Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkivuotoa vai menkat?

20.04.2006 |

Synnytyksestä tulee kuluneeksi 4 viikkoa huomenna. Jälkivuoto oli aluksi runsasta ja väheni nopeasti ihan minimiin. Tänään loppui viikon antibioottikuuri kohtutulehdukseen (oireina oli juuri jälkivuodon nopea väheneminen ja alavatsakivut. Labrakokeissa tulehdusarvot ylhäällä.)

Jälkivuoto ei ole kuitenkaan missään välissä selkeästi loppunut kokonaan, joku yksittäinen päivä on ollut vaan välissä )

Nyt parina päivänä vuotanut jonkin verran kirkasta verta ja alamahakivut samanlaiset kuin kuukautisten aikana. Voiko olla, että nyt onkin menkat alkaneet vai voisiko tuo kohtutulehdus edelleen jyllätä? Voiko menkat alkaa näin nopeasti? Imetin vain pari viikkoa ja nyt 1-2 kertaa päivässä.

Kokemuksia??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis tänään neuvolassa, mutta jäipähän asia kysymättä. Meidän terkkari kun on kamala sählääjä ja touhottaja. Oli myömässä melkein puoli tuntia ja kamalalla kiirellä sitten vauva punnittiin enkä päässyt omia asioitani ollenkaan hoitamaan.. No seurailen tässä tilannetta.. Toinen lapsi kyseessä.

Vierailija
2/7 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA:

Kävin siis tänään neuvolassa, mutta jäipähän asia kysymättä. Meidän terkkari kun on kamala sählääjä ja touhottaja. Oli myömässä melkein puoli tuntia ja kamalalla kiirellä sitten vauva punnittiin enkä päässyt omia asioitani ollenkaan hoitamaan.. No seurailen tässä tilannetta.. Toinen lapsi kyseessä.

Itse olen myös menossa vauvan kanssa ensi viikolla neuvolaan, ajattelin myös kysäistä siellä, varsinkin jos kivut jatkuvat, tosin nyt on kyllä ollut ihan hyvät olot, ei mitään suurempia kipuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni aivan samanlailla, ensin oli jälkivuotoa, joka väheni olemattomiin, itselläni myös todettiin kohtutulehdus, 3 päivää olisi vielä antibiottikuuria jäljellä, mutta myös jälkivuoto lisääntynyt ja alavatsaa " supistelee" ihan niinku menkkojen aikana, ja itse mietinkin onko tulehdus vielä päällä, ja mitä sen jälkeen, kun kuuri syöty loppuun, mites itselläsi, kävitkö uudestaan lääkärissä vai katseletko vielä tilannetta?

AIHA:

Synnytyksestä tulee kuluneeksi 4 viikkoa huomenna. Jälkivuoto oli aluksi runsasta ja väheni nopeasti ihan minimiin. Tänään loppui viikon antibioottikuuri kohtutulehdukseen (oireina oli juuri jälkivuodon nopea väheneminen ja alavatsakivut. Labrakokeissa tulehdusarvot ylhäällä.)

Jälkivuoto ei ole kuitenkaan missään välissä selkeästi loppunut kokonaan, joku yksittäinen päivä on ollut vaan välissä )

Nyt parina päivänä vuotanut jonkin verran kirkasta verta ja alamahakivut samanlaiset kuin kuukautisten aikana. Voiko olla, että nyt onkin menkat alkaneet vai voisiko tuo kohtutulehdus edelleen jyllätä? Voiko menkat alkaa näin nopeasti? Imetin vain pari viikkoa ja nyt 1-2 kertaa päivässä.

Kokemuksia??

Vierailija
4/7 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuri siis loppui jo viime viikolla. Sitä kirkasta verivuotoa ei kestänyt pitkään ja nyt vuodot loppuneet kokonaan. Vatsaa vielä nipistelee välillä ja jälkisupistuksia (?!) tuntuu vieläkin välillä. En ole käynyt uudelleen lääkärissä. Torstaina on tytön neuvolakäynti ja kysäsen siellä asiaa..

Äiti1977:

Itselläni aivan samanlailla, ensin oli jälkivuotoa, joka väheni olemattomiin, itselläni myös todettiin kohtutulehdus, 3 päivää olisi vielä antibiottikuuria jäljellä, mutta myös jälkivuoto lisääntynyt ja alavatsaa " supistelee" ihan niinku menkkojen aikana, ja itse mietinkin onko tulehdus vielä päällä, ja mitä sen jälkeen, kun kuuri syöty loppuun, mites itselläsi, kävitkö uudestaan lääkärissä vai katseletko vielä tilannetta?

AIHA:

Kokemuksia??

Vierailija
5/7 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin, että syön nyt ensin kuurin loppuun, ja katson sitten miltä tuntuu, ilmottelehan mitä neuvolassa sanoivat, yksi ystäväni oli saanut myös kohtutulehduksen muutama vuosi sitten, ja hänelle olivat sanoneet, että joskus voi kohtuun jäädä istukan nukkaa tms. joka voi aiheuttaa kovat vatsakivut. itselläni tulee torstaina 3 vkoa synnytyksestä. Monesko lapsi itselläsi oli? Minä sain toisen, ensimmäisen kanssa en tuntenut edes jälkisuppareita, nyt tosiaan tuntuu, että imettäessä niitä on edelleen myös.

AIHA:

Kuuri siis loppui jo viime viikolla. Sitä kirkasta verivuotoa ei kestänyt pitkään ja nyt vuodot loppuneet kokonaan. Vatsaa vielä nipistelee välillä ja jälkisupistuksia (?!) tuntuu vieläkin välillä. En ole käynyt uudelleen lääkärissä. Torstaina on tytön neuvolakäynti ja kysäsen siellä asiaa..

Vierailija
6/7 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi toisen synnytyksen jälkeen menkat 5vk synnytyksestä vaikka imetin miltei täysimetyksellä.

pidä silmällä tulehdusoireita ja mene lääkäriin jos niitä alkaa tulla. ja käyttäkää varuilta ehkäisyä...

Vierailija
7/7 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihan vastaavaa ja lääkärin mielestä pitää olla jälkivuodon jälkeen ainakun reilu viikko ilman vuotoa ennen kuin oi olla menkat.

Minäkin luulin että tuli menkat heti viikon päästä jälkivuodon loppumisesta, mutta nyt sitten onkin mennt 5kk eikä menkkoja ole kuulunut. Että ei ne menkat voineet olla.