Onko väärin pitää lasta päiväkodissa, vaikka itse olen talvilomalla?
Lapsi on 2v ja mä oikeasti hajoan jos en saa levätä. Meillä ei ole tukiverkkoja asuinpaikkakunnalla ja molemmat käymme töissä. Syntymästä lähtien ollut kohtuu rankkaa arkea.
Mulla on kaksi viikkoa kertyneitä vapaita ja lomia tulossa ja mietin oikeasti, että pitäisin lapsen hoidossa ainakin toisen viikon. Mies käy normaalisti töissä. Tarvitsen lomaa arjestani. Ja unta.
Haluaisin ekan kerran kahteen vuoteen herätä ihan rauhassa levänneenä yksin tyhjästä kämpästä, juoda kahvit ja polttaa ehkä aamusavukkeen. Lukea ja soittaa pianoa ilman, että joku koko ajan vaatii jotain ja keskeyttää. Lähteä yksin kaupungille katselemaan, poiketa kahvilla tai museossa. Ihan just sellaisessa paikassa kuin haluan ja ilman suunnittelua tai vaippalaukkua mukana. Ylipäänsä tehdä asioita, jotka kiinnostavat MINUA, ilman että joku protestoi huomion kääntämisestä muualle tai tylsyydestä.
Lapseni syntymän jälkeen mulla oli pari kk olo, että mitä oon mennyt tekemään. Sitten se meni ohi, mutta nyt se on tullut takaisin. Joskus vain kaipaan takaisin lapsettomaan elämääni niin paljon että itkettää. Kaipaan jopa vanhaa yksiötäni, joka oli kivemmalla paikalla kuin tämä nykyinen kämppä.
Kommentit (66)
On väärin. Että äiti saa poltella röökiä ja soittaa pianoa. Voi hellanlettas. Kyllä minäkin haluaisin lähteä huomenna Kaakkois-Aasiaan ja nukkua pitkään ja juoda viiniä aamupäivällä mutta paska nakki kun on tullut tehtyä noita lapsia.
Ota mieluummin omia viikonloppuja niin, että mies lapsen kanssa. Lapsikin tarvitsee lomaa!
Vierailija kirjoitti:
On väärin. Että äiti saa poltella röökiä ja soittaa pianoa. Voi hellanlettas. Kyllä minäkin haluaisin lähteä huomenna Kaakkois-Aasiaan ja nukkua pitkään ja juoda viiniä aamupäivällä mutta paska nakki kun on tullut tehtyä noita lapsia.
Joo on se niin väärin että äiti ihminen haluaa joskus soittaa pianoa. Kyllä niin väärin on, ei äiti voi pianoa enää soittaa, kyllä se pitäisi ymmärtää etteivät pianoa äidit ainakaan soita! Kuinka itsekästä totta tosiaan.
On väärin. Pullamössötouhua, jos ei edes nykyisessä sosiaalionnelassa jaksa lastaan hoitaa. Ennen hoidettiin viittä lasta samalla kun pyöritettiin maataloa että saatiin leipää pöytään, ei mistään omasta ajasta ollut puhettakaan. Joku varmaan sanoo tähän, että ennen oli ennen. No niin oli, ennen oli pirun paljon vaikeampaa ja silti jaksettiin, nykyään ei kun ei vaadita enää mitään keneltäkään.
On väärin. Olet lapsesi tehnyt ja nyt sinun on se itse hoidettava. Ei munkaan äiti ottanut meistä lomaa, vaikka olikin lomalla. Ja meitä oli sentään kaksi. Hyvin pystyi leipomaan ja tekemään omia hommia silloin kun me katseltiin muumeja tai leikittiin koiran kanssa.
Taas herää kysymys, että miksi niin monella on tarve lisääntyä, vaikkei ole mitään valmiuksia jälkikasvun hoitamiseen...