Mikä virpojissa ärsyttää?
Tuli mieleen tuota lukiessa missä kysyttiin, mitä palkintoja virpojille varataan. Mikä siinä virpomisessa on niin kamalaa, että pitää ihan miettiä miten saisi sen estettyä? Eikö siellä oman kodin rauhassa saa olla ihan tarpeeksi, kaataako yhtenä päivänä vuodessa tapahtuva virpominen oikeasti jonkun aikuisen maailman?
Kommentit (103)
Ennen ostin erilaisia paperipäällysteisiä karkkeja, mandariineja ja rusinarasioita. En siis ostanut suklaamunia, mutta jokainen virpoja sai valita haluamansa ja monta! Lopetin sinä vuonna, kun ovelle ilmaantui joukko "virpojia" mukanaan pari pajun oksaa ilman koristeita, lapset eivät myöskään olleet pukeutuneet mitenkään erityisesti... Ensin vaativat rahapalkkiota, sen jälkeen olisivat kuulemma virponeet. Kun kysyin paljonko se maksaisi, vastaus oli "vähintään 2 euroa jokaiselle".
Meni maku koko puuhaan. Karkit ja muut antimet eivät kelvanneet. Rahavaatimus esitettiin töykeästi eikä tämä lapsijoukko ainakaan osannut käyttäytyä. :( Ikävä kyllä, meille ei ole enää asiaa! En avaa ovea.
En vaan halua ketään rimputtamaan ovikelloani 15-30 kertaa päivässä. Kärsivällisyyteni riittäisi max viiteen, mutta lapsiperhealueella kello soi koko päivän. Helpompi vaan esittää ettei ole kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on ihan hirveitä aina negatiivisia ihmisiä. Joka asiasta saa väännettyä ongelman. En ymmärrä miten jaksatte itteenne
Ja sinä olet varmasti se äiti, joka ei välitä paskaakaan, kenen ovilla kakaransa käy häiriköimässä.
Jep, tämän on oltava ainoa vaihtoehto jos mainitsee siitä kuinka ikävän oloista aikuista porukkaa tällä palstalla pyörii :D
Mikä niissä virpojissa muka ärsyttää ne käyttää itsekkin aikaa ja rahaa niihin vitsoihin ja ei se pahaa tee yks päivä vuodesta joutuu avata sen oven pari kertaa pariksi sekunniksi :)
Jos ärsyttää, ei avata ovea. Piste.
Ärsyttää? Lapset pukeutuneina, hienoja vitsoja tehneinä haluavat virpoa: ei siitä tarvitse palkkaa maksaa.
Omani olen opettanut siten, että kysytään, saako virpoa. Jos ei, sitten ei.
Vihaan lapsia ja pummeja. En halua pummaavia lapsia oveni taakse siis. Jos joku rimputtaa kelloani, avaan oven apinanraovolla ja toivon että kolahtaa pummeihin. Valitettavasti asun kaupungin kerrostaloasunnossa ja talossamme asuu paljon narkkien ja alkoholistien huonokäytöksisiä pentuja.
Ei mikään, jos eivät vain kerjää ahneesti. ;)
Viime vuonna ei ollu karkkia ja kakarat alkoi huutamaan "Anna rahaa!!!"
Niiden äiti oli 10m päässä ja myhäili.
Kyllä vitutti. Löin oven kiinni nokan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Jos ei virpojia halua, niin oveen lappu "ei virpojia".
Oma lapseni väsää kaverinsa kanssa innoissaan virpomisoksia juurikin nyt, ja ihan ilolla huomenna laitan hänet menemään virpomaan ihmisille onnea ja itselleen suklaata.
Sen herneen vois ottaa nenästä edes pääsiäisen kunniaksi, jooko?
Miten teillä menis amerikoissa halloweenina?
t. virvonvarvon
Miksi laittaisin oveen kyltin "ei virpojia", kun kerjääminen on joka tapauksessa kielletty? Eihän minulla ole kylttiä "ei pullonpalautusta" tai"ei yleisöwc:tä", vaikka periaatteessa koska tahansa kuka tahansa voi tulla sitä vessaa etsimään.
Kerjääminen on rahan tms. pyytämistä ilman vastinetta. Virpoja antaa vitsan tai toisin sanoen kauppaa vitsoja "vitsa sulle, palkka mulle". Virpojat kysyvät ensin saako virpoa eli pakkomyynnistä ei ole kyse. Voi sanoa "ei" ja vetää oven kiinni. Tai vaihtoehtoisesti olla avaamatta ollenkaan.
Miksi ihmiset panevat oviinsa " ei mainoksia"-lappuja? Eihän ole kylttejä "ei pellille jäädytettyä virtsaa" " ei kastematoja" tms. Ihmisethän voivat keksiä tunkea postiluukusta mitä tahansa.
Kerjäämiseksi luokitellaan myös toiminta, jossa kaupiteltavan tavaran hinta-laatu -suhde ei ole kohdallaan.
Minulle ihan se ja sama, tuleeko virpojia. Avaan oven, otan lapsista kuvan ja sanon että kiitos ei, mutta tämän kuvan laitan instaan. Ovipielessä on tarra, joka kertoo kameravalvonnasta.
Ja mä nostan sua vastaan syytteen, pedo kuvailet lapsia.
Ärsyttää ihan sama kuin puhelinmyyjissäkin eli tyrkytetään vailla järkeä jotakin, jota en ole vailla enkä halua ja kuvitellaan että se häiriköinti olisi jokin oikeus. Kotirauha sen sijaan on oikeus ja minä haluan olla kotonani rauhassa ilman minkään valtakunnan kaupustelijoita tai kerjäläisiä joten painukoot h*lvettiin oveltani. Tämän mielipiteeni myös kerron näille päin naamaa just samoin kuin se ei jää epäselväksi puhelinmyyjillekään.
N40
Mikä siinä ei ärsyttäisi? Miksi päivänselvää asiaa pitää alkaa selittelemään saati pahoittelemaan? Sen sijaan kun pidätte ne lapsenne kurissa ja kotona niin mitään ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Jos ei virpojia halua, niin oveen lappu "ei virpojia".
Oma lapseni väsää kaverinsa kanssa innoissaan virpomisoksia juurikin nyt, ja ihan ilolla huomenna laitan hänet menemään virpomaan ihmisille onnea ja itselleen suklaata.
Sen herneen vois ottaa nenästä edes pääsiäisen kunniaksi, jooko?
Miten teillä menis amerikoissa halloweenina?
t. virvonvarvon
Miksi laittaisin oveen kyltin "ei virpojia", kun kerjääminen on joka tapauksessa kielletty? Eihän minulla ole kylttiä "ei pullonpalautusta" tai"ei yleisöwc:tä", vaikka periaatteessa koska tahansa kuka tahansa voi tulla sitä vessaa etsimään.
Kerjääminen on rahan tms. pyytämistä ilman vastinetta. Virpoja antaa vitsan tai toisin sanoen kauppaa vitsoja "vitsa sulle, palkka mulle". Virpojat kysyvät ensin saako virpoa eli pakkomyynnistä ei ole kyse. Voi sanoa "ei" ja vetää oven kiinni. Tai vaihtoehtoisesti olla avaamatta ollenkaan.
Miksi ihmiset panevat oviinsa " ei mainoksia"-lappuja? Eihän ole kylttejä "ei pellille jäädytettyä virtsaa" " ei kastematoja" tms. Ihmisethän voivat keksiä tunkea postiluukusta mitä tahansa.
Kerjäämiseksi luokitellaan myös toiminta, jossa kaupiteltavan tavaran hinta-laatu -suhde ei ole kohdallaan.
Minulle ihan se ja sama, tuleeko virpojia. Avaan oven, otan lapsista kuvan ja sanon että kiitos ei, mutta tämän kuvan laitan instaan. Ovipielessä on tarra, joka kertoo kameravalvonnasta.
Ja mä nostan sua vastaan syytteen, pedo kuvailet lapsia.
Nosta ihmeessä syyte. Lastensuojelua kiinnostaa, miksi lapsesi on ilman aikuista vierailla ovilla.
Ahneus ja kiittämättömyys ärsyttää. Lisäksi ei osata alkeellisimpiakaan käytöstapoja vaan riehutaan ja räkätetään ylihysteerisinä.
Vierailija kirjoitti:
Ahneus ja kiittämättömyys ärsyttää. Lisäksi ei osata alkeellisimpiakaan käytöstapoja vaan riehutaan ja räkätetään ylihysteerisinä.
Siis missä ihmeessä te asutte? Täälläpäin on aina ollut hyväkäytöksisiä virpojia, jos ei lasketa sitä että isolla porukalla vain yksi vitsa.
Meidän 3 lasta kyllä käyvät virpomassa. Mieheni on ollut jo pidempään työttämänä, sai nyt lyhyen pätkän töitä ennen jouloa, mutta se loppuu viimeistään kesään mennessä.
Kaikki tarpeeton on kotoa myyty jo kauan aikaa sitten, rahat riittävät just ja just pakolliseen.
Minun äitini keräsi ison kasan risuja meille syksyllä ja ne on olleet aitassa. Jouluna toimme ne meidän kellariin ja otimme reilu kk sisälle. Tai monta kasaa.
Koristeet on tehty kierrätysmateriaaleista, mm värikkäistä papereista serpentiinitavalla.
Koristeet kiinnitettiin langalla, eli materiaaleihin on mennyt ehkä euro.
Lapset aloittavat 10.30 ja tulen 2 h päästä hakemaan palkkiot ja tuon uudet oksat tilalle. Lopettavat varmaan 16.30 ja oksia on n 200 kpl.
He ovat kaikki pukeutuneet ja jokainen antaa oksan virpoessa. Usein käy niin, että antavat 3 oksaa ja saavat yhden palkkion, mutta välillä jokainen saa palkkion ja antavat yhden oksan. Todella paljon eivät anna mitään, eivät anna virpoa.
Lapset tienasivat viime vuonna todella hyvin. Käteistä tuli yhteensä yli 500 euroa ja nameja aivan älyttömästi. Rahat laitettiin lasten tilille ja karkit minä takavarikoin. Saivat syödä paljon kun tulivat, mutta sitten laitoin loput jemmaan ja niillä pärjättiin syksyyn asti karkkipäivisin.
Lapset ovat aivan innoissaan täällä menossa huomenna virpomaan.
Siksi, että se on organisoitua rikollisuutta.
Asun uudella pientaloalueella. Viime vuonna joku vanhempi toi tila-autollisen tenavia virpomaan/kerjäämään. "Oman alueen" lapset vielä olisi ok mutta nyt en avaa ovea kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 3 lasta kyllä käyvät virpomassa. Mieheni on ollut jo pidempään työttämänä, sai nyt lyhyen pätkän töitä ennen jouloa, mutta se loppuu viimeistään kesään mennessä.
Kaikki tarpeeton on kotoa myyty jo kauan aikaa sitten, rahat riittävät just ja just pakolliseen.
Minun äitini keräsi ison kasan risuja meille syksyllä ja ne on olleet aitassa. Jouluna toimme ne meidän kellariin ja otimme reilu kk sisälle. Tai monta kasaa.
Koristeet on tehty kierrätysmateriaaleista, mm värikkäistä papereista serpentiinitavalla.
Koristeet kiinnitettiin langalla, eli materiaaleihin on mennyt ehkä euro.
Lapset aloittavat 10.30 ja tulen 2 h päästä hakemaan palkkiot ja tuon uudet oksat tilalle. Lopettavat varmaan 16.30 ja oksia on n 200 kpl.
He ovat kaikki pukeutuneet ja jokainen antaa oksan virpoessa. Usein käy niin, että antavat 3 oksaa ja saavat yhden palkkion, mutta välillä jokainen saa palkkion ja antavat yhden oksan. Todella paljon eivät anna mitään, eivät anna virpoa.
Lapset tienasivat viime vuonna todella hyvin. Käteistä tuli yhteensä yli 500 euroa ja nameja aivan älyttömästi. Rahat laitettiin lasten tilille ja karkit minä takavarikoin. Saivat syödä paljon kun tulivat, mutta sitten laitoin loput jemmaan ja niillä pärjättiin syksyyn asti karkkipäivisin.
Lapset ovat aivan innoissaan täällä menossa huomenna virpomaan.
unohtui sanoa, lapset aina kysyvät saako virpoa. Jos ei, sanotaan hyvää pääsiäistä joka tapauksessa. Ja oksat ovat todella kauniita.
Viisikymppinen vela täällä ottaa virpojat mielellään vastaan. Joinakin vuosina käy enemmän, joinakin vain naapurin lapset. Kinderit vedetään sitten itse jos niitä jää. Mä jopa tykkään niistä oksista 😁.