Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku oikeasti suuttua tälläisestä?

Vierailija
23.03.2018 |

Mieheni on aikoinaan saanut perinnöksi mökin ja kun hänellä ei ollut lapsia niin testamenttasi mökin siskonsa lapselle niinkuin muunkin omaisuutensa jota on aika paljon.
Mies on myös säästänyt siskonsa lapselle rahastoon rahaa, tulevaisuuden varalle.

Nyt kun saimme oman lapsen niin mies tietysti muutti testamenttiaan ja ei siirrä enää joka kuukausi tälle lapselle rahaa vaan lähinnä syntymäpäivinä ja jouluna.

Nyt sitten appivanhemmat ja sisko ovat suuttuneet miehelle ja anoppi jopa sanoi että testaa nyt edes onko lapsi hänen.

Ok. Olemme olleet melko vähän aikaa yhdessä ja lapsi oli vahinko mutta mies halusi myös että pidämme lapsen. Mutta eikö tälläisessä tapauksessa nyt ole ihan selvää että omaisuuden halutaan menevän omalle lapselle jos jotain sattuu. Lisäksi rahanmenoa tulee nyt enemmän koska minä jäin kotiäidiksi.

Tulipa selväksi mitä mieltä ovat minusta:(

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei vastaavassa tilanteessa muuttanut testamenttia. Oma lapsi saa tietenkin lakiosan eli puolet, kyllä loput voi mennä siskonpojalle.

Eikö se siskonmukula saa mitään rahaa omilta vanhemmiltaan? Ja kai sisko sitten vastaavasti laittaa rahaa sinun lapsellesi?

Aika pieni on ihmisen sydän, jos sinne mahtuu vain oma lapsi. Yhtä hyvin mies voisi testamentata puolet omaisuudesta vaikka syrjäytyvien lasten tukemiseen, maa ha nmuutt aja lapsille tms. Miksi aina ajatellaan, että se oma lapsi tarvitsee enemmän kuin muut. Eiköhän jokainen lapsi iloitse siitä, että vanhemmat jakavat omastaan niille, jotka todella tarvitsevat.

Mun mielestä miehellä on kyllä suuri sydän. Tällä hetkellä tietenkin testamentti on tehty omalle lapselle siksi koska hän on vielä pieni ja jos miehelle sattuu jotain niin ainakin lapsen elämä on rahallisesti turvattu.

Ap

Vierailija
42/48 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ihan oikeasti, kuka siirtää JOKA KUUKAUSI siskonsa lapselle rahaa? 

Niin. Ja vielä nuorena ja toistaiseksi naimattomana. En tiedä ketään tervettä ihmistä, joka olisi jo nuorena sinkkuna tehnyt testamentit valmiiksi ja lahjoittelisi varojaan ympäriinsä.

Oliskohan tää trolli?

Missä ihmeen maailmassa te elätte?

Tottakait testamentti kannattaa tehnä jo nuorena, sillä sekin on mahdollista, ettei saa elää pitkää elämää ja kuolee esim. onnettomuudessa.

Itse tein testamentin n. 24v ja lahjoitan kummilapselleni kuukausittain, koska ovat läheisiä minulle. Ja kannattaa muistaa verosuunnittelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt rehellisiä ollaan ja minä asettuisin tuon siskon asemaan, niin en voi väittää etteikö mielessä kävisi pieni harmistus siitä, että omalta lapselta menee mahtiperintö sivu suun. Mutta lapsihan on saanut jo lahjoituksia ja ne saa pitää. Tietenkin olisin iloinen siitä että mies on saanut lapsen, niinhän sen kuuluu mennä että massit omalle perilliselle. En ikimaailmassa kehtaisi ääneen tunnustaa, että hetken harmitti tämä käänne! Johan siinä häpäisee itsensä peruuttamattomasti. Ja häpeäisin jo sitäkin, että inhimillisesti olisin toivonut lapselleni enemmän.

Vierailija
44/48 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siskon lapsella ole jo säästössä se minkä on mieheltäsi saanut.

Päätökset tehdään aina sen tilanteen mukaan mikä on kulloinkin meneillään.

Käytännön asiat ei ole tunneasioita.

Vierailija
45/48 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ihan oikeasti, kuka siirtää JOKA KUUKAUSI siskonsa lapselle rahaa? 

Sitä kutsutaan verosuunnitteluksi. Me siirrämme omalle lapselle rahaa joka kuukausi. On aloitettu lapsen syntymästä asti. Se oli meille ainoa keino säästää lapselle kun mitään hillokeisareita ei olla. Pitkällä tähtäimellä, vähän kerrallaan. Ja verovapaasti.

Tuo mies on selvästi fiksu, kun omaisuuttakin on kertynyt. Fiksut ihmiset suunnittelee omaisuuden siirrot pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
46/48 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on heillä itekkyys, ahneus huipussaan! Se nyt on selvä asia, että omalle lapselle kuuluu. Toisekseen, ennen omaa lasta, on mies jo ollut enemmän kuin ajattelevainen, jos näin voi sanoa, elikä häntä ei ole syyttäminen mistään. Ei hän ole myöskään siskonsa lapsen isä.

Kylläpä pistää vihaksi aina tällaiset asiat.. Joilla perhe on, nauttikoon toistensa seurasta jos pystyvät. Sitä olisi parempi pohtia, että miten elää. Tsemppiä ja hyvää kevään alkua!

Vierailija
47/48 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittaisin sinuna miehen sukulaisille muutaman asiallisen puhelun siitä, kuinka toisia kohtaan käyttäydytään. Sanoisin ihan suoraan että tämä oli viimeinen kerta kun minun lapseni isyyttä epäilette ja syytätte valehtelijaksi. Kertoisin myös että jos vielä kerrankaan keksitte huviksenne syytteitä, meidän perhe ei ole jatkossa kanssanne missään tekemisissä. Kysyisin myös miehen siskolta eikö edes hävetä olla ahne ja kiittämätön ja kertoisin kuinka perheeltämme on turha odottaa jatkossa enää senttiäkään.

Kannattaa oikeasti laittaa noin törkeälle käytökselle stoppi heti alkuunsa. Muuten käytös vain pahenee.

Vierailija
48/48 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittaisin sinuna miehen sukulaisille muutaman asiallisen puhelun siitä, kuinka toisia kohtaan käyttäydytään. Sanoisin ihan suoraan että tämä oli viimeinen kerta kun minun lapseni isyyttä epäilette ja syytätte valehtelijaksi. Kertoisin myös että jos vielä kerrankaan keksitte huviksenne syytteitä, meidän perhe ei ole jatkossa kanssanne missään tekemisissä. Kysyisin myös miehen siskolta eikö edes hävetä olla ahne ja kiittämätön ja kertoisin kuinka perheeltämme on turha odottaa jatkossa enää senttiäkään.

Kannattaa oikeasti laittaa noin törkeälle käytökselle stoppi heti alkuunsa. Muuten käytös vain pahenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme