Mikse se, että ihmisellä on paha olla tai on vihainen katsotaan huonoksi käytökseksi?
Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.
Kommentit (738)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan kiinnosta ihmisten typerät mielipiteet. Ei ne ole mikään totuus, eikä kukaan tajua mitään siitä, mitä mä olen kokenut. Ei todellakaan ttuakaan kiinnosta, mitä mieltä joku pillupirkko sitten on minusta, mutta pillupirkkopaska itse kuvittelee olevansa "oikeassa".
apNo miksi sitten kyselet, joka päivä moneen kertaan, kun vastaus ei kerran kiinnosta? Pillupirkoksi nimittely on rumaa käytöstä, sinun rumaa käytöstäsi. Ei äitisi, ei kenenkään muun.
En kysele mielipiteitä, vaan näkemyksiä siitä, mikä on totuus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan kiinnosta ihmisten typerät mielipiteet. Ei ne ole mikään totuus, eikä kukaan tajua mitään siitä, mitä mä olen kokenut. Ei todellakaan ttuakaan kiinnosta, mitä mieltä joku pillupirkko sitten on minusta, mutta pillupirkkopaska itse kuvittelee olevansa "oikeassa".
apNo miksi sitten kyselet, joka päivä moneen kertaan, kun vastaus ei kerran kiinnosta? Pillupirkoksi nimittely on rumaa käytöstä, sinun rumaa käytöstäsi. Ei äitisi, ei kenenkään muun.
Eikö sulle mikään muu, kuin omat pienet mielipiteesi ole elämässä kiinnostavaa? Huh.
ap
Olet itse sanonut että sinulla on oikeus tehdä lapsillesi pahaa koska sinulle on tehty, ja sinulla on oikeus purkaa pahaa oloasi muihin. Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan jaa käsitystäsi, vaan enemmistö ihmisistä ajattelee esim että koska minulle on tehty pahaa, teen kaiken etteivät lapseni joutuisi kokemaan samaa. Eli kyllä mä sanoisin että olet erittäin hyvä kandidaatti pahaksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä sen on jos vihaisuus ja huono olo saa ihmisen käyttäytymään paskamaisesti toista ihmistä kohtaan. Eli huudat viattomalle ihmiselle tai haukut häntä, vaikka tämä ei olisi tehnyt sinulle mitään pahaa.
No miksei se viaton voi huutaa ja puolustautua takaisin?
apEi ole tapana huutaa. Todennäköisesti lähtisin tilanteesta todella nopeasti pois. Huuda vain yksinäsi.
Niin, koska ajattelet vain itseäsi.
apVoin lohduttaa, jos et huuda. Meidän perheessä ei koskaan huudeta vaan asioista keskustellaan ja lohdutetaan, jos on huono olo. Huutaminen on ihan turhaa.
Sulla on siis ehtoja välittämisellesi.
ap
Tottakai on! Vain ehkä lastaan rakastaa ehdoitta. Jopa puolison rakastamiseen on ehdot. Ei kukaan rakasta ja jaksa puolisoa, joka loukkaa ja draamailee turhasta vaatien ehdotonta rakkautta. Ei aikuisten ihmisten välillä ole koskaan ehdotonta rakkautta. Se on kahden kauppa, jossa kummallakin on oltava hyvä olo. Vielä vähemmän työkavereiden tai ystävien pitää pitää sinusta ehdotta. Herranen aika, hehän pitävät sinusta vain ja ainoastaan, jos olet mukava ja et aiheuta pahaa mieltä ainakaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse sanonut että sinulla on oikeus tehdä lapsillesi pahaa koska sinulle on tehty, ja sinulla on oikeus purkaa pahaa oloasi muihin. Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan jaa käsitystäsi, vaan enemmistö ihmisistä ajattelee esim että koska minulle on tehty pahaa, teen kaiken etteivät lapseni joutuisi kokemaan samaa. Eli kyllä mä sanoisin että olet erittäin hyvä kandidaatti pahaksi ihmiseksi.
Niin, siis että oikeus olla tulematta tuomituksi siitä, olen tarkoittanut. Väärin se on, mutta sinä et saa siitä tuomita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri nää mielipiteillään oikeassa olijat, joilla on mielestään oikeus määritellä muita ovat ihmisistä alhaisimpia. En viitsis ikinä olla kaveri sellaisille. Se sulkee aika paljon ihmisiä pois.
ap
Siis et tule kenenkään kanssa toimeen. Herääkö tästä mitään ajatuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä sen on jos vihaisuus ja huono olo saa ihmisen käyttäytymään paskamaisesti toista ihmistä kohtaan. Eli huudat viattomalle ihmiselle tai haukut häntä, vaikka tämä ei olisi tehnyt sinulle mitään pahaa.
No miksei se viaton voi huutaa ja puolustautua takaisin?
apEi ole tapana huutaa. Todennäköisesti lähtisin tilanteesta todella nopeasti pois. Huuda vain yksinäsi.
Niin, koska ajattelet vain itseäsi.
apVoin lohduttaa, jos et huuda. Meidän perheessä ei koskaan huudeta vaan asioista keskustellaan ja lohdutetaan, jos on huono olo. Huutaminen on ihan turhaa.
Sulla on siis ehtoja välittämisellesi.
apTottakai on! Vain ehkä lastaan rakastaa ehdoitta. Jopa puolison rakastamiseen on ehdot. Ei kukaan rakasta ja jaksa puolisoa, joka loukkaa ja draamailee turhasta vaatien ehdotonta rakkautta. Ei aikuisten ihmisten välillä ole koskaan ehdotonta rakkautta. Se on kahden kauppa, jossa kummallakin on oltava hyvä olo. Vielä vähemmän työkavereiden tai ystävien pitää pitää sinusta ehdotta. Herranen aika, hehän pitävät sinusta vain ja ainoastaan, jos olet mukava ja et aiheuta pahaa mieltä ainakaan liikaa.
Rakkaus on ehdotonta, eikä sitä eritellä eri ihmisiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nää mielipiteillään oikeassa olijat, joilla on mielestään oikeus määritellä muita ovat ihmisistä alhaisimpia. En viitsis ikinä olla kaveri sellaisille. Se sulkee aika paljon ihmisiä pois.
apSiis et tule kenenkään kanssa toimeen. Herääkö tästä mitään ajatuksia
Voinen opetella tulmaan typerysten kanssa toimeen, mutta katson jeitä silti alas pitkin nenänvarttani silloinkin. Vaikken sanoisi suoraan, millaisia pellejä ovat. Ystävät otan eri pakasta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voinen opetella tulmaan typerysten kanssa toimeen, mutta katson jeitä silti alas pitkin nenänvarttani silloinkin. Vaikken sanoisi suoraan, millaisia pellejä ovat. Ystävät otan eri pakasta.
ap
Vaikka luulisi, että he haluavat kuulla mielipiteeni itsestään, kuten tekin koette, että saatte kertoa minulle minusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sitä pakkaa ei ole löytynyt. Ihminen jolla ei ole yhtään ystävää...
Et vastannut minulle aiemmin, kysyn uudelleen.
Jos äitisi kuolisi tänään ja tilanne jäisi tähän, lopettaisitko tuon ristiretkesi vai jäisitkö loppuiäksesi jumiin siihen, ettet koskaan saanut oikeutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten muuten sun ystäväsi suhtautuvat näihin sun äitisuhdeongelmiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMiten muuten sun ystäväsi suhtautuvat näihin sun äitisuhdeongelmiisi?
Ei tuolla ole ystäviä.Jos olisi, se ei riehuisi palstalla vaan juttelisi niiden kanssa. ei kukaan tuollaista energiavarasta jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSitä pakkaa ei ole löytynyt. Ihminen jolla ei ole yhtään ystävää...
Ei niin, vielä, se on osa tilannettani, jossa olen kasvanut. Siksi siis ei ole löytynyt. En viitsi mennä tyrkyttämään itseäni ihmisille, joiden seuraan haluan, niin kauan kuin en ole heidän veroisensa ja arvoisensa. Näen heidät niin henkisinä, enkä halua loukata heitä. Enkä halua heidän kuvittelevan, että haluan loukata. Sitä vastaan pitää olla puolustusaseet olemassa, jos joku hyökkää, koska on heikko. Jos en tunnista sellaista ihmistä, joka on kokonainen. Ja avaudun raakileelle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMiten muuten sun ystäväsi suhtautuvat näihin sun äitisuhdeongelmiisi?
No siis myötätuntoisesti, mutta harva osaa auttaa pahassa olossa, joka on se ongelma.
ap
Oletko sattunut lukemaan kirjan Eleanorille kuuluu ihan hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut minulle aiemmin, kysyn uudelleen.
Jos äitisi kuolisi tänään ja tilanne jäisi tähän, lopettaisitko tuon ristiretkesi vai jäisitkö loppuiäksesi jumiin siihen, ettet koskaan saanut oikeutta?
Vaikea sanoa. Koska siis tämä on tunteiden kautta etenevä prosessi, ei sellainen, että haluan jotain ja teen sitten niin.
ap
Jos on kerran ystäviä, miksi ei juttele heidän kanssaan, vaan tekee monta aloitusta tänne joka päivä?
Minä todella toivon että aloittajan lapset saavat apua siihen traumaan, jota ap heille nyt luo.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sattunut lukemaan kirjan Eleanorille kuuluu ihan hyvää?
En, kuulostaa mielenkiintoiselta. Narsisti pitää siinä vankinaan jotakuta?
ap
Vain totuus on totuus, mikään muu ei ole.
ap