Mä en jaksa enää tätä pahaa oloa :(
En vain näe mitään järkeä elämisessä. Leijun täällä vaan tekemättä mitään, kun en oikein jaksa tehdä asioita. Minulla ei ole mitään haaveita. Ei mitään, mitä kohti pyrkisin. Kaikki maistuu puulta. Loppujen lopuksihan kaikki tosiaan on turhaa.
Ahdistaa ja on tosi turvaton olo. Miten pääsisin turvaan, kun en edes tiedä, millainen se turvapaikka sitten olisi? Paitsi täydellinen tiedottomuuden tila tuntuu turvalliselta, mutta sellaista nyt ei ole mahdollista saavuttaa muuten kuin kuolemalla enkä ilmeisesti sitten itsaria uskalla tehdä. Haluisin kyllä kovasti, mutta aina pelko vaan vie voiton. Tässä ei ole enää mitään järkeä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellitä vähän ja rentoudu.
Kukaan ei anna mun rentoutua! Pelkästään hoitaja jo vaatii paljon. Pitäisi syödä säännöllisesti, mutta en jaksa tehdä muuta ruuan eteen kuin kuoria esim. banaanin. Arkisin syön vain kerran päivässä muuta kuin hedelmiä, kun äiti tekee ruuan. :( Ja sekin stressaa, kun tiedän että mun pitäisi juurikin hellittää ja laskea standardejani, mutta en vaan saa aikaiseksi tehdä sitäkään. Koko ajan on sellainen olo, että pitäisi tehdä jotain, mutta kuitenkaan en tee.
Aloittaja
Oisko tunteiden takana jokin pelko? Jos, niin minkä pelkoa se voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellitä vähän ja rentoudu.
Kukaan ei anna mun rentoutua! Pelkästään hoitaja jo vaatii paljon. Pitäisi syödä säännöllisesti, mutta en jaksa tehdä muuta ruuan eteen kuin kuoria esim. banaanin. Arkisin syön vain kerran päivässä muuta kuin hedelmiä, kun äiti tekee ruuan. :( Ja sekin stressaa, kun tiedän että mun pitäisi juurikin hellittää ja laskea standardejani, mutta en vaan saa aikaiseksi tehdä sitäkään. Koko ajan on sellainen olo, että pitäisi tehdä jotain, mutta kuitenkaan en tee.
Aloittaja
Meniskö ne ihmissuhteet pilalle, jos ottaisit ja rentoutuisit vaan, vaikkei muut annakaan sulle oikeutta siihen? Onko sulla niin, että muut kuvittelevat tietävänsä, mitä sä tarviit?
Koska näet seuraavan kerran hoitavaa tahoa? Pärjäätkö varmasti sinne asti? Jos tuntuu ettet, nii matalalla kynnyksellä vaan päivystykseen. Näistä paranee kyllä. Tsemppiä.
Taas tosi ahdistunut olo. :( Koulu loppui juuri ja olen ihan väsyksissä... Kuitenkin samaan aikaan varpaillaan kaiken suhteen. Koirat pitäisi lenkittää, mutta joudun varmaan jättämään senkin taas äidille. Tuntuu, ettei ole yhtään energiaa. Joo, pitäisi syödä, mutta en jaksa tehä mitään ruokaa eikä oikein maistukaan. Tänään olen syönyt vain yhden luumun...
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Koska näet seuraavan kerran hoitavaa tahoa? Pärjäätkö varmasti sinne asti? Jos tuntuu ettet, nii matalalla kynnyksellä vaan päivystykseen. Näistä paranee kyllä. Tsemppiä.
Huomenna näen hoitajaa. Sekin kyllä väsyttää jo etukäteen, kun taas tulee vaan lisää vaatimuksia sieltäkin. Kiitos.
Aloittaja
Osta kissanpentu, niin huomaat miten paljon saat onnea elämään 😻
Vierailija kirjoitti:
Osta kissanpentu, niin huomaat miten paljon saat onnea elämään 😻
Mulla on jo 2 koiraa ja on jo huono omatunto siitä, etten huomioi niitä tarpeeksi. Ei todellakaan kissanpentu auttaisi tässä tilanteessa. :(
Aloittaja
Mulla oli juuri noin paha ja näköalaton olo. Yritin itsaria lääkkeillä, jouduin dialyysiin ja pelastui täpärästi. Lääkäri ehdotti sähköhoitoa ja ajattelin ettei nyt helvetissä. Menin kuitenkin, sain sitä 10 kertaa ja nyt olen taas oma entinen itseni! Hae apua vaikka tuntuisi miten vastenmieliseltä ja ettei mikään voi sua auttaa. Mene terkkariin ja sano että voimat on nyt loppu. Ne hoitaa sut eteenpäin. Sä pärjäät kyllä. Voimia nyt et pääset ovesta ulos.
Ap, tämäettä on loistava tilaisuus muuttaa sun koko elämä. On aivan ainutlaatuinen lahja masentua, ahdistua - se kertoo sulle, että asiat mitä oot tehnyt ei vaan toimi, ei tunnu hyvältä ja alat tehdä kuolemaa. Onneksi et ole samanlainen robotti-ihminen kuin valtaosa.
Sulla on mahdollisuus nyt uudistaa itsesi. Mieti kaikki mitä päivittäin teet, liittyykö johonkin tekemiseen jostain syystä huonoja fiiliksiä. Esim. syöminen. Jos liittyy, tunnustele tuntemuksiasi ja etsi väylä/tapa tehdä se asia toisin.
Suosittelen jonkun aikaa sitä, että olisit itsesi lapsenvahti. Eli mitä tekisit jos joku toinen olisi sun jamassa, millasta ruokaa tarjoaisit, mitä katsoisit, että se ihminen alkais voida paremmin. Veisitko sen luontoon vaikkei se haluaisi. Veisitko sen urheilemaan vaikkei se haluaisi.. jos siis kaverisi olisi henkisesti tekemässä kuolemaa niin miten saisit sen taas elämään. Mitä ne " onnelliset ihmiset" tekee?
Kopioi sun mielestä onnellisten ihmisten elämäntavat omaan elämääsi. Ja ihan aliarvostettu vinkki, syö paljon hedelmiä. Ne nostattaa mieltä. Ei mitään 3 hedelmää päivässä vaan kunnolla niitä.
Onnea uuteen elämään! Tää kääntyy niin voiton puolelle! Nimim. Kokemusta on.
Luo turvapaikka sun mieleen ja jos mahdollista ja haluat niin voit myös piirtää tai leikata lehtileikkeistä kuvan siitä. Sitten teet joko oikean fyysisen nauhoituksen tai kirjoitat ylös sopivan mielikuvaharjoituksen jossa kuljet sinne mielessäsi :)
Aloittaja