Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Mies, millainen on hyvÀ avioliitto?

Vierailija
27.03.2018 |

Kerrothan 😀

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

HyvÀssÀ avioliitossa on kaksi tasapuolista kumppania jotka tukevat ja kannustavat toisiaan. Huumorintaju ja samanlainen arvomaailma ovat myös tÀrkeitÀ. HyvÀssÀ avioliitossa tehdÀÀn asioita yhdessÀ mutta osataan olla myös yksin ja erossa. KriisejÀ ei tule kummankaan matkoista tms. HyvÀssÀ avioliitossa osataan jakaa arki, työt, surut ja ilot. LisÀksi hyvÀssÀ avioliitossa on hyvÀÀ seksiÀ vÀhintÀÀn kerran viikossa.

Mies

Vierailija
2/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Millaista on hyvÀ seksi?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nalkuttaa vaan ja pihtaulee, niin kyllÀhÀn se siitÀ alkaa muotoutua.

Vierailija
4/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista on hyvÀ seksi?

Sellaista missÀ miehen ei tarvitse joka ikinen kerta tehdÀ aloitetta, vaan vaimo osoittaa haluavansa miestÀÀn tekemÀllÀ itsekin niitÀ.

Vierailija
5/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut, ettÀ vaimolle on tÀrkeÀÀ tuntea olevansa rakastettu. PÀivittÀin.

Minulle on tÀrkeÀÀ, ettÀ vaimoni kunnioittaa minua.

TÀrkeysjÀrjestys on siis hieman erilainen miehellÀ ja naisella:

Nainen

1. Rakkaus

2. Kunnioitus

MIes

1. Kunnioitus

2. Rakkaus

Minulle miehenÀ ei ole missÀÀn vaiheessa ollut epÀilystÀkÀÀn, etteikö vaimoni rakasta minua. LÀhes pÀivittÀin toivon, ettÀ hÀn kunnioittaisi minua paremmin.

MitÀ tÀmÀ kunnioitus sitten on kÀytÀnnössÀ? Esim.:

- Loppuun asti kuuntelemista, kun puhun.

- YstÀvÀllisesti puhumista myös silloin, kun toimin tökerösti tai olen unohtanut jotain tÀrkeÀÀ.

- Minulle tÀrkeiden asioiden huomioimista.

- Minun nÀkökulmieni huomioimista myös silloin, kun vaimoni on eri mieltÀ.

MinÀ puolestani pyrin tekemÀÀn vaimoni olon rakastetuksi pÀivittÀin.

Miten sen teen?

- Sanon helliÀ jÀ hyviÀ sanoja.

- Osoitan lÀheisyyttÀ esim. silittÀmÀllÀ tai suukolla, ilman ettÀ odotan sen johtavan seksiin.

- Teen tekoja, joista tiedÀn hÀnen ilahtuvan. (Pesen kattilat, nostan painavat tavarat, joskus tuon kukkia, kysyn hÀnen toiveitaan kaupassa kÀydessÀ, yllÀtÀn hÀnet iloisesti tavalla tai toisella yms.)

- Kehun hÀntÀ selÀn takana ja porukassa, kun hÀn on lÀsnÀ.

TÀssÀ nyt jotain, yksityiskohdat vaihtelevat varmasti eri avioliitoissa. Tuo suurempi tarve rakkauteen/kunnioitukseen nÀyttÀÀ minun silmilleni kuitenkin pÀtevÀn niissÀ onnellisissa pitkÀkestoisissa avioliitoissa, joita tiedÀn.

LykkyÀ tykö! =)

Vierailija
6/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

5/5 jatkaa:

Vaimoa ilahduttaa myös, ettÀ pyyydÀn anteeksi törttöilyjÀni.

MinÀ olen vahvempi strategisessa ajattelussa, vaimo puolestaan sosiaalisissa suhteissa, etenkin ns. cocktail-kutsu-juttele-vÀhÀn-kaikkien-kanssa.

HyvÀ avioliitto tarvitsee sitÀ, ettÀ arvostaa toista silloinkin, kun on pitemmÀn aikaa kestÀvÀ tuskainen taival. Se on vaikeaa. ElÀmÀ on.

Vierailija
7/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei minkÀÀnlainen.

Vierailija
8/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei minkÀÀnlainen.

Vierailija
9/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

HyvÀt sÀÀ

Vierailija
10/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon pillua

Miksi miinus? MihiltÀ kysyttiin mies vastasi.

Vierailija
11/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Olen itse huomannut, ettÀ vaimolle on tÀrkeÀÀ tuntea olevansa rakastettu. PÀivittÀin.

Nainen

1. Rakkaus

2. Kunnioitus

MIes

1. Kunnioitus

2. Rakkaus

Minulle miehenÀ ei ole missÀÀn vaiheessa ollut epÀilystÀkÀÀn, etteikö vaimoni rakasta minua. LÀhes pÀivittÀin toivon, ettÀ hÀn kunnioittaisi minua paremmin.

- YstÀvÀllisesti puhumista myös silloin, kun toimin tökerösti tai olen unohtanut jotain tÀrkeÀÀ.

Miten sen teen?

- Osoitan lÀheisyyttÀ esim. silittÀmÀllÀ tai suukolla, ilman ettÀ odotan sen johtavan seksiin.

- Teen tekoja, joista tiedÀn hÀnen ilahtuvan. (Pesen kattilat, nostan painavat tavarat, joskus tuon kukkia, kysyn hÀnen toiveitaan kaupassa kÀydessÀ, yllÀtÀn hÀnet iloisesti tavalla tai toisella yms.)

TÀssÀ nyt jotain, yksityiskohdat vaihtelevat varmasti eri avioliitoissa. Tuo suurempi tarve rakkauteen/kunnioitukseen nÀyttÀÀ minun silmilleni kuitenkin pÀtevÀn niissÀ onnellisissa pitkÀkestoisissa avioliitoissa, joita tiedÀn.

LykkyÀ tykö! =)

Eli naisen pitÀÀ sietÀÀ sulta vaikka mitÀ epÀreilua kÀytöstÀ ja sinÀ annat siitÀ jonkun pusun palkaksi tai teet kotityön mikÀ sulle kuuluiskin... Hohhoijaa...

Vierailija
12/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Nainen

1. Rakkaus

2. Kunnioitus

MIes

1. Kunnioitus

2. Rakkaus

Miten sen teen?

LykkyÀ tykö! =)

Olen yllÀttynyt miten tÀmÀ kommentti sai nÀinkin paljon ylÀpeukkuja tÀllaiseksi tÀÀllÀ feministien palstalla

Vierailija
13/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kunnioitusta saa, jos on sen arvoinen.

Sama koskee luottamusta ja arvostusta.

Vierailija
14/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon pillua

Miksi miinus? MihiltÀ kysyttiin mies vastasi.

Ei ollu se vastaus, minkÀ naiset halusivat kuulla

Vierailija
15/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sellainen suhde, jossa kumpikin viihtyy eikÀ joudu luopumaan mistÀÀn itselle tÀrkeÀstÀ. Otetaan toinen huomioon mutta ei eletÀ vain toisen ehdoilla.

Vierailija
16/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Monet  miettivĂ€t, miksi ede avioliitto. Eikö avoliitto ole ihan yhtĂ€ jees?

Julkinen sitoutuminen sitouttaa vahvemmin kuin kahden hengen keskinÀinen pÀÀtös. Avioliitoista noin 41 % pÀÀttyy eroon, avoliitoista ehkÀ 80-90 %.

Yksi hyvÀn avioliiton osa on siis sitoutuneisuus.

Jos ajattelet olevasi yhtÀ sitoutunut avoliitossa kuin olisit avioliitossa, nÀhnet eri tavalla ympÀristönne vaikutuksen sinun ja puolisosi sitoutuneisuuteen.

Ajattelen, ettÀ perheet ja muu tuttavapiiri vaikuttavat parhaimmillaan vahvistavasti minuun ja vaimooni. Pahimmillaan ympÀristö heikentÀÀ sitoutumista, esim. jos arvot tapakulttuurit ovat hyvin erilaisia.

Yksilöiden vÀliset erot ovat tietenkin suuria. Joskus vanhempien vastustus voikin hitsata yhteen. YleistÀen kuitenkin ympÀristön tuki vahvistaa.

Vierailija
17/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EpÀreilua kÀytöstÀ ei vaimon tietenkÀÀn tarvitse sietÀÀ.

MinÀ tahdon, ettÀ hÀn sanoo kun kÀyttÀydyn epÀreilusti ja harjoittelen tarpeen mukaan anteeksipyytÀmistÀ. Toimin kyllÀ toisinaan epÀreilusti. Etenkin vÀsyneenÀ, huonon pÀivÀn jÀlkeen, jos on isompia kriisejÀ yms. TÀmÀn takia tarvitsenkin vaimoa ja muita ystÀviÀni. He kertovat, milloin minulla on aihetta katsoa peiliin. Joskus kysymys on vÀÀrinymmÀrryksestÀ eikÀ epÀreilusta kÀytöksestÀ. Silloin epÀreilusta kÀytöksestÀ syyttÀnyt pyytÀÀ anteeksi, saa anteeksi ja elÀmÀ jatkuu.

Vierailija
18/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitusta saa, jos on sen arvoinen.

Sama koskee luottamusta ja arvostusta.

Kysymys naiselle:

Tahdotko, ettÀ sinua rakastetaan, vaikka et kÀyttÀydy sen arvoisesti?

Kysymys miehelle:

Tahdotko, ettÀ sinua kunnioitetaan, vaikka et kÀyttÀydy sen arvoisesti?

Oletan tuon lainauksen kirjoittajan olevan nainen, jota miehet ovat kohdelleet tökerösti.

MinÀ ajattelen havaintojeni ja lukemani perusteella, ettÀ avain hyvÀÀn avioliittoon on rakastaa vaimoa silloinkin ja eritoten silloin, kun hÀn ei kÀyttÀydy sen arvoisesti. Ja vaimo tekee avioliitolle hyvÀÀ, kun kunnioittaa silloinkin kun mies ei kÀyttÀydy sen arvoisesti.

NÀmÀ eivÀt tietenkÀÀn tarkoita avointa valtakirjaa toimia huonosti tai alistua kynnysmatoksi. MinÀ tahdon, ettÀ vaimoni laittaa kovan kovaa vastaan, kun toimin tökerösti. EikÀ vaan vaikene. HÀn laittaa kovan kovaa vastaan, mutta ei lyttÀÀ koko persoonaani tai hauku minua muille.

Vierailija
19/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

HyvÀssÀ avioliitossa molemmat arvostaa ja kunnioittaa toisia.

Kotityöt jaetaan tasaisesti

Kumpikikin antaa toiselle tilaa, mutta myös huomiota ja lÀheisyyttÀ

Kumpikin osoittaa toiselle ettÀ toinen on tÀrkeÀ

Kummatkin osallistuu riitojen sopimiseen

Molemmat on aidosti kiinnostuneita toisista

Kumpikin tukee toista vaikeina aikoina

Kumpikin ymmÀrtÀÀ ettÀ parisuhde on kahden kauppa

LapsiperheessÀ ei unohdeta parisuhdetta

Harrastetaan paljon seksiÀ (molempien tarpeet tyydytetÀÀn)

Ollaan hyviÀ ystÀviÀ

Ongelmat ratkaistaan eikÀ anneta niiden paisua

Ei leikitÀ toisen tunteilla

Ei eletÀ toisen elÀmÀÀ

Jokaisella on vastuu omasta onnestaan

Parisuhde on positiivinen lisÀ elÀmÀÀn, ei jarru joka syö energiaa

Luottamus on 100% molemminpuolin

Muistakaa, molemminpuolista!

Vierailija
20/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Vaimoa ilahduttaa myös, ettÀ pyyydÀn anteeksi törttöilyjÀni.

Suosittelen kuitenkin, ettÀ lopetat törttöilysi.

T. Anteeksipyyntöautomaattiin kyllÀstynyt ex-vaimo.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn seitsemÀn neljÀ