Kuittailen ihmisille netissä, koska olen tosielämässä liian estynyt
Minulla on ongelma. Kuittailen ihmisille näillä keskustelupalstoilla, koska oikeasti olen ihmissuhteissani liian estynyt. Minun on vaikea tuoda esiin todellisia ajatuksiani, koska pelkään ettei minusta sitten pidettäisi. Hillityn ihmisen roolin ylläpitäminen on kuitenkin raskasta. Välillä on pakko päästä näille keskustelupalstoilla kuittailemaan toisille, koska on tietynlainen tarve silti purkaa myös omia kielteisempiäkin tunnetiloja pois. Kuittailen antaa tietynlaisen voiman tunteen ja sellaisen olon, että osasi kerrankin sanoa jotain napakasti. Jälkikäteen silti hävettää, koska tajuaa oman käytöksen olevan huonoa ja loukkaavaa. Eihän sitä itsekään halua kuunnella muiden kuittailuja sinulle.
Miten oikein parannan itseilmaisuani siinä määrin, että tarve kuittailla ihmisille nimettömästi poistuu?
Kommentit (56)
Tai siis, "olen liian estynyt, olen sitä tätä ja tota", onko niin vaikea vaan olla ihan normaali? Mikä on ongelma taas kerran? :D
Vierailija kirjoitti:
Tai siis, "olen liian estynyt, olen sitä tätä ja tota", onko niin vaikea vaan olla ihan normaali? Mikä on ongelma taas kerran? :D
No ei ilmeisesti ole ongelma sinulle. Minulle taas on.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan lopettaa tommonen ylianalysointi, ja vähän rauhottua...
No jaahan tässä parhaat vinkkisi muillekin.
Olen itekin aika pettynyt siihen miten netissä välillä käyttäydyn. On ruvennut tunteet käymään kuumina, ja myöhemmin kaduttaa. Ennen (ja nykyäänkin) pidän tylyilyä nolona ja lapsellisena ja yritin olla kaiken sellaisen "yläpuolella", mutta olen epäonnistunut. Ne tilanteet on sellaisia, että joku muu siinä hetkessä omasta mielestäni ansaitsee kuulla sen mitä sanon, mutta jälkikäteen ajattelen, että kenenkään toisen käytöksen ei pitäisi tehdä minustakin idioottia. Asioista voi kritisoida ilman, että itekin pitää mennä samalle tasolle tai vielä alemmas.
Kyllä ennenkin ajattelin välillä törkeyksiä päässäni, mutta jätin ne sentään kirjoittamatta, koska ajattelin kauemmin ja tajusin, että tuomitsevat ajatukset kertoi vain minusta itsestäni, joten ei ollut mitään syytä ulostaa niitä muiden nähtäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuittailen aina sellaisille jotka kuittailee. Sä alotit 😏
Mitä jos ymmärrät väärin? Toinen katsoo että sinä aloitit ja kuittailee takaisin, mistä alkaa loputun kuittailun ketju... Onko sinulle käynyt näin netissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda kuittailu ja koko tarve siihen. Jos joku on sinua kohtaan tyly, puhu suoraan ja asiallisesti. Ilkeään kommenttiin voit vastata, että "tuo ei ollut asiallista". Ei idioottimaisuuksiin tarvitse lähteä mukaan.
Siis aina pitää kuittailla takaisin ja voittaa keskustelut. Ei mitään armoa ja idioottia kohtaan pitää olla vielä idiootimpi. Irl on helpompi sanoa kunnolla tuntuvasti kun siellä ei kukaan pääse sensuroimaan puheita.
Ilmaantuikohan joku sukulaiseni tänne kommentoimaan? Tästä syystä tapaamme niin harvoin.
Eiköhän ne netissä heilujat ja irl "rehdit" ja "aidot" ihmiset ole samoja tyyppejä. Vaikea kuvitella, että joku jolla ei ole tarvetta aukoa suutaan tavallisessa elämässä, aukoisi päätään netissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne netissä heilujat ja irl "rehdit" ja "aidot" ihmiset ole samoja tyyppejä. Vaikea kuvitella, että joku jolla ei ole tarvetta aukoa suutaan tavallisessa elämässä, aukoisi päätään netissäkään.
Et tunne minua. Sanoin kerran yhdessä työpaikan keskustelussa ongelmani olevan kiukkuisuus, kun jotain piti kehittämiskohteekseen nimetä. Keskustelun toinen osapuoli oli tällöin aivan huuli pyöreänä hämmästyksestä. Hän alkoi välittömästi selittää sitä, ettei minusta ole koskaan tullut mieleen mitään tällaista. Olin ollut tuossa työpaikassa silloin jo monta vuotta.
Aika moni ihminen kykenee toimimaan useammassakin kuin vain yhdessä sosiaalisessa roolissa. Rooli vaihtelee yleensä tilanteen ja seuran mukaan.
Nyt hävettää kirjoitti:
Aika moni ihminen kykenee toimimaan useammassakin kuin vain yhdessä sosiaalisessa roolissa. Rooli vaihtelee yleensä tilanteen ja seuran mukaan.
Aaahhh... Nyt ymmärrän, piti hetki pohtia asiaa. Sinulla ilmeisesti yhdistyvät kiusaajan ja (melkein) terapeutin sosiaaliset roolit. Kiitos kun autoit minua ymmärtämään. <3
p.s. Öööhhh... Eikös kuitenkin kiusaajan ja terapeutin roolit ole molemmat sosiaalisen vallankäyttäjän rooleja? Vai enkö vieläkään ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Miten se liittyy tähän asiaan?
Ihan uteliaisuudesta kysyin. Onko sinun mahdotonta vastata tuohon kysymykseen?
Ei ole, mutta minua ei kiinnosta vastauksellani tyydyttää sinun uteliaisuuttasi. Joten en sitä myöskään tee.
Olet mies.
Voiko joku oikeasti olla niin pihalla elämästä, ettei ymmärrä ap:n olevan nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Miten se liittyy tähän asiaan?
Ihan uteliaisuudesta kysyin. Onko sinun mahdotonta vastata tuohon kysymykseen?
Ei ole, mutta minua ei kiinnosta vastauksellani tyydyttää sinun uteliaisuuttasi. Joten en sitä myöskään tee.
Olet mies.
Voiko joku oikeasti olla niin pihalla elämästä, ettei ymmärrä ap:n olevan nainen?
Ettekö te ihmiset perjantaisin mieti mitään muuta kuin sitä, millaista tavaraa jonkun jalkojen välistä löytyy? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Aaahhh... Nyt ymmärrän, piti hetki pohtia asiaa. Sinulla ilmeisesti yhdistyvät kiusaajan ja (melkein) terapeutin sosiaaliset roolit. Kiitos kun autoit minua ymmärtämään. <3
p.s. Öööhhh... Eikös kuitenkin kiusaajan ja terapeutin roolit ole molemmat sosiaalisen vallankäyttäjän rooleja? Vai enkö vieläkään ymmärrä?
Öööh... en ole koskaan kuullut kenenkään pitävän terapeuttia vallankäyttäjänä. Sekoititkohan terapeutin nyt johonkin kiristäjään?
Niin minäkin teen! Et ole ap ainoa täällä.
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Öööh... en ole koskaan kuullut kenenkään pitävän terapeuttia vallankäyttäjänä. Sekoititkohan terapeutin nyt johonkin kiristäjään?
Ei en ollenkaan. En vain ymmärtänyt, että ajattelet terapeutin olevan hyväntekijä ja auttaja. Olet siis kiusaaja ja auttaja. Kyllä sinä olet hyvä ihminen. Eläissäni en ole tuntenut parempaa ja kirkasotsaisempaa ihmistä!
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Ei en ollenkaan. En vain ymmärtänyt, että ajattelet terapeutin olevan hyväntekijä ja auttaja. Olet siis kiusaaja ja auttaja. Kyllä sinä olet hyvä ihminen. Eläissäni en ole tuntenut parempaa ja kirkasotsaisempaa ihmistä!
Ansaitsen varmaan tämän, koska olen itsekin kuittaillut kerran jos toisenkin.
Kannattaa varmaan lopettaa tommonen ylianalysointi, ja vähän rauhottua...