Mikä virpojissa ärsyttää?
Tuli mieleen tuota lukiessa missä kysyttiin, mitä palkintoja virpojille varataan. Mikä siinä virpomisessa on niin kamalaa, että pitää ihan miettiä miten saisi sen estettyä? Eikö siellä oman kodin rauhassa saa olla ihan tarpeeksi, kaataako yhtenä päivänä vuodessa tapahtuva virpominen oikeasti jonkun aikuisen maailman?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Jos ei virpojia halua, niin oveen lappu "ei virpojia".
Oma lapseni väsää kaverinsa kanssa innoissaan virpomisoksia juurikin nyt, ja ihan ilolla huomenna laitan hänet menemään virpomaan ihmisille onnea ja itselleen suklaata.
Sen herneen vois ottaa nenästä edes pääsiäisen kunniaksi, jooko?
Miten teillä menis amerikoissa halloweenina?
t. virvonvarvon
Miksi laittaisin oveen kyltin "ei virpojia", kun kerjääminen on joka tapauksessa kielletty? Eihän minulla ole kylttiä "ei pullonpalautusta" tai"ei yleisöwc:tä", vaikka periaatteessa koska tahansa kuka tahansa voi tulla sitä vessaa etsimään.
Olen huomannut että nykyään vitsoja ei viitsitä koristella kunnolla. Yksi koriste ja 5 hengen porukka virpoo yhdellä vitsalla :D
Koska se on vanhempien keino saada ilmaiset viikonloppunamit lapsille ja samalla munarikas aamu vanhemmille kun kakarat on kerjuulla.
No ei ärsytä, vaikka olen kyllä vähän sitä mieltä että tuntemattomia ei sovi virpoa. Meillä lapset saa virpoa vain sukulaisia, joita olen etukäteen infonnut asiasta. En ymmärrä sitä että käydään läpi puol lähiötä ja sitten on siwakassillinen nannaa per nuppi.
Muutama virpomiskerta ja pari herkkua palkaksi per nuppi riittää vallan mainiosti.
Ei haittaa muuten, mutta ahdistun kun en koskaan muista ostaa karkkia kyseiseksi päiväksi. Kuvittelen mielessäni pienen virpojan pettymyksen, en siis avaa ovea.
Tässä lähellä asuu paljon lapsiperheitä, ja niitä (minulle täysin tuntemattomia) virpojia saattaa käydä päivän aikana se 15-20. Ei huvita olla jatkuvasti availemassa ovea, joten laitan vaan ovikellon pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni väsää kaverinsa kanssa innoissaan virpomisoksia juurikin nyt, ja ihan ilolla huomenna laitan hänet menemään virpomaan ihmisille onnea ja itselleen suklaata.
t. virvonvarvon
Miksi laittaisin oveen kyltin "ei virpojia", kun kerjääminen on joka tapauksessa kielletty? Eihän minulla ole kylttiä "ei pullonpalautusta" tai"ei yleisöwc:tä", vaikka periaatteessa koska tahansa kuka tahansa voi tulla sitä vessaa etsimään.
Kerjääminen on rahan tms. pyytämistä ilman vastinetta. Virpoja antaa vitsan tai toisin sanoen kauppaa vitsoja "vitsa sulle, palkka mulle". Virpojat kysyvät ensin saako virpoa eli pakkomyynnistä ei ole kyse. Voi sanoa "ei" ja vetää oven kiinni. Tai vaihtoehtoisesti olla avaamatta ollenkaan.
Miksi ihmiset panevat oviinsa " ei mainoksia"-lappuja? Eihän ole kylttejä "ei pellille jäädytettyä virtsaa" " ei kastematoja" tms. Ihmisethän voivat keksiä tunkea postiluukusta mitä tahansa.
Huono osaiset ei siis saa virpoa. Ne joilla ei ole varaa kunnon koristeisiin oksille, eikä välittäviä vanhempia ohjeistamassa?
En anna muutenkaan kerjäläisille mitään.
Ei meidänkään lapset kulje kerjäämässä karkkia tai rahaa vierailta ihmisiltä.
Häpeäisin, jos niin tekisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. virvonvarvon
Kerjääminen on rahan tms. pyytämistä ilman vastinetta. Virpoja antaa vitsan tai toisin sanoen kauppaa vitsoja "vitsa sulle, palkka mulle". Virpojat kysyvät ensin saako virpoa eli pakkomyynnistä ei ole kyse. Voi sanoa "ei" ja vetää oven kiinni. Tai vaihtoehtoisesti olla avaamatta ollenkaan.
Miksi ihmiset panevat oviinsa " ei mainoksia"-lappuja? Eihän ole kylttejä "ei pellille jäädytettyä virtsaa" " ei kastematoja" tms. Ihmisethän voivat keksiä tunkea postiluukusta mitä tahansa.
Kerjäämiseksi luokitellaan myös toiminta, jossa kaupiteltavan tavaran hinta-laatu -suhde ei ole kohdallaan.
Minulle ihan se ja sama, tuleeko virpojia. Avaan oven, otan lapsista kuvan ja sanon että kiitos ei, mutta tämän kuvan laitan instaan. Ovipielessä on tarra, joka kertoo kameravalvonnasta.
Räkänokille tulee liukas lähtö jos tulevat oven taakse koputtelemaan.
Tällä palstalla on ihan hirveitä aina negatiivisia ihmisiä. Joka asiasta saa väännettyä ongelman. En ymmärrä miten jaksatte itteenne
-Tykkään hitaista aamuista, joten viikonloppuisin ollaan aamiaispöydässä aikaisintaan klo 10 ja hillutaan yövaatteissa puolille päivin. Jotkut virpojat käyvät ovella turhan aikaisin, ei haluta avata kesken aamupuuhien.
-Virpominen ei ole kuulunut omiin perinteisiin, enkä muista mitään kirkollisia pyhiä joulun lisäksi joten virpomispäivä tuppaa unohtumaan = en ole varautunut.
-Joskus on käynyt noita "15 virpojaa antaa yhden oksan jossa 2 höyhentä ja kaikki pitäisi palkita"-joukkoja.
SE KUN TULLEEN KERJEEMEEN MINUN TONTILLENI!!!!!!!!! PYSYKEE KOTONA SOOTANA!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Oman allergisen lapsen kanssa olen sopinut etukäteen paikat ja toimittanut sinne hänelle sopivat palkat.
Voi luoja... 😂🙄 vetää sanattomaksi.
Onneksi tämän palstan pahat ja itsekkäät lastenvihaajamammat ovat oikeasti todella pieni vähemmistö ja muut ottavat pikku virpojat ilolla vastaan. Ja tuskinpa virpojat edes tämän ketjun valittajien ovelle menevät, yleensä kun nuo hankalat tapaukset on koko naapuruston tiedossa.
No huomisessa ärsyttää se, että mies on yövuorossa ja nukkuu siis päivän. Itse menen aikaiseen aamuun klo 6 ja kun samalla on kellojen siirto, sisäinen kelloni on 05 kun työt alkaa, herään tietysti aiemmin. Menen siis töiden päätyttyä klo 14 takuuvarmasti päiväunille. Että jos se oveen jätetty lappu ”virpominen kielletty, meillä nukutaan”, ei pidä kutsumattomia pentuja poissa niin en avaa ovea kovin nätillä asenteella. Ja ei, en ota ovikelloa pois seinästä, kun on sovittu että herätään kunhan lapset kotiutuvat mummolasta. Että pysykää poissa!
Vierailija kirjoitti:
Se kerjääminen. Ovat ahneita kun mitkä.
Et itse välttämättä tarvitse sitä pajunoksaa, en minäkään välitä, mutta lapsen näkökulmasta katsottuna; onhan senkin eteen tehty työ eikä se aivan ilmaistakaan ole. Käydään poimimassa oksat, ostamassa koristeet ja laitetaan ne paikoilleen. Sitten vielä kaikki naamiaisasusteet. Helpompaa ja ehkä halvempaakin olisi käydä ostamassa karkit kaupasta.
Oikeastaan eniten ärsyttää se, että joku tulee ovelleni siten, että hänellä ei ole mitään muuta asiaa kuin saada karkkia, jota vanhempansa voisivat ihan hyvin ostaa sen sijaan, että laitetaan lapsi naapureitten oville ja oletetaan, että nämä ovat kivoja ja ystävällisiä ja antavat herkkuja korintäydeltä.
Hyvin, koska ei sielläkään mennä tuntemattomien oville. Amerikassa saatettaisiin katsoa ihmeissään, kun alle kouluikäisiä kulkee ilman aikuista muiden kotien ovilla. Siellä ei meidän kerjuuperinteemme onnistuisi ilman lastensuojelun väliintuloa.