Luetellaan lapsuudessamme kiertäneitä urbaanilegendoja
Aloitan tällä jonka kaikki ovat kuulleet. Eli joku poika pyöräili pakkasessa ilman pipoa, aivot jäätyivät ja poika kuoli.
Tätä leviteltiin ahkerasti kun olin ekaluokalla ja kyllä pysyi pakkasella tiukasti pipo päässä :D
Kommentit (845)
Vierailija kirjoitti:
Naiselle tuli outoja suukipuja ja hän meni lääkäriin. Siellä todettiin jokin sukupuolitauti, joka oli levinnyt suuhun. Nainen sanoi ettei hänellä ole ollut mitään sukupuolikontaktia. Lääkäri kyseli mitä nainen on viime aikoina tehnyt, ja suuhunsa laittanut. Paljastui että hän oli syönyt pizzaa, ja kuinka ollakaan oli pizzan jämiä vielä jääkaapissa. Ne vietiin analysoitaviksi johonkin laboratorioon jossa todettiin, että pizzassa on siemennestettä, josta sukupuolitauti oli tullut. Kun kuulin tämän jutun, se oli tapahtunut Oulussa, mutta ilmeisesti tämä on joku kv. urbaani legenda.
Kaikki pizza voi sisältää yllätystäyte!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiveksien laskeutumistesti on tehty mulle seuraavasti:
Isolla lusikalla 17v lääkärintarkastuksessa ja kumihanskaisella kädellä intissä ekalla viikolla terveystarkastuksessa.
Kolmikybäsenä mieslääkäri tutki paljain käsin kivekseni, kun oli pientä epäilyä kyhmyistä.
että monet on tavat.Eiköhän se kivesten laskeutuminen nykyään katsota jo neuvolassa tai viimeistään alakoulussa.
Neuvolassa? Kivekset laskeutuvat pojilla kun murrosikä alkaa. Vähän kuin tytöillä alkaa menkat. Jopa minä velanaisena tiedän tämän.
Kyllä ne siellä pussissa pitäisi olla aiemminkin kuin murrosiässä. Muuten ne pitää leikata.
No, hän meni joen rantaan pesemään kasvojaan, kunnes putosi sinne ja meni virran mukana. Ja kuoli koska hän kolhiutui pahasti.....
No kuule, hän ei seisonut ikkunasi takana, vaan sinun takanasi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolla lusikalla 17v lääkärintarkastuksessa ja kumihanskaisella kädellä intissä ekalla viikolla terveystarkastuksessa.
Kolmikybäsenä mieslääkäri tutki paljain käsin kivekseni, kun oli pientä epäilyä kyhmyistä.
että monet on tavat.Eiköhän se kivesten laskeutuminen nykyään katsota jo neuvolassa tai viimeistään alakoulussa.
Neuvolassa? Kivekset laskeutuvat pojilla kun murrosikä alkaa. Vähän kuin tytöillä alkaa menkat. Jopa minä velanaisena tiedän tämän.
Kyllä ne siellä pussissa pitäisi olla aiemminkin kuin murrosiässä. Muuten ne pitää leikata.
Kyllä ne pitäisivät olla jo vauvana laskeutuneet. Muuten on operaatio edessä.
Vierailija kirjoitti:
No näitähän oli 70-luvulla, lisäksi lapsia peloteltiin kaikenlaisilla tarinoilla. Varhaislapsuus meni Runosmäessä ja siellä liikuskeli legendan mukaan "huppumies", joka vaani lapsia metsässä. En edes uskaltanut kysyä tarkentavia kysymyksiä, niin paljon pelkäsin huppumiestä.
Mökin kaivossa oli "Näkki" sinne ei saanut katsoa, koska Näkki nappaa. Meressä ei kannattanut uida koko päivää, koska siitä moni oli saanut "savipuolen". Kieroon ei kannattanut katsoa, koska jos tuuli kääntyisi silmät jää loppuelämäksi kieroon. Pakkasella ei saanut olla ilman pipoa, varsinkaan ajaa mopolla ilman pipoa, koska aivot jäätyy.
Mulla oli lapsena savipuoli, vaikken ollut meressä käynytkään. Pöh. Järvessä kyllä polskin mielelläni vaikka koko päivän. Tää on ihana ketju, tulee kaikkee hauskaa lapsuudesta mieleen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän minä sitten vietin 6-vuotiaana päivän Lastenlinnassa tiputuksessa, jolla saatiin kivekset laskeutumaan?
Asia myös tarkistettiin seuraavana vuonna koulussa.
Ei ne kyllä tiputuksessa laskeudu, leikkaus siihen tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan tyttärelle oli sattunut ja tapahtunut: etelänmatkan suosikkiravintolassa kana-annoksesta oli tarttunut kurkkuun luunsiru, joka sitten paljastui lääkärin tarkastelussa rotan luuksi. Toisen kerran oli aikonut ottaa kyytiin liftarin, mutta jänistänyt viime hetkessä ja kaasuttanut tiehensä. Kotipihassa löysi sitten ovenkahvasta pari sormea ja pätkän jämäkkää kettinkiä.
Niinpä, råttan i pizzan. Kiersi jossain päin maailmaa jo 50-60-luvuilla.
Käsi ja kettinki- jutusta on monia variaatioita. Joskus käden paikalla on tappajan koukku.
Muistatteko ne punkkarit, jotka pesivät leirintäalueella hammasharjoilla ...niin...Koska kukaan ei tunnu tietävän punkkarijuttua, kerron sen itse:
Kaveriporukka oli Saksassa leirintäalueella ja joutui suukopuun metelöivän keesijengin kanssa. Kun he kerran jättivät vaununsa lukitsematta, nämä olivat käyneet siellä. Mitään ei ollut hajotettu mutta vessan peilissä oli viesti, jossa vihjattiin hauskoihin lomakuviin.
Kamera nimittäin oli jäänyt pöydälle.
Kun kuvat kehitettiin, niissä näkyi miten punkit olivat työntäneet hammasharjat harjapää edellä hanuriinsa.
Joku kertoi tämän radiossa 90-luvulla muka kaverilleen tapahtuneena. Olen kuullut siitä myöhemmin vähän eri version.
Minä olen kuullut tämän versiona, jossa perhe oli etelässä ja jälkikäteen lomakuvista paljastui huonepalvelija perheen hammasharjat persuuksissaan.
Jos Teletappi-nuken naamaa nuolee, tulee syöpä.
Vierailija kirjoitti:
nyt naurattaa kirjoitti:
80-luvulla:
Joku iso poika oli ostanut Venäläisiltä halpaa pirtua Hakaniemen torilta kotibileiden booliin. Pirtussa oli metanolia ja kaksi poikaa kuoli ja useita sokeutui.Yläasteella oli varma huhu, että eräs hyvännäköinen venäläinen nainen myi itseään ja hänellä olisi kämmeneen kirjoitettu "Pilu 50mrk", jota hän näytti, jos uskalsi mennä kysymään hintaa.
Kyllä 2000-luvun alkupuolellakin kuulin, että tutun pirtukauppiaan artikkeleihin olisi joku kuollut. Joskus musta savu vaan nousi kun lusikassa poltti, mutta mitään ei koskaan käynyt.
Joo, kyllä siitä lehdissä puhuttiin ja kerrottiin, miten suljettuun pulloon järjestetään myrkkyviinaa. Ja onhan siihen kuoltukin, ainakin Tartossa pari vuotta sitten.
Naisen orgasmi. Sitä kovasti toitotettiin esim. Demissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pienellä paikkakunnalla, ja täällä väitettiin kivenkovaan, että Helsingin metrossa ei voi matkustaa, koska narkkarit piikittää ohikulkijoita
Sama meillä! Helsingin metro ja asematunneli olivat muka hurjan vaarallisia ja väkuvaltaisia, samoin keskusta yöaikaan :D
Joo, mä en ymmärrä millä logiikalla narkkari tuikkaisi sen itselleen kallisarvoisen annoksen jonkun ihan random tyypin takapuoleen
No koska se on narkkari, sillä on huumetta...niin kuin seksinmyyjä on hra ihan hruuuttaan, haluaa ja tekee vain yhtä asiaa tässä maailmassa. Koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kaivossa asuu kaivo-ukko, joka sieppaa lähelle menneet lapset. Kyllä sydän läpätti, kun näki kadun kulmassa kaivon, josta oli kansi poistettu (pari pukkia oli laitettu ympärille, oli se merkitty siis) koska sitä päätteli kaivo-ukon olevan nyt irrallaan jossakin. Ja siis edelleen sieppaavan lapsia.
Samoin laiturin alla asui näkki, joka nappaa. Näkki näyttää isolta simpukalta, parimetriseltä, ja sillä on vanhan miehen kasvot. Se hukuttaa lapsia.
Mulle oli yllätys kun selvisi että perinteisesti näkki on ajateltu olevan vanhan alastoman naisen näköinen, pitkätukkainen, ja tissit niin pitkät että se heittää ne olalleen.
Minäkin olin näkinkenkä-sanan takia ajatellut jonkinlaista simpukkaa.
Armeijassa yksi alikersantti ei syönyt kiisseliä, koska uskoi ihan tosissaan siinä olevan "jarrua". Ei ollut muutenkaan penaalin terävin kynä.
Koulussa joku huumevalistaja kertoi meillekin, miten LSD::tä käyttämällä tulee hulluksi ja hyppää katolta, kun kuvittelee osaavansa lentää. Ja tämä hulluus saattaa iskeä vielä vuosien päästä aineen käyttämisestä, jos siitä ensimmäisestä tripistä on selvinnyt hengissä.
Joskus esiteini-iässä yritettiin päihtyä jotenkin pidättämällä hengitystä ja muistaakseni siinä piti kavereiden jotenkin painaa rintakehästä tätä, joka pidätti hengitystä. En muista tarkkaan miten tuo meni, mutta muistaakseni sitä sanottiin "happikänneiksi". Tämä oli kuulemma myös hengenvaarallista, joten vain rohkeimmat uskalsivat yrittää.
Yläasteella uskottiin, että jos juo kaljaa ja syö buranaa, niin menee tosi sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pitäisivät olla jo vauvana laskeutuneet. Muuten on operaatio edessä.
Herranen aika että tunnen itseni tyhmäksi. Olen oikeasti luullut, että ne laskeutuu vasta murrosiässä...
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa yksi alikersantti ei syönyt kiisseliä, koska uskoi ihan tosissaan siinä olevan "jarrua". Ei ollut muutenkaan penaalin terävin kynä.
Koulussa joku huumevalistaja kertoi meillekin, miten LSD::tä käyttämällä tulee hulluksi ja hyppää katolta, kun kuvittelee osaavansa lentää. Ja tämä hulluus saattaa iskeä vielä vuosien päästä aineen käyttämisestä, jos siitä ensimmäisestä tripistä on selvinnyt hengissä.
Joskus esiteini-iässä yritettiin päihtyä jotenkin pidättämällä hengitystä ja muistaakseni siinä piti kavereiden jotenkin painaa rintakehästä tätä, joka pidätti hengitystä. En muista tarkkaan miten tuo meni, mutta muistaakseni sitä sanottiin "happikänneiksi". Tämä oli kuulemma myös hengenvaarallista, joten vain rohkeimmat uskalsivat yrittää.
Yläasteella uskottiin, että jos juo kaljaa ja syö buranaa, niin menee tosi sekaisin.
70 luvulla leikittiin tuota happikännijuttua. Ensin yksi hengittää nopeasti huohottamalla. Sitten toinen lyö molemmilla käsillä täysillä rintaan, niin että tämä toinen kaatuu tai menee nurin. Muistan kuinka tätä tehtiin monta välituntia ja yksi kaverini oli aivan sairaan innoissaan ja vaati muita "lyömään kunnolla" kun ei "toiminut".
Minulla toimivat aivot joten en edes kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin kaveri oli niin hurja tapaus, että viinan juomisen sijasta hän piikitti kaljaa suoraan suoneen.
Tämä kerrottiin minulle tosijuttuna, mutta en ole koskaan suostunut uskomaan sitä. Kertokaa nyt alan ihmiset, mitä tapahtuu jos kaljaa/viinaa laitetaan suoneen? Eikö siihen kuole?
Ei. Siinä vain skipataan alkoholin hidas imeytyminen.
Kaljan hiilidioksidi saattaa tehdä tuhmia elimistölle. Puhtaan vodkan piikittäminen voi olla ihan "terveellistä".
Tarkoittaako "tuhmia" samaa kuin kuolema?
Että cannabis olisi vaarallinen huume, ja vahingollisempaa, kuin alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni kertoi että jossain Oulussa Kello-nimisen alueen vanhassa talossa, joka oli joskus siirretty sinne Venäjän puolelta, niin rannekellot pysähtyivät tai sekosivat aina kun sinne taloon meni. Joku kelloseppä kuollut sinne taloon tai jotain.
Tietääkö Oulun seudulla asuvat tuosta jotain?
Asuin lapsena Kellon Kiviniemessä enkä muista ikinä kuulleeni tuota. Ehkä serkkusi keksi jutun ihan itse?
Taitaa olla kyse erään 80-luvulla toimineen ratsastustallin kesäleirin majoituspaikasta. Huvila Venäjältä. Keinutuolit keinui siellä itsekseen. Ja tämä ei ole legenda. Kaveri kertoi aika säikähtyneenä nähneensä. Tosin näin aikuisena uskon että varmaan jokin ihan luonnollinen selitys....
Yksi lapsuusaikojeni suosikki olivat erilaiset sokkoleikit. "Aatami ja Eeva", "Kuka on viimeinen?",käveleminen silmät sidottuina näkevän leikkitoverin opastamana erilaisissa paikoissa. Usein myös nukuin huivi silmillä, kun katuvalo paistoi suoraan huoneeseeni.
Minuakin peloteltiin sokeutumisella, jos jatkan moisia harrastuksia.