Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

supistukset melko säännöllisiä muttei 'kuolemankipeitä', odotanko vielä että kipeytyy?

Vierailija
23.03.2018 |

Rv 40+6. Viime yönä luulin vettä lorahtaneen, vaaleanpunaista nestettä hieman lorahti ja muutamia kipeitä supistuksia tuli. Äippäpolilla varmistivat aamulla ettei sitten ollutkaan lapsivettä. Pitkin päivää supistellut vaikkakin aika harvoin, noin kerran tunnissa. Nyt pari tuntia enempi supistellut ja ollut kipeämpiä. Supistusten välillä 15-4min, eli vaihtelee mutta ei ton pidempää väliä ole kuitenkaan, keskimäärin toi 10min. Supistus kestää noin 50sek kerralla.
Eka synnytys 7v sitten alkoi veden lorahduksella, muttei käynnistynyt itsestään eikä edes cytotecillä,ja NE supistukset oli aivan tappavan kipeitä vaikkei avannutkaan mitään (lopulta sektio).
Tässä nyt puntaroin koska pitää lähteä sairaalaan. Miten tarkkaa se on, miten lasketaan että on säännöllisiä? Ja pitääkö mun tosiaan olla kaksin kerroin kivusta ennen kuin lähden. sattuu toki mutta ei niin kuin silloin cytotecin kanssa, tuolloin oli hankala edes laskea väliä kun kiduttavan kova kipu oli jatkuva. Lämpötyynyä olen nyt käyttänyt vaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla viikkoja vasta 34, mutta muakin mietityttää kovasti tuo ohje, että pitäisi olla tosi kipeitä supistuksia kun lähtee synnyttämään.

Mulla ei ole tietääkseni erityisen suuri kipukynnys, mutta on suuri kivunsieto. Kovaakin kipua kestän ja siedän. Jos ajatuksena on, että kivun pitää olla hallitsemattoman kovaa ja sietämätöntä, niin mulla on jotain sinne päin ollut vain erittäin pahassa tulehtuneessa hermosäryssä, ja silloinkin pystyin toimimaan, olemaan jalkeilla jne. En menettänyt tajuntaa tai oksentanut tai ollut muutenkaan "sekaisin kivusta". Samaten ärtyvä suoli aiheuttaa toisinaan erittäin kovaa kipua, mutta siitäkin selviän hengittämällä ja liikkumalla hieman.

Eli pelkään, että en tajua mennä sairaalaan ajoissa.

"Supistuksia kivuliaina ja/tai säännöllisinä, voimistuvina (5-10 min. välein), eivätkä mene levolla ohi muutamassa tunnissa"

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/synnytykset/vauvama…

Vierailija
22/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisohjeena sanoisin, että jos on synnytykseen lähdössä epävarma, kannattaa kuunnella mieluummin itseään kuin tarkkailla orjallisesti sekuntikellon kanssa ohjeita. Itsekin meinasin aikoinaan syntyä autoon. Eivät terveydenhoitajat siellä puhelimen toisessa päässä ole aina oikeassa olevia. Muun muassa päivyksen terkkari oli tehdä todella vakavan virheen kanssani. Tai oikeastaan teki, seurauksilta vältyttiin vain ja ainoastaan sillä, että väitin vastaan ja pidin puoliani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä lähtisin sairaalaan. Jos edellisellä kerralla on käytetty cytotecia ja nyt ei, niin eihän noi ole vertailukelpoisia keskenään. Usein cytotec pahentaa kipuja.

Juuri näin. Itse sain cytotecia ja supistukset olivat todella kivuliaita. Salissakin tärisin hallitsemattomasti, kunnes sain epiduraalin. Synnytys meni kyllä muuten hyvin ja voisin tehdä koko homman uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi