Onko sinulla ihminen menneisyydessäsi, jolle toivot pelkkää pahaa?
Mulla on, parikin. Ovat loukanneet minua niin, että se vaikutti elämääni.
Kommentit (48)
Miksi tuhlaisin energiaa moiseen kun sen voi käyttää paremminkin? Toivomalla pahaa annat niille kohteille elämässäsi valtaa mikä ei niille kuulu eli ne pitävät sinua edelleen otteessaan.
On yksi henkilö, joka oli kuin itse paholainen. Yritti tuhota psyykeni ja osittain onnistuikin. Ilkeä naisopettaja.
Vierailija kirjoitti:
On yksi henkilö, joka oli kuin itse paholainen. Yritti tuhota psyykeni ja osittain onnistuikin. Ilkeä naisopettaja.
Ansa Kynttilä?
No ei... Paskimmillekin toivon, että tervehtyisivät yläpäästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlaisin energiaa moiseen kun sen voi käyttää paremminkin? Toivomalla pahaa annat niille kohteille elämässäsi valtaa mikä ei niille kuulu eli ne pitävät sinua edelleen otteessaan.
Heillä oli se valta pilata elämäni, tajuatko, ettei se mun hyvää heistä ajattelulla muutu?
ei tule mieleen ketään. on ihmisiä, joista en pidä / joiden kansa on sukset menneet ristiin, mutta en jaksa vaivautua aktiivisesti toivomaan heille pahaa. turhaan kuluisi päivää ärtyneenä käärmeilyyn. keskityn mieluummin miettimään muita asioita jättäen tampiot pois mun päästä ja päiväjärjestyksestä.
Entisen poikaystäväni sukulaiset.
Jouduin velkavankeuteen heidän takia.
Yhdelle ihmiselle toivon samanlaista kohtelua jonkun hänen ystävänsä taholta, miten hän itse kohteli minua. En kyllä tiedä, ymmärtäisikö hän sitä kuitenkaan. Voi olla että laput silmillä loukkaantuisi verisesti eikä tajuaisi kohtelevansa muita ihan samalla tavalla.
Mutta toivon silti, että hän maistaisi omaa lääkettään jossain vaiheessa elämäänsä. Minusta se olisi kohtuullista, vaikka eihän universumia sellainen kiinnosta.
Olisikin menneisyydestä eikä nykyisyydestä kyseinen henkilö...
Juu on yks tyyppi. Ei ollut minulle edes kauhean paha, mutta kiusasi paria tyyppiä todella todella pahasti. Eikä edes loppunut siihen että tänä kiusaaja muutti toiselle puolelle suomea ja "kasvoi" aikuiseksi. Jatkoi näiden henkilöiden
kiusaamista aina kun kävi äitinsä luona kotikunnassamme. Siis tän kundin silmistä oikeesti loistaa pahuus.
Vierailija kirjoitti:
Juu on yks tyyppi. Ei ollut minulle edes kauhean paha, mutta kiusasi paria tyyppiä todella todella pahasti. Eikä edes loppunut siihen että tänä kiusaaja muutti toiselle puolelle suomea ja "kasvoi" aikuiseksi. Jatkoi näiden henkilöiden
kiusaamista aina kun kävi äitinsä luona kotikunnassamme. Siis tän kundin silmistä oikeesti loistaa pahuus.
Niin no tällaista pahan toivomista en oikein tajua, jos kerran henkilö ei sinua satuttanut. Siis tai no jos pikku-Eerikan äitipuoli ois tuttuni, niin jaksaisin toivoa sille varmaan kerran viikossa kuolemaa tms.
ap
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin koen enkä tuhlaa elämääni kusipäiden vihaamiseen. Minä ignooraan ja väistän heitä sekä elän omaa elämääni.
Omat oi niin rakkaat vanhempani....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin koen enkä tuhlaa elämääni kusipäiden vihaamiseen. Minä ignooraan ja väistän heitä sekä elän omaa elämääni.
Miten sä ignooraat sen, että he ovat vaikuttaneet elämääsi?
On muutamakin.
Toivon että elämä joskus opettaisi heitä ja sairastuisivat, niin kuin minä silloin joskus.
Sairauteni takia jäin pois työelämästä ja nämä kutsuivat minua avoimesti loiseksi, yhteiskunnan kuormittajaksi ja kehottivat myös t a p p a m a a n itseni :)))
Kyllä on. Maailma olis hitusen parempi paikka, jos kyseinen mies poistuisi täältä kiusaamasta ihmisiä. En mitenkään verenpaineet korskuen edes vihaa - voisin vaan tyytyväisenä tuupata hänet rotkoon.