Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä myöhästelijöistä

Vierailija
24.03.2018 |

Olen törmännyt viime aikoina uuteen myöhästelijätyyppiin. Sellaisiin ihmisiin, jotka laittavat viestiä myöhästymisestään vasta juuri sillä hetkellä, kun on sovittu että pitäisi nähdä jossain.

Viestin sisältö on se, että ovat myöhässä ja menee hetki. Lisätietoja kysyessä saattaa selvitä se, että ihminen ei välttämättä ole edes lähtenyt kotoa. Tai on keksinyt itselleen jotain sellaista puuhaa, jonka kestoa ei osaa arvioida, esimerkiksi on lähtenyt vaatekauppaan pyörimään.

Mikä tällaisia ihmisiä oikein vaivaa? Eivätkö he tajua antavansa toiselle totaalisen evvk-viestin toiminnallaan. Haluavatko tällaiset tyypit ihan tietoisesti antaa sen kuvan muille, että heitä ei toisten tai sinun seurasi kiinnosta vähääkään? Vai onko heillä jotenkin poikkeava ajatuksenjuoksu?

En koe tarvetta pitää tällaisen jälkeen yhteyttä. Sovituista aikatauluista pitäisi normaalijärkisen ihmisen pääosin kyetä pitämään kiinni eikä keksiä tapaamisen ajaksi itselleen yllättäen uutta puuhaa.

Harmillisesta ja yllättävästä myöhästymisestään monet osaavat yleensä ilmoittaa jo siinä vaiheessa, kun tietävät etteivät aikataulussa ole. Silloin he kertovat toiselle jonkun uuden aika-arvion tapaamiselle, eivätkä vain jätä toista turhaan itsekseen odottelemaan.

Kaikki eivät silti näköjään tällaista vaivaudu tekemään tai edes pahoittelemaan heistä johtuvia muutoksia yhdessä sovittuihin aikatauluihin. Typerien ihmisten typerä käytös harmittaa!

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä päin eteläistä Suomea olet kotoisin? Mitä ikäluokkaa olet? Tumma, ristiverinen, punatukkainen vai vaalea? Anna joku muukin vinkki. Jos olet tuttuni todennäköisesti (tuntomerkit täsmäävät), niin lupaan tästä lähtien olla aina täsmällisesti ajoissa nähdessäni sinut. ;)

Näytän melko samanlaiselta kuin suurin osa Maan ihmisasukkaista. Tässä hurja idea pohdittavaksesi: mitä jos yrittäisit pitää sovituista aikatauluista kiinni kaikkien tuttujesi kohdalla?

Ap

Läheiset tuttavani ihan aidosti ei ät ole yhtä tarkkoja kellonajoista kuin sinä olet. Enkä itse koe itseäni niin tärkeäksi, että minulla olisi oikeutta odottaa mitään natsimaista (!) täsmällisyyttä muiltakaan.

Tai ehkä he ovat luovuttaneet suhteesi. Ehkä olet niin ikävää seuraa, ettei haittaa vaikkei sinua paikalla ajoissa näkyisikään. Tai mahdollisesti heistä olisi vielä parempi ettei sinua näkyisi lainkaan...

Ap

Vierailija
122/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä päin eteläistä Suomea olet kotoisin? Mitä ikäluokkaa olet? Tumma, ristiverinen, punatukkainen vai vaalea? Anna joku muukin vinkki. Jos olet tuttuni todennäköisesti (tuntomerkit täsmäävät), niin lupaan tästä lähtien olla aina täsmällisesti ajoissa nähdessäni sinut. ;)

Näytän melko samanlaiselta kuin suurin osa Maan ihmisasukkaista. Tässä hurja idea pohdittavaksesi: mitä jos yrittäisit pitää sovituista aikatauluista kiinni kaikkien tuttujesi kohdalla?

Ap

Läheiset tuttavani ihan aidosti ei ät ole yhtä tarkkoja kellonajoista kuin sinä olet. Enkä itse koe itseäni niin tärkeäksi, että minulla olisi oikeutta odottaa mitään natsimaista (!) täsmällisyyttä muiltakaan.

Tai ehkä he ovat luovuttaneet suhteesi. Ehkä olet niin ikävää seuraa, ettei haittaa vaikkei sinua paikalla ajoissa näkyisikään. Tai mahdollisesti heistä olisi vielä parempi ettei sinua näkyisi lainkaan...

Ap

Mielenkiintoista. Kuka vihaisi minua noin paljon? Eivät minun läheiseni ajattele noin. Yksi poikkeus voisi olla; hän ei nimittäin sano asioita suoraan ja hänellä voisi olla motiivi minun vihaamiseeni. Oletko oikeasti hän? Miksi vihaat minua noin paljon, kun tiedät, että mä rakastan sua (jos olet hän)? En usko kenenkään vihaavan toista ihmistä noin paljon pelkän aikatauluista lipsumisen vuoksi.

T. Yllättynyt myöhästelijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina paikallajuuri sovittuna hetkenä. Usein minuutilleen. Olen itsestäni siinä suhteessa ylpeä. Minun mielestäni myöhästelevät ihmiset eivät arvosta tapaamansa ihmisen aikaa, "ihan sama odotatko sinä siellä kun minä en osaa suunnitella lähtöäni".

...

Miksi otat itseesi jos joku toinen myöhästyy? Minä olen onneton ehtimään mihinkään ajoissa, mutta kyse ei tosiaan ole siitä että en arvosta toisen aikaa. Olen myöhästynyt junista ja lentokoneista, kaikista näistä on ollut haittaa  vain itselleni, rahallisestikin, mutta silti vain en onnistu aina pääsemään paikalle ajoissa. Yleensä myöhästyminen on 5 - 10 minuuttia, mutta junahan ei odota. Miksi kavereiden kanssa pitää sopia joku shoppailu minuutin tarkkuudella.

Te jotka vedätte herneen nenään jo minuutin myöhästymisestä, on turha haaveilla muuttamisesta minnekään eteläeurooppaan, jossa asiat tapahtuvat "mañana".

Mitä väliä on sillä miten tyylini joissain muualla toimisi? Asun nyt Suomessa.

Ap

Mitä voitat sillä sekunnintarkalla täsmällisyydelläsi? Kun siis esimerkiksi viisi minuuttia myöhässä alkanut palaveri voi olla hyvinkin antoisa ja hedelmällinen ja minuutintarkkaan alkanut voi olla täysin hyödytön. Vaikuttaa siltä, että itse kiukkuat maailman epätäydellisyyttä vastaan ja kuka siitä kärsii eniten? Sinä itse.

No myöhästely ei haittaa työjutuissa silloin, jos minulle odottelusta maksetaan. Voin ihan hyvin odotellessani miettiä hetken omia ajatuksiani palkan juostessa.

Vapaa-ajallani sen sijaan kukaan ei maksa ajastani mitään, joten en halua haaskata sitä turhanpäiväiseen odotteluun.

Ap

Jännän kylmää ajattelua. Itseäni harmittaa palaverin myöhästyminen siksi, jos jää jotain olennaista käsittelemättä tai palaverin anti jää vähäiseksi. Voin miettiä omia asioitani muullakin ajalla ja tosiaan aidosti harmittaa palaverin/firman ym. puolesta. En edes ajattele noin itsekkäästi työkuvioissa.

Itsekkäästi? Tuottaako tuo murehtimisesi työnantajallesi jollain tavalla enemmän tulosta kuin se, että itse suhtaudun myöhästelijöiden odotteluun menevään aikaan ylimääräisenä taukona työpäivässä?

Ap

Asenteesi on erittäin kylmä. Itse olen valmis venymään myös työajan jälkeen. Hanskani eivät tipahda, kun kello on neljä jne. Tärkeintä on myös se saavutettu tulos sekä kokonaisuus.

Mistä päättelet etten myös minä toimisi näin? Nyt oli puhe vain myöhästelijöiden odotteluun menevästä työajasta.

Ap

Vierailija
124/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, ap, mulle myös, miksi olen ikävää seuraa. Olen aidosti kiinnostunut tästä itselleni erittäin ajankohtaisesta aiheesta.

Vierailija
125/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina paikallajuuri sovittuna hetkenä. Usein minuutilleen. Olen itsestäni siinä suhteessa ylpeä. Minun mielestäni myöhästelevät ihmiset eivät arvosta tapaamansa ihmisen aikaa, "ihan sama odotatko sinä siellä kun minä en osaa suunnitella lähtöäni".

...

Miksi otat itseesi jos joku toinen myöhästyy? Minä olen onneton ehtimään mihinkään ajoissa, mutta kyse ei tosiaan ole siitä että en arvosta toisen aikaa. Olen myöhästynyt junista ja lentokoneista, kaikista näistä on ollut haittaa  vain itselleni, rahallisestikin, mutta silti vain en onnistu aina pääsemään paikalle ajoissa. Yleensä myöhästyminen on 5 - 10 minuuttia, mutta junahan ei odota. Miksi kavereiden kanssa pitää sopia joku shoppailu minuutin tarkkuudella.

Te jotka vedätte herneen nenään jo minuutin myöhästymisestä, on turha haaveilla muuttamisesta minnekään eteläeurooppaan, jossa asiat tapahtuvat "mañana".

Ap

Mitä voitat sillä sekunnintarkalla täsmällisyydelläsi? Kun siis esimerkiksi viisi minuuttia myöhässä alkanut palaveri voi olla hyvinkin antoisa ja hedelmällinen ja minuutintarkkaan alkanut voi olla täysin hyödytön. Vaikuttaa siltä, että itse kiukkuat maailman epätäydellisyyttä vastaan ja kuka siitä kärsii eniten? Sinä itse.

No myöhästely ei haittaa työjutuissa silloin, jos minulle odottelusta maksetaan. Voin ihan hyvin odotellessani miettiä hetken omia ajatuksiani palkan juostessa.

Vapaa-ajallani sen sijaan kukaan ei maksa ajastani mitään, joten en halua haaskata sitä turhanpäiväiseen odotteluun.

Ap

Jännän kylmää ajattelua. Itseäni harmittaa palaverin myöhästyminen siksi, jos jää jotain olennaista käsittelemättä tai palaverin anti jää vähäiseksi. Voin miettiä omia asioitani muullakin ajalla ja tosiaan aidosti harmittaa palaverin/firman ym. puolesta. En edes ajattele noin itsekkäästi työkuvioissa.

Itsekkäästi? Tuottaako tuo murehtimisesi työnantajallesi jollain tavalla enemmän tulosta kuin se, että itse suhtaudun myöhästelijöiden odotteluun menevään aikaan ylimääräisenä taukona työpäivässä?

Ap

Asenteesi on erittäin kylmä. Itse olen valmis venymään myös työajan jälkeen. Hanskani eivät tipahda, kun kello on neljä jne. Tärkeintä on myös se saavutettu tulos sekä kokonaisuus.

Mistä päättelet etten myös minä toimisi näin? Nyt oli puhe vain myöhästelijöiden odotteluun menevästä työajasta.

Ap

Yleensä ne minuutintarkat ihmiset haluavat myös lopettaa palaverit/työpäivät jne. yhtä minuutintarkasti. Heitä harmittaa se, jos aikataulut romuttuvat ja jos he eivät pääsekään viettämään kallisarvoista vapaa-aikaansa ajallaan. Eivätkä he monesti halua tehdä työtä enää silloin, kun palkka ei juokse.

Vierailija
126/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Ap

Ap

Ap

Ap

Yleensä ne minuutintarkat ihmiset haluavat myös lopettaa palaverit/työpäivät jne. yhtä minuutintarkasti. Heitä harmittaa se, jos aikataulut romuttuvat ja jos he eivät pääsekään viettämään kallisarvoista vapaa-aikaansa ajallaan. Eivätkä he monesti halua tehdä työtä enää silloin, kun palkka ei juokse.

No ilman palkkaa ei kukaan järkevä ihminen tee palkkatyötään. Satunnainen venyminen töissä onnistuu kyllä, jos se korvataan työnantajan taholta jotenkin.

Ap

Vierailija
127/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, ap, mulle myös, miksi olen ikävää seuraa. Olen aidosti kiinnostunut tästä itselleni erittäin ajankohtaisesta aiheesta.

Alat vaikuttaa pelottavan pakkomielteiseltä. Toivottavasti et ole kukaan tuttavani.

Ap

Vierailija
128/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, ap, vielä se, miksi mä olen ikävää seuraa ja persona non grata. Ei myöhästely sellaista inhoa voi yksinään synnyttää. Vapaa-ajalla näen lähinnä sukulaisiani, eikä kavereitani hetkauta minuutit suuntaan eikä toiseen (ihan oikeasti!). Töistä en ole juuri koskaan myöhässä, sillä sitä ajatellen mulla on hyvät rutiinit. Jos olet se tuttavani, inhoatko mua siksi, kun tykkään susta?!? Mikä siinä on _niin_kuvottavaa?

Vierailija
129/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat vaikuttaa pelottavan pakkomielteiseltä. Toivottavasti et ole kukaan tuttavani.

Ap

Eli siis kun joku vihjailee, niin en saisi edes kysyä, mistä on kyse. Vai inhoatko mua "pakkomielteisyyteni" vuoksi? Nyt ymmärrän vasta, mitä tarkoitit niillä tietyillä kommenteillasi. Et olekaan niin täydellisen ihana ja superkiltti, jollaiseksi sinut olen kuvitellut. Ei sinänsä olisi ensimmäinen kerta elämässäni, että teen pahan virhearvion ihmisten suhteen.

Vierailija
130/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, ettet käsitä, että osa ihmisistä on minunkin kaltaisia; heitä on ollut tässä ketjussakin useampi. Joku voi oikeasti tykätäkin minusta, vaikka vihjailet muuta. Oon kiltti, lojaali ja ystävällinen. Joku ihan oikeasti voi pitää mua mukavana kaverina. Mitä siihen sanot?

Vierailija
131/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse se joka on aina etuajassa kaikkialla, koska mielummin liian ajoissa kuin myöhässä. Sovittuun tapaamiseen saavun usein 5-10 minuuttia etuajassa, joskus jopa 15. Jos myöhästyn, laitan aina viestiä asiasta. Tuttavapiiriini kuuluu kuitenkin ihmisiä, jotka ovat AINA myöhässä ja välillä tuntuu että tekevät sen tahallisesti, on mukava olla "huomion keskipisteenä" kun tulee myöhässä. 

Eräs kollegani myöhästyy jatkuvasti tapaamisista. Ei laita viestiä kuin vasta muutama minuutti sovitun ajan jälkeen. Jos vaikka tapaaminen on klo 12:00, saattaa klo 12:10 tulla viesti että myöhästyy "hieman". Hieman voi tietenkin olla mitä vain viidestä viiteentoista minuuttiin. Tämä toistuu jatkuvasti. Toinen tuttuni taas ilmoittaa hyvissä ajoin myöhästyvänsä, mutta myöhästely on jokakertaista. Ei vain viitsi aloittaa sitä meikkaamista ja valmistautumista ajoissa, eikä erityisemmin pahoittele vitkutteluaan. Kolmas tuttuni on samankaltainen, havahtuu valmistautumaan todella myöhään, tekee sen hirveässä kiireessä, myöhästyy siksi bussista/junasta ja tulee paikalle myöhässä stressaantuneena ja kiukkuisena kiirehtimisestä.

Jos tietää että siihen hiustenlaittoon ja vaatteiden pukemiseen menee kaksi tuntia, miksi sitä ei voi aloittaa ajoissa? Miksi ei kunnioiteta muiden aikaa? Minulla menee omaa aikaa hukkaan siinä että seisoskelen odottelemassa puoli tuntia vain että joku toinen sai touhuta mieleisiä asioita puoli tuntia enemmän. 

Vierailija
132/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sorry, mutta mua kiinnostaa ap:n mielipide, sillä olem miettinyt sitä, miksi eräs tuttavani suhtautuu niin nihkeästi. Olen monesti sortunut persoonallisuushäiriöisiin ja pahoinpiteleviin kumppaneihin ja nyt mua pelottaa, että se mun uusi ihailemani ihminen inhoaa mua ja suunnilleen toivoo kuolemaani...ja siis on ap. En voi sille mitään, mutta mitä töykeämmin joku ihminen suhtautuu muhun, sitä enemmän kiinnostun hänestä. Nyt mua suunnilleen kiinnostaisi tavata tuo ap ja ansaita hänen ystävyytensä ja välittämisensä. <3

T. Se myöhästelijä (todellisuudessa exänsä alistama ja melkeinpä kiduttama henkilö)

Vierailija
133/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sorry, mutta mua kiinnostaa ap:n mielipide, sillä olem miettinyt sitä, miksi eräs tuttavani suhtautuu niin nihkeästi. Olen monesti sortunut persoonallisuushäiriöisiin ja pahoinpiteleviin kumppaneihin ja nyt mua pelottaa, että se mun uusi ihailemani ihminen inhoaa mua ja suunnilleen toivoo kuolemaani...ja siis on ap. En voi sille mitään, mutta mitä töykeämmin joku ihminen suhtautuu muhun, sitä enemmän kiinnostun hänestä. Nyt mua suunnilleen kiinnostaisi tavata tuo ap ja ansaita hänen ystävyytensä ja välittämisensä. <3

T. Se myöhästelijä (todellisuudessa exänsä alistama ja melkeinpä kiduttama henkilö)

Mee nyt takaisin Porvooseen pilaamasta ketjua. 

Vierailija
134/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee nyt takaisin Porvooseen pilaamasta ketjua. 

En ole trolli. Mä vain olen kiinnostunut yhdestä ihmisestä, joka asenteensa, inhonsa ja mielipiteidensä perusteella voisi olla ap.

Vierailija
135/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^jatkan: hän siis ei sanonut mitään sellaista tuntomerkkiä, että voisin olla varma, että ap _ei_ ole hän.

Vierailija
136/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miksi myöhästyy. Jos johonkin pitää kulkea vaikka bussilla, niin ainakin lumimyrskyn tai pakkasten aikaan voi olla ihan konkreettinen syy olettaa, että silloin bussit voivat olla sen verran myöhässä, että ihminen sen vuoksi myöhästyy sovitusta tapaamisesta. Sanonta "Mene aikaisemmalla bussilla" ei aina toimi, koska joillekkin se tietty bussivuoro voi olla ainoa, joka heillä on käytettävissään. Jos bussia pitää vaihtaa, niin siinä voi vaihtoyhteydestäkin myöhästyä siksi, jos se edellinen bussi on myöhässä.

Vierailija
137/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että tuo ap on päättänyt kommenttieni perusteella (syntinäni ainoastaan 1-15 minuutin satunnainen myöhästely), että mä olen ihan sysip*ska ihminen. Ja vaikka kuinka yritän puolustella itseäni, niin mitään armoa ei tule, vaan pisteliäitä kommentteja ja alapeukkua. Mikä lienee hänen motiivinsa?

Vierailija
138/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset myöhästelijät, jotka selittelee myöhästymistään kaiken maailman boheemiudella yms. kannattaa ihan oikeasti karsia kavereista pois. Jos ei osaa toisen ihmisen aikaa sen verran kunnioittaa että pystyisi edes sovittuun aikaan näkemään niin ei ole ystävyyden arvoinen. Ja en tässä tarkoita niitä ketkä on myöhässä syistä, jotka eivät itsestä johdu. Esim. jos bussi on myöhässä.

Vierailija
139/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä miksi myöhästyy. Jos johonkin pitää kulkea vaikka bussilla, niin ainakin lumimyrskyn tai pakkasten aikaan voi olla ihan konkreettinen syy olettaa, että silloin bussit voivat olla sen verran myöhässä, että ihminen sen vuoksi myöhästyy sovitusta tapaamisesta. Sanonta "Mene aikaisemmalla bussilla" ei aina toimi, koska joillekkin se tietty bussivuoro voi olla ainoa, joka heillä on käytettävissään. Jos bussia pitää vaihtaa, niin siinä voi vaihtoyhteydestäkin myöhästyä siksi, jos se edellinen bussi on myöhässä.

Tämä on totta, mutta tuo on poikkeustapauksissa. Tällaiseen myöhästymisen syyhyn suhtaudutaan yleensä joka paikassa ihan hyvin.

Ap

Vierailija
140/206 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi et kommentoi mulle mitään? Mun käsitykseni yhdestä tuttavastani on muuttunut nyt radikaalisti tämän ketjun myötä, sillä oletan, että olet hän. Nyt tiedän, miten halveksivasti hän todellisuudessa ajattelee musta, joten en enää aio pitää yhteyttä häneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän