Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokotettu, saitko influenssan silti?

Vierailija
24.03.2018 |

Ahdistaa kun perheessä influenssa vaikka kaikki rokotettu. Kova tauti. Millaiset oireet sinulla jos sairastuit rokotteesta huolimatta. Ensi vuonna tulee onneksi se nelivalenttinen rokote myös julkiselle puolelle. Pahuksen yamagata!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut

Vierailija
2/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu influenssaa, koko perheellä nelivalenttinen yksityispuolen rokote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen sai influenssan. Ja oli saanut rokotteen julkiselta puolelta.

Vierailija
4/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla miehen kanssa ylsityiseltä otettu rokote. Kumpikaan ei ole ollut flunssassa, eikä influenssassa koko talvena.

Vierailija
5/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksityispuolen parempi rokotus töistä ja en saanut

Vierailija
6/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rokotetta, ei influenssaa.

Vierailija
7/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rokote ei toimi kaikkiin influenssan aiheuttajiin, tosin saattaa lieventää oireita sairastuessa. Rokote ei siis ole 100% mutta antaa kuitenkin paremman suojan kuin rokottamattomuus.

Vierailija
8/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut rokotetta, mutta sairastin vähintään h*lvetin kovan flunssan, veikkan, et oli influenssa.

Vierailija
9/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei influenssaa.

Vierailija
10/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rokotteita, kukaan ei ole sairastanut mitään

Vierailija
11/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä tavallistakaan flunssaa.

Viime talvena en ottanut rokotetta ja sairastin molemmat. Influenssan myös levitin melkein koko sukuun, eli kaikkiin tapaamiini joilla ei ollut rokotusta. Pari rokotettua säästyi.

Vierailija
12/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, enkä tavallistakaan flunssaa.

Viime talvena en ottanut rokotetta ja sairastin molemmat. Influenssan myös levitin melkein koko sukuun, eli kaikkiin tapaamiini joilla ei ollut rokotusta. Pari rokotettua säästyi.

Lisään vielä, että rokote on julkiselta puolelta.

Vierailija
13/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteen 1.3. töiden takia, koko edeltävänä vuotena minulla ei ollut edes pientä nuhaa, kurkkukipua saati yskää. Kuumeessa tai oikeasti kipeänä olen tainnut olla viimeksi lapsena, enkä ole ottanut influenssarokotetta kertaakaan ennen tätä vuotta.

Noin viikon sisään rokotteen ottamisen jälkeen nenä on vuotanut jatkuvasti ja nyt olen saanut kiusakseni yskän. En ole kipeä, joten voin olla töissä (varmistettu esimieheltä). Todella kiva ryystää vähän väliä nenää ja koittaa yskiä huomaamattomasti kun omaiset katsovat ja luulevat minun olevan kipeä. 

Jos tämä oli vain sattumaa, niin todella hyvään saumaan tuli! Ihmettelen lisäksi sitä, että ennen tätä "rokotepakkoa" yksikään omainen ei kieltänyt minua, rokottamatonta (influenssa) hoitajaa luopumaan heidän omaisensa hoidosta, mutta nyt palstoilla vaaditaan etteivät influenssaa vastaan rokottamattomat koske heidän läheisiinsä :) Olen töissä teholla, eikä vielä yksikään omainen ole kysynyt minulta olenko rokotettu vai en. He ovat pääasiassa vain kiitollisia siitä, että heidän läheisensä saa hyvää hoitoja ja jää henkiin. Enkä usko, että olen koskaan tappanut potilasta sillä, ettei minulla ole ollut influenssarokotetta.

Vierailija
14/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut influenssaa, ei myöskään mies (joka myös otti rokotteen työpaikan kautta)

Vierailija
15/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rokote otettuna julkiselta puolelta pakollisena työni vuoksi (sairaanhoitaja). No, olimme sitten molemmat, lapseni ja minä, viikon kestävässä influenssassa viime kuussa.

Vierailija
16/18 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se lenssukausi on tältä talvelta ohi?

Vierailija
17/18 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi sai julkisen puolen rokotteen ja sai lievänä influenssan, 4 rokottamatonta sai kunnon taudin ja yksi yksityisen puolen rokotettu pysyi terveenä.

eli 1/7 terveenä, kun oli kunnon rokote.

Vierailija
18/18 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ja olin sairaalassa melkein kaksi viikkoa. Olo ei meinannut parantua sitten millään, mutta kesällä helpotti. Lääkäri sanoi että ilman rokotetta olisi voinut käydä huonosti. Se siis lieventää influenssaa.