Ventovieras nainen metrossa
Olin eilen 18-v tyttäreni kanssa metrossa, ja minua jäi ihmetyttämään tapaus johon jouduimme. Ventovieras n 50 vuotias nainen alkoi haukkumaan tytärtäni rumaksi ja tyhmäksi, emme tunteneet häntä, emme puhuneet hänelle, hän vaan alkoi huutamaan, että onpa kamalan näköinen. En ole kyllä ennen törmännyt aikuisen taholta tuommoiseen, jäimme samalla pysäkillä pois ja sanoimme hänelle, että onko hänellä aina tapana haukkua ihmisiä jollei häntä miellytä, hän sanoi, että tyttäreni on ruma ja tyhmä ja hänen tytär on fiksu ja kaunis liikunnanohjaaja, sanoin, että varmasti häpeä olla tuollaisen tytär. Tyttäreni kysyi, millä perusteella haukut tyhmäksi, ei osannut vastata. Kyllä minä jäin ihmettelemään aikuisten käytöstä. Tyttäreni on kaunis ja älykäs nuori nainen, minusta ei kyllä ole sopivaa haukkua ihmisiä. Onko tälläinen yleistäkin.
Kommentit (21)
Ettei sattumoisin ollut sama nainen, joka käyttäytyy aika aggressiivisesti ohikulkijoita kohtaan rautatieaseman liepeillä? Olen nähnyt tuon naisen kymmeniä kertoja ja pari kertaa on tullut mullekin urputtamaan jostain. Jotain mt-ongelmaa tällä naisella on.
Jos tyttäresi on oikeasti kaunis ja fiksu eikä lävistetty ja tatuoitu ja kaameameikkinen purkkivärinen hampputukka, se nainen oli varmaan kateellinen ja koska oli muutenkin sekaisin, purki sen tuolla tavalla. En vain oikein osaa luottaa tuollaiseen aloitukseen vauvapalstalla.
Helsinki on täynnä avohoitopotilaita. Yksi syy miksi muutin sieltä pois.
Äärimmäisen törkeä, päästään sairas. Puhu tosta asiasta vielä sun tyttären kanssa, ettei sille jää tosta mtn.
No hei mitäpä luulet? Onko normaalia provosoitua täysin tyhjästä ja alkaa haukkumaan muita ihmisiä? No ei ole. Tuskin oli kaikki hänellä kunnossa, kun noin puhui.
Toivottavasti se nainen ei ala avautumaan väärälle tyypille, voi tulla nenä kipeäksi :/
Provo, 47vuotta Hesassa julkisia käyttänyt ja joka päivä kaupungilla liikkuva, tällaista ei tapahdu.
Niin minä tarkoitan kyllä sitä, että onko yleistä haukkua ulkonäköä ja ventovieraita ihmisiä tyhmäksi. Ei ole lävistetty tms. mutta mielestäni lävistyksetkään tms, ei oikeuta ihmisen haukkumista. Kyllä hän varmasti oli jotenkin häiriintynyt. Tyttäreni ihan asiallisesti kysyi häneltä miksi haukkuu ja sanoo tyhmäksi. Ja vaikka ei miellytä toista ulkoisesti, niin ei kyllä ole sopivaa haukkua toisia. En yleensä edes matkusta idässä metrolla ja tämä tapaus järkytti minua, jotenkin pelottavaa.
Ei eroa keskiverto av-mammasta. Ainoa ero ehkä se, että keskiverto av-mamma osaa pitää hulluutensa paremmin piilossa livenä, vaikka paljastaa sen täällä palstalla.
taitaa olla yks tietty hullu. jodelissa just yks tyyppi sano, et kuuli kun tuon ikänen nainen läksytti nuorta niasta näin " susta näkee jo kauas et oot idiootti". MINÄ lupaan sylkäistä rouvaa kasvoihin jos uskaltaa haukkua minua tai ystäviäni.
Sörnaisissä joskus vuosia sitten eräs ihan herttaisen näköinen vanha rouva kihisi "v*ttu, huor*" mennessään ohi.
Mustikkasuu kirjoitti:
Niin minä tarkoitan kyllä sitä, että onko yleistä haukkua ulkonäköä ja ventovieraita ihmisiä tyhmäksi. Ei ole lävistetty tms. mutta mielestäni lävistyksetkään tms, ei oikeuta ihmisen haukkumista. Kyllä hän varmasti oli jotenkin häiriintynyt. Tyttäreni ihan asiallisesti kysyi häneltä miksi haukkuu ja sanoo tyhmäksi. Ja vaikka ei miellytä toista ulkoisesti, niin ei kyllä ole sopivaa haukkua toisia. En yleensä edes matkusta idässä metrolla ja tämä tapaus järkytti minua, jotenkin pelottavaa.
Etkö ihan oikeasti osaa itse päätellä itse? Olet aikuinen ihminen, jolla on jo tuon ikäinen tytär - etkö ole ollut jo sen verran kauan maailmassa, että tiedät tuon olevan epänormaalia. "Metrolla liikkuminen idässä" riippuvaiseksi eroa metrolla liikkumisesta muualla Helsingissä, koska ne idän ihmiset (joita yrität tässä omasta mielestäsi varmasti todella hienovaraisesti mollata), eivät matkustele pelkästään siellä idässä.
Kirjoitin tylyn viestin. Se on kohtuullista, koska joko aivosi ovat nuutuneet käytön puutteessa tai sitten olet trolli.
Ei ole normaalia.Kyseisellä naisella viiraa päässä.Älä välitä tuollaisista hulluista,ap
Huom. tässä ei ollut tarkoitus edes idän ihmisiä arvostella, tämä oli yksittäistapaus ja sanoin kyllä, etten yleensä kulje metrolla idässä, kun en enää siellä asu ja olen kyllä itse paljasjalkainen monen polven idän kasvatti.
Vierailija kirjoitti:
Provo, 47vuotta Hesassa julkisia käyttänyt ja joka päivä kaupungilla liikkuva, tällaista ei tapahdu.
Tämä oli kyllä typerin kommentti taas vähään aikaan. Kyllä ihan yksi metromatka riittää näiden mt potilaiden spottaamiseen, ellei ole sokea ja kuuro.
Sisartani ja minua mulkoili junassa vanha rouva, kun kehtasimme istua penkille. Hän olisi halunnut pitää neljän ihmisen paikan itselllään, koska hänen jalkansa oli kipeä.
Teimme pitkiä työpäiviä, palasimme sairaalasta mummia katsomasta ja juttelimme siitä, että menemme katsomaan ukkia parin päivän sisällä, koska hän oli toisessa sairaalassa.
Rouva tuijotti meitä halveksivasti ja totesi, että "hyvä, että RAHVAS saa matkustaa junassa".
Olin kauhistunut ja tajusin vasta myöhemmin, että hän oli psyykkisesti sairas.
Ukki kuoli seuraavana päivänä, joten tilanne jäi mieleen.
Ymmärrän, että oli varmasti järkyttävä kokemus, mutta eikö sinulle tullut mieleen, että tuo ihminen oli varmasti jollain tavalla psyykkisesti sairas?