Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jättää minut

Vierailija
24.03.2018 |

Mies ilmoitti jokin aika sitten ettei rakasta minua enään. Ei halua olla kanssani.
Päätettiin käytännön syistä jatkaa yhdessä asumista ja olla kertomatta asiasta lapsille vielä.
Tilanne on kamala. Välillä on mennyt hyvin, ei riidellä, yhteyttä on enemmän kuin ennen. Välillä mieskin on vihjannut että jos kuitenkin jatkettaisiin yhdessä.
Minä olen koko ajan ollut valmis tekemään töitä tämän suhteen säilymisen ja tämän perheen kasassa pysymisen eteen.

No, tällä viikolla mies sanoi olevansa sisältä rikki. Muuttaisi pois jos ei olisi taloudellisesti niin hankalaa.

Kyllä mä tiedän että selviän yksin ja elämä jatkuu jne. Mutta kun joka solu huutaa etten halua erota! En halua erota miehestä, joskus on ollut aika kun mietin että haluan erota. Enkä halua rikkoa lasten kotia.

Miten tästä voi selvitä eteenpäin? Onko mun vaan luovutettava ja lakattava yrittämästä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy heittää mies ulos välittömästi. Noin jatkaen hän ei ainakaan ikinä älä arvostaa sua ja valitse sua. Jos hän menettää sut ja kokee yksinäisen arjen yh-isänä viikko viikko systeemillä (josta uusi jo valmiina oleva toinen nainen muuten ei tykkää). niin routa voi ajaa takaisin oikeasti. Tosin en ottaisi jäntä takaisin, mutta siinä tapauksessa, että jostain ihmeen syystä haluaisit.

Vierailija
2/33 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tätä vaihtoehtoa olen myös paljon miettinyt.

Jos lapsia ei olis kaikki olisi niin paljon helpompaa. Tai olis edes rahaa yksinään maksaa talon kulut niin vois miehen potkia pois selvittämään päätään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rikki ja miksi?

Jälkiviisautena: sitä hapuilua voisi harrastaa myös luvan kanssa. Kokeilla sen toisen kanssa, kun sellainen kai kuitenkin on.

Ihan hullua aloittaa repimällä kaikki, ilman että tietää edes mitä on paitsi ja mitä siellä aidan takana oikeasti on.

Vierailija
4/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteet ovat tietysti erilaisia, mutta... exäni ilmoitti myös minulle eräänä viikonloppuna, ettei rakasta enää minua. Hän oli pitkään käyttäytynyt kummallisesti ja olin epäillyt jopa masennusta. Hän myös kertoi olevansa rikki, mutta laittoi kaiken minun syykseni. Olin ymmälläni ja pyysin häneltä konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä olin tehnyt tai sanonut. Ei tullut esimerkkejä ja olin entistä hämmentyneempi. Minua mies alkoi kohdella todella huonosti ja kaikesta näki, että hän tunsi minua kohtaan lähes vihaa. Kunnes paljastui, että miehellä on suhde toiseen naiseen. Ex on muutenkin luonteeltaan sellainen, ettei ota vastuuta mistään. Pettämisestä varmaan oli syyllisyyttä, mutta sekin piti laittaa minun kamaluuteni tiliin.

Vierailija
5/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kokemus, että mies ei yhtäkkiä enää halummut olla parisuhteessa. Lapsi 1,5 vuotias. Oli kans työstressiä, masennusta väläytteli. Kielsi toiset naiset ja sanoi rakastavansa, muttei kuitenkaan halunnut tehdä työtä parisuhteen parantamiseksi. Tai edes sanoa erotaan. Helpotteli oloaan ryyppäämällä, joten minä sitten mitan tultua täyteen sanoin haluavani eron.

Onkohan siitä nyt kaksi kuukautta, elämä helpottaa jo, vaikka välillä suren sitä, etten tahtonut eronneen äidin elämää. Tunteet eksää kohtaan on kuitenkin kuolleet, niin rumasti hän minua kohteli. Osallistuu sentään lapsen elämään

Vierailija
6/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
7/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikut miehessä, joka ei rakasta sua eikä halua olla kanssasi? Hän asuu siellä taloudellisista syistä. Välillä miettii, josko oltaisiin yhdessä, mutta ei sitten haluakaan. Olet ihan hirveän säälittävä vässykkä. Miksi annat miehesi kohdella sinua kuin tiskirättiä?

Vierailija
8/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että hän roikottaa sinua noin löysässä hirressä kertoo jo että hän ei rakasta sinua tai edes välitä enää yhtään.

Vihjailee vain saadakseen mitä haluaa. Katon pään päälle.

Älä annan hänen kohdella sinua noin huonosti. Pistä valitsemaan. Joko hän lähtee ja eroatte. Tai sitten hän sitoutuu korjaamaan parisuhteen. Kyllä ne lapset tajuaa missä mennään ja kärsivät tollasesta ihan yhtä lailla

Vierailija
9/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko mennä pariterapiaan? Minä olisin mennyt mutta mies ei suostunut. Sama tarina kuin muilla. Mies alkaa käyttäytyä oudosti ja lähes vihata. Toinen nainen taustalla. No me erosimme ja pääsin talovelasta. Olen oikeastaan totaaliyh nykyisin kun isä ei osallistu lastenkaan elämään kuin jonkun kerran vuodessa. Uusi nainen saattaa estää tapaamiset kokonaankin. Miehillä on uusi aina ihan heti kun ei ne ressukat pärjää yksin. Tämä uusi saattaa myös olla ilkeä lapsille ja kateellinen. Miehen rahat kuuluu hänelle ei miehen lapsille jne.

Vierailija
10/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on toinen. Sori, mutta miehet ei ehdota eroa tuolla tavalla ellei niillä ole uutta, kuten tässä on moni jo todennut. Nyt mies arpoo ja venkslaa kumpaan suuntaan kallistuu ja voihan olla että toinen nainenkin epäröi haluaako isukkia ja uusperheitä. Jos on talot ja kaikki olemassa, on miehelle iso kynnys luopua saavutetusta ja muuttaa kerrostaloon. Edes sen toisen naisen vuoksi.

Voit sinä silti onnistua miehesi pitämään jos tahdot. Parisuhteessa olisi hyvää muistaa että ihastuksia tulee ja menee vuosikymmenten aikana.

Vierailija
11/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa vielä

Minä olin valmis kaikkiin ponnistuksiin ja muuttamaan itseäni, mutta yksin ei todellakaan voi taistella. Meillä oli monta huonoa kuukautta ennen eroa, ja minulle tuli raja vastaan, halusin jotain muuta, kuin sen tunteen, ettet merkitse toiselle mitään.

Ilman lasta olisi kyllä sillälailla helpompaa, ettei tarvitsisi tavata eksää enää ikinä. Mutta lapsiarki toisaalta auttaa, ei voi jäädä sänkyyn murehtimaan asioita.

Vierailija
12/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö puhumaan? Kannattaa katsoa rauhassa kaikki kortit ennekuin tekee päätöstä mistään.

Väkisin ei suhdetta voi pitää kasassa, mutta yrittää kannattaa.

Vierailija
13/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kausia on kaikilla. Puolisoiden ei pitäisikään olla toistensa elämän sisältö.

Vierailija
14/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun lopetat keiken hellyyden, kosketukset, välittämisen ja seksin parisuhteessa. Harva mies kestää tuollaista yhteiselämää, vaan alkaa muutaman vuoden jälkeen miettiä muita vaihtoehtoja.

Vierailija
15/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 jatkaa vielä

Minä olin valmis kaikkiin ponnistuksiin ja muuttamaan itseäni, mutta yksin ei todellakaan voi taistella. Meillä oli monta huonoa kuukautta ennen eroa, ja minulle tuli raja vastaan, halusin jotain muuta, kuin sen tunteen, ettet merkitse toiselle mitään.

Ilman lasta olisi kyllä sillälailla helpompaa, ettei tarvitsisi tavata eksää enää ikinä. Mutta lapsiarki toisaalta auttaa, ei voi jäädä sänkyyn murehtimaan asioita.

..."muuttamaan itseään"

Lähtökohtaisesti kummallinen ajatus.

Ymmärrän toki itsensä muuttamisella sen että lakkaa esim. kaivamasta nenää omalla kotisohvalla.

Oman luonteen muuttaminen toisen mieliksi kun vaan ei onnistu. Ei vaikka kuinka haluaisit. Muistat sen pari viikkoa tai kuukautta mutta sitten lipsut omiin tapoihisi taas.

Se on koko paketti tai ei pakettia. Asioiden kanssa voi elää tai ei voi elää.

Tsemppii kaikesta huolimatta. Se oikea kyllä löytyy. Jatkathan sinuna, omana itsenäsi, vahvana!

Vierailija
16/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni huonosti pitkään ennen ero ilmoitusta. Hellyyttä ja läheisyyttä ei ollut. Ei toisen huomioimista. Seksiä kyllä.

Mies jäi kerran kiinni pettämisestä. Mitään pidempää suhdetta ei ole myöntänyt. Itse vahvasti epäilen hänen vähintäänkin ihastuneen johonkin toiseen.

Nyt ollaan oikeasti keskusteltu, huomioitu toista ihan uudella tavalla. Luulinkin että asiat jo paremmin. Mutta ei näköjään olekaan. Ilmeisesti mies hetken yritti ja nyt tajunnut ettei kuitenkaan halua jatkaa.

En koe roikkuvani vaan yrittäväni pitää perheen kasassa. Mitenkään en miestäni pokkuroi. Talous on myös minulla kuralla eron myötä. Ja vaikuttaa myös lasten elämään, harrastuksiin yms.

Ennen ero ilmoitusta meillä oli paljon riitaisampaa ja ikävä ilmapiiri. Nyt se on parantunut huomattavasti enkä usko lasten tilanteesta kärsivän. Enemmän he kärsivät erosta muuttoineen.

Miehellä myös useita isoja stressin aiheita elämässä tällä hetkellä...

Kuinka helppoa olisikaan vaan toteuttaa heitä se ulos ja elä elämääsi. Kuinka se vaikuttaa meidän lapsiin? Joo, pärjäävät varmasti ja niin ne muutkin ero lapset pärjää mutta olen ehdottomasti sitä mieltä että ydinperhe on heille paras. Tässä tapauksessa.

Minä en ole vätys. Enkä tiskirätti. Olen vahva nainen joka tietoisesti taistelee perheensä puolesta. En siedä mieheltä mitä vaan. Asioista on selkeät sopimukset. Hän on tällä hetkellä, kuten myös minä, vapaa tekemään aivan mitä haluaa. Ihmeellisesti hän on kuitenkin viihtynyt entistä paremmin täällä kotona.

Ehkä on sitten tehnyt kaikkensa hänkin yrittääkseen. Ja tajunnut nyt ettei kuitenkaan tämä ole sitä mitä haluaa...

Voin ainakin sanoa että on yritetty. Jos se ei riitä ei jää muuta vaihtoehtoa kun myydä talo ja muuttaa pois.

Pariterapiaan hän ei suostu. Osaa kuulema ilman huuhaa terapeuttejaki hoitaa asiansa. Minä kävin kerran. Tuntui tyhmälle olla siellä yksin puhumassa parisuhteesta niin en mennyt toisten. Netin parisihdevalmennuksia on hyödynnetty.

Minä en ole syytön asioihin. Tilanne on avannut silmät ja saanut ymmärtämään monta asiaa. Suurimpana sen mikä minulle oikeasti on tärkeintä.

Ap

Vierailija
17/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat jatkaa parisuhdetta ihmiseen joka ei halua olla sinun kanssasi? Millaisen parisuhteen mallin luulet sen opettavan lapsillenne? Vanhempien parisuhde on lasten koti. Ei riitä, että on kulissit pystyssä, ei lapset ole niin tyhmiä kuin luulet. Kyllä he aistivat että toinen vanhempi on perheessä läsnä vain pakosta/säälistä.

Vierailija
18/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että aniharva roikkuu täysin tietoisesti toisessa ihmisessä, ylpeys ei anna periksi että myöntäisi tilanteen itselleen. Tulet ymmärtämään sen vasta myöhemmin.

Vierailija
19/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainenhan siellä taustalla varmasti on. Ehkä painostaa eroon ja mies yrittää viedä asioita siihen suuntaan että sinä vaatisit eroa. Se pienentäisi hänen syyllisyyttään.

Vierailija
20/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti toinen nainen on sitten töistä. Tai toki voi olla muualtakin. Tapaavat sitten ilmeisesti päivisin. Ja hyvin harvakseltaan illalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi