Sisarukset nukkuvat vierekkäin. Onko outoa?
Olimme mieheni kanssa sukulaisen luona lauantain ja tulimme vasta tänä aamuna kotiin ja teinit eivät olleet halunneet mukaan, joten he olivat kahdestaan kotona. Tyttö oli mennyt pikkuveljensä viereen nukkumaan ja aamulla makasivat siellä, kun tulimme kotiin. Kuulemma oli yksinäistä ja pelottavaa, jota en nyt oikein kasi ja seiskaluokkalaisilta odottaisi. Puhuttelenko?
Kommentit (60)
Laita varapatja helposti saatavaan paikkaan. Sen voi asettaa lattialle sisaruksen sängyn viereen. Tulee turva ja on lähekkäin, mutta eri patjoilla eikä yhdessä.
Mäkin olin jo ties kuinka vanha kun mun pikkusisko syntyi. Taisin olla seiskaluokalla, kun se oli neljän vuoden ikäinen, ja nukuttiin usein yhdessä, monesti jopa mun 120cm leveässä sängyssä. Sisko tykkäsi myös nukkua takapihalla teltassa tai leikkimökissä, kun oli kesä. Eikä oltu edes yksin kotona, että olisi pelottanut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa tossa on? Sisko ja veli.
Juuri noin, mutta halutessaanhan saa kaikesta outoa.
Ootteko pohojammaalta, kun lähelläolo pelottaa ?
Vierailija kirjoitti:
Täh, meillä oli ihan itsestäänselvyys vielä 18-vuotiaanakin kun kotoa jo pois muuttaneena tulin käymään lapsuudenkodissa että nukun 14v siskon kanssa. Ei siinä ollut mitään outoa. Mulla, siskolla ja veljellä on tosi hyvät välit nyt aikuisenakin kun ollaan kaikki parikymppisiä. Suomi on nähtävästi ihan sairas kun edes sisarusten kesken ei saa olla minkäänlaista normaalia välittämistä. Älkää demonisoiko viatonta hellyyttä, ei siinä ole mitään seksuaalista. Aika sairas saa olla jos tuosta tulee mieleen edes epäillä jotain.
Ei ole tervettä tuokaan että leimataan sairaaksi ihminen joka huolestuu ko. asiasta. Olipa provo tai ei. Muistelkaapas kaikki: oliko lapsuudessa/nuoruudessa seksuaalista kiinnostusta sisarukseen?
Keskenään harjoittelevat seksielämän ihmeellisyyksiä.
Leikin siskoni kanssa lapsena kotia ja joskus nukuttiin vierekkäin. Olenko siis sairas hullu joka haluaa siskoaan?
Vierailija kirjoitti:
Leikin siskoni kanssa lapsena kotia ja joskus nukuttiin vierekkäin. Olenko siis sairas hullu joka haluaa siskoaan?
Halusitko siskoasi? Eri asia kuin nukkua vieressä. Kummassakaan tapauksessa et olisi sairas tai hullu.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään outoa, mutta on outoa että vanhemmalla tulee edes mieleen, että asiassa olisi jotain seksuaalista, häpeäisit ap.
Samaa mieltä.
Itselläni on pikkuveli (23 v) ja isosisko (29 v), itse olen 27 v. Voidaan nukkua edelleen vierekkäin kumman kanssa tahansa ja aina on voitu iästä riippumatta tähän päivään asti eikä siinä ole mitään ihmeellistä, mehän ollaan sisaruksia. Vuosittain esim. hotellilomalla tai meidän mökillä nukutaan kaikki kolme samassa parisängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Okei tämä on provo, mutta vastataan nyt kuitenkin:
Ensinnäkin, 13-14-vuotiaat eivät ehkä ole tarpeeksi vanhoja olemaan ilman aikuisia yötä kotona. Kyllä tuon ikäisenä vielä mielikuvitus laukkaa ja alkaa pelottaa (pelottaa vanhempiakin teinejä yksin kotona).
Toisekseen, sisarusten vierekkäin nukkuminen ei ole mikään paha asia. Varsinkin, jos on jätetty noin nuoret lapset yksin kotiin.
Ap:lla taitaa olla jotain omia fantasioita, tyhmä provo :(
Olen ollut nuorempana pidempiä aikoja yksin ja ihan hyvin minulla meni.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään outoa, mutta on outoa että vanhemmalla tulee edes mieleen, että asiassa olisi jotain seksuaalista, häpeäisit ap.
Samaa mieltä.
Itselläni on pikkuveli (23 v) ja isosisko (29 v), itse olen 27 v. Voidaan nukkua edelleen vierekkäin kumman kanssa tahansa ja aina on voitu iästä riippumatta tähän päivään asti eikä siinä ole mitään ihmeellistä, mehän ollaan sisaruksia. Vuosittain esim. hotellilomalla tai meidän mökillä nukutaan kaikki kolme samassa parisängyssä.
Tuntuu kivalta että olette noin rentoja ja läheisiä. Perheet ja yksilöi on kuitenkin monenlaisia, koetetaan hyväksyä se. Itsestäni olisi outoa nukkua parisängyssä veljeni kanssa, vaikka tuskin mitään seksuaslista tulisi mieleen.
Jos lapsia on pelottanut, niin kun moni on jo sanonut. Pojat kehittyvät tyttöjä hitaammin ja onhan isommasta sisaruksesta saanut aina turvaa. Minulla oli ainakin hurja mielikuvitus vielä tuon ikäisenä ja vielä, jos on katsonut jonkun pelottavan elokuvan. Voit alkaa huolestumaan asiasta, jos lapset on nuorempia, mutta nuohan on vielä ihan nuoria kehityspsykologian kannalta myös.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsia on pelottanut, niin kun moni on jo sanonut. Pojat kehittyvät tyttöjä hitaammin ja onhan isommasta sisaruksesta saanut aina turvaa. Minulla oli ainakin hurja mielikuvitus vielä tuon ikäisenä ja vielä, jos on katsonut jonkun pelottavan elokuvan. Voit alkaa huolestumaan asiasta, jos lapset on nuorempia, mutta nuohan on vielä ihan nuoria kehityspsykologian kannalta myös.
^^^^^vanhempia
Siis täh?! Olen 26 ja kyllä mua vaan vieläkin aika usien pelottaa olla öisin yksin. Jos ovat vielä katsoneet jonkun kauhuleffan kun äiskä ja iskä on poissa niin ihmekös tuo jos ei yksin halua nukkua.
Nukuin siskoni kanssa samassa sängyssä siihen asti kunnes muutin omaan kämppään, eikä siinä kenenkään mielestä ollut mitään outoa. Meillä toki oli omat sängyt ja omat huoneet mutta tykättiin viettää aikaa samassa huoneessa ja nukkua vierekkäin, vaikka ikäeroakin oli 6 vuotta. Molemmat ollaan tyttöjä. Edelleen jos yökyläillään toistemme luona nukutaan samassa sängyssä. Mulla oli kylläkin 140 cm sänky "kotikotona", joten siksikin on ollut helppo nukkua samassa sängyssä, en usko että 80 senttisessä sängyssä oltais ainakaan enää isompina haluttu nukkua vierekkäin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh?! Olen 26 ja kyllä mua vaan vieläkin aika usien pelottaa olla öisin yksin. Jos ovat vielä katsoneet jonkun kauhuleffan kun äiskä ja iskä on poissa niin ihmekös tuo jos ei yksin halua nukkua.
Nukuin siskoni kanssa samassa sängyssä siihen asti kunnes muutin omaan kämppään, eikä siinä kenenkään mielestä ollut mitään outoa. Meillä toki oli omat sängyt ja omat huoneet mutta tykättiin viettää aikaa samassa huoneessa ja nukkua vierekkäin, vaikka ikäeroakin oli 6 vuotta. Molemmat ollaan tyttöjä. Edelleen jos yökyläillään toistemme luona nukutaan samassa sängyssä. Mulla oli kylläkin 140 cm sänky "kotikotona", joten siksikin on ollut helppo nukkua samassa sängyssä, en usko että 80 senttisessä sängyssä oltais ainakaan enää isompina haluttu nukkua vierekkäin :D
Ehkä kun sisaruksen raiskaamaksi tulee alkaa pelkäämään.
Siis mitä tarkoitat? Ai että minä pelkään pimeää koska pikkusiskoni olisi raiskannut minut? :DDDD mieti nyt vähän mitä puhut, oot ihan ...vetin sairas persoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, meillä oli ihan itsestäänselvyys vielä 18-vuotiaanakin kun kotoa jo pois muuttaneena tulin käymään lapsuudenkodissa että nukun 14v siskon kanssa. Ei siinä ollut mitään outoa. Mulla, siskolla ja veljellä on tosi hyvät välit nyt aikuisenakin kun ollaan kaikki parikymppisiä. Suomi on nähtävästi ihan sairas kun edes sisarusten kesken ei saa olla minkäänlaista normaalia välittämistä. Älkää demonisoiko viatonta hellyyttä, ei siinä ole mitään seksuaalista. Aika sairas saa olla jos tuosta tulee mieleen edes epäillä jotain.
Ei ole tervettä tuokaan että leimataan sairaaksi ihminen joka huolestuu ko. asiasta. Olipa provo tai ei. Muistelkaapas kaikki: oliko lapsuudessa/nuoruudessa seksuaalista kiinnostusta sisarukseen?
No ei todellakaan ollut, hyi saasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ei olisi ensimmäinen kerta, kun sisarukset hässii keskenään. Luin joskus jollain seksisivulla jonku keskustelun sisarusten välisestä seksistä. Yllättävän monta tapausta ja kokemusta oli. Ei aina kannata ummistaa niitä silmiä..
Jos tyttö olisi se nuorempi mammat olisi suoraan kertonut, että kyseessä on raiskaus.
Seurustelin kerran opiskelijatytön kanssa joka oli 23 v. Hän kertoi, että joka kerta kun menee kotiin niin nukkuu äitinsä kanssa sylikkäin. Kummatkin tykkäävät siitä kovin. En seurustele enää....