Luetellaan lapsuudessamme kiertäneitä urbaanilegendoja
Aloitan tällä jonka kaikki ovat kuulleet. Eli joku poika pyöräili pakkasessa ilman pipoa, aivot jäätyivät ja poika kuoli.
Tätä leviteltiin ahkerasti kun olin ekaluokalla ja kyllä pysyi pakkasella tiukasti pipo päässä :D
Kommentit (845)
Labellon huulirasvat sisältää valaan spermaa.
Kehitysvammainen mies oli vienyt kotiinsa thaimaalaisen marjanpoimijan, koska oli luullut tätä menninkäiseksi. Kyseistä juttua kertoo vanhat ihmiset maalla edelleen joka kesä.
Tukholmaan oli tullut etelä-amerikasta lento, jossa oli ollut nuori nainen pienen vauvan kanssa. Lentoemäntä oli ihmetellyt kun vauva ei ääntele tai liikehdi.
Vauva oli kuollut ja täytetty kokaiinilla.
Näkillä pelottelu tarkoitti ettei lapsi saa mennä veteen ( ja hukkua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiveksien laskeutumistesti on tehty mulle seuraavasti:
Isolla lusikalla 17v lääkärintarkastuksessa ja kumihanskaisella kädellä intissä ekalla viikolla terveystarkastuksessa.
Kolmikybäsenä mieslääkäri tutki paljain käsin kivekseni, kun oli pientä epäilyä kyhmyistä.
että monet on tavat.Eiköhän se kivesten laskeutuminen nykyään katsota jo neuvolassa tai viimeistään alakoulussa.
Neuvolassa? Kivekset laskeutuvat pojilla kun murrosikä alkaa. Vähän kuin tytöillä alkaa menkat. Jopa minä velanaisena tiedän tämän.
Jos 4 kk lääkärineuvolassa lääkäri ei saa poikavauvalta jompaa kumpaa kivestä tuntumaan (siis niin, ettei tunnu edes pussin yläosassa), tehdään lähete lastenkirurgille.
Laskeutumaton kives on tunnistettava viimeistään 8 kk iässä. Vaikka kives tuossa tarkastuksessa tuntuisi kivespussin yläosassa, mutta ei ole laskeutunut pussin pohjalle, tehdään heti lähete lastenkirurgille.
Laskeutumaton kives hoidetaan kirurgisesti 6 kk-1-vuotiaana, mutta jo puolen vuoden iässä laskeutumattoman kiveksen kasvu häiriytyy seurauksella, että sukusolut alkavat tuhoutua kiveksestä ja hedelmällisyyden heikentyminen uhkaa.
Ahtaan esinahan väljentymistä itsekseen voidaan sen sijaan odotella murrosikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiveksien laskeutumistesti on tehty mulle seuraavasti:
Isolla lusikalla 17v lääkärintarkastuksessa ja kumihanskaisella kädellä intissä ekalla viikolla terveystarkastuksessa.
Kolmikybäsenä mieslääkäri tutki paljain käsin kivekseni, kun oli pientä epäilyä kyhmyistä.
että monet on tavat.Eiköhän se kivesten laskeutuminen nykyään katsota jo neuvolassa tai viimeistään alakoulussa.
Neuvolassa? Kivekset laskeutuvat pojilla kun murrosikä alkaa. Vähän kuin tytöillä alkaa menkat. Jopa minä velanaisena tiedän tämän.
Miksiköhän minä sitten vietin 6-vuotiaana päivän Lastenlinnassa tiputuksessa, jolla saatiin kivekset laskeutumaan?
Asia myös tarkistettiin seuraavana vuonna koulussa.Ei ne kyllä tiputuksessa laskeudu, leikkaus siihen tarvitaan.
Ehkä tämä kirjoittaja nukutettiin kivesleikkauksen ajaksi, eikä saanut lapsena tietää leikkauksestaan mitään. Luuli sitten leikkauksen jälkeen tiputuksessa ollessaan, että sillä ne kivekset laskeutuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu meni jokseenkin näin. Erään pariskunnan mökille oli tulossa uusi säiliö ulkohuussiin ja vanha piti kuskata kaatopaikalle. He eivät keksineet mihin sen laittaa joten pakkasivat sen laatikkoon, jossa oli jokin aikaa sitten toimitettu uusi kallis televisio. Laatikko laitettiin peräkärryyn. Matkalla kaatopaikalle he pysähtyivät huoltoasemalle syömään. Tällä välin muutama ravikansalainen oli nostanut laatikon pakettiauton perään ja hurauttanut tiehensä :D Tämän jutun todenperäisyyttä tosin vähän epäilen koska eiköhän sen nyt olisi hajusta tajunnut että siellä laatikossa on jotakin muuta kuin televisio.
Etenkin, kun heikäläiset ovat ylisiistejä.
Taitaa tuo romanien ylisiisteyskin olla ihan urbaanilegenda. Katselen joskus niitä kansallispukuja läheltä sillä silmällä, ja kyllä on viikon ruokalistoja usein nähty.
Se vähän riippuu, mä tiedän niitä siistejä. Työssäni tapaa heitä. Tosin he jättävät rojua jälkeensä meidän korjattavaksemme, mutta fyysinen puhtaus on a ja o.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole kiltisti jumala heittää kuuman kiven sinun päähän.
Äitini on 40-luvulla syntynyt uskoi tähän sanontaan. Isoveli häntä kiusasi, ja pieni tyttö kulki koko päivän veljen perässä, että näkisi, koska kuuma kivi tippuu veljen päähän. Pettyi, kun niin ei käynytkään.
Vierailija kirjoitti:
:D :D :D
Mun nuoruudessani oli sellainen tarina, että teini-ikäisen tytön vanhemmat olivat viikonlopun mökillä ja tyttö oli siis yksin kotona koko viikonlopun. Tyttö meni illalla myöhään kotiin ja hetki sen jälkeen kun pääsi sisälle niin puhelin soi. Puhelimessa oli tytön naapuri, joka kertoi tytölle, että näki äsken ikkunasta kun tyttö meni kotiin ja näki kun joku mies seurasi tyttöä sisälle. Naapuri sano tytölle, että mene äkkiä vessaan ja laita ovi lukkoon. Naapuri soitti poliisille. Poliisit tuli nopeasti ja löysivät sitten miehen tämän tytön sängyn alta. Tytölle ei ollut käynyt mitenkään.
En tiedä mikä oli tarinan opetus. :D Pelottelutarina vissiin, toimi kyllä mulla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän olen kuullut sekä Suomessa että rapakon takana. Näyttelijä Richard Gere on bisse tai homo, ja oli samanhenkisten kavereiden kanssa pervoillut hamsterilla + wc-paperirullan sisuksella. Homma meni näin: rulla tungetaan b-rappuun ja hamsteri perään. Jonkun tällaisen episodin yhteydessä ko. jyrsijä oli karannut ja eksynyt arvon näyttelijän suolistoon, ja jäänyt sinne möyrimään. Itse otin tämän vitsinä, mutta porukka uskoi siihen oikeasti 😂
Tästähän on South Parkissakin. Siinä se Lemmiwinks-hamsteri päätyy sen Mr. Slaven suolistoon.
Siis eikö tämä hamsteriseikkailu vielä päättynyt niin, että se toinen yritti auttaa ja houkutella hamsterin valolla ulos ja sytytti tulitikun?
Seurauksena suolikaasut syttyivät ja hamsteri lensi kuin tykin suusta ja mursi sen sen tulitikun sytyttäjän nenän ja toinen sai sisuksiinsa pahat palovammat?
Kyllä homous on hirveä asia XD ja hamsteri ihan syytön otus.
En ole varma tuosta, mutta siellä suolistossa oli joku Varpusprinssi (Sparrow Prince) joka antoi tuolle Lemmiwinksille tehtävän. Taisi siellä olla myös jokin kalaolento, olisiko ollut monni.
Ohis, mutta ei jumankekka, en ole hetkeen nauranut näin paljon :D Voi hamsteri parkaa
Kuulun alkuperäiseen Pokemon-sukupolveen - olin ekaluokalla, kun anime, kortit ja lelut olivat suosionsa huipulla. Tuolloin kiersi sitkeä legenda, että niissä keräilykorttipaketeissa olisi ollut huumetta. Millaista, se ei koskaan selvinnyt, mutta kortit kiellettiin meillä koulussa ja samoin vanhempani kielsivät minua ostamasta niitä.
Kaverin kanssa kävimme kuitenkin ostamassa niitä kioskilta, ja muistan vieläkin sen hirveän kuumotuksen, kun avasimme pakan. Olimme varmoja, että nyt huumaannumme.
Lisäyksenä tuohon edelliseen: "Pokemon" kuulemma tarkoitti jollain muinaisheprealaisella salakielellä "olen juutalainen", ja koko villitys oli kuulemma oikeasti vain heidän maailmanvalloitussuunnitelmansa. Jossain vaiheessa väitettiin myös, että Teletappi-leluissakin olisi ollut huumetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitan tällä jonka kaikki ovat kuulleet. Eli joku poika pyöräili pakkasessa ilman pipoa, aivot jäätyivät ja poika kuoli.
Tätä leviteltiin ahkerasti kun olin ekaluokalla ja kyllä pysyi pakkasella tiukasti pipo päässä :D
Olin kirjoittamassa tätä samaa ja kas kas se oli heti tässä ekana. Tai oikeastaan tästä oli monia eri versioita. Muistan ainakin että mopo versiokin oli eli kundi ajoi mopolla pakkasella ja ilman pipoa. Kun pysähtyi ja otti kypärän pois niin aivot ja pää oli jääkalikkaa vaan. Muistaakseni oli vielä jotain sellasta että kun otti kypärän pois niin pää hajosi palasiksi tai kahtia kun oli jäätä vain ja kypärä oli pitänyt sitä kasassa.
Kauhutarinoista huolimatta ei pipoa käytetty ainakaan 1980 luvun puolessavälissä yläasteella!
Ei ollut kyllä kypärää alkuperäisessä tarinassa, aivot vaan jäätyi ajaessa ja mopopoika kupsahti kuolleena maahan kun pysäytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepakot lentävät ulos levitettyä valkoista lakanaa päin. Tämä on aina tapahtunut kertojan lapsuudessa. Todellisuudessa lepakot havaitsevat esteet kaikuluotauksen avulla eivätkä siksi lentele asioita päin. Hämmentävän monella on tämä valemuisto lapsuudesta.
No entäs kun meidän kellarissa lepakko löytyi ammeesta broilerin alta?
Miksei niiden kaikuluotain sekoaisi aina joskus?
Nyt on kyllä pakko tiedustella miksi te säilytätte broileria kellarissa jossakin ammeessa? Sinällään ihan ymmärrettävää, että joku lepakkokin on siellä, koska ei ne kaikki vissiin ole tapulissakaan?
Vierailija kirjoitti:
Meidän yläasteella oli opettajana nainen jolla oli aina sama kampaus. Vähän sellainen marilynimäinen vaalennettu lyhyt ja kuohkea. Kuulemma yli 20 vuotta oli ollut sama ja siitä lähti urbaanilegenda että se käyttää peruukkia ja on oikeasti ihan kalju sen alla. Muistan miten joku yritti mennä valokuvauksessa sen istuvan opettajan taakse katsomaan läheltä näkyykö siellä peruukin rajoja. Ei kuulemma näkynyt. Senkin jälkeen puhuttiin että se on varmaan liimattu niin hyvin hänen päähänsä kiinni.
Jossain vaiheessa täysi-ikäiseksi tultuani törmäsin baarissa erääseen henkilöön joka tunsi tämän opettajan perhettä eli olisiko peräti ollut naapurinsa ja tuli kysyttyä että onko tuolla opettajalla peruukki. Kuulemma ei ole, ja tämä tiesi että opettaja laittoi hiuksiaan melkein pari tuntia joka aamu. Kiharsi ja tupeerasi. Kävi vaalennuttamassa tyvikasvua muutaman viikon välein. Siskollaan ja äidillään oli samat kampaukset ja heitä kutsuttiin leikillä kolmosiksi :D
Ollaan ehkä oltu samassa koulussa 😁 Tosi ihana oli tämä kyseinen kieltenopettaja, lämmöllä muistelen. 🌺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumekoirille syötetään huumeita, että ne etsisi niitä vieroitusoireiden takia innokkaammin.
Tämä ei valitettavasti ole urbaanilegenda vaan täyttä totta :(
Myös rahaa tai ruumiita etsiville koirille annetaan "palkinnoksi" huumeita ja ne jäävät koukkuun.
No höps. Ruumiita etsiville annetaan tietysti palkaksi lihaisa pala löytyvästä ruumiista. 😁
Vihreä Orbit xylitol-levypurukumi aiheutti keuhkosyöpää.
Kirkonmaan linnakkeella kummittelee päätön Luftwaffen majuri.