Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAKUISET VK 29***

15.07.2008 |

Onpas hiljaista, kun tällaista ei täällä vielä ollut..? Varmaan kaikki jollain lomillansa. :)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spp, minulle ei myöskään ole tullut äitiyspäivärahapäätöstä eikä pakkauskaan oo saapunut vaikka on päätös tullut jo yli viikko sitten. No, kai se ajan kanssa saapuu. Haluaisin vaan jo hypistellä niitä, nyt kun meillä olis tuo uusi lipastokin minne vauvanvaatteet oisi tarkoitus laittaa.

Mulla maha on jättiläinen (ainakin kun vertaan samoilla viikoilla olevaan siskooni). MInulla toki lähtöpainoakin liikaa, ja kolme lasta, sisko laiha ja eka lapsi.

Lunttasin neuvolakortista, mulla oli sf-mitta viikoilla 24+4 23 cm eli ei toki vielä ylisuuri vaan siellä keskikäyrillä tasaseen on kasvanut. Minullahan on se sokerirasitus ensi ma, joten nähdään onko ne pompsahtaneet. Toivotaan ettei.

Minäkin nukuin vähän paremmin viime yönä, heräilin kyllä ainakin 5 kertaa mutta sain melko pian uudelleen unen päästä kiinni.

Mutta mutta, täytynee lähteä siivoamaan mansikoita pakkaseen kun kävin 5kg ostamassa. Ja pian on taas esikoisen uimakoulu, onneksi enää tän viikon....

tanni 26+6

Vierailija
22/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VItsi kun sataa taas. Meillä on tosin täällä sisällä lämmintä jotain 27 astetta...

Siippa on lomalla tämän viikon ja nytkin ne touhuaa tytön kanssa tuolla alakerrassa ja mä tulin kattelemaan netistä mukelolle jotain hankittavaa... Meillä siis olisi tulossa toinen tyttö ja tuo nykyinen on vasta 1v3kk, joten hankintapuolella ainakaan vaatteita ei tarvitse paljoa hommailla. Vissiinkin pari bodyä (sellaisia "edestäladattavia") olen hankkinut. Muuten vauvalle ei olekaan vielä mitään... Turvakaukalo pitäisi hankkia. Meillä tytöllä oli tutun kaukalo lainassa, mutta sinnekin on tulossa nyt vauva, joten täytyy hommata nyt oma. Onkohan kenelläkään suositella mitään merkkiä?

Ja samoin tuplarattaat pitäisi hommata. Olen vaan mennyt jo ihan sekaisin niiden kanssa, tosi hankalaa tietää pitäisikö painottaa leveitä sisätiloja vai kapeita ulkomittoja, kääntyviä eturenkaita ja ns. normirenkaita... Heittoaisan haluaisin ehdottomasti, mutta sekin sitten taas kummasti supistaa muuten potentiaalisia merkkejä pois... Samoin pinnasänky pitäisi hommata, ensin ajattelin että kun tyttö olisi 1,5v vauvan tullessa niin hän voisi siirtyä "isojen lasten sänkyyn", mutta on se sellainen yökukkuja, ettei moisesta taida tulla mitään. Ja alakertaan sitten olen ajatellut vauvalle tuollaista jonkin sortin riippumattoa. Toiveena olisi, josko siinä muksu sitten jopa nukkuisi pitempiäkin pätkiä (meillä tämä esikoinen nukkui päiväunet ainoastaan heiluvissa rattaissa ja yöt heräili aikalailla vartin välein 9kk ikään asti...). Ja jonkinsortin kapalojuttujakin olen bongaillut, mutta vielä ei ole tullut mitään hankittua...

Äitiyshakemuksistakin oli juttua. Itse laitoin paperit menemään noin neljä viikkoa sitten ja kun mitään ei kuulunut, niin piti ottaa jo yhteyttä Kelaankin josko paperit on hukkuneet välille. Nyt tuli viestiä, että päätös on sentään tehty eilen :) Pakkausta en ottanut, joten siinä mielessä ei ole mikään kiire :)

Ja vielä oli juttua vauvan voinnista ja sen huolettamisesta. Meillä tämä vauva on ollut aivan uskomattoman huono liikkumaan. Välillä menee päivä, etten tunne yhtäkään liikettä, yleensä liikkeet on laskettavissa kahden käden sormilla vuorokauden aikana :( Kieltämättä kyllä tässä on saanut välillä jo melkoisia kauhukuvia, mutta paha se on toista pakottaa liikkumaan... Meillä vielä vaihtui neuvola ihan hetki sitten ja siellä ollaan periaatteella, että tässä vaiheessa on ihan normaalia, että menee pari päivää ilman liikkeitä kun taas aikanaan tytön kanssa painotettiin (eri neuvolatäti siis), että liikeitä pitää tuntea joka päivä tai muuten heti yhteys neuvolaan...

Ja vielä omaa napaa sen verran, että oon vissiin vetänyt kunnon mahankasvatusspurtin viime aikoina. Paino on noussut neljän viikon aikana 5kg (mokoma turhantarkka anoppilan vaaka!) ja mahanympäryskin on kasvanut noin kahdessa viikossa 86cm-92cm!! Jännä vaan mahan kanssa, että mulla oli muistaakseni tytön kanssa maha viimeisillään n.96cm, mutta tokihan se tuppaa aina uudemman kerran tulemaan isommaksi. Mutta varsinkin ämä painonnousu kyrsii pahemman kerran :(

Mäpä taidan lähtä käppäilemään likan kanssa pihalle josko toinen sippaisi päikkäreille :)

Coltsfoot ja Lilli 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kyseli..Mä aamusella jo kirjotinkin, että omani oli 27 cm ja viikkoja tänään 27. Ihan yläkäyrällä siis- samalla tavalla mulla meni ykkösenkin kanssa. Oon suht. pienikokonen odottaja, lähtöpaino 52 kg ja pituutta 162. Painoa tullu pian 8 kg lisää..tuskin tarvii sokerirasituksiin mennä. Mulla kohtu vaikuttaa aika isolta ja masu kasvaa korkealta. Lähes kaikki sanovat mahaani pieneksi..suhteellista siis...sf-mittakin kertoo ehkä vain puoli totuutta.

Hankinnoistakin ootte puhuneet. Meillä pitäis löytää valikoiman paljoudesta sopivat kaksostenrattaat. Viime keväänä hankitut kaukalo, yhdistelmät, sänky, hoitoalusta ym. löytyy. Meillä Maxi-Cosi cabriofix kaukalo jalustalla ja on kyllä tykätty. Testivoittaja aika monessa turvallisuustestissä. Jos sellaisen hankkii, suosittelen tilaamista saksasta kidsroom.de:sta. Tulee huomattavasti halvemmaksi. Kovasti tekis mieli ostaa pikkupojan vaatetta, vaikkei sukupuolesta oo tietoa. Tytölle löytyy aika paljon vaatetta isolta siskolta. Ruskovillan silkkimyssyn aion ainakin hankkia ohueksi ensiajan sisämyssyksi. Myös kapalovaate kiehtois hankkia ja kokeilla untuvaviikoilla ainakin. Vaaleita perusbodeja myös.

Nyt typykälle välipalaa!

Tillikka 27+0

Vierailija
24/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoin tänään Kelan paperit postiin, yli kuukauden myöhässä.. Eli voin odottaa pakkausta joskus elokuun alussa?

Vierailija
25/42 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Ainakin Autoliitosta saa vuokrattua turvakaukaloita ihan nimelliseen viikkovuokrahintaan.

T. Ksia 28+2

Ps. Se sf mitta oli vko 26+1 21 cm, eli aika alakäyrällä mennään, mutta käyrällä kumminkin. Painoa oli tullut 22 vkon neuvolasta 600 g /vko, yhteensä 7 kg. Maha kasvaa humisten, mutta painon nousu voisi olla vähän maltillisempaakin.. No.. elokuun alussa seuraava neuska, sieltä taas lisää faktoja.

Vierailija
26/42 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli kestovaippojen käyttäjiä. Meillä on tuolla 2 vuotiaalla ollut 4 kk:n ikäisestä kotona päivävaippana käytetty taskuvaippoja, fuzzi bunseja ja niiden kaavalla itse ompelemiani samantyyppisiä taskuvaippoja. (Itse laitoin kyllä neppareiden tille tarrat ja fleecen tilalle kuivaliinakankaan). Meillä tuo päivävaippana käyttö on onnistunut hyvin, en ole kokonut sitä liian työlääksi. Olen ajatellut nyt vauvan kanssa käyttää myös kotona päivävaippoina kestoja, olen ostanutkin jo pieniä vaippoja, kun edelliselle en ostanut pienintä kokoa.

Tajusin tässä vasta, että saan äitiyspäivärahojen lisäksi kotihoidontukea, kun isommat lapset jää kotiin päiväkodista. :)

Oma olo on aika tukala, kuten aika monella muullakin tuntuu olevan. Maha tuntuu olevan jo niin ylhäällä että isompi syöminen tuo tukalan olon... ja muutenkin välillä hankalaa. Painoakin on tullut jo 8 kiloa, vähän enemmän kuin olis tarvinnut, mutta toisaalta, lähtöpaino oli ihan hyvä (60) ja oon 172 pitkä, joten ei sikäli haittaa. Mulle ei oo kyllä neuvolassa sanottu mitään tuosta painonnoususta. Aluksi kyseltiin, että syönkö tarpeeksi, kun tuli 350g/viikko.

Nykyisin on mukava käydä lukemassa tätä meidän pinoa, kun on niin paljon kirjoituksia. :)

tiitti rv 26+4

Vierailija
27/42 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen on aika hiljasta täällä töissä, joten on aikaa kirjottaa..

Cerise: onpa nihkeetä ollut täällä Suomessa kohtelu.. Onneksi kävit kuitenkin tutkimuksissa, ja kaikki oli hyvin. Ihan mukava vaan tuo yksityisen ultra-lasku..

Tiitti kirjoitti kestovaipoista. Mä niistä ainakin olen kiinnostunut. Mutta mikä on taskuvaippa ja miten toimii? Onko se niin, että yöllä kertakäyttövaippa on kuitenkin parempi, vai käykö kestovaippa myös yöllä? Tarttisin kyllä oikeestaan kädestä pitäen opastusta tuohon kestovaippailuun. Täällä Tampereella on ainakin vissiin se Miraakkeli, jossa neuvotaan vaippa-asioissa. Taidan vierailla siellä joku päivä..

Mulla on tullut painoa jo 10kg. Aika paljolta tuntuu.. Aluksi ei tullut painoa juuri ollenkaan, mutta nyt sitä on ruvennut kertymään, näyttää tulevan 1kg/viikko. Eli liikaahan se on neuvolan mielestä, ja varmaan muutenkin. En vaan tiedä, millä sitäkään estäisi. Liikun kyllä normaalisti sen mitä jaksan (eli aika vähän), ja syön tavallista ruokaa. Ei kai sitä nyt nälässäkään tarvitse ruveta olemaan.

Kävin taas Kelan sivuilla katsomassa, olisiko päätös minun äitiysrahasta tehty. Ei ole.. Hakemus on kyllä vastaanotettu siellä 24.6., ja äitiyspakkaus on tullut.

Jaahas, no nyt tuli pikkuisen töitä, taidan tehdä niitä..

Jatkoja!

t: Merrily rv 27+5

Vierailija
28/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tämä boxi mihin kirjoitetaan, mahtuu kaksi sanaa vierekkäin :(

Teillä on ollut puhetta vauvan voinnista ja huolesta. Minä olin aluksi tosi huolissani, pelkäsin keskenmenoa hirveästi, mutta nyt osaan ottaa jotenkin rennommin tämän vauvan suhteen. Ehkä sekin helpottaa, että poika on tosi vilkas, liikkuu ja potkii todella paljon! Varmasti olisin enemmän huolissani, jos olisi hiljaista masussa.. Suurempi huoli minulla on esikoisestani. Minulla on siis yksi lapsi ennestään, nyt 4½-vuotias tyttö ja olen viime päivinö alkanut ihan hullun lailla pelkäämään kaikkea mahdollista mitä hänelle voisi tapahtua! Siis niin, että maalaan oikein urakalla kaiken maailman kauhukuvia, esim. auton alle jäämisestä, jostakin putoamisesta, kaatumisesta, sairastumisesta jne. Sitten mietin päässäni kaikki suunnitelmat, että mitäs sitten tehdään, jos käy näin ja näin. Kamalaa! Ja tämä kaikki tapahtuu tietenkin yön pimeinä tunteina, kun uni ei tule. No arvatkaa tuleeko se sen jälkeen, kun on kuvitellut tällaista päässänsä?? Eilenkin melkein aloin itkemään, kun mietin, että jos tyttöni jäisi auton alle. :( Ihan hullua! Onko muilla tällaista vai olenko ainoa sekopää?

Kuullostaa tosi kurjalta aurinkoinen tuo sinun kohtelusi! Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa!

Kestovaipoista on ollut juttua. Minä olen todella kovasti yrittänyt innostua niistä, lukenut kaiken maailman esitteitä ja päntännyt sen äitiyspakkauksen "innostu kestovaipoista" tms. vihkosen, mutta jotenkin se tökkii. Mieheni siskolla on 7kk ikäinen poika, he käyttävät kestovaippoja ja olen kovasti häneltäkin kysellyt kaikkea mahdollista niihin liittyen, jotenkin se vaan siltikin tuntuu monimutkaiselta..? Niinkuin haluaisin innostua niistä, mutta jotenkin en innostu. Aion kuitenkin kokeilla, sillähän sen huomaa sitten, että sopiiko vai ei... Olen kuitenkin luvannut itselleni, etten ota stressiä asiasta; jos se tuntuu liian hankalalta, niin luovutan.

Olen miettinyt, että missäköhän ihme asennossa vauva on, kun nyt pari päivää potkut on tuntunut oikeaan kylkeen? Siis voiko näin iso olla vielä poikittain? Kun ei maha muuten siis mitenkään omituisen mallinen ole. Tuntuu todella häijyltä tuossa kyljessä nuo liikkeet, vaikkei olisi edes kovia.. Niistä kovista ei sitten tarvitse puhuakaan!

Hankinnoista. Meillä alkaa olla jo kaikki muu, paitsi amme. Sänky ja hoitopöytä on valmiiksi katsottuna, haemme ne ensi viikolla. Haluaisin sellaisen ammeen, jossa on tulppa ja sellainen teline, ettei tarvitsisi kyykyssä kylvettää (meillä ei siis ole saunaa, eikä mitään muutakaan tasoa, mihin ammeen saisi ja minulla huono selkä). Tyrmistyin, kun ohimennen katselin City marketissa noita hintoja; siis pelkkä sellainen metallinen teline, mihin sen ammeen saa oli 44€!! Uskomaton hinta kahdesta metalliputkesta, ei voi muuta sanoa... Tuskinpa vaan ovat missään sen edullisempia, kyllä lähes poikkeuksetta marketeissa halvempaa on kuin lastentarvikeliikkeissä... Kaikki muu tosiaan on sitten jo hankittuna, hauskaa miten sellainen pieni paketti voikin viedä niin paljon tilaa! Meillä ei mahdu melkein missään kävelemään, kun vauvan tavarat on vallanneet kaikki nurkat :D

Minä joudun nyt valvomaan neljä yötä putkeen, töitä kun on. Tämä on ihan kamalaa, olen muutenkin huono valvomaan ja aamuihminen. Onko muita vielä, jotka joutuvat tekemään vuorotyötä?

Ei tällä kertaa muuta, mukavaa loppuviikkoa kaikille! Ja tervetuloa uudet mukaan, kivaa kun on keskustelu vähän vilkkaampaa taas :)

Lillian 29+1

Vierailija
29/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sivut muokkailee taas itsekseen tekstiäni. Tuon amme-asian perään piti tulla, että "törkeä hinta mielestäni muutamasta metalliputkesta" ja sen jälkeen piti alkaa uusi juttu siitä, kuinka hassua on, että sellainen pieni paketti voi viedä niin paljon tilaa!

Mitenköhän se tuollain katkaisi tekstiä, meinasi varmaan, ettei ollut niin tärkeää..? :D

Vierailija
30/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen: Tosi outoa kohtelua, et saanut selkeää vastausta vaikka kysyit suoraan! Jos asia vaivaa, niin ota uudelleen yhteyttä sinne (kättärille muistaakseni?) suoraan ja kysy tarkennusta, kamala stressihän tuosta voi tulla eikä sekään ole hyväksi sinulle ja vauvalle.

Kaikki muut tuntuvat jo saaneen aika nopeasti Kelasta tietoja, meillä ei todellakaan tapahdu mitään! Kuukausi sitten laitoin paperit ja kelan sivuilta näin, että ne ovat saapuneet, mutta päätöstä ei ole vielä tehty, äitiyspakkauksestakaan ei mitään kuulu. Heinäkuun lomat varmaan painaa päälle...

Sama noitten valmennusten kanssa! Onko kaikki muut jo käyneet valmennuksissa? Osa ainakin. Meille ei ole infottu yhtään mitään mistään aikatauluista eikä valmennuksista! Viikkoja nyt 28+. Kerran kysyin neuvolasta, mutta valittelivat edessä olevaa kesälomakautta... Hohhoijaa!

Meillä ei ole vielä turvakaukaloa ja vähän ajateltiin vuokrata sellainen, kun se kuitenkin on niin lyhytaikainen. Helsingin liikenneturvalaitokselta kuulemma saa vuokralle 5e/kk tai MLL:ltä. Onko kellään kokemuksia?

Muita hankintoja on tehty hiljakseen. Mulle isoin oli nyt iso lipasto vauvan vaatteille (täällä oli joku muukin onnellinen uuden lipaston omistaja, terveisiä vaan ;), oli ihana viikata sinne vauvan vaatteita! Naapurilta ostettiin hyväkuntoiset teutonian yhdistelmävaunut halvalla ja babysitteri saatiin yhdeltä kaverilta. Muuten ollaan vaan kamalasti järjestelty paikkoja, kun tämä asunto on niin pieni, niin pohjatyötä täytyy tehdä ennen kuin voi uusi asukas tulla ja tavaraa lisäillä. Seuraavana listalla amme. Mies haluaa tehdä itse vauvalle kehdon, mikä on minusta kaunis ajatus, mutta selän takia pelottaa sen mataluus. Samoin kun meillä on tuo koira, niin sekin pääsee sinne kurkkimaan... Mutta tuntuu olevan miehelle tosi tärkeä juttu, niin vaikeahan sitä on kieltääkään. Onko muilla kokemuksia kehdon käytöstä?

Muuten odottelen vaan nyt sitä äitiyspakkausta että pääsisin katselemaan sen varustusta...

Tällaista täällä aamuyön tunteina. Unettomuus siis edelleen vaivaa. Ensi viikolla neuvolalääkäri, tällä viikolla kävin jo etukäteen verikokeessa, että saavat tarkan hemoglobiinin niin se otettiin kyynärtaipeesta, kun on niin kamalan alhainen (96) ollut viimeksi sormenpäästä vaikka pariin kertaan se siitäkin tiristettiin ettei vain olisi turvotuksen takia alakanttiin.

Tulisipa tästä kaunis ja lämmin, mutta ei liian lämmin, päivä!

Saneline 28+1

Vierailija
31/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään näy ei kuulu. Mietin että missä vaiheessa kannattaa soitella ja onko hyötyä? Rakenneultraahan meillä ei kunta tarjonnut ja kävin yksityisellä. Siitä en saanut suoraan Kelan korvauksia lääkäriasemalla (alkuraskauden ultrasta sain, vähennettiin suoraan maksaessa hinnasta), ja kun laitoin hakemuksen, tuli lisäselvityspyyntö. Kirjoitin sivun verran tekstiä miksi kävin siellä ja laitoin kopion lääkärin "morfologisesta" selvityksestä sikiöstä ja päätös tuli tänään että sain korvauksen. No se ainakin kannatti!

Joo, minä olen sen lipaston toinen onnellinen omistaja ja viikkaislin sinne jo noita vauvan vaatteita. Näin unta jo uudesta tulokkaasta. Heräsin taas puoli viisi aamulla, mutta ONNEKSI tunnin pyörimisen jälkeen sain vielä unta ja nukuin kahdeksaan-itse asiassa oisin nukkunut pitempäänkin mutta miehellä vapaapvä tänään ja oli kotona, ja hänen puhelin soi johon heräsin.

Täällä näyttää tulevan ihan hyvä päivä. Kivaa, pikkusisko joka menee samoilla viikoilla kuin miä, tulee käymään ja ollaan menossa (miä, sisko ja meijän 3 lasta) piknikille.

tanni 27+1, hui!

Vierailija
32/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaippoja todella on hirveän monenlaisia. Aluksi minustakin tuntui, että ei niistä saa mitään selvää, ku on niin erilaisia juttuja. Mutta siis, kun meillä ei ole kuivausrumpua, niin mulle oli tärkeää se, että vaipat kuivuu suhteellisen nopeasti muutenkin. Meillä siis taskuvaippoja, joissa kosteussulkuna muovitettu ulkokuori ja lisäksi fleece tai kuivaliinaneulos, joka tulee lapsen ihoa vasten, tuntuu suhteellisen kuivalta kosteanakin ja imee pissan nopeasti vaipan sisään. Vaippaan pitää sitten erikseen laittaa jotain kosteutta imevää sisälle. Itse olen käyttänyt pötköksi taiteltuja harsoja ja pieniä pyyhkeitä. Nuo pyyhkeet ja harsot sitten pesun ajaksi pois ja kuivuvat erillään. Meillä tuo on toiminut, kun kaikki voi pestä samalla kertaa pesukoneessa. Alussa se tuntui työläälle, kun opettelin käyttämään noita, mutta äkkiä siihen on tottunut. Niin, vois niitä käyttää myös yöllä... meillä vaan tulee noilla vähän enemmän ohivuotoja lahkeesta ja sen takia laiskuuttani (en ole jaksanut ottaa selvää, miksi vuotavat välillä) käytän kertiksiä.

Niin, kestovaipoista on kyllä paljon tietoa, jos vaan jaksaa kahlata läpi. :) Esimerkiksi kestovaippainfon sivuilla netissä. Mutta kyllä niiden kanssa on mahdollista elää. :D

Ja plääh, kotihoidontukea maksetaan vain, jos äitiyspäiväraha on pienempi, höh. :)

Mulla tuli päätös kelasta viikossa nettiin, laput tuli postista pari päivää sen jälkeen. Pakkausta odottelen vielä. Päätös oli tehty viikko sitten.

Vierailija
33/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://health.groups.yahoo.com/group/LokakuunPaivansateet/

on linkki, toivottavasti toimii :)

Omasta navasta sen verran, että henkeä ahdistaa täälläkin, astmapiippua kuluu ja rautaa pitää muistaa napsia. Ja väsyttää... Tekisi mieli ottaa päikkärit vaan kun pitäisi tehdä töitä :). Mahassa tuntuu olevan kaikki hyvin ,seuraava neuvola tosin vasta viikon päästä. Kelan papruja en oo vielä(kään) muistanut pistää eteenpäin, pitäsi oikeasti ryhdistäytyä senkin homman suhteen.

Voikissa ja masulainen 27+5

Vierailija
34/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Loma alkoi 1 h sitten. 2 vkoa ihan vaan omiin asioihin keskittymistä. :)

Mulla on kanssa tuo kaveri lähinnä poikittain vatsassa, kylkeen monottaa ja kovaa. Tosin taitaa olla kääntynyt ihan viime päivinä pää alaspäin kun jotain kauhean kipeitä tuntemuksia on kylkiluiden alla, potkii sinne jonnekin sisäelimiin..

Meile tuli tänään ilmoitus, että vaunut on saapunut. :) Jesh! Laitan kommentiia ens vkolla on ollaan testailtu niitä. Meni Saksasta yli kk, ennen kuin saapui, eli kannattaa olla ajoissa niiden kanssa.

Kiitos kestovaippakommenteista, syvennyn aiheeseen lomalla. :)

Valmennuksista:

Siis tällä Treella on jo ollut jo nyt imetysvalmennus, lastenhoitovalmennus. Elokuussa tulee synnystyvalmennus Taysissa ja sitten vielä syyskuussa perhevalmennus ja erillinen valmennus miehille ja naisille. (Naisille aiheena synnyksen jälkeen kuntoutuminen ja jumppaaminen yms., miehille jotain muuta) Näitä on jo niin paljon, että saattaa jompi kumpi syyskuisista jäädä väliin. Saa nähdä..

Palaillaan, yritän käydä lomallakin kuulumisia kurkkimassa säännöllisesti.

Parempia vointeja tasapuolisesti kaikille toivottaa Ksia ja pikkuT 28+4

Vierailija
35/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö noihin kaikenmaailman imetys/synnytysvalmennuksiin itse ilmottautua vai kertookohan ne neuvolasta ajat.. Enpäs hoksannut kysyä tätä viimeksi neuvolantädiltä.

Vierailija
36/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää katsomassa huuto.netistä tavaraa :) Huusin sieltä ammeen ja telineen kympillä ja ihan uutta vastaavat. Huhhuh jos normaalihinta yli 40e :O Samoin sängyn sain 30e ja siihen verhotangon ym prinsessatavaraa 20e :) Hoitopöytä täytyy ostaa uusi, haluan sellaisen lipastomallisen, mistä onkin ollut jo puhetta :) Voi ihanuutta, kun pääsee viikkaamaan sinne nuttuja :)

Mullekaan ei ole tullut mitään vastausta kelalta. Palautin sen tosin vasta viime viikolla, tai työantaja palautti ja muistin että siitähän puuttui yksi liite. Eli lisäselvityksiä oottelen, argh.

Fanny 26+5

Vierailija
37/42 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kaatui pyörällä ja mursi kätensä. Kipsiä pidettävä 3 viikkoa =(. Arvatkaa onko syyllinen olo, vaíkka en kaatumista olisi voinut mitenkään estää. Tietysti olisi voinut jäädä kotiin kuin lähteä 3-v rämäpään kanssa pyöräilemään. Lääkärireissu röntgenkuvineen ja kipsauksineen meni tosi hyvin, eikä pojalla tunnu olevan kovia kipuja. (ONNEKSI)Kuinkahan varovaiseksi sitä tulee...

Asiasta toiseen. Olen myös tamperelainen ja ikää jo 33v. Esikoinen on 3 vuotta.Ekassa odotuksessa kävimme neuvolassa kolmessa perhevalmennuksessa (imetys, lapsenhoito, srk:n tilaisuus ja miehille oma ilta ja Tays:ssa 2 kahdessa synnytysvalmmennuksessa. Tällä kertaa mennään vanhalla muistilla =).

Hankinnoista olenkin maininnut, että kaikki esikoiselta on tallessa. Tietysti pitää ostaa vaippoja, tutteja, liivinsuojuksia ym. Nyt olen myös hankkinut vähän tyttömäisiä vaatteita. Käytän myös huuto.nettiä sekä ostajana että myyjänä. Toimii hyvin!

Maha-asukin villi elämä jatkuu ja kipeimmät töytäisyt osuvat oikeaan kylkeen. Taitaa vielä mahtua tekemään kuperkeikkaa, sen tuntee ja näkee. Olisi kiva saada jokin painoarvio, mennäänhän jo rv:lla 30!!

Hyvää viikonloppua kaikille (ja lomaa sen aloittaville!)

t. soiliina rv 29+2

Vierailija
38/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset supparivastauksista! Fanny, Tanni, Spp, Cerise ja muut. Meidän Saksan reissu meni hienosti. Supisteluja oli sillee samaan malliin kuin Suomessakin (monesti juuri öisin), ja aion kyllä ottaa asian taas ensi viikolla neuvolassa puheeksi. Lääkäriaika on vasta elokuun alussa:-( Vauva liikkuu päivittäin ja kipuja ei ole.

Hankintoihinkin pitäisi kai keskittyä. Olen kyllä ostellut kaikkea vähemmän akuuttia, kuten lelukaarta, sitteriä, hyppykiikkua jne., mutta tarpeellisimmat kuten vaunut ja turvakaukalo puuttuvat. Kesälomakin on kovasti ohjelmoitua... Koskahan sitä ehtii näihin asioihin paneutua?

No, tämä yökukkuja käy nyt nukkumaan. Kauniita unia kaikille ja oman kullanmurun kuvia.

Viiru 25+6

Vierailija
39/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan, vaikkakin hiljaisina osapuolina. Mulla lähti eilen 30. raskausviikko ja täytyy sanoa, että aika tuntuu menevän tosi nopeasti. Kotona alkaa kaikki olla melkein valmista vauvaa varten (äitiä ja isää lukuunottamatta). Äitiyspakkausta odotetaan saapuvaksi ensi viikolla ja pinnasänky saadaan siskoltani kaiketi alkusyksystä. Hoitopöydän laatikkoon viikkasin jo alkuviikosta pienimmät vaatteet. Vaippoja ym. ei nyt sentään olla vielä ostettu. Joku kyselikin, että mitä kaikkea "käyttötavaraa" sitä täytyy vaippojen lisäksi hankkia.. Laitan linkin sivulle, jonka itse löysin. Siellä olevasta listasta ainakin näin ensikertalaisena saa mielestäni hyvää osviittaa siitä, mitä kaikkea voi tarvita.

[http://www.miajoki.com/vauva3.htm]

Mulla olis vielä rapiat 4 viikkoa töitä. Mites te muut olette töissä jaksaneet? Mulla on tähän asti mennyt mukavasti, mutta nyt on alkanut selkä vihoitella. Todella häiritsevää särkyä suurinpiirtein lapaluiden välissä, tosin ehkä hieman alempana. Ollaan miehen kanssa pohdittu sairasloman mahdollisuutta, mutta epäilen, ettei selkäni tämän paremmin voisi vaikka makaisin kaiket päivät kotona. Itseasiassa varmaan huonompaan kuntoon vain menisi. Vai millaisia kokemuksia teillä on, jotka olette selkienne takia pois töistä jääneet?

Muuten kaikki sujuu normaalisti. Mies on ollut koko raskauden oikein ihana. Sitä seksiä ei nyt edelleenkään meiän suhteeseen ei näy eikä kuuluu ja se tuntuu pahalta minusta. Nyt on mennyt kaksi kuukautta harrastamatta kertaakaan seksiä. Alkuraskaudessa sentään kerran kuukaudessa..jee!

Meillä on ensiviikonloppuna miehen serkun häät ja pääni puhki olen miettinyt päälle pantavaa..Todella hankalaa tämän masun kanssa. Mulla on ylipäätään tosi vähän vaatteita, joita voin käyttää..muutama t-paita, 2 pitkähihaista, yhdet housut ja kaksi hametta.

Kiloja on tähän mennessä tullut 8, mikä on itseasiassa mielestäni vähän liikaa. Ennen raskautta painoindeksini oli 26 ja toivoin, ettei ylimääräisiä kiloja juurikaan tulisi. Mutta väkisinhän niitä tuntuu tulevan, vaikka suhteellisen terveellisesti ollaankin koitettu syödä. Paljonko kiloja tullut muilla?

Eipä tällä erää muuta kuin aurinkoista viikonloppua äideille ja masuille!

Erica 29+1

Vierailija
40/42 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä sitten taas aktvioituu kun kesäloma on lusittu. Muut olette kirjoitelleet hurjan paljon. Itselläkin on jo rv 29 menossa ja äitiyspakkaus saapui muutama päivä sitten postista. Se teki toisesta lapsesta konkreettisimman tuntuisen koko odotuksen aikana, sillä en tässä 1v pojan kanssa touhutess ehdi paljon mahaa tai asukkia pohtimaan. Pallo tulee siinä sivussa.

Siivosin esikoisen laatikostoihin yhden laatikon vauvalle ja asetelin siihen esikon minivaatteet ja äitiyspakkauksen sisällön. Olipas söpön pikkaisia, nopeasti sen unohtaa:)

Sinänsä en pelkästään innolla odota vauvan syntyä, vaan hieman myös hirvittää miten pärjään muksujen kanssa kun tuo 1vkin on aikamoinen vauva vielä (tietenkin). Tässä meidän taloyhtiössä on todella paljon minivauvoja, ja välillä käy äitejä sääliksi kun on kädet täynnä kolmea, neljääkin muksua. Annoin juuri yhdelle kantoliinan lainaan ja tuli ikionneliiseksi. Onneksi tiedän että se laite pelastaa paljolta! Ja se vauva-aika menee niin nopeasti, että sekin hirvittää...

Painoa mulle on tunnut 5kg ja oon ihan tyytyväinen siihen (syömistä ja herkkuja saisi silti rajoittaa). Kävin viime viikolla neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin. Ainoa kiusa on kovin alhainen verenpaine, joka laittaa huimaamaan varsinkin aamupäivisin.

Mitään hankintoja ei tehdä ennen vauvan syntymää. Katsotaan nyt kumpi tulee ensin. Myöskin äitiyspakkaus tuntui tosi runsaalta ja kivalta, enkä halua sortua esikoisen odotuksen kaltaiseen ostohysteriaan enää. Joten kaupat jäävät koluamatta. Äitiyspakkauksessa tuli vaippojakin ensitarpeisiin oikein hyvin.

Jaksamista ja hyvää vointia kaikille. Me lomaillaan vielä viikko ja palaan sitten ainakin elokuun ajaksi töihin. Uskoisin jaksavani ihan hyvin. Ei se tämän touhuamisen rankempaa ole minun tapauskessani;)

Kesäterveisin Rouvaii