Luetellaan lapsuudessamme kiertäneitä urbaanilegendoja
Aloitan tällä jonka kaikki ovat kuulleet. Eli joku poika pyöräili pakkasessa ilman pipoa, aivot jäätyivät ja poika kuoli.
Tätä leviteltiin ahkerasti kun olin ekaluokalla ja kyllä pysyi pakkasella tiukasti pipo päässä :D
Kommentit (845)
Lepakot lentävät ulos levitettyä valkoista lakanaa päin. Tämä on aina tapahtunut kertojan lapsuudessa. Todellisuudessa lepakot havaitsevat esteet kaikuluotauksen avulla eivätkä siksi lentele asioita päin. Hämmentävän monella on tämä valemuisto lapsuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Lepakot lentävät ulos levitettyä valkoista lakanaa päin. Tämä on aina tapahtunut kertojan lapsuudessa. Todellisuudessa lepakot havaitsevat esteet kaikuluotauksen avulla eivätkä siksi lentele asioita päin. Hämmentävän monella on tämä valemuisto lapsuudesta.
Valaistu valkoinen lakana on yöllä hyvä hyönteishoukutin. Saattavat nuo hyönteiset kiinnostua pelkästä hohtavan valkoisesta lakanastakin Suomen kesäyössä. Hyönteiset taas houkuttelevat paikalle lepakkoja. Tuskin lepakko lakanaa päin lentää, mutta taitavana lentäjänä saattaa käydä kymmenien senttien päässä lakanasta napsimassa ruokaansa. Ei täysi mahdottomuus napata lepakkoa lakanaan jos yrittää. Typerää touhua ja eläinrääkkäystä tosin edes yrittää.
http://www.luontoliitto.fi/pihka/tehtavat/kaikkialla/valohoukutin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiveksien laskeutumistesti on tehty mulle seuraavasti:
Isolla lusikalla 17v lääkärintarkastuksessa ja kumihanskaisella kädellä intissä ekalla viikolla terveystarkastuksessa.
Kolmikybäsenä mieslääkäri tutki paljain käsin kivekseni, kun oli pientä epäilyä kyhmyistä.
että monet on tavat.Eiköhän se kivesten laskeutuminen nykyään katsota jo neuvolassa tai viimeistään alakoulussa.
Neuvolassa? Kivekset laskeutuvat pojilla kun murrosikä alkaa. Vähän kuin tytöillä alkaa menkat. Jopa minä velanaisena tiedän tämän.
Miksiköhän minä sitten vietin 6-vuotiaana päivän Lastenlinnassa tiputuksessa, jolla saatiin kivekset laskeutumaan?
Asia myös tarkistettiin seuraavana vuonna koulussa.Ei ne kyllä tiputuksessa laskeudu, leikkaus siihen tarvitaan.
Tästä on nyt noin 42 vuotta, että ihan tarkkaan en hoitoa muista.
Ensin makasin selälläni ja alavatsan päälle laitettiin sellainen painava helminauha. Sen muistan miten epämiellyttävältä se tuntui ja sen, että se ei auttanut.
Sen muistan myös, että pari vuotta vanhempi poika oli siellä samaan aikaan ja makasimme vierekkäisissä sängyissä Me ei ensin saatu mitään syötävää vaan oltiin "letkuissa".
Kun lopulta ruokaa tuotiin, aloin syödä, mutta sitten tämä isompi poika alkoi moittia ruokaa huonoksi, jolloin minullakin alkoi syöminen tökkiä.
Vierailija kirjoitti:
nyt naurattaa kirjoitti:
Jotku yläasteen pojat oli päihtymystarkoituksessa ajalleet päät kaljuksi, hieroneet päänahkaan mobilaattia ja päälle tuorekelmua. Olivat kuulemma ihan päihtyneitä, mutta yksi kuoli.
Tämä huhu kiersi siis totena meidän ala-astelaisten keskuudessa.Lukiossa oli "varmaa tietoa", kuka opettajista on pannut ketäkin oppilasta tai toista opettajaa...
Ja sitten oli myös se, että tytöt kastelivat tamponin votkassa ja se imeytyi "sitä kautta". Toivottavasti kukaan ei kokeillut, voi nimittäin tehdä aika pahaa limakalvoille.
Tuota tamponimenetelmää voivat kuulemma pojatkin soveltaa, siinä se tamponi työnnetään peräaukkoon ja viina imeytyy sitä kautta. Tuollaista kuulin 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin kaveri oli niin hurja tapaus, että viinan juomisen sijasta hän piikitti kaljaa suoraan suoneen.
Tämä kerrottiin minulle tosijuttuna, mutta en ole koskaan suostunut uskomaan sitä. Kertokaa nyt alan ihmiset, mitä tapahtuu jos kaljaa/viinaa laitetaan suoneen? Eikö siihen kuole?
Kyllä tuota alkoholin piikittämistä tapahtuu. Entinen naisystäväni oli harrastanut tuota, hän oli/on päihdeongelmainen jolla on ns. piikkikoukku. Myös eräs nyt jo edesmennyt kaverini oli piikittänyt viinaa, sanoi että meni kovasti päähän, mutta ei kestänyt kauaa. Eräs tuttuni oli kuulemma piikittänyt kiljua joskus kauan sitten, periaatteessa kyllä voin uskoa tuonkin, kun ko. henkilö on varsin epätasapainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan tyttärelle oli sattunut ja tapahtunut: etelänmatkan suosikkiravintolassa kana-annoksesta oli tarttunut kurkkuun luunsiru, joka sitten paljastui lääkärin tarkastelussa rotan luuksi. Toisen kerran oli aikonut ottaa kyytiin liftarin, mutta jänistänyt viime hetkessä ja kaasuttanut tiehensä. Kotipihassa löysi sitten ovenkahvasta pari sormea ja pätkän jämäkkää kettinkiä.
Niinpä, råttan i pizzan. Kiersi jossain päin maailmaa jo 50-60-luvuilla.
Käsi ja kettinki- jutusta on monia variaatioita. Joskus käden paikalla on tappajan koukku.
Muistatteko ne punkkarit, jotka pesivät leirintäalueella hammasharjoilla ...niin...Koska kukaan ei tunnu tietävän punkkarijuttua, kerron sen itse:
Kaveriporukka oli Saksassa leirintäalueella ja joutui suukopuun metelöivän keesijengin kanssa. Kun he kerran jättivät vaununsa lukitsematta, nämä olivat käyneet siellä. Mitään ei ollut hajotettu mutta vessan peilissä oli viesti, jossa vihjattiin hauskoihin lomakuviin.
Kamera nimittäin oli jäänyt pöydälle.
Kun kuvat kehitettiin, niissä näkyi miten punkit olivat työntäneet hammasharjat harjapää edellä hanuriinsa.
Joku kertoi tämän radiossa 90-luvulla muka kaverilleen tapahtuneena. Olen kuullut siitä myöhemmin vähän eri version.Minä olen kuullut tämän versiona, jossa perhe oli etelässä ja jälkikäteen lomakuvista paljastui huonepalvelija perheen hammasharjat persuuksissaan.
Näistä tulee tosi huvittavia mielikuvia päähän. :D
Vierailija kirjoitti:
Naisen orgasmi. Sitä kovasti toitotettiin esim. Demissä.
- Äiti, mikä on orgasmi?
- En minä tiedä. Kysy isältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli neljä veljestä, joiden nimet olivat Matteus, Markus, Luukas ja Pasi.
Ja on voinut ollakin, mutta olen kuulut tämän monelta eri tyypiltä - myös eri kaupungissa asuvilta - ja nämä veljekset ovat aina olleet heidän "perhetuttujaan".
Meille tuli kouluun uskovaisen perheen veljekset, jotka juurikin olivat Matteus ja Markus. Siskollakin oli raamatulliset nimet. Ihan ok tyyppejä.
Eräs pappi Pirkanmaalta päin oli antanut lapsilleen raamatullisia nimiä: Armo, Toivo, Usko, Ilo, Harras, Rauha....
Myös toiset ja kolmannet etunimet olivat raamatusta, mm. Toivo Pietari Johannes. Hän tuotti hurskaalle isälleen pettymyksen, kun ei ollut kiinnostunut uskonasioista eikä papin urasta, vaan ryhtyi aluksi soittamaan haitarijazzia. Isä toivoi viimeiseen saakka, että Toivo tekisi parannuksen. Vaan ei. Hänestä tuli tunnettu viihdemusiikin säveltäjä.
Joskus liikkui tämmönen juttu, että joku tutun tuttu oli matkustanut taksilla ja kyydin hinta oli hieman alle 40mk.
Lompakossa oli kolme seteliä. Kaksi 20mk ja 1000mk seteli.
Tarinan henkilö oli kaivanut lompakosta 40mk, ojentanut kuskille ja sanonut, että pidä loput.
Seuraavana päivänä tarkistanut lompakon ja siellä olikin vain 20mk seteli.
Tämä muuten oli liikkeellä jo ennen sitä Kummelin tonnin seteli juttua.
Antaverkan leirikeskuksessa Ylöjärvellä kummittelee ja siellä asuu nenätön mies, joka liikkuu alueella öisin. Joissain versioissa se nenätön mies oli kuollut tapaturmaisesti siellä ja kummitteli sitten öisin.
Kun syö parsakaalia, niin tissit kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
No entäs kun meidän kellarissa lepakko löytyi ammeesta broilerin alta?
Miksei niiden kaikuluotain sekoaisi aina joskus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivossa asuu kaivo-ukko, joka sieppaa lähelle menneet lapset. Kyllä sydän läpätti, kun näki kadun kulmassa kaivon, josta oli kansi poistettu (pari pukkia oli laitettu ympärille, oli se merkitty siis) koska sitä päätteli kaivo-ukon olevan nyt irrallaan jossakin. Ja siis edelleen sieppaavan lapsia.
Samoin laiturin alla asui näkki, joka nappaa. Näkki näyttää isolta simpukalta, parimetriseltä, ja sillä on vanhan miehen kasvot. Se hukuttaa lapsia.
Mulle oli yllätys kun selvisi että perinteisesti näkki on ajateltu olevan vanhan alastoman naisen näköinen, pitkätukkainen, ja tissit niin pitkät että se heittää ne olalleen.
Minäkin olin näkinkenkä-sanan takia ajatellut jonkinlaista simpukkaa.
Minä eräänlaista tontun ja kalaihmisen risteytystä, jonka kenkinä on simpukankuoret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan tyttärelle oli sattunut ja tapahtunut: etelänmatkan suosikkiravintolassa kana-annoksesta oli tarttunut kurkkuun luunsiru, joka sitten paljastui lääkärin tarkastelussa rotan luuksi. Toisen kerran oli aikonut ottaa kyytiin liftarin, mutta jänistänyt viime hetkessä ja kaasuttanut tiehensä. Kotipihassa löysi sitten ovenkahvasta pari sormea ja pätkän jämäkkää kettinkiä.
Niinpä, råttan i pizzan. Kiersi jossain päin maailmaa jo 50-60-luvuilla.
Käsi ja kettinki- jutusta on monia variaatioita. Joskus käden paikalla on tappajan koukku.
Muistatteko ne punkkarit, jotka pesivät leirintäalueella hammasharjoilla ...niin...Koska kukaan ei tunnu tietävän punkkarijuttua, kerron sen itse:
Kaveriporukka oli Saksassa leirintäalueella ja joutui suukopuun metelöivän keesijengin kanssa. Kun he kerran jättivät vaununsa lukitsematta, nämä olivat käyneet siellä. Mitään ei ollut hajotettu mutta vessan peilissä oli viesti, jossa vihjattiin hauskoihin lomakuviin.
Kamera nimittäin oli jäänyt pöydälle.
Kun kuvat kehitettiin, niissä näkyi miten punkit olivat työntäneet hammasharjat harjapää edellä hanuriinsa.
Joku kertoi tämän radiossa 90-luvulla muka kaverilleen tapahtuneena. Olen kuullut siitä myöhemmin vähän eri version.Minä olen kuullut tämän versiona, jossa perhe oli etelässä ja jälkikäteen lomakuvista paljastui huonepalvelija perheen hammasharjat persuuksissaan.
Näistä tulee tosi huvittavia mielikuvia päähän. :D
Ain laulain työtäs tee, ja muista harjata hyvin!
Että saksalaiset tekivät juutalaisista saippuaa. WW2 :ssa......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menee liian lähelle rantaa tai vettä, näkki tulee ja vie. En edes tiennyt mikä se näkki oikein oli. Näkkileipä? :-D
Tämä on enemmän agraari- kuin urbaanilegenda. Näkillä on tietenkin kersoja peloteltu siksi, että ne eivät menisi hukkumaan kaivoon tai jokeen.
Ai, niinkö, siitäkö tämä tarina todellakin juontuu...
Ruotsissa suomalaiset maahaanmuuttajat istuivat keittiössä pirttikalusteen pöydällä ja heittivät sähköhellalle vettä löylyn toivossa.
Kun olin ala-asteella, meidän luokkamme teki tuon hammas kokikseen viikoksi-testin. Se oli siellä viikon päästä, mutta oli pehmeä ja jotenkin lössö. Eli ei sula pois =D
Onko tämä kenties tapahtunut Naantalissa ja opettajan nimi alkoi K-kirjaimella? 90-luvalla vaaleahiuksisesta opettajattaresta kulki samanlaista huhua, hällä tosin oli muistaakseni kaunis vaalea polkkatukka, ei niinkään tupeerattu.
Tämä ei valitettavasti ole urbaanilegenda vaan täyttä totta :(
Myös rahaa tai ruumiita etsiville koirille annetaan "palkinnoksi" huumeita ja ne jäävät koukkuun.