuolensa perusteella tekemÀttÀ sen eteen yhtÀÀn mitÀÀn ja vaikka kÀyttÀytyisi kuinka sikamaisesti.

ÄlĂ€ muuta sano. ÄrsyttÀÀ monien miesten vaatimus kunnioitukseen kun he eivĂ€t ole sitĂ€ ansainneet. En usko ettĂ€ kovin moni nykypĂ€ivĂ€n mies olisi oikeasti valmis olemaan "perheen pÀÀ", siinĂ€ kun tulee mukana paljon enemmĂ€n vastuuta. Kunnioitusta kyllĂ€ halutaan mutta sen eteen ei olla valmiita tekemÀÀn mitÀÀn.

TÀmÀ on ok.

Jos olet valmis sihen, ettÀ saat itse rakkautta vain silloin, kun kÀyttÀydyt rakastettavasti.

Diili?

Öööö.... miksi oletat kirjoittajan haluavan juuri sitĂ€ rakkautta? Ai niin, olit mÀÀrittelyt asian niin, ettĂ€ naisille se on tĂ€rkeĂ€mpÀÀ.

Hmm... Otsikko on hyvÀ avioliitto.

Avioliittokaavassa on kohta, josaa kysytÀÀn, tahdotko rakastaa. Siksi oletin kirjoittajan haluavan rakkautta.

En tahdo miehenÀ vastia kunnioitusta. Tahdon rakastaa vaimoani riippumatta siitÀ, kunnioittaako hÀn minua.

Parhaimmissa avioliitoissa vaimo tahtoo kunnioittaa miestÀÀn, vaikka tÀmÀ ei aina kÀyttÀytyisi sen arvoisesti.

TÀmÀ tarkoittaa arvostamista, ei kynnysmattoilua.

Mutta kirjoittaja, jota kommentoit, kirjoitti kunnioituksesta. Voi olla ettÀ vaimollesi tÀrkeintÀ on saada rakkautta ja sinulle kunnioitusta, mutta se ei tarkoita, ettÀ muilla (kuten kommentoimallasi kirjoittajalla) tÀrkeysjÀrjestys olisi sama.

Vierailija
66/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En tiedÀ kun on kokemusta vain huonosta

M35

Vierailija
67/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan. Kunnioittaminen on minulle suhteessa vaikeinta. Vaikea ymmÀrtÀÀ ja arvostaa toisen erilaisuutta.

-nainen-

Vierailija
68/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MeillÀ on kotona jatkuvaa pulaa tuosta kunnioituksesta. Kertokaas te muut, olenko ollenkaan sellainen mies joka voisi ansaita vaimoni kunnioituksen?

Olen työssÀkÀyvÀ ja pyrin tekemÀÀn kovasti töitÀ jotta vaimo ja lapset saisivat parempaa elintasoa. Kaikki rahat ovat yhteisiÀ ja rahaa ei kÀytetÀ minun henk koht viihteeseen tai leluihin. PidÀn terveydestÀni huolta, en polta enkÀ juo alkoholia humalahakuisesti. KÀyn parturissa, ajan parran, kÀyn suihkussa, pesen yksin koko perheen pyykit. Hoidan kaiken autoon liittyvÀt työt. Siivoan aina kun pÀÀtÀmme siivota. KÀyn kaupassa monta kertaa viikossa ja usein valmistan yksin ruoat koko perheelle.

Vapaa-aikani pyhitÀn perheelle ja parisuhteelle. En pelaa videopelejÀ, enkÀ katso telkkaria. SeksiÀ olen valmis harrastamaan keskim 1-2 krt vkossa. Kasvatan lapsia niin paljon kuin pystyn. KÀsken ja komennan vaikka kuinka sanovat vastaan. Kuskaan heitÀ harrastuksiin.

KÀyn vaimoni kanssa myös kahdestaan matkoilla esim pÀivÀ tai kaksi.

EihÀn tÀmÀ minusta ihmisenÀ vielÀ paljon kerro, mutta oletteko naiset sitÀ mieltÀ ettÀ voisin ansaita kunnioitusta? EnimmÀkseen kuulen hyvin ilkeÀÀ vÀhÀttelyÀ. VÀlillÀ en vain ymmÀrrÀ mitÀ naiset sitten lopulta haluavat.

Vierailija
69/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sellainen missÀ nainen toimii pelkkÀnÀ reikÀnÀ.

Vierailija
70/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MeillÀ on kotona jatkuvaa pulaa tuosta kunnioituksesta. Kertokaas te muut, olenko ollenkaan sellainen mies joka voisi ansaita vaimoni kunnioituksen?

Olen työssÀkÀyvÀ ja pyrin tekemÀÀn kovasti töitÀ jotta vaimo ja lapset saisivat parempaa elintasoa. Kaikki rahat ovat yhteisiÀ ja rahaa ei kÀytetÀ minun henk koht viihteeseen tai leluihin. PidÀn terveydestÀni huolta, en polta enkÀ juo alkoholia humalahakuisesti. KÀyn parturissa, ajan parran, kÀyn suihkussa, pesen yksin koko perheen pyykit. Hoidan kaiken autoon liittyvÀt työt. Siivoan aina kun pÀÀtÀmme siivota. KÀyn kaupassa monta kertaa viikossa ja usein valmistan yksin ruoat koko perheelle.

Vapaa-aikani pyhitÀn perheelle ja parisuhteelle. En pelaa videopelejÀ, enkÀ katso telkkaria. SeksiÀ olen valmis harrastamaan keskim 1-2 krt vkossa. Kasvatan lapsia niin paljon kuin pystyn. KÀsken ja komennan vaikka kuinka sanovat vastaan. Kuskaan heitÀ harrastuksiin.

EihÀn tÀmÀ minusta ihmisenÀ vielÀ paljon kerro, mutta oletteko naiset sitÀ mieltÀ ettÀ voisin ansaita kunnioitusta? EnimmÀkseen kuulen hyvin ilkeÀÀ vÀhÀttelyÀ. VÀlillÀ en vain ymmÀrrÀ mitÀ naiset sitten lopulta haluavat.

Oman kertomuksesi mukaan suoriudut puolison ja isÀn tehtÀvistÀ hyvin. Oletko kysynyt vaimolta suoraan miksi vÀhÀttelee?

Vierailija
71/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvÀltÀ perusmieheltÀ kuulostat, mutta mulle se, ettÀ mies tekee kovasti töitÀ ja haluaa tarjota perheelle korkean elintason, ei ole meriitti. Jos se tarkoittaa pitkiÀ pÀiviÀ ja poissaoloja kotoa, pidÀn sitÀ huonona asiana. Omaa miestÀni arvostan siitÀ, ettÀ hÀn on vÀhentÀnyt työntekoa voidakseen olla enemmÀn kotona.

Vierailija
72/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Töihin kuluu keskimÀÀrin 50 h viikossa ja vloput vapaa. Ei iltatöitÀ eikÀ työmatkoja. Onko liikaa?

Vierailija
73/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EnkÀ pidÀkÀÀn sitÀ kovaa työntekia asiana mistÀ minua tulisi palvoa mutta jos sen lisÀksi teen pÀivittÀin noita asioita mitÀ mainitsin, niin olisiko mitenkÀÀn mahdotonta saada edes vÀhÀn kunnioitusta?

Vierailija
74/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀÀ keskustelu oli suunnattu miehille.

Ja nyt tÀmÀ yksi (vai useampikin?) nainen haluaa kaikella katkeruudella torpata keskustelua vihamieliseen sÀvyyn.

Voitaisko pliis palata keskusteluun missÀ miehet ÀÀnessÀ?

Mies tuossa kyselee ettÀ voiko ansaita kunnioitusta. Niin kyllÀ. Olisin onneni kukkuloilla jos olisit mun mies.

MikÀ vaimoa riivaa niin eos edes nÀin naisena.

Vierailija
75/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listaat tuossa paljon hyviÀ asioita, joista iso osa on niitÀ joiden pitÀisi olla itsestÀÀnselviÀ perusasioita mutta valitettavasti eivÀt ole. Et kerro mitÀÀn niistÀ asioista, jotka ainakin minun mielestÀni ovat tÀssÀ niitÀ ratkaisevia. Minulle syntyy kuva, ettÀ olet reilu, tunnollinen ja perushyvÀ puoliso ja isÀ, mutta kommunikaatio on ehkÀ sinulle vÀhÀn sokea piste. SiitÀ et mainitse mitÀÀn, vaikka se on tÀrkeimmÀssÀ asemassa siinÀ ettei kumpikaan osapuoli tuntisi tulleensa kohdelluksi huonosti tai epÀreilusti, ja luottamuksen yllÀpitÀmisessÀ.

TĂ€llĂ€ palstalla herkĂ€sti asiat liukuu siihen miehet vastaan naiset-asetelmaan. YksittĂ€iset tilanteet yleistetÀÀn koko sukupuoliin. Miehet nurisevat usein tĂ€ysin aiheetta/itse aiheuttamastaan vaimon ilkeydestĂ€ ja tĂ€hĂ€n liittyy ikĂ€viĂ€ seksistisiĂ€ stereotyyppejĂ€, joten ymmĂ€rrettĂ€vĂ€sti naiset suhtautuvat miesten vĂ€itteisiin vÀÀrinkohdelluksi tulemisesta kriittisesti.

Mutta kyllĂ€ sekin ihan totta on ettĂ€ moni nainen (kuten mieskin) on aiheetta ilkeĂ€, vĂ€hĂ€ttelevĂ€ ja ylikriittinen. He ovat sitĂ€ usein muitakin kuin miestÀÀn kohtaan. Usein se on vain pÀÀlle jÀÀnyt tapa, jota ei tule kyseenalaistaneeksi tai edes huomaa tekevĂ€nsĂ€. Joskus se kertoo jostain isommasta henkisen kasvun puutteesta.

TĂ€mĂ€n tiedon perusteella on mahdotonta sanoa, mistĂ€ on kyse. Sinun itsesi on jostain selvitettĂ€vĂ€, onko teillĂ€ vika molemmissa vai vain toisessa ja jos vain toisessa niin kummassa. 

Vierailija
76/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÀÀ keskustelu oli suunnattu miehille.

Ja nyt tÀmÀ yksi (vai useampikin?) nainen haluaa kaikella katkeruudella torpata keskustelua vihamieliseen sÀvyyn.

Voitaisko pliis palata keskusteluun missÀ miehet ÀÀnessÀ?

Mies tuossa kyselee ettÀ voiko ansaita kunnioitusta. Niin kyllÀ. Olisin onneni kukkuloilla jos olisit mun mies.

MikÀ vaimoa riivaa niin eos edes nÀin naisena.

Ihan niinkuin omasta suusta mitÀ tuo toinen mies kirjoitti, mutta itsellÀ ei vain ole lapsia. Ei se silti ex-vaimolle riittÀnyt vaan vaimo halusi eron. Olin varmaan liian tylsÀÀ seuraa. Se ainakin tuli opittua, ettÀ naimisiin en mene enÀÀ koskaan.

M35

Vierailija
77/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin kuluu keskimÀÀrin 50 h viikossa ja vloput vapaa. Ei iltatöitÀ eikÀ työmatkoja. Onko liikaa?

Itse kokisin sen liikana. Oma mieheni tekee sen normaalin 40 tuntia viikossa, ennen lapsia teki pidempÀÀ pÀivÀÀ. Ollaan jopa puhuttu, ettÀ vÀhentÀisi työtÀ tuostakin, koska se on mahdollista.

-73

Vierailija
78/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko lainata tÀtÀ edelliseltÀ sivulta, mutta valmius kuolla rakastettunsa puolesta on yksi suurimpia virheitÀ kun puhutaan rakkaudesta. NimittÀin se eloon jÀÀvÀ puoliso jÀÀ surunsa kanssa yksin kun kuoleva puoliso voi kuolla rauhassa tietÀen ettÀ pelasti toisen. Mutta tÀmÀ onkin vÀhÀn korkeampaa tiedostamista.

Ihailtavan nÀppÀrÀsti korotit itsesi ylÀpuolelleni.

Tiedostat.

TÀllÀ valmiudella tarkoitan tahtoa ja kykyÀ hoitaa turvallisuuspuolen keissit avioliitossa.

Olen iloinen, ettÀ vaimoni voi tarvittaessa pitÀÀ puolensa, jos naapuri vetÀÀ röökiÀ vauvan nukkuessa partsilla.

Olen iloinen, ettÀ hÀn osaa antaa huutia, jos joku parkkeeraa meidÀn paikalle.

HÀn osaa hoitaa asian, jos lasta pahpinpidellÀÀn koulussa muiden pppilaiden toimesta tai jos meidÀn lapsemme pahoinpitelee muita.

HÀn osaa pitÀÀ puolensa, jos juoppo huutelee ilkeyksiÀ.

Kaikissa em. esimerkeissÀ ja muissa vastaavissa tilanteissa hÀn antaa kuitenkin minun toimia ensin, jos olen paikalla. KouluesimerkissÀ juttelemme askelmerkit yhdessÀ. Olen perheen turvallisuusvastaava. TÀtÀ tarkoitin arkisessa, jpkapÀivÀisessÀ toiminnassa.

Anteeksi jos viimeinen lause loukkasi. En tosiaan tarkoittanut sitÀ. Tarkoitin vain sitÀ ettÀ tuon ymmÀrtÀminen vaatii todella korkeaa itsetietoisuutta ja minÀkin ereihdyin pitkÀÀn luulemaan ettÀ itsensÀ uhraaminen on rakkautta. En ottanut mihinkÀÀn muuhun kantaa kuin tuohon lauseeseen. En siis tosiaankaan tarkoittanut laittaa itseÀni kenekÀÀn ylÀpuolelle, hÀtkÀhdin niin paljon ettÀ luulit minun sanoneen niin, ettÀ oli pakko etsiÀ tÀmÀ ketju uudestaan tietokoneen kautta (selasin ketjua muualla viimeksi puhelinta kÀyttÀen).

Vierailija
79/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miten voi tehdÀ vÀhemmÀn kuin 40h vk?

Wau. On sulla hyvÀ mies jos vielÀ tulotasokin pysyy riittÀvÀnÀ.

T. 50h vk matkoineen työssÀkÀyvÀ kahden lapsen Àiti jolla ei tod. ole mahkuja pienempÀÀn työaikaan rahallisesti

Vierailija
80/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista on hyvÀ seksi?

Sellaista missÀ miehen ei tarvitse joka ikinen kerta tehdÀ aloitetta, vaan vaimo osoittaa haluavansa miestÀÀn tekemÀllÀ itsekin niitÀ.

Ja mies vaimolle. Ei ole kiinni sukupuolesta, kumpi on aktiivisempi.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn yksi kaksi