Tarvitaan kansalaisaloite virpomisen kieltämiseksi
Tässä kolme syytä, miksi kyseinen aloite pitäisi tehdä:
1. Monia ärsyttää se kun lapset kiertää ovelta ovelle kerjäämässä karkkia kusista pajunoksaa vastaan.
2. Pajun oksien katkominen on laitonta ilman maaomistajan lupaa, moni lapsi virpoo varastetulla omaisuudella.
3. Paju on ensimmäisiä keväällä kukkivia kasveja, sen kukinnot ovat äärimmäisen tärkeitä kaikille pölyttäjähyönteisille kuten kimalaisille ja mehiläisille.
Kommentit (30)
Mistä teitä katkeria pääsekään oikein sikiää?
Laadi ihmeessä aloite. Voitko laatia samalla kansalaisaloitteen Halloweenin karkki vai kepponen - kiertelyn kieltämiseksi?
Ja sitten kielletään vappu. Ja joulu. Ja juhannus. Ai niin, pääsiäinenkin vielä. Ja eihän uutta vuottakaan pidä juhliman. Annetaan monoa koko konkkaronkalle.
Ja sitten vielä joku ihmettelee miksi "sääntö Suomi" :D :D :D
Ei se ole virkamiehet tai poliitikot, jotka sen tekee vaan me.
Mä niin olen valmis allekirjoittamaan tuon, kunhan halloweenrimputtelu kielletään myös.Ja feissaus.
Höpsistä. Suljehan välillä se tietokone ja mene ulkoilemaan, siellä paistaa aurinko.
Luojan kiitos muutin pois Suomesta jo tovi sitten. Mika teita vaivaa kun elama pitaa ja on jo kielletty
Pitäkää tunkkinne ja alkakaa elämään
Vierailija kirjoitti:
Mä niin olen valmis allekirjoittamaan tuon, kunhan halloweenrimputtelu kielletään myös.Ja feissaus.
Kielletään samantien kaikki toiminta joka pitää sisällään tuntemattomillle ihmisille puhumista.
Jos olisi kansalaisaloite puhelinmyynnin kieltämiseksi, niin siihen osallistuisin. Pääsiäinen on vain kerran vuodessa, puhelinmyyjät soittelee milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kielletään vappu. Ja joulu. Ja juhannus. Ai niin, pääsiäinenkin vielä. Ja eihän uutta vuottakaan pidä juhliman. Annetaan monoa koko konkkaronkalle.
Joo, tyhjän ilakoimista. Tuonkin ajan voisi käyttää vaikka työntekoon. Ylähuuli suoraksi ja Suomi nousuun.
Pajuja kasvaa joka pientareella, niemessä ja notkelmassa. Virpojia ei ole miljoonittain eli puita ei revitä paljaaksi oksista. Että sikäli aloitteesi ei oikein ota tuulta alleen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kolme syytä, miksi kyseinen aloite pitäisi tehdä:
1. Monia ärsyttää se kun lapset kiertää ovelta ovelle kerjäämässä karkkia kusista pajunoksaa vastaan.
2. Pajun oksien katkominen on laitonta ilman maaomistajan lupaa, moni lapsi virpoo varastetulla omaisuudella.
3. Paju on ensimmäisiä keväällä kukkivia kasveja, sen kukinnot ovat äärimmäisen tärkeitä kaikille pölyttäjähyönteisille kuten kimalaisille ja mehiläisille.
Ajatella että sinäkin olet aikanaan ollut elämäniloinen ja riemuitseva lapsi.
Mitä pahaa sinulle on tapahtunut sen jälkeen?
Jos virpojia ei halua, niin ota ovikello pois tai laita lappu oveen, että en halua virvontaa ja kuva vielä ja siihen päälle rasti :) Laitetaanhan Ei mainoksia - lappujakin.
Luoja varjele, mistä teitä ankeuttajia oikein sikiää? Kieltoa kiellon perään, missä on suvaitsevaisuus ja elämänilo?? Vuodessa on kokonaiset 364 virpojatonta päivää ja se yksikin pitäisi bannata muutaman hapannaaman takia? Go get a life.
Vierailija kirjoitti:
Mihin voi allekirjoittaa?
Tähän:___________________________________________
Vierailija kirjoitti:
Ja kuppikerjääminen ja Ison numeron kaupustelu.
Meillä virpomaoksina käytetään koivunoksia. Niitä kuluu noin kahdeksan kappaletta, omasta pihasta. Emmekä varmasti soita ap:n ovikelloa.
Ap, laita kieltolappu oveesi, vaimenna ovikello tai siedä muiden huvinpitoa yhden päivän verran vuodessa.
Minua ei haittaa, että on virpojia, mutta itse en halua antaa mitään, kun olen pienituloinen ja vaikea tulla itsekin toimeen. Hullu ajatus, että pitäisi sitten muiden lapsille antaa herkkuja tai rahaa. Olenkin joka vuosi laittanut ison lapun oveen, jossa lukee "Ei virpojia, kiitos =)" mutta silti siellä aina joku rimputtelee.
Ensimmäisenä vuotena avasin epähuomiossa oven ja heti kun se aukesi, alkoi rallatus, minä ainakin muistan lapsuudesta, että aina kysyttiin ensin, saako virpoa. Eihän minulla ollut yhtään mitään, niin oli todella ikävää sanoa se lapselle, kun oli jo virponut, kun ei kysynyt ensin.
Tästä viisastuneena en ole avannut ovea, vaikka ovikello soi monta kertaa päivässä. En ymmärrä miksi, kun monilla on vielä vanhemmatkin mukana, luulisi, että näkevät sen lapun, keskellä ovea ja ovikellon viereen laitan vielä pienen lapun. Laitan yleensä vielä lapun reunoihinkin värin, että erottuu varmasti.
Höpön löpön. Laita oveesi lappu, missä lukee että "Ei virpojia, kiitos." Ongelma ratkaistu.