Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkalainen ihminen kehottaa lastaan syrjimaan toista lasta? Tyton eskarikaverin synttareille oli kutsuttu kaikki muut tytot paitsi meidan tytto. Tyttoja siis yhteensa 7, etta ei

Vierailija
20.04.2006 |

varmaankaan tilanpuuttesta voi olla kysymys. Tyttömme on kaikkia kohtaan mukava ja on muutenkin kiltti. Outoa tuollainen syrjimiseen kehottava toiminta vanhempien puolelta.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokalla vielä on ollut tapana, että kaikki tytöt kutsutaan, tuollainen oli kyllä todella inhottavaa!!

Vierailija
22/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää kutsumatta naapurin tyttö,sen sijaan

kutsukaa koko eskariryhmä eli myös pojat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin minä pidän huolen siitä, että jos lapsi haluaa pitää kutsut/ lastenjuhlat, niin sinne kutsutaan koko ryhmä tai sitten ei ketään. Pienet lapset eivät välttämättä vielä itse ymmärrä miksei jotain voi jättää pois mutta silloin minusta vanhempien kuuluu osallistua asiaan ja opettaa lapsilleen hyviä tapoja. Vanhempana sitten osaavat itsekin järjestää kutsuja ja juhlia. Tosi ikävää ap sinun tytöllesi :(! Mihinkään kostolinjalle en silti kyllä itse lähtisi (mihin tuossa yhdessä viestissä viitattiin). Sillä opetat vaan omalle tytöllesi huonoja tapoja.

Vierailija
24/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysjärkinen ihminen ei istu ikkunalla lapsen kanssa kattomassa, kun kaikki muut lapset menee kutsuille, paitsi oma lapsi.

Vierailija
25/89 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin tytölle, että tuonne naapurin tytölle menee " tyttö x" leikkimään. No tuli sitten hänkin katsomaan ja sitten alkoi tulla niitä muitakin. Kysyinkin sitten tytöltä että onko tuolla naapurin tytöllä synttärit tai jotakin, niin tyttö totesi että juu on. Minä en meinannut uskoa, vaan ihan piti kaverikirjasta tarkistaa. Totta se oli. No vasta sitten tyttömme kertoi, että oli selän takana puhuttu, että häntä ei kutsuta. Voi raukkaa. Kaiken oli pitänyt sisällään, eikä edes äidille purkanut.

Vierailija:

Inhottavaa käytöstä, en myöskään itse äitinä asettaisi sääntöä, että vain viisi saa kutsua, jos luokalla on kuusi tyttöä.

Voin hyvin kuvitella lapsen pettymyksen :(

T: ap

Vierailija
26/89 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää jotain kivaa, mistä tyttö tykkää. Maailmassa on kaikenlaisia hölmöjä, ne pitää vain yrittää sivuuttaa.

Vierailija:

Sanoin tytölle, että tuonne naapurin tytölle menee " tyttö x" leikkimään. No tuli sitten hänkin katsomaan ja sitten alkoi tulla niitä muitakin. Kysyinkin sitten tytöltä että onko tuolla naapurin tytöllä synttärit tai jotakin, niin tyttö totesi että juu on. Minä en meinannut uskoa, vaan ihan piti kaverikirjasta tarkistaa. Totta se oli. No vasta sitten tyttömme kertoi, että oli selän takana puhuttu, että häntä ei kutsuta. Voi raukkaa. Kaiken oli pitänyt sisällään, eikä edes äidille purkanut.

Vierailija:

Inhottavaa käytöstä, en myöskään itse äitinä asettaisi sääntöä, että vain viisi saa kutsua, jos luokalla on kuusi tyttöä.

Voin hyvin kuvitella lapsen pettymyksen :(

T: ap

Vierailija
27/89 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tuota naapuria ja sen tyttöä sivuuttaa. Ainaskin vanhempainilloissa sitten nähdään, jollei kotiportilla törmätä. Ne kulkevat tästä meidän ohi. Niille päin ei meidän tietenkään olisi pakko mennä.

Vierailija:

Tehkää jotain kivaa, mistä tyttö tykkää. Maailmassa on kaikenlaisia hölmöjä, ne pitää vain yrittää sivuuttaa.

T:ap

Vierailija
28/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaikista oudointa tässä jutussa oli se, että tyttöni ei kertonut minulle tästä mitään. Ihan sattumalta ikkunasta huomasin, että naapuriin menee eskarikaveri. Sanoin tytölle, että tuonne naapurin tytölle menee " tyttö x" leikkimään. No tuli sitten hänkin katsomaan ja sitten alkoi tulla niitä muitakin. Kysyinkin sitten tytöltä että onko tuolla naapurin tytöllä synttärit tai jotakin, niin tyttö totesi että juu on.

Minä en meinannut uskoa, vaan ihan piti kaverikirjasta tarkistaa. Totta se oli. No vasta sitten tyttömme kertoi, että oli selän takana puhuttu, että häntä ei kutsuta. Voi raukkaa. Kaiken oli pitänyt sisällään, eikä edes äidille purkanut."

Vierailija
29/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

V

On aivan selvää, että lapselle pitää vanhemman opettaa suvaitsevaisuutta ja kohteliaisuutta sekä muiden tunteiden huomioon ottamista. Vaikka lapsi ei itse tytöstä tykkäisikään, hänelle pitää tehdä selväksi, että ketään ei saa syrjiä eikä jättää leikkien ulkopuolelle, ja että kaikkien kanssa täytyy tulla toimeen. Lisäksi tälle primadonnalle pitäisi opettaa, että toisten tunteet täytyy ottaa huomioon.

Usko pois, ap, tuollainen lapsi (siis se tyttäresi kaveri, joka ei kutsua lähettänyt) tulee vielä kohtaamaan suuria ongelmia elämässään.

[/quote]

Valitettavasti henkilökohtaisen kokemukseni perusteella (otantana tuttavapiiri) nuo on juuri niitä jotka pärjää. Ja ne hiljaiset on niitä, jotka kohtaa ongelmat. Primadonnat vaan työntää toiset kyynerpäätaktiikalla alta pois ja nauttii suosiosta... :(

Vierailija
30/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tyttö sai luvan kutsua vain VIISI vierasta ja eskariryhmässä on synttärisankarin lisäksi KUUSI tyttöä, että näinhän siitä jää automaattisesti yksi tyttö näillä ehdoilla pois.

Kyllä mielestäni aikuisten kuuluu ohjata tämän ikäisten toimia sen verran, että ei edesauteta syrjintää. Mielestäni äidin olisi pitänyt luvata, että saa kutsua kaikki kuusi tyttöä. Outoa että laitetaan pieni lapsi tuollaiseen valintatilanteeseen.

Tässä perheessä tämä synttäreitä viettänyt tyttö on kuopus, joten varmasti on tiedossa nämä synttärikemujen kiemurat. Päättivät aloittaa sen kieroilun ja syrjinnän jo näin heti eskarista alkaen. Olisi se varmaan ollut kamalaa odottaa tuonne kouluun saakka sitä.

Vierailija
31/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Valitettavasti henkilökohtaisen kokemukseni perusteella (otantana tuttavapiiri) nuo on juuri niitä jotka pärjää. Ja ne hiljaiset on niitä, jotka kohtaa ongelmat. Primadonnat vaan työntää toiset kyynerpäätaktiikalla alta pois ja nauttii suosiosta... :(

Vierailija
32/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei synttäritytön äiti tykkää ollenkaan tämän kutsumatta jätetyn tytön äidistä.

Vierailija
33/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi olla, ettei synttäritytön äiti tykkää ollenkaan tämän kutsumatta jätetyn tytön äidistä.

Vierailija
34/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa on paljon lapsia ja siis minä en ainakaan ole ihan kärryillä siitä ketkä on poikani ryhmässä, kun niitä on muuteltu jne. Töissä on kiirettä ja kun lapsia on kolme, niin synttäreitä ei aina enää ehdi samalla pieteetillä järkkäilemään, kun silloin kun esikoisen ensimmäisiä kaverisynttäreitä järjesteltiin.

En menisi vannomaan, että oman poikani synttärikutusut menivät niin, ettei kukaan loukkaantunut, vaikka tarkoitus ei ole syrjiä. Ihan oikeesti - ei vaan ole aikaa kysellä ja pohtia ja miettiä.

Vierailija
35/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin perustellun viestiin aiheesta, mutta vauva-palsta kielsi lähettämisen perusteella: linkittäminen kielletty. Viestissäni ei ollut linkin poikastakaan. En jaksa kirjoittaa uuttta viestiä. Toivottavasti joku VALVOJA lukee tämän.

Vierailija
36/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päiväkodeissa on paljon lapsia ja siis minä en ainakaan ole ihan kärryillä siitä ketkä on poikani ryhmässä, kun niitä on muuteltu jne. Töissä on kiirettä ja kun lapsia on kolme, niin synttäreitä ei aina enää ehdi samalla pieteetillä järkkäilemään, kun silloin kun esikoisen ensimmäisiä kaverisynttäreitä järjesteltiin.

En menisi vannomaan, että oman poikani synttärikutusut menivät niin, ettei kukaan loukkaantunut, vaikka tarkoitus ei ole syrjiä. Ihan oikeesti - ei vaan ole aikaa kysellä ja pohtia ja miettiä.

Kyllä tässä on ihan harkitusti toimittu.

T:ap

Vierailija
37/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Laitoin perustellun viestiin aiheesta, mutta vauva-palsta kielsi lähettämisen perusteella: linkittäminen kielletty. Viestissäni ei ollut linkin poikastakaan. En jaksa kirjoittaa uuttta viestiä. Toivottavasti joku VALVOJA lukee tämän.

Vierailija
38/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
39/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö mankunut aikansa, että koska pidetään mun synttärit ja ketä saan kutsua. Äiti siihen tokaissut, ettei enempää viittä saa kutsua. Ja lapset nyt tunnetusti ovat tänään kavereita ja huomenna pahimpia vihamiehiä.

Typerintä mitä voit tehdä on jättää tervehtimättä naapuria.

Vierailija
40/89 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi isossa kaupungissa ei joudu hirttämään itseään yksiin sosiaalisiin kuvioihin. Ei edes lapsena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän