Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Mies, millainen on hyvÀ avioliitto?

Vierailija
27.03.2018 |

Kerrothan 😀

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollasessa 50-luvun kÀsityksessÀ avioliitossa on vaan se huono puoli, et kun ihminen on itsekÀs; se pyrkii kÀyttÀmÀÀn valtaansa vÀÀrin. Miehet hakkasivat vaimojaan ja simputtivat minkÀ kerkesivÀt koska miksi ei? (En usko, ettÀ naiset olisivat olleet yhtÀÀn reilumpia jos olisi ollut sama mahdollisuus)

Ei ne liitot taineet niin onnellisia olla sillÀ periaatteella. Ja muutenkin, kannattaa suhtautua varauksella ympÀristössÀ havaittaviin "onnellisiin liittoihin". MinÀ en ainakaan enÀÀ luota sokeasti mihinkÀÀn tuollaisiin. Ihmiset osaavat pitÀÀ kulisseja yllÀ ja tietyissÀ piireissÀ se on jopa ainoa vaihtoehto.

Se oli tasa-arvo, joka muutti asioita. Ja tasa-arvoon kannattaa pyrkiÀ.

Ei ne auvoa olleet 50_luvulla. Mutta ei tilanne nyt nÀytÀ sen paremmalta. Asuintilaa on eneÀn ja tavaraa, mutta lasten hyvinvointi nÀyttÀ menevÀn huonoon suuntaan.

Laitapa linkki tutkimuksen mukaan, ettÀ lasten hyvinvointi on (menossa) huonompaa kuin 50-luvulla, jolloin lapsia mm. kuoli tuon tuosta kuka mihinkin... kuinka paljon luulet et ketÀÀn edes kiinnosti lapsen mielipiteet/onnellisuus tuolloin? :D kepistÀ tuli jos olit vÀhÀnkin vÀÀrÀnlainen...

Vierailija
42/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Molemminpuolinen luottamus ja kunnioitus. Se, ettÀ hyvÀksytÀÀn toistemme virheet, mutta samalla autetaan toisiamme kehittymÀÀn ihmisinÀ. YhdessÀ oleminen ja "omat elÀmÀt" sopivassa suhteessa, ettei kummallekaan tule olo ettÀ on yksinÀinen tai vastaavasti toinen roikkuu liikaa.

Me emme riitele kovin usein, ja vaimoni on vÀlillÀ liiankin sovitteleva ja mukautuva (vÀkivaltainen lapsuuden perhe). Olen rohkaissut hÀntÀ sanomaan oman mielipiteensÀ, ja kertomaan mulle jos jokin hÀiritsee. Samoin vaimo on pyytÀnyt mua sanomaan jos mulla on jotain mielen pÀÀllÀ, helposti vetÀydyn vain omiin oloihini. Arki toimii paljon paremmin, kun ei tarvitse yrittÀÀ lukea ajatuksia.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitusta saa, jos on sen arvoinen.

Sama koskee luottamusta ja arvostusta.

Kysymys naiselle:

Tahdotko, ettÀ sinua rakastetaan, vaikka et kÀyttÀydy sen arvoisesti?

Kysymys miehelle:

Tahdotko, ettÀ sinua kunnioitetaan, vaikka et kÀyttÀydy sen arvoisesti?

Oletan tuon lainauksen kirjoittajan olevan nainen, jota miehet ovat kohdelleet tökerösti.

MinÀ ajattelen havaintojeni ja lukemani perusteella, ettÀ avain hyvÀÀn avioliittoon on rakastaa vaimoa silloinkin ja eritoten silloin, kun hÀn ei kÀyttÀydy sen arvoisesti. Ja vaimo tekee avioliitolle hyvÀÀ, kun kunnioittaa silloinkin kun mies ei kÀyttÀydy sen arvoisesti.

NÀmÀ eivÀt tietenkÀÀn tarkoita avointa valtakirjaa toimia huonosti tai alistua kynnysmatoksi. MinÀ tahdon, ettÀ vaimoni laittaa kovan kovaa vastaan, kun toimin tökerösti. EikÀ vaan vaikene. HÀn laittaa kovan kovaa vastaan, mutta ei lyttÀÀ koko persoonaani tai hauku minua muille.

Miten sÀ erottelet rakastamisen ja kunnioittamisen?

Olennainen kysymys.

Paljon on limittÀistÀ. Arvostaminen, tÀrkeÀnÀ pitÀminen yms.

EhkÀ stereotyyppisesti rakastaminen on hyvÀnÀ ja kallisarvoisena pitÀmistÀ, tahtoa toimia yhdessÀ, tarpeiden nÀkemistÀ, ymmÀrtÀmistÀ ja niihin vastaamista, henkistÀ ja fyysistÀ lÀheisyyttÀ. Valmius kuolla rakastetun puolesta.

Kunnioittamisessa on paljon samaa, mutta enemmÀn arvostusaspektia. Miehille on yleensÀ tÀrkeÀmpÀÀ se, miten paljon vaimo ja muut ihmiset hÀntÀ arvostavat. Ja harva mies odottaa vaimonsa kuolevan hÀnen puolestaan jos murtovaras tulee yöllÀ makkariin.

Vierailija
44/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys naiselle:

Kysymys miehelle:

Oletan tuon lainauksen kirjoittajan olevan nainen, jota miehet ovat kohdelleet tökerösti.

MinÀ ajattelen havaintojeni ja lukemani perusteella, ettÀ avain hyvÀÀn avioliittoon on rakastaa vaimoa silloinkin ja eritoten silloin, kun hÀn ei kÀyttÀydy sen arvoisesti. Ja vaimo tekee avioliitolle hyvÀÀ, kun kunnioittaa silloinkin kun mies ei kÀyttÀydy sen arvoisesti.

NÀmÀ eivÀt tietenkÀÀn tarkoita avointa valtakirjaa toimia huonosti tai alistua kynnysmatoksi. MinÀ tahdon, ettÀ vaimoni laittaa kovan kovaa vastaan, kun toimin tökerösti. EikÀ vaan vaikene. HÀn laittaa kovan kovaa vastaan, mutta ei lyttÀÀ koko persoonaani tai hauku minua muille.

Miten vaimosi "laittaa kovan kovaa vastaan"? Ja eikö se ole pelkkÀÀ esitystÀ kun kummankin teidÀn mielestÀ sinÀ olet se ylin auktoriteetti kuitenkin? SinÀhÀn voit tÀysin valita otatko hÀneltÀ mitÀÀn vastaan vai et.

Vierailija
45/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys naiselle:

Kysymys miehelle:

Miten sÀ erottelet rakastamisen ja kunnioittamisen?

Olennainen kysymys.

Paljon on limittÀistÀ. Arvostaminen, tÀrkeÀnÀ pitÀminen yms.

EhkÀ stereotyyppisesti rakastaminen on hyvÀnÀ ja kallisarvoisena pitÀmistÀ, tahtoa toimia yhdessÀ, tarpeiden nÀkemistÀ, ymmÀrtÀmistÀ ja niihin vastaamista, henkistÀ ja fyysistÀ lÀheisyyttÀ. Valmius kuolla rakastetun puolesta.

Kunnioittamisessa on paljon samaa, mutta enemmÀn arvostusaspektia. Miehille on yleensÀ tÀrkeÀmpÀÀ se, miten paljon vaimo ja muut ihmiset hÀntÀ arvostavat. Ja harva mies odottaa vaimonsa kuolevan hÀnen puolestaan jos murtovaras tulee yöllÀ makkariin.

Ainiin tuo "valmius kuolla rakastetun puolesta" oli kans yks argumentti, jonka mukaan onhan se nyt niin suuri uhraus ettÀ kyllÀ kannattaa vaan naisten kannalta palvella ja palvoa miestÀ perheen pÀÀnÀ.

Ainoa vaan, et nykymaailmassa tuollainen tilanne ei konkretisoidu kovin usein. Suurin osa miehistÀ selviÀÀ vaan sillÀ et on tosiaan tuossa valmiustilassa..

Vierailija
46/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, ettÀ kunnioitus on monelle miehelle se avain. Ja se on myös suurimpia kompastuskivia. Suomalainen nainen osaa olla tosi paha suustaan ja ilkeÀkin - siinÀ kaatuu liitto kuin liitto, kun alkaa toiselle ilkeillÀ.

Kunnioitus on hyvÀ asia, mutta miehet eivÀt saa (minun) kunnioitustani vain siksi ettÀ se sattuu olemaan imartelevaa. Jos mies kÀyttÀytyy kuin teinipoika niin minulta ei kunnioitusta heru. Ihan sama miten paljon antaa pusuja.

Vierailija
47/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, ettÀ kunnioitus on monelle miehelle se avain. Ja se on myös suurimpia kompastuskivia. Suomalainen nainen osaa olla tosi paha suustaan ja ilkeÀkin - siinÀ kaatuu liitto kuin liitto, kun alkaa toiselle ilkeillÀ.

Kunnioitus on hyvÀ asia, mutta miehet eivÀt saa (minun) kunnioitustani vain siksi ettÀ se sattuu olemaan imartelevaa. Jos mies kÀyttÀytyy kuin teinipoika niin minulta ei kunnioitusta heru. Ihan sama miten paljon antaa pusuja.

Nimenomaan! TÀmÀ maailma olisi ihan sairas, jos ihminen saisi kunnioitusta vain sukupuolensa perusteella tekemÀttÀ sen eteen yhtÀÀn mitÀÀn ja vaikka kÀyttÀytyisi kuinka sikamaisesti.

Vierailija
48/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! TÀmÀ maailma olisi ihan sairas, jos ihminen saisi kunnioitusta vain sukupuolensa perusteella tekemÀttÀ sen eteen yhtÀÀn mitÀÀn ja vaikka kÀyttÀytyisi kuinka sikamaisesti.

ÄlĂ€ muuta sano. ÄrsyttÀÀ monien miesten vaatimus kunnioitukseen kun he eivĂ€t ole sitĂ€ ansainneet. En usko ettĂ€ kovin moni nykypĂ€ivĂ€n mies olisi oikeasti valmis olemaan "perheen pÀÀ", siinĂ€ kun tulee mukana paljon enemmĂ€n vastuuta. Kunnioitusta kyllĂ€ halutaan mutta sen eteen ei olla valmiita tekemÀÀn mitÀÀn.

Vierailija
49/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

EpÀreilua kÀytöstÀ ei vaimon tietenkÀÀn tarvitse sietÀÀ.

MinÀ tahdon, ettÀ hÀn sanoo kun kÀyttÀydyn epÀreilusti ja harjoittelen tarpeen mukaan anteeksipyytÀmistÀ. Toimin kyllÀ toisinaan epÀreilusti. Etenkin vÀsyneenÀ, huonon pÀivÀn jÀlkeen, jos on isompia kriisejÀ yms. TÀmÀn takia tarvitsenkin vaimoa ja muita ystÀviÀni. He kertovat, milloin minulla on aihetta katsoa peiliin. Joskus kysymys on vÀÀrinymmÀrryksestÀ eikÀ epÀreilusta kÀytöksestÀ. Silloin epÀreilusta kÀytöksestÀ syyttÀnyt pyytÀÀ anteeksi, saa anteeksi ja elÀmÀ jatkuu.

Mut vaimosi tÀytyy olla tuon sun stressin ylÀpuolella. HÀnenhÀn tÀytyi kuuliaisesti kuunnella loppuun ja vastata ystÀvÀllisesti takaisin (lue listasi) SinÀ se et joudu uhraamaan mitÀÀn. Teet kotityön mikÀ sulle kuuluu tai annat hellyyttÀ.

MÀ muistan, kun mulle opetettiin tÀtÀ samaa joskus, miten mÀ naisena haluan eri asioita kuin mies. En vaan ole koskaan oikeasti kokenut et nÀin on. Mun mielestÀ tuo lista on vaan huono sun vaimon kannalta ja hÀn siinÀ on se hÀviÀjÀ.

Ilmaisin itseÀni huonosti.

Tarkoituseni oli antaa muutama kÀytÀnnön esimerkki, ei tehdÀ kattavaa listaa. Suurelta osin tarpeet ovat samanlaiset, mutta esim. kuuntelussa on eroja.

Ei vaimon eikÀ minun tarvitse olla stresdin ylÀpuolella. HÀnellÀ on tarve huutaa minulle tunnekuohussa. En pidÀ siitÀ, mutta ajattelen olevan rakkautta pysyÀ paikalla ja kuunnella, vaikkaminun tekisi mieleni lÀhteÀ ulos muutamaksi tunniksi.

Kun rakastan vaimoani, vaadin itseltÀni enemmÀn kuin hÀneltÀ. HÀn tahtoo, ettÀ kuuntelen ilman ettÀ yritÀn tarjota ratkaisuja. MinÀ puolestani tarvitsen, ettÀ hÀn kuuntelee loppuun. TiedÀmme toistemme tarpeet ja puhumme niistÀ jatkuvasti, jotta pysymme kartalla.

Yksi mikÀ myös jÀi ekasta viestistÀ pois oli ajankÀyttö. Voisin tehdÀ töitÀ 80 tuntia viikossa, mutta paljolti vaimon ansiosta teen v ain puolet ja jÀrjestÀn yhteistÀ tekemistÀ, me-tekemistÀ ja uskpn, ettÀ vaimon ansiosta voin itsekinpaljpn paremmin.

Vaimoni vanhemmat ovat olleet naimisissa liki 40 vuotta ja omani 45, ja olen vakuuttunut, ettÀ he ovat onnistuneey jossainhyvin arvokkaadsa.

En ole tÀysin oppinut, kaikkea muuta, mutta ajattelen löytÀneeni jotain tÀrkeÀÀ.

HyvÀ kun sanoit tuon ettÀ tÀmÀ on vaimolle huono diili, juttelen vaimon kanssa, jotta voin kuunnella, mitÀ hÀn ajattelee

Vierailija
50/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta nuo yllÀ olevat :D parisuhteeseen ei kannata miehen kanssa alkaa, joutuu vaan palvelijaksi ja varaÀidiksi, ellei sitten mies ole pahemman luokan tossukka. Kunnollisia miehiÀ ei nykypÀivÀnÀ löydy. Fakta.

EdellispÀivÀn miehet vasta palvelijoita vaativatkin.

Sinulla on omituinen kÀsitys menneistÀ ajoista. Naisilla ei ole koskaan ollut yhtÀ helppoa kuin nykypÀivÀnÀ.

No sitten miehet on aina ollu sellaisia. En oo kokenu, ku en oo elÀny entisaikoina. Mutta nykyÀÀn saa yhtÀ lailla lukea palstoilta ettÀ miehet ei hoida edes normi kotitöitÀ. YritÀppÀ siinÀ sitte etsiÀ miestÀ

Vierailija
51/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄlĂ€ muuta sano. ÄrsyttÀÀ monien miesten vaatimus kunnioitukseen kun he eivĂ€t ole sitĂ€ ansainneet. En usko ettĂ€ kovin moni nykypĂ€ivĂ€n mies olisi oikeasti valmis olemaan "perheen pÀÀ", siinĂ€ kun tulee mukana paljon enemmĂ€n vastuuta. Kunnioitusta kyllĂ€ halutaan mutta sen eteen ei olla valmiita tekemÀÀn mitÀÀn.

TÀmÀ on ok.

Jos olet valmis sihen, ettÀ saat itse rakkautta vain silloin, kun kÀyttÀydyt rakastettavasti.

Diili?

Vierailija
52/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀssÀhÀn oli kysymys hyvÀstÀ avioliitosta, eli parisuhteesta, ei kenestÀ tahansa ihmisestÀ, joka sattuu olemaan jotain sukupuolta ja jollei ole tuota kunnioitusta, niin ei kai se liittoonkaan johda.

Vierailija
53/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys naiselle:

Kysymys miehelle:

Miten vaimosi "laittaa kovan kovaa vastaan"? Ja eikö se ole pelkkÀÀ esitystÀ kun kummankin teidÀn mielestÀ sinÀ olet se ylin auktoriteetti kuitenkin? SinÀhÀn voit tÀysin valita otatko hÀneltÀ mitÀÀn vastaan vai et.

Kuulostaa hirveÀltÀ. Siis olla tuollainen diktaattori.

MinÀ luotan siihen, ettÀ vaimo tahtoo parastani. HÀn ymmÀrtÀÀ asioita, joita en ymmÀrrÀ ja nÀkee, missÀ voin toimia paremmin.

Siksi, kun hÀn sanoo " Kuuntele minua", minÀ pysÀhdyn, istun alas ja kuuntelen.

Muutan usein toimintaani hÀnen nÀkemystensÀ takia. Ja olen hyvin kiitollinen, ettÀ hÀn tahtoo kunnioitta minua. Tarvitsen sitÀ.

Ja hÀn on kallisarvoisin ihminen minulle {3

Vierailija
54/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀmÀ on ok.

Jos olet valmis sihen, ettÀ saat itse rakkautta vain silloin, kun kÀyttÀydyt rakastettavasti.

Diili?

Totta kai. Yritin tÀtÀ "kunnioitusta" eksÀni kanssa. En nalkuttanut, siivosin, kokkasin ja kehuin. Yritin antaa miehelle tilaa olla oma itsensÀ ja tehdÀ asioita omalla tahdillaan. PÀÀdyttiin sitten siihen ettÀ hÀn pelasi tietokonepelejÀ koko illan kun minÀ tein omia (ja kodin) hommia. Mies kyllÀ halusi seksiÀ ja pusutella minua mutta ei kiinnostanut enÀÀ.

Vierailija
55/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀmÀ on ok.

Diili?

Totta kai. Yritin tÀtÀ "kunnioitusta" eksÀni kanssa. En nalkuttanut, siivosin, kokkasin ja kehuin. Yritin antaa miehelle tilaa olla oma itsensÀ ja tehdÀ asioita omalla tahdillaan. PÀÀdyttiin sitten siihen ettÀ hÀn pelasi tietokonepelejÀ koko illan kun minÀ tein omia (ja kodin) hommia. Mies kyllÀ halusi seksiÀ ja pusutella minua mutta ei kiinnostanut enÀÀ.

Kuulostaa dorkalta mieheltÀ, joka vain kÀytti sinua hyvÀkseen omia tarpeitaan varten eikÀ tahtonut kuunnella sinun tarpeitasi.

Vierailija
56/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pakko lainata tÀtÀ edelliseltÀ sivulta, mutta valmius kuolla rakastettunsa puolesta on yksi suurimpia virheitÀ kun puhutaan rakkaudesta. NimittÀin se eloon jÀÀvÀ puoliso jÀÀ surunsa kanssa yksin kun kuoleva puoliso voi kuolla rauhassa tietÀen ettÀ pelasti toisen. Mutta tÀmÀ onkin vÀhÀn korkeampaa tiedostamista.

Vierailija
57/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀmÀ on ok.

Diili?

Öööö.... miksi oletat kirjoittajan haluavan juuri sitĂ€ rakkautta? Ai niin, olit mÀÀrittelyt asian niin, ettĂ€ naisille se on tĂ€rkeĂ€mpÀÀ.

Vierailija
58/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀmÀ on ok.

Diili?

Öööö.... miksi oletat kirjoittajan haluavan juuri sitĂ€ rakkautta? Ai niin, olit mÀÀrittelyt asian niin, ettĂ€ naisille se on tĂ€rkeĂ€mpÀÀ.

Hmm... Otsikko on hyvÀ avioliitto.

Avioliittokaavassa on kohta, josaa kysytÀÀn, tahdotko rakastaa. Siksi oletin kirjoittajan haluavan rakkautta.

En tahdo miehenÀ vastia kunnioitusta. Tahdon rakastaa vaimoani riippumatta siitÀ, kunnioittaako hÀn minua.

Parhaimmissa avioliitoissa vaimo tahtoo kunnioittaa miestÀÀn, vaikka tÀmÀ ei aina kÀyttÀytyisi sen arvoisesti.

TÀmÀ tarkoittaa arvostamista, ei kynnysmattoilua.

Vierailija
59/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bor kirjoitti:

EpÀreilua kÀytöstÀ ei vaimon tietenkÀÀn tarvitse sietÀÀ.

MinÀ tahdon, ettÀ hÀn sanoo kun kÀyttÀydyn epÀreilusti ja harjoittelen tarpeen mukaan anteeksipyytÀmistÀ. Toimin kyllÀ toisinaan epÀreilusti. Etenkin vÀsyneenÀ, huonon pÀivÀn jÀlkeen, jos on isompia kriisejÀ yms. TÀmÀn takia tarvitsenkin vaimoa ja muita ystÀviÀni. He kertovat, milloin minulla on aihetta katsoa peiliin. Joskus kysymys on vÀÀrinymmÀrryksestÀ eikÀ epÀreilusta kÀytöksestÀ. Silloin epÀreilusta kÀytöksestÀ syyttÀnyt pyytÀÀ anteeksi, saa anteeksi ja elÀmÀ jatkuu.

Mut vaimosi tÀytyy olla tuon sun stressin ylÀpuolella. HÀnenhÀn tÀytyi kuuliaisesti kuunnella loppuun ja vastata ystÀvÀllisesti takaisin (lue listasi) SinÀ se et joudu uhraamaan mitÀÀn. Teet kotityön mikÀ sulle kuuluu tai annat hellyyttÀ.

MÀ muistan, kun mulle opetettiin tÀtÀ samaa joskus, miten mÀ naisena haluan eri asioita kuin mies. En vaan ole koskaan oikeasti kokenut et nÀin on. Mun mielestÀ tuo lista on vaan huono sun vaimon kannalta ja hÀn siinÀ on se hÀviÀjÀ.

Ilmaisin itseÀni huonosti.

Tarkoituseni oli antaa muutama kÀytÀnnön esimerkki, ei tehdÀ kattavaa listaa. Suurelta osin tarpeet ovat samanlaiset, mutta esim. kuuntelussa on eroja.

Ei vaimon eikÀ minun tarvitse olla stresdin ylÀpuolella. HÀnellÀ on tarve huutaa minulle tunnekuohussa. En pidÀ siitÀ, mutta ajattelen olevan rakkautta pysyÀ paikalla ja kuunnella, vaikkaminun tekisi mieleni lÀhteÀ ulos muutamaksi tunniksi.

Kun rakastan vaimoani, vaadin itseltÀni enemmÀn kuin hÀneltÀ. HÀn tahtoo, ettÀ kuuntelen ilman ettÀ yritÀn tarjota ratkaisuja. MinÀ puolestani tarvitsen, ettÀ hÀn kuuntelee loppuun. TiedÀmme toistemme tarpeet ja puhumme niistÀ jatkuvasti, jotta pysymme kartalla.

Yksi mikÀ myös jÀi ekasta viestistÀ pois oli ajankÀyttö. Voisin tehdÀ töitÀ 80 tuntia viikossa, mutta paljolti vaimon ansiosta teen v ain puolet ja jÀrjestÀn yhteistÀ tekemistÀ, me-tekemistÀ ja uskpn, ettÀ vaimon ansiosta voin itsekinpaljpn paremmin.

Vaimoni vanhemmat ovat olleet naimisissa liki 40 vuotta ja omani 45, ja olen vakuuttunut, ettÀ he ovat onnistuneey jossainhyvin arvokkaadsa.

En ole tÀysin oppinut, kaikkea muuta, mutta ajattelen löytÀneeni jotain tÀrkeÀÀ.

HyvÀ kun sanoit tuon ettÀ tÀmÀ on vaimolle huono diili, juttelen vaimon kanssa, jotta voin kuunnella, mitÀ hÀn ajattelee

Hyvin todennÀköisesti, mikÀli olette fundamentaaliuskovaisia, hÀn sanoo, mitÀ hÀneltÀ odotetaan, mutta voithan yrittÀÀ...

Muuten kommenttisi kuulostaa kyllÀ paremmalta kuin aiempien viestien perusteella olisi pÀÀtellyt.

Vierailija
60/85 |
27.03.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko lainata tÀtÀ edelliseltÀ sivulta, mutta valmius kuolla rakastettunsa puolesta on yksi suurimpia virheitÀ kun puhutaan rakkaudesta. NimittÀin se eloon jÀÀvÀ puoliso jÀÀ surunsa kanssa yksin kun kuoleva puoliso voi kuolla rauhassa tietÀen ettÀ pelasti toisen. Mutta tÀmÀ onkin vÀhÀn korkeampaa tiedostamista.

Ihailtavan nÀppÀrÀsti korotit itsesi ylÀpuolelleni.

Tiedostat.

TÀllÀ valmiudella tarkoitan tahtoa ja kykyÀ hoitaa turvallisuuspuolen keissit avioliitossa.

Olen iloinen, ettÀ vaimoni voi tarvittaessa pitÀÀ puolensa, jos naapuri vetÀÀ röökiÀ vauvan nukkuessa partsilla.

Olen iloinen, ettÀ hÀn osaa antaa huutia, jos joku parkkeeraa meidÀn paikalle.

HÀn osaa hoitaa asian, jos lasta pahpinpidellÀÀn koulussa muiden pppilaiden toimesta tai jos meidÀn lapsemme pahoinpitelee muita.

HÀn osaa pitÀÀ puolensa, jos juoppo huutelee ilkeyksiÀ.

Kaikissa em. esimerkeissÀ ja muissa vastaavissa tilanteissa hÀn antaa kuitenkin minun toimia ensin, jos olen paikalla. KouluesimerkissÀ juttelemme askelmerkit yhdessÀ. Olen perheen turvallisuusvastaava. TÀtÀ tarkoitin arkisessa, jpkapÀivÀisessÀ toiminnassa.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi kahdeksan viisi