Kuittailen ihmisille netissä, koska olen tosielämässä liian estynyt
Minulla on ongelma. Kuittailen ihmisille näillä keskustelupalstoilla, koska oikeasti olen ihmissuhteissani liian estynyt. Minun on vaikea tuoda esiin todellisia ajatuksiani, koska pelkään ettei minusta sitten pidettäisi. Hillityn ihmisen roolin ylläpitäminen on kuitenkin raskasta. Välillä on pakko päästä näille keskustelupalstoilla kuittailemaan toisille, koska on tietynlainen tarve silti purkaa myös omia kielteisempiäkin tunnetiloja pois. Kuittailen antaa tietynlaisen voiman tunteen ja sellaisen olon, että osasi kerrankin sanoa jotain napakasti. Jälkikäteen silti hävettää, koska tajuaa oman käytöksen olevan huonoa ja loukkaavaa. Eihän sitä itsekään halua kuunnella muiden kuittailuja sinulle.
Miten oikein parannan itseilmaisuani siinä määrin, että tarve kuittailla ihmisille nimettömästi poistuu?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Miten se liittyy tähän asiaan?
Ihan uteliaisuudesta kysyin. Onko sinun mahdotonta vastata tuohon kysymykseen?
Ei ole, mutta minua ei kiinnosta vastauksellani tyydyttää sinun uteliaisuuttasi. Joten en sitä myöskään tee.
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Ei ole, mutta minua ei kiinnosta vastauksellani tyydyttää sinun uteliaisuuttasi. Joten en sitä myöskään tee.
Olet mies.
Jälleen kerran malliesimerkki pahoinvoivasta mt-ongelmatapauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Olet mies.
Mitä väliä? Hyvä, että ihminen tiedostaa ongelmansa. Meinasin muuten vastata sulle ilkeesti. Hillitsin kuitenkin itseni.
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Mistä tuo vihasi kumpuaa ihmiseen, joka on kiinnostunut tietämään sinusta enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Olet mies.
Mitä väliä? Hyvä, että ihminen tiedostaa ongelmansa. Meinasin muuten vastata sulle ilkeesti. Hillitsin kuitenkin itseni.
Mun mielestä vastauksesi oli ihan riittävän ilkeä.
Unohda kuittailu ja koko tarve siihen. Jos joku on sinua kohtaan tyly, puhu suoraan ja asiallisesti. Ilkeään kommenttiin voit vastata, että "tuo ei ollut asiallista". Ei idioottimaisuuksiin tarvitse lähteä mukaan.
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Toivottavasti tuli parempi mieli, kun sait jälleen olla ilkeä ihmiselle, joka kysyi vain oletko mies vai nainen, ihan kuin se olisi ollut jokin suurikin loukkaus tai ilkeyden osoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Olet mies.
Mun mielestä vastauksesi oli ihan riittävän ilkeä.
Olipa hyvä, että hillitsin itseni ja anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen paininut ihan saman asian kanssa. :C Joskus haluttais sanoa ihan suoraan muille ihmisille, että ei minusta kissa ei ole kauhea olento yms.
Uskon, että kyseessä on huonon vanhemmuuden jälki tulos. Koskaan lapsena ei saanut sanoa mitään ketään vastaan, ja tässä sitä nyt on, ahdistuva raukka joka ei osaa pitää puoliaan oikeassa elämässä.Netti on turvallinen paikka räjähtää. Ehkä sinulla mietityttää oma käytöksesi jälki käteen, (minulla ainakin), mutta aina voit ajatella, että jotkut tekee noin ihan oikeassa elämässä. Ja me jotka räjähdellään netissä ollaan pienin paha.
:)
No tämä on todella raukkamainen tapa ajatella. Kanna mielummin vastuusi, nii voit muuttua parempaan suuntaan. Mullakin oli lapsena sellainen kasvatus ettei puoliaan saanut pitää ja kärsin siitä, mutta aion omien lasteni vuoksi katkaista tämän enkä siirrä samaa taakkaa jälkikasvulle. Siksi päätin näyttää parempaa esimerkkiä. Oma käytös on aina valinta.
Ei kaikki mt-ongelmaiset kuittaile netissä. Luen kyllä täällä, mutta kommentoin asiallisesti ja aiheesta. Aivan turhaa syyttää kaikkia mt-ongelmaisia vastuuttomiksi. Sinänsä ymmärrettävää, että kiusaaminen aiheuttaa kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Unohda kuittailu ja koko tarve siihen. Jos joku on sinua kohtaan tyly, puhu suoraan ja asiallisesti. Ilkeään kommenttiin voit vastata, että "tuo ei ollut asiallista". Ei idioottimaisuuksiin tarvitse lähteä mukaan.
Siis aina pitää kuittailla takaisin ja voittaa keskustelut. Ei mitään armoa ja idioottia kohtaan pitää olla vielä idiootimpi. Irl on helpompi sanoa kunnolla tuntuvasti kun siellä ei kukaan pääse sensuroimaan puheita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Toivottavasti tuli parempi mieli, kun sait jälleen olla ilkeä ihmiselle, joka kysyi vain oletko mies vai nainen, ihan kuin se olisi ollut jokin suurikin loukkaus tai ilkeyden osoitus.
Minä en näe tuossa mitään ilkeää. Myönsit uteliaisuuttasi kysyväsi ja toinen vastasi ettei halua tyydyttää uteliaisuuttasi. Kokemuksesta voin kertoa, että uteliaat kaivavat kaiken sinusta esiin keinoja kaihtamatta, jos lähdet vastailemaan heille. Heillä on sitten aseet iskeä kun haluavat ja levitellä asioitasi eteenpäin. Ei tämä mikään sukupuoliasia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Minä en näe tuossa mitään ilkeää. Myönsit uteliaisuuttasi kysyväsi ja toinen vastasi ettei halua tyydyttää uteliaisuuttasi. Kokemuksesta voin kertoa, että uteliaat kaivavat kaiken sinusta esiin keinoja kaihtamatta, jos lähdet vastailemaan heille. Heillä on sitten aseet iskeä kun haluavat ja levitellä asioitasi eteenpäin. Ei tämä mikään sukupuoliasia ole.
Eli jos vastaa onko mies vai nainen, niin se riittää henkilöllisyyden paljastamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hävettää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Olet mies.
Tämä ajatus ilmeisesti jostain syystä miellyttää sinua ja on sinulle tärkeä. Ajattele tästä asiasta vapaasti mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen paininut ihan saman asian kanssa. :C Joskus haluttais sanoa ihan suoraan muille ihmisille, että ei minusta kissa ei ole kauhea olento yms.
Uskon, että kyseessä on huonon vanhemmuuden jälki tulos. Koskaan lapsena ei saanut sanoa mitään ketään vastaan, ja tässä sitä nyt on, ahdistuva raukka joka ei osaa pitää puoliaan oikeassa elämässä.Netti on turvallinen paikka räjähtää. Ehkä sinulla mietityttää oma käytöksesi jälki käteen, (minulla ainakin), mutta aina voit ajatella, että jotkut tekee noin ihan oikeassa elämässä. Ja me jotka räjähdellään netissä ollaan pienin paha.
:)
No tämä on todella raukkamainen tapa ajatella. Kanna mielummin vastuusi, nii voit muuttua parempaan suuntaan. Mullakin oli lapsena sellainen kasvatus ettei puoliaan saanut pitää ja kärsin siitä, mutta aion omien lasteni vuoksi katkaista tämän enkä siirrä samaa taakkaa jälkikasvulle. Siksi päätin näyttää parempaa esimerkkiä. Oma käytös on aina valinta.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki mt-ongelmaiset kuittaile netissä. Luen kyllä täällä, mutta kommentoin asiallisesti ja aiheesta. Aivan turhaa syyttää kaikkia mt-ongelmaisia vastuuttomiksi. Sinänsä ymmärrettävää, että kiusaaminen aiheuttaa kiusaamista.
Eiköhän kuittailu onnistu monelta muultakin.
Vierailija kirjoitti:
Näin pääosin toiminkin, mutta tietynlainen loukkaantumisen tunne ja halu "näyttää toisille" jää silti päälle. Haluaisin löytää jonkun rakentavan tavan purkaa sitä pois tai ainakin vähentää sitä.