Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla alkoi murrosikä aikaisin?

Vierailija
23.03.2018 |

Eskarissa ja alakoulun ekoilla luokilla olin hankala lapsi ja aiheutin vanhemmilleni kamalaa stressiä ja huolta. Olin kuin hirviö, vanhemmat pelkäsivät minua ja itsekin ihmettelin omaa käytöstäni. Se oli pelottavaa, koska se kiukutteleva hullu en todellakaan ollut minä, vaan joku muu. Se joku muu aiheutti myöhemmin fyysisiä ongelmia, kuten päänsärkyä, pahoinvointia ja aikaisen murrosiän. Kuukautiset alkoivat kolmosluokan alussa, 10-vuotiaana todettiin pcos. Pahoinvoinnin, pääkipujen ja oudon käytöksen vuoksi mut vietiin neurologille, mulla oli aivolisäkkeessä joku turvotus, joka johtui ilmeisesti rajusta ja aikaisesta murrosiästä. Mulla on jäänyt traumat tuosta ajasta, fyysisesti olin ihan aikuinen ja henkisesti lapsen tasolla. Se oli pelottavaa, kiusallista ja noloa. Erityisesti pojat kiusasivat, mua nimiteltiin mm. lehmäksi ja pitsanaamaksi. Miten voisin unohtaa tuon kaiken? Hävettää ihan kamalasti. Nyt olen 8lk, silti kummittelee vielä mielessä. :( Nyt on naamassa jo ekat rypyt... :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tässä oli myös painon jojoilua ja 11-vuotiaana sairastuin bulimiaan ja nykyisin mulla on sellaisia ahmimiskausia, oksennan pari kertaa viikossa pahimpina kausina.

Ap

Vierailija
2/4 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus aikaistaa myös murrosikää. Onneksi itse olen hoikka ja vietin normaalin nuoruuden ilman kiusaamista tai sairastelua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen puolestasi. Olisipa itsellänikin ollut normaalia arkea eikä loputtomalta tuntuvaa kidutusta ja itseinhoa, joka ei vieläkään ole minnekään kadonnut. Ei kenenkään tarvitsisi vihata itseään, ei etenkään pienen eskarin tai alakoululaisen. :(

Siinä iässä useimmilla on mielessä ihan muut asiat kuin oma ulkonäkö, paino, terveys, itsetuhoiset ajatukset ja jatkuva stressi. Tekisin mitä tahansa, että voisin unohtaa tuon kaiken.

Ap

Vierailija
4/4 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menkat alkoi 11-vuotiaana. Silloin kellään muulla luokkalaisella ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi