Häkepäivystäjät vastatkaapa tähän kysymykseen
Jos soitan häkeen vaikka asiasta X, joka häken mielestä ei vaadi heti toimenpiteitä vaan pyytää seuraamaan tilannetta puoli tuntia ja soittamaan sitten uudestaan NIIN: kun se puhelu ei tietenkään mene sille samalle päivystäjälle vaan jollekin toiselle, niin näkeekö tämä toinen päivystäjä, että minä olen soittanut puoli tuntia sitten asiasta X, joka ei vaatinut toimenpiteitä mutta nyt ehkä vaatisi. Eli kun häkepäivystäjä kirjoittelee niitä esitietoja, niin näkyykö ruudulta sille seuraavalle vastaajalle, että tästä numerosta on tullut aiemmin puhelu koskien asiaa X ?
Kommentit (5)
Kannattaa sitten itse tallentaa puhelut kun asioi hätäkeskuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ideana tuossa on, että jos puhelusi ei 1. kerralla vaadi toimenpiteitä, niin jäät odottelemaan ja katsot, kehittyykö tilanne pahemmaksi. Jos, niin sitten uusi puhelu ja uusi arvio tilanteesta. Jos tilanne sitten vaatii toimenpiteitä, niin ihan sama oletko soitellut aiemmin. Ja joo, puheluista jää nauhoite.
Sain aloittajan viestistä sellaisen kuvan, että kyseessä olisi vaikka joku tilanne, joka ei sinänsä ole välttämättä pahentunut, mutta sen jatkuminen niin kauan olisi se paha juttu.
Vähän ohiksena.
Oma kokemus Häkestä oli se, että puoli tuntia ihmettelivät, että missä kunnassa metsäpalo olisi ja mistähän sinne se sammutusyksikkö lähetetään, kun ihan ohikulkijana soitin palopaikalle apua. Itsellä oli pari ehdotusta ja eihän se apu tulekaan lähimmästä paikasta vaan oikean kunnan yksiköstä, vaikka matkaa olisi kaksinkertaisesti.
Seuraavalla kerralla katselen muualle, kun näen tulipalon tms.
Ideana tuossa on, että jos puhelusi ei 1. kerralla vaadi toimenpiteitä, niin jäät odottelemaan ja katsot, kehittyykö tilanne pahemmaksi. Jos, niin sitten uusi puhelu ja uusi arvio tilanteesta. Jos tilanne sitten vaatii toimenpiteitä, niin ihan sama oletko soitellut aiemmin. Ja joo, puheluista jää nauhoite.