Luetellaan lapsuudessamme kiertäneitä urbaanilegendoja
Aloitan tällä jonka kaikki ovat kuulleet. Eli joku poika pyöräili pakkasessa ilman pipoa, aivot jäätyivät ja poika kuoli.
Tätä leviteltiin ahkerasti kun olin ekaluokalla ja kyllä pysyi pakkasella tiukasti pipo päässä :D
Kommentit (845)
Mirame huulirasvasta saa syövän
Lapset leikkivät lehtiroskiksessa ja roska-auto tuli ja tyhjäsi roskikset ja lapset jäivät puristuksiin ja menehtyivät.
Kinder-munien maahantuonti USA:han on kielletty, koska monet jenkkilapset ovat tukehtuneet pieniin leluihin
Armeijassa jokainen sotilasmestari taitaa olla ylenemiskiellossa taaksepoistutettuaan alokkaita suksivajan katolla jolloin yksi putosi ja loukkaantui.
Joskus suksivaja on pyörävaja, joskus katolla on suksisulkeiset ja joskus pyöräsulkeiset.
Legendat varmaan kiertävät nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nielee omenansiemeniä tai purkkaa, ne menevät umpisuoleen, joka sitten puhkeaa.
Meillä niin, että vatsaan kasvaa omenapuu jos syö siemeniä :)
Vierailija kirjoitti:
Myymälävaras, jonka aivot jäätyivät karvahatun sisään piilotetun pakastebroilerin tms. vuoksi.
Tämä mikään lapsuuden legenda ole.! On Antto Terraksen kirjasta Stockman Yard. - Muistaakseni tämä myymälävaras pyörtyi tai tuli muuten huonovointiseksi. Kirja on mainio, suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiveksien laskeutumistesti on tehty mulle seuraavasti:
Isolla lusikalla 17v lääkärintarkastuksessa ja kumihanskaisella kädellä intissä ekalla viikolla terveystarkastuksessa.
Kolmikybäsenä mieslääkäri tutki paljain käsin kivekseni, kun oli pientä epäilyä kyhmyistä.
että monet on tavat.Eiköhän se kivesten laskeutuminen nykyään katsota jo neuvolassa tai viimeistään alakoulussa.
Neuvolassa? Kivekset laskeutuvat pojilla kun murrosikä alkaa. Vähän kuin tytöillä alkaa menkat. Jopa minä velanaisena tiedän tämän.
Kivekset laskeutuu kyllä jo vauvana jos siitä lähdetään liikkeelle. Kivesten laskeutuminen tarkistetaan neuvolassa 3-6kk ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myymälävaras, jonka aivot jäätyivät karvahatun sisään piilotetun pakastebroilerin tms. vuoksi.
Eiks tää oo Reinikaisesta?
Juu onhan toi Reinikaisesta. Siinähän se heppu istui kaupan edustalla seinää vasten nojaten ja kun konstaapelit meni sitä herättelemään, tippui hatun alta pakastebroileri ja oli sen verran jäähdyttänyt päätä, että tyypillä oli taju kankaalla. Virkosihan se jo ennen ambulanssin tuloa, mutta eikös sitä kuitenkin lähdetty tohtorille varuilta nuppia näyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks tää oo Reinikaisesta?
Juu onhan toi Reinikaisesta. Siinähän se heppu istui kaupan edustalla seinää vasten nojaten ja kun konstaapelit meni sitä herättelemään, tippui hatun alta pakastebroileri ja oli sen verran jäähdyttänyt päätä, että tyypillä oli taju kankaalla. Virkosihan se jo ennen ambulanssin tuloa, mutta eikös sitä kuitenkin lähdetty tohtorille varuilta nuppia näyttämään.
Lisään vielä tähän omaani, että jakson nimikin taitaa olla osuvasti "Jäitä hattuun", jos kiinnostaa esim. Areenasta katsoa. Muistinpa senkin, et Reinikainen kertoo jossain jaksossa jutun mopopojan aivojen jäätymisestä. Poika sai lahjaksi mopon, tai moottoripyörän ja lähti ajelemaan paljain päin. Jonku ajan päästä meni tunto korvista ja poika meni lääkärin juttusille, joka sanoi et 10 min. elinaikaa, aivot jäässä.
Onko kaikki Suomen urbaanilegendat Reinikaisesta lähtöisin? :D
Vierailija kirjoitti:
En ole varma luinko tämän pentuna jostain vai kuulinko, mutta että joku mummo oli saunassa kokeillut vääntää jalan niskan taakse ja kun sai sen, niin väänsi toisenkin. Sitten ei saanutkaan jalkoja pois ja kuoli. Löydettiin kärventyneenä saunasta.
Mummo voi ollakin legenda, mutta itse tein tuon lapsena, mutta en saunassa. Isä sai väkisin väännettyä minut oikeaan asentoon.
Olen monia lapsia asiasta varoittanut😣
Mulle kerrottiin lapsena että vihreät on ympäritöpuolue ja pienen ihmisen puolella, täyttä tuubaa koko juttu.
Orbit-purukumi tuhoaa aivosoluja. 80-luvun lopulla.
Vierailija kirjoitti:
En ole varma luinko tämän pentuna jostain vai kuulinko, mutta että joku mummo oli saunassa kokeillut vääntää jalan niskan taakse ja kun sai sen, niin väänsi toisenkin. Sitten ei saanutkaan jalkoja pois ja kuoli. Löydettiin kärventyneenä saunasta.
Mummo voi ollakin legenda, mutta itse tein tuon lapsena, mutta en saunassa. Isä sai väkisin väännettyä minut oikeaan asentoon.
Olen monia lapsia asiasta varoittanut😣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiveksien laskeutumistesti on tehty mulle seuraavasti:
Isolla lusikalla 17v lääkärintarkastuksessa ja kumihanskaisella kädellä intissä ekalla viikolla terveystarkastuksessa.
Kolmikybäsenä mieslääkäri tutki paljain käsin kivekseni, kun oli pientä epäilyä kyhmyistä.
että monet on tavat.Eiköhän se kivesten laskeutuminen nykyään katsota jo neuvolassa tai viimeistään alakoulussa.
Katsoin nopeasti tuon jälkimmäisen että: "...jo neuvolassa tai viimeistään autokoulussa." ja ajattelin että siinäpä mojova urbaanilegenda ja hörisin itsekseni. :D
Vierailija kirjoitti:
Kinder-munien maahantuonti USA:han on kielletty, koska monet jenkkilapset ovat tukehtuneet pieniin leluihin
Olen luullut, että tämä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli metsästämässä koira mukanaan, olivat veneessä ja mies oli laskenut ladatun kiväärin penkille. Koira astui liipaisimen päälle ja ampui isäntänsä.
Tämä voisi huonolla tuurilla jollekin tapahtua ihan oikeastikin.
Pepsi Max ja Coca Cola light pehmentävät aivoja.
Aivan varmasti tuossa on perää, koska sisältäähän nuo aspartaamia ja mitä lie keinotekoisia aineita.
Lapsena sitä vaan luultiin, että pää pehmenee välittömästi kun ottaa kulauksenkin. Sitten kauhisteltiin sitä, kun oltiin nähty veljen luokkakaverin juovan julkisella paikalla Pepsi Maxia pullon suusta!
Vierailija kirjoitti:
Yksi juttu oli punkkarista ja mummosta bussissa. Mummo sättii ja haukkuu punkkarin ulkonäköä, mutta punkkari ei sano mitään. Sitten bussiin tulevat lipuntarkastajat. Mummo kaivaa paperisen lippunsa esiin ja salamannopeasti punkkari nappaa sen ja pistelee poskeensa. Tarkastajille hän näyttää oman lippunsa tyynen rauhallisesti. Mummo yrittää kertoa tarkastajille punkkarin syöneen lipun, mutta tarina ei mene läpi eikä kukaan kanssamatkustajista sano mitään. Mummo saa tarkastusmaksun.
Vähän eri versio. Bussissa on nuori äiti lapsensa kanssa ja lapsi alkaa häiritä mummoa (pappaa) matkan aikana, kunnes lopulta vanhempi ihminen kysyy äidiltä: "Etkö voi saada pidettyä tuota lasta rauhassa istumassa." Äiti vastaa siihen, että hänen lapsensa saa vapaan kasvatuksen, ei hän voi kieltää tuollaista. Samalla pysäkillä jää äidin kanssa yksi punkkari pois. Punkkari sylkee äitiä kasvoihin ja sanoo: "Ja tässä näet vapaan kasvatuksen tuloksen."
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammainen mies oli vienyt kotiinsa thaimaalaisen marjanpoimijan, koska oli luullut tätä menninkäiseksi. Kyseistä juttua kertoo vanhat ihmiset maalla edelleen joka kesä.
Anoppi kertoi tätä samaa! Oli vienyt sen "mennikäisen" saunaan.
Kun olin pieni, oli myynnissä 101 Dalmatialaista -jätskipuikkoja. Vanhempi serkkuni pelotteli minua, että jäätelöihin on käytetty ainesosana oikeiden dalmatialaispentujen sydämiä. Tuota juttua viljeltiin laajemminkin, sattuneesta syystä vain lasten keskuudessa.
Niin kovasti kuin jäätelöstä tykkäsinkin, niin noita en suostunut koskaan syömään :(