Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuittailen ihmisille netissä, koska olen tosielämässä liian estynyt

Nyt hävettää
23.03.2018 |

Minulla on ongelma. Kuittailen ihmisille näillä keskustelupalstoilla, koska oikeasti olen ihmissuhteissani liian estynyt. Minun on vaikea tuoda esiin todellisia ajatuksiani, koska pelkään ettei minusta sitten pidettäisi. Hillityn ihmisen roolin ylläpitäminen on kuitenkin raskasta. Välillä on pakko päästä näille keskustelupalstoilla kuittailemaan toisille, koska on tietynlainen tarve silti purkaa myös omia kielteisempiäkin tunnetiloja pois. Kuittailen antaa tietynlaisen voiman tunteen ja sellaisen olon, että osasi kerrankin sanoa jotain napakasti. Jälkikäteen silti hävettää, koska tajuaa oman käytöksen olevan huonoa ja loukkaavaa. Eihän sitä itsekään halua kuunnella muiden kuittailuja sinulle.

Miten oikein parannan itseilmaisuani siinä määrin, että tarve kuittailla ihmisille nimettömästi poistuu?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on kaikilla anonyymisti netissä vittuilijoilla. 

Jos oma elämä on reilassa ja onni sydämessä, niin eipähän sitä yleensä vieraille vittuile. Kiusaajat yleensäkin voivat huonosti itse.

Vierailija
2/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ainakin miettiä etukäteen, miten tuot oman mielipiteesi julki jossain tilanteessa. Ja vakuuttaa itsellesi, että sinulla on myös oikeus mielipiteisiin. Mutta älä siihen kuitenkaan pyri, että alat kuittailla toisille ihmisille. Parempi on pyrkiä sanomaan mielipiteesi asiallisesti. Kuittailun tarkoituksena on lannistaa toinen ihminen ja olla ilkeä, et kai sitä halua? Kielteiset tunteet puretaan ihan muulla tavalla kuin suuntaamalla kiukku sivullisia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paininut ihan saman asian kanssa. :C Joskus haluttais sanoa ihan suoraan muille ihmisille, että ei minusta kissa ei ole kauhea olento yms. 

Uskon, että kyseessä on huonon vanhemmuuden jälki tulos. Koskaan lapsena ei saanut sanoa mitään ketään vastaan, ja tässä sitä nyt on, ahdistuva raukka joka ei osaa pitää puoliaan oikeassa elämässä.

Netti on turvallinen paikka räjähtää. Ehkä sinulla mietityttää oma käytöksesi jälki käteen, (minulla ainakin), mutta aina voit ajatella, että jotkut tekee noin ihan oikeassa elämässä. Ja me jotka räjähdellään netissä ollaan pienin paha. 

:) 

Vierailija
4/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ainakin miettiä etukäteen, miten tuot oman mielipiteesi julki jossain tilanteessa. Ja vakuuttaa itsellesi, että sinulla on myös oikeus mielipiteisiin. Mutta älä siihen kuitenkaan pyri, että alat kuittailla toisille ihmisille. Parempi on pyrkiä sanomaan mielipiteesi asiallisesti. Kuittailun tarkoituksena on lannistaa toinen ihminen ja olla ilkeä, et kai sitä halua? Kielteiset tunteet puretaan ihan muulla tavalla kuin suuntaamalla kiukku sivullisia kohtaan.

Kunnon cat fight on aina poikaa :)

Vierailija
5/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hävettää kirjoitti:

Miten oikein parannan itseilmaisuani siinä määrin, että tarve kuittailla ihmisille nimettömästi poistuu?

Harjoittelemalla. Katso silmiin ja pysy rauhallisena, kerro aluksi vaikka pienissä ja mitättömissä asisoissa eriävä mielipide. 

Vierailija
6/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paininut ihan saman asian kanssa. :C Joskus haluttais sanoa ihan suoraan muille ihmisille, että ei minusta kissa ei ole kauhea olento yms. 

Uskon, että kyseessä on huonon vanhemmuuden jälki tulos. Koskaan lapsena ei saanut sanoa mitään ketään vastaan, ja tässä sitä nyt on, ahdistuva raukka joka ei osaa pitää puoliaan oikeassa elämässä.

Netti on turvallinen paikka räjähtää. Ehkä sinulla mietityttää oma käytöksesi jälki käteen, (minulla ainakin), mutta aina voit ajatella, että jotkut tekee noin ihan oikeassa elämässä. Ja me jotka räjähdellään netissä ollaan pienin paha. 

Kumpikin on ikävää käytöstä. Nimetönkin kirjoittaminen voi satuttaa sitä ihmistä, kehen se kohdistuu. 

Vierailija
7/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon cat fight on aina poikaa :)

Yksi osa ongelmaa saattaa olla se, että tarkkailen muita ihmisiä hyvin paljon. Ja teen käytöksestä ja sanomisista päätelmiä. Joita en kuitenkaan sitten yleensä viitsi sanoa ääneen, koska toinen ihminen ei välttämättä aina itse oman toimintansa motiiveja vaikuta kovin hyvin tiedostavan ja saattaisi suuttua sanoistani.

Vierailija
8/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuittailen aina sellaisille jotka kuittailee. Sä alotit 😏

Vierailija
9/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin on ikävää käytöstä. Nimetönkin kirjoittaminen voi satuttaa sitä ihmistä, kehen se kohdistuu. 

Tästä olen tietoinen. Toivoisin tietysti ihmisten lukevan juttuja netissä filtterin kanssa. Siltikään ei ikinä tiedä mikä osuu kenenkin kipupisteeseen ja miten pahasti.

Vierailija
10/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hävettää kirjoitti:

Harjoittelemalla. Katso silmiin ja pysy rauhallisena, kerro aluksi vaikka pienissä ja mitättömissä asisoissa eriävä mielipide. 

Yritän, mutta tästä on lannistavia kokemuksia. Eräs ystävyyssuhde esimerkiksi päättyi kun sanoin olevani huolissani ystäväni ja toivovani hänen puhuvan masennuksestaan terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.

Vierailija
11/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin tän kantapään kautta. Mun mukahauska kommentti loukkasi yhtä bloggaajaa syvästi. Mä olen todella pahoillani ja häpeissäni.

Vierailija
12/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuittailen aina sellaisille jotka kuittailee. Sä alotit 😏

No tätä se omakin kuittailu pääosin on. En silti ole oikein ylpeä. En haluaisi lisätä pahaa mieltä ihmisissä.

Vierailija
13/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä purat kielteiset tunteesi? Kaipaisin vinkkejä. Huonosti purettuja kiukun aiheita on paljon pitkälti ajalta, ihan lapsuudesta asti.

Vierailija
14/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se on kaikilla anonyymisti netissä vittuilijoilla. 

Jos oma elämä on reilassa ja onni sydämessä, niin eipähän sitä yleensä vieraille vittuile. Kiusaajat yleensäkin voivat huonosti itse.

Tuossa on järkeä. Kaipasin kuitenkin nyt vinkkejä näiden ihmissuhdetaitojen kehittämiseen. Lapsuudenperheessäni esimerkiksi olen ollut aina altavastaajan roolissa.

Vierailija
15/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolle olet ilkeä voi olla koulukiusattu ujo ja surullinen ihminen ilman muita ihmiskontakteja kuin mitä netissä on. Sitten sinä tulet ja painat maahan :(

Vierailija
16/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jolle olet ilkeä voi olla koulukiusattu ujo ja surullinen ihminen ilman muita ihmiskontakteja kuin mitä netissä on. Sitten sinä tulet ja painat maahan :(

Mitä luulet minun olevan? Ellen olisi tietoinen käytökseni ongelmallisuudesta, niin tuskin olisin tätä aloitusta tehnyt.

Vierailija
17/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hävettää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet minun olevan? Ellen olisi tietoinen käytökseni ongelmallisuudesta, niin tuskin olisin tätä aloitusta tehnyt.

Toi on hyvä, että sä tiedostat ongelmasi. Mä en tiedostanut, vaan kuvittelin olevani nokkela ja hauska kun tänne kommentoin. Järkytyin kun bloggaaja kirjoitti blogiinsa, miten hän loukkaantui käytyään täällä ja nosti esiin juuri sen mun typerän kommentin. Mieti siis aina kahdesti, mitä someen kirjotat.

Vierailija
18/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen?

Vierailija
19/56 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen?

Miten se liittyy tähän asiaan?