Tyttö- ja poikasyke
Hei teillä kellä on molempia laatuja niin onko tyttövauvoilla ollut korkeampi syke? jostain luin että tytöillä syke yli 160 ja pojilla alle. Mietiskelin tässä, että pitääköhän paikkansa tuo " uskomus" . Meillä kun on poikia kaikki ja sykkeitä en kaikilta kyllä muista, mutta ovat tosiaan tainneet pysyä tuon 160 alapuolella.
Tämmöisiä mietiskelee
neljäs 13+5
Kommentit (11)
Kohdussa sikiöiden ja vauvojen syke on kai tuolla välillä 120-160. Yli 160 ei pitäisi mennä, kuten ei kai alle 120. Koska tytöillä on pienempi sydän kuin pojilla, niin sykekin korkeampi, siis yleisesti. Samoin naisilla on syke korkeampi kuin miehillä, siis keskimäärin. Näin siis uskon, ei 100 prosenttista faktaa. Tytöillä siis usein syke huitelee korkeammissa lukemissa kuin pojilla, mutta poikkeuksia löytyy myös niin paljon.
Hei!
Meillä on poikien odotusaikana sykkeet ollut n. 130-135 ja nyt kolmatta odottaessani sykkeet ovat samassa mutta uä:n mukaan olisi tyttö tulossa.
Onnea odotukseen!
Siinä kätilöt olivat yhden vuoron aikana veikanneet sykkeen perusteella tuleeko tyttäjä vai poikia. He olivat 100 %:sti oikeassa, mutta otos oli vain 7 synnyttäjää. Sykettä oli sitten alettu tutkia isommalla otoksella ja poikien keskisykkeeksi oli saatu 135 ja tyttöjen keskisykkeeksi 136. Eli ei sillä pitäisi olla mitään merkitystä. Mutta yllättävän monellahan tuo syke pitää paikkaansa.
Mulle on sanottu, että alle 140 on poikasyke ja yli sen on tyttösyke. Ainakin kaveripiirissä tämä on pitänyt paikkaansa. Mun vauvalla on ollut syke 120-130, joten oiskohan sitten poika tulossa. Toisaalta neuvolatätikin sanoi, että jos vauva on just peuhannut niin tottakai syke on sillä hetkellä korkeampi. Jos taas on unilla sykkeen mittaamisen aikaan, niin on hitaampi.
Hauskaahan tämmöisiä on aina arvuutella. =)
Tytteli-83 rv 32+1
siis kaksi poikaa jo löytyy ja niiden sykkeet oli siis sen 160 ja nyt odotan kolmatta ja vielä ei olla sykkeitä mittailtu kun olen niin alussa,mut saas nähdä mitä nää sykkeet sit on:)
Mä olen kuullu et jos sykkeet olis yli 145 niin poika ja jos sen alle niin tyttö.
Eihän näitä kannata niin tosissaa ottaa =)
Poikaa kun odotin, syke oli aina 125-145 välillä, tyttöä kun odotin syke oli 150-160. Nyt kolmatta odotan ja syke on ollut 145-160 välillä...eli tällä " tiedolla" tyttöä odotellaan :).
sikiön sykkeet on sitä luokkaa, että neuvolantäti veikkasi niiden perusteella tyttöä. Kahdessa ultrassa (erikoislääkäri rakenneultrassa NKL:lla ja Bruno) tulokas on kuitenkin todettu pojaksi.
Kuten neuvolantätikin sanoi: Ultriin on parempi luottaminen.
Ja sykkeen perusteella veikattiin tyttöä, eli 150-160 välillä oli. Eipä niihin oikeen uskominen ole, niinkuin ei vatsankaan muotoon tai poikaviivaan.. Ultrakin voi joskus erehtyä!
Esikoisella oli neuvolan dopplerilla yleensä aina syke 140 ja tyttö tuli. Toista odotamme nyt ja sykkeet yleensä 130. Sairaalassa kun olin(molemmissa raskauksissa) sokerin takia ja otettiin käyrää, niin syke vaihteli kummallakin 120-150 välissä.. Vielä ei tiedetä kumpi tämä tulokas on..
Niin kuin arvata saattaa! =)
Kaivelin minäkin tuossa sitten nuo vanhat neuvolakortit esiin. Esikoiselle ei ole laitettu mitään merkintöjä sykkeistä, mutta kahden suraavan pojan sykkeet ovat olleet 130-160 välillä. Nyt tässä raskaudessa ekalla kerralla syke 145, eli voipi tulla kumpi tahansa! =D Niinkuin meille kaikille! totuushan paljastuu sitten synnytyksessä viimeistään. Ei muuta kuin jatketaan odotusta ja arvuuttelua! =)
Hauskoja nämä uskomukset kuitenkin ovat!
Mutta ero tulee merkittävästi esille vasta loppuraskaudessa. Meillä kaksosilla (poika&tyttö) oli pitkin raskautta 140-160 sykkeet, milloin toisella korkeampi, milloin toisella. Viimeisen kuukauden aikana sykkeet vakiintuivat pojalla 135-145 ja tytöllä 150-160 paikkeille.
Pojan sykkeitä ei raskausajalta muista ja niitä ei vielä silloin neuvolakorttiin merkitty. Kaikilla kolmella tytöllä perussykkeet koko raskaus ajan ovat olleet noin 145. Odotan nyt viidettä lasta ja myös hänellä perussykkeet ovat neuvolakäynneillä olleet 145 (vauvan sukupuoli ei ole tiedossa).