Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule ikinä pääsemään opiskelemaan...

Vierailija
23.03.2018 |

Lukion kurssit meni kiitettävin arvosanoin läpi mutta kirjoitukset menivät kerta toisensa jälkee huonosti,uusinnat ei auttaneet kun parissa aineessa. Paperit CCMME. Hautautuakko maan alle vai piiloudunko vaan luolaan

Muita "epäonnistujia"?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tähtäimessä yliopisto vai ammattikorkeakoulu?

Monet vastaajat olettavat että yliopisto, koska suret kirjoitusten tuloksia.

Itse olen opiskellut "pitkän tien" kautta ylemmän AMK- tutkinnon.

Lukion (huonoilla) papereilla lähihoitajaksi. Lähihoitajan papereilla sosionomi (AMK) ja myöhemmin työkokemuksen jälkeen (YAMK). Aina on olemassa avoimet väylät, joita kannattaa ehdottomasti hyödytää, niin yliopiston puolelle kuin amk:iin.

Enemmän on väliä sillä että lukee sellaista alaa, josta voi joskus työnkin saada. Minun työpaikalleni otetaan ihmisiä mitä kummallisimmin tutkinnoin, joilla ei ole välttämättä mitään yhteneväisyyttä koulutuksen kanssa. Tätä työtä ei opita koulussa vaan työtä tehden.

Vähän ohis. Mutta kukahan sitä lainaisi aikakonetta, että voisi olla vähintään 110% varma siitä, että saisi "oman alansa" töitä. - Jos yleisemmin ajattelee yliopisto-opintoja, jotka itse tunnen paremmin, niin aika harvan alan opinnot valmistaisivat suoraan (ns.) ammattiin. Suurin osa "omanalan työstä" opitaan sitten vasta myöhemmin, opintojen jälkeen työelämään siirtymisen myötä. Yliopisto ja korkeakoulusta saa "vain" enempi -vähempi  valmiuksia ja käsitepakkia joilla selvitä tai kohdata työelämässä eteen tulevia haasteita tai tehtäviä. Harmillista tietysti on hieman se, että yhä useampi työnantaja odottaa, etten sanoisi vaatii muodollsiesti koulutetuimmilta yhä enemmän ja enemmän, valmiinta ja tuovan mukanaan. Sen sijaan, että ymmärtäsivät, että harva opiskelija on suorittanut -usein useamman vuoden kestäneitä- opintojaan juuri sitä varten, että voisi luovuttaa osaamisensa ja valmiutensa juuri kyseiselle ja nimenomaiselle työnantajalle käytettäväksi.      

Vierailija
22/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tietenkään lähimainkaan kaikki pääse opiskelemaan sinne minne haluavat. Ei pidä sellaista odottaakaan, ettei pety pahasti. Meillä oli aikoinaan ammatikoulussa linja, jonne pääsi vain joka 20 hakija. Nykyisin taitaa olla helpompaa.

Jokainen joutuu ammattinsa valitsemaan kykyjensä  tai ahkeruutensa perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity pääsykoeaineistoihin ja pään kasassa pitämiseen, unohda draamailut ja itsesäälissä vellomiset. Sinulla on ihan hyvä yo-todistus joten maailma on avoinna mahdollisuuksineen. Ja ainahan voi hakeutua ulkomaille opiskelemaan jos kotimaassa ei onnista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme